Hvorfor hade FCM 2

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af thomasjn » 25. okt 2014, 01:41

jonas386 skrev:http://imgur.com/Y7jYAhp

FM er næsten FOR realistisk nogle gange. Svarmulighed nummer 2 kan jo ikke siges mere korrekt :D
Har Glen også lavet de danske FM oversættelser siden et gram salt kan blive til et gran salg?

Brugeravatar
jacobmax
Lilleput
Lilleput

Indlæg af jacobmax » 25. okt 2014, 01:52

thomasjn skrev:Har Glen også lavet de danske FM oversættelser siden et gram salt kan blive til et gran salg?
Det er nu ganske korrekt:
Ordnet.dk skrev:Tage med et gran salt
OVERFØRT være skeptisk eller forbeholden over for noget
http://ordnet.dk/ddo/ordbog?mselect=59003275&query=tage" onclick="window.open(this.href);return false;

Dalbjerg
Allstar
Allstar

Indlæg af Dalbjerg » 25. okt 2014, 23:21

jacobmax skrev:
thomasjn skrev:Har Glen også lavet de danske FM oversættelser siden et gram salt kan blive til et gran salg?
http://ordnet.dk/ddo/ordbog?mselect=59003275&query=tage" onclick="window.open(this.href);return false;
Nej det er det jo ikke, når "salt" ved en fejl er blevet til "salg"...

Dog har du formentlig ret i, at Thomas ikke vidste, at det rent faktisk hed et "graN salt", der er mange unge mennesker, der siger et "gram salt".. Lige som at forfordelt er positivt, og at det er godt at få en bjørnetjeneste..

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 26. okt 2014, 00:02

Dalbjerg skrev:
jacobmax skrev:
Nej det er det jo ikke, når "salt" ved en fejl er blevet til "salg"...

Dog har du formentlig ret i, at Thomas ikke vidste, at det rent faktisk hed et "graN salt", der er mange unge mennesker, der siger et "gram salt".. Lige som at forfordelt er positivt, og at det er godt at få en bjørnetjeneste..
Kan faktisk kun huske, at jeg har hørt det omtalt som et graM salt i alle mulige sammenhænge lige fra på uni, til i sportsmedierne eller sådan i daglig tale. At det i virkeligheden hedder gran salt er nyt for mig. Så lærte man også noget på trods af weekend-mode :-)

dyhrmaN
Allstar
Allstar

Indlæg af dyhrmaN » 26. okt 2014, 10:59

For en sjælden gangs skyld er Glenn fornuftig at høre på, og jeg er enig med ham.
http://www.bold.dk/nyt/fcm-traener-saet ... skussionen
Damn hvor er det trættende gang på gang at skulle høre om dommerkendelser og fejl. Halvdelen af indlæggene på bold efter en kamp handler om diskussioner om dommerkendelser. I tv er fokus på det enormt, hvor tvivlsomme kendelser bliver vist i replay ligeså meget som flotte mål, og så bruger viassat endda en ekspertdommer nu, som skal kommentere på dommernes kendelser. Slap nu af mand ...

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 26. okt 2014, 11:10

dyhrmaN skrev:For en sjælden gangs skyld er Glenn fornuftig at høre på, og jeg er enig med ham.
http://www.bold.dk/nyt/fcm-traener-saet ... skussionen
Damn hvor er det trættende gang på gang at skulle høre om dommerkendelser og fejl. Halvdelen af indlæggene på bold efter en kamp handler om diskussioner om dommerkendelser. I tv er fokus på det enormt, hvor tvivlsomme kendelser bliver vist i replay ligeså meget som flotte mål, og så bruger viassat endda en ekspertdommer nu, som skal kommentere på dommernes kendelser. Slap nu af mand ...
Jeg er ikke enig - årsagen til at dommerne kommer så meget i fokus, er fordi der er alt for mange afgørende fejlkendelser. Du ved selv, hvor meget oppe i det røde felt man kommer, når det rammer en selv. Desværre er fodbolden utrolig konservativ på dette punkt. Man gør meget lidt for at hjælpe dommerne. En start kunne være at gøre dommerne til prof'er, men jeg har mine tvivl om, hvor meget bedre det vil gøre dem. Derimod er man efter min mening snart nød til at åbne øjnene for de teknologier, der kan hjælpe dommerne. Det ville altså være en utrolig hjælp til dommerne, hvis de kunne få lov til at se afgørende situationer igen, eller have en ekstra dommer sidende ude bagved med direkte adgang til replays, som så kunne melde ind til dommeren. Det er en debat der altid vil skabe uenighed, men jeg er ligesom dig træt af, at dommeren altid kommer i fokus. Giv dem nu noget hjælp! Nå men det er jo sådan set ikke denne tråd relevant.

Derimod vil jeg sige, at det er en anelse hyklerisk af Glenn, at det netop er ham der kommer med den udtalelse. For han har da selv kastet sten efter dommerne, især i løbet af foråret. Først med hans anklager om forskelsbehandling af hans sorte spillere, dernæst blandede han sig i dommerdebatten i OB - AaB, og generelt var han bare at stort tudefjæs.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 26. okt 2014, 11:38

Det ville være dejligt om der blev sat prop i dommerhetzen.

Det meste er journalisterne og tumpefans, som mener de er bedre end dommer og træner og så griber snart en røvdårlig vinkel til at sige, at der var klart offside.

Og pudsigt mener tumpefans, at deres hold jo alternativt havde vundet, hvis kendelsen havde været anderledes. Her på Fyn møder jeg udelukkende OB fans som mener dommerne er imod dem. Det kan jo forklare hvorfor de ikke har været mestre siden 1989.

Hvornår har du hørt en journalist, som klart har sagt at der var offside og så når tv-billederne viser onside, så undskylde og sige, at der tog jeg klar fejl. Nej de pakker det højst ind i, at det så var en knivskarp afgørelse.

At Glen så er en af de værste gør, at jeg ikke tro på hans udmelding. Det svarer til Carsten Werge pyro tilbedelse, da det så går galt er det andres skyld.

Det er så hen i vejret, at Pourie ikke kan få ekstrastraf, fordi dommeren har dømt. Dommeren har kun set en voldsom tackling, hvis han så efterfølgende ser på tv en anden eller værre hændelse, så skal der bare gives karantæne. Havde Agger fået en karantænedag på baggrund af overfaldet på Risgaard. Dommeren havde kun set et frispark og ikke en stempling på knæet, så havde der ikke været meget brok i fodboldDK bortset fra bif.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 26. okt 2014, 13:05

FlæskeFrank skrev:Det ville være dejligt om der blev sat prop i dommerhetzen.

Det meste er journalisterne og tumpefans, som mener de er bedre end dommer og træner og så griber snart en røvdårlig vinkel til at sige, at der var klart offside.

Og pudsigt mener tumpefans, at deres hold jo alternativt havde vundet, hvis kendelsen havde været anderledes. Her på Fyn møder jeg udelukkende OB fans som mener dommerne er imod dem. Det kan jo forklare hvorfor de ikke har været mestre siden 1989.

Hvornår har du hørt en journalist, som klart har sagt at der var offside og så når tv-billederne viser onside, så undskylde og sige, at der tog jeg klar fejl. Nej de pakker det højst ind i, at det så var en knivskarp afgørelse.

At Glen så er en af de værste gør, at jeg ikke tro på hans udmelding. Det svarer til Carsten Werge pyro tilbedelse, da det så går galt er det andres skyld.

Det er så hen i vejret, at Pourie ikke kan få ekstrastraf, fordi dommeren har dømt. Dommeren har kun set en voldsom tackling, hvis han så efterfølgende ser på tv en anden eller værre hændelse, så skal der bare gives karantæne. Havde Agger fået en karantænedag på baggrund af overfaldet på Risgaard. Dommeren havde kun set et frispark og ikke en stempling på knæet, så havde der ikke været meget brok i fodboldDK bortset fra bif.

Det handler jo ikke om tumpe-fans der ikke kan se udover deres egen næsetip og deres eget holds modgang. AaB er da ikke blevet ramt synderligt i denne sæson. Silkeborg har jeg meget ondt af for de er jo virkelig blevet snydt. Det er rædderligt som der dømmes for tiden. Selvfølgelig er det blevet sværere at være dommer men hvorfor så ikke bruge en ekstra dommer på banen eller den teknologi man kan? Kom dog igang med at hjælpe dommerne!!
Janteloven eksisterer IKKE!

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 26. okt 2014, 13:26

Jeg har aldrig forstået den der med at man ikke må diskutere disse ting. Det kan da godt være at tonen er lidt skinger, især fra Silkeborg for tiden. Men det kan jeg fandme godt forstå. Sæsonen hvor vi næsten rykkede ned, havde vi 7(!) afgørende kendelser i mod, og 0 med os. Så det bullshit med at det udligner sig over tid, kan folk stikke skråt op hvis det koster en nedrykning undervejs. Så er jeg ret ligeglad med at man i efterfølgende sæson i 1. division får nogle kendelser med sig hvis man er foran 3-0 i Vejle.

Ligeså bliver vi sgu da nødt til at tage en seriøs debat i fodbolddanmark omkring dommernes niveau, og derigennem de forhold de har. For hvis det koster nedrykninger, snakker vi altså katastrofer for de implicerede klubber. Men DBU har jo nærmest komplet lukket øjnene for at der er et problem, og hver gang en person i ren frustration over dårlige kendelser, kommer med en spydig bemærkning, slår man i bedste DDR-stil ned på personen. Det er jo absurd. Måden DBU håndterer den manglende udvikling hos dommerne i forhold til spillet på banen, er i min verden gammeldags og håbløs. "Vi snakker ikke om problemerne, så går de forhåbentlig væk. Og dem der tør sige noget, straffer vi." Samtidig synes jeg dommernes attitude på banen over tid har taget en negativ retning. Claus Bo Larsen var god til at være smilende og rolig på banen, samtidig med han havde spillernes respekt. Michael Johansen, Kehlet og hvad de ellers hedder render rundt med en forfærdelig holdning i min verden, og jeg må indrømme at give Bach Bak gult for, som anfører at være utilfreds med Pourie ikke får rødt, er håbløs mangel på overskud og situationsfornemmelse.

I forhold til Glenn, er hans udtalelser da fine nok, bortset fra de er dejlig politisk korrekte. At han så for et halvt år siden flæbede om karantæne til Würtz og at dommerne var racister, gør bare hans udtalelser retarderede. Havde det været Kent Nielsen, som jeg aldrig tror jeg har hørt kommentere dommeren, havde det givet mere mening.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 26. okt 2014, 14:04

Frygah skrev:Jeg har aldrig forstået den der med at man ikke må diskutere disse ting. Det kan da godt være at tonen er lidt skinger, især fra Silkeborg for tiden. Men det kan jeg fandme godt forstå. Sæsonen hvor vi næsten rykkede ned, havde vi 7(!) afgørende kendelser i mod, og 0 med os.
Selvfølgelig kan man snakke om det, problemet er bare, at alle kendelser bliver afgørende, hvis man ikke vinder. Hvilke sæsoner fik AaB flere kendelser med os end mod os? Det kan du ikke få en fan til at sige, for dybest set mener han ikke det er tilfældet. Hvis der endelig er medvind, "så manglede det osse bare, for alle de gange vi blev snydt!".

Hvis du havde et tv hængende over hovedet på arbejde hele tiden og der sad mange tusinde fans og kiggede på det, så ville du måske også en gang blevet hængt ud for at begå en fejl. Du laver et skøn og det er måske rigtig nok i de fleste tilfælde være rigtig, men altså ikke lige her.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 26. okt 2014, 14:05

Frygah skrev:Jeg har aldrig forstået den der med at man ikke må diskutere disse ting. Det kan da godt være at tonen er lidt skinger, især fra Silkeborg for tiden. Men det kan jeg fandme godt forstå. Sæsonen hvor vi næsten rykkede ned, havde vi 7(!) afgørende kendelser i mod, og 0 med os. Så det bullshit med at det udligner sig over tid, kan folk stikke skråt op hvis det koster en nedrykning undervejs. Så er jeg ret ligeglad med at man i efterfølgende sæson i 1. division får nogle kendelser med sig hvis man er foran 3-0 i Vejle.

Ligeså bliver vi sgu da nødt til at tage en seriøs debat i fodbolddanmark omkring dommernes niveau, og derigennem de forhold de har. For hvis det koster nedrykninger, snakker vi altså katastrofer for de implicerede klubber. Men DBU har jo nærmest komplet lukket øjnene for at der er et problem, og hver gang en person i ren frustration over dårlige kendelser, kommer med en spydig bemærkning, slår man i bedste DDR-stil ned på personen. Det er jo absurd. Måden DBU håndterer den manglende udvikling hos dommerne i forhold til spillet på banen, er i min verden gammeldags og håbløs. "Vi snakker ikke om problemerne, så går de forhåbentlig væk. Og dem der tør sige noget, straffer vi." Samtidig synes jeg dommernes attitude på banen over tid har taget en negativ retning. Claus Bo Larsen var god til at være smilende og rolig på banen, samtidig med han havde spillernes respekt. Michael Johansen, Kehlet og hvad de ellers hedder render rundt med en forfærdelig holdning i min verden, og jeg må indrømme at give Bach Bak gult for, som anfører at være utilfreds med Pourie ikke får rødt, er håbløs mangel på overskud og situationsfornemmelse.

I forhold til Glenn, er hans udtalelser da fine nok, bortset fra de er dejlig politisk korrekte. At han så for et halvt år siden flæbede om karantæne til Würtz og at dommerne var racister, gør bare hans udtalelser retarderede. Havde det været Kent Nielsen, som jeg aldrig tror jeg har hørt kommentere dommeren, havde det givet mere mening.

200% enig i hvert et bogstav.
Janteloven eksisterer IKKE!

Dalbjerg
Allstar
Allstar

Indlæg af Dalbjerg » 27. okt 2014, 01:02

Frygah skrev:og jeg må indrømme at give Bach Bak gult for, som anfører at være utilfreds med Pourie ikke får rødt, er håbløs mangel på overskud og situationsfornemmelse....
Okay så du hvordan Mr. Kav stod og skabte sig?

Jeg kan ikke vide, hvad han sagde, der gjorde han skulle have gult, men efter det gule lignede han jo en 3½ årig dreng, der havde fået at vide, at han ikke måtte få mere slik.. Det var da tåkrummende at se på, at en voksen mand, som tilmed er anfører, står og opfører sig sådan, overfor et andet voksen menneske..

Brugeravatar
Frank Buck
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Nomwethe
Geografisk sted: Tørring
Kontakt:

Indlæg af Frank Buck » 27. okt 2014, 07:29

Det må siges at være andre toner fra Riddersholm - det er da ikke så lang tid siden at han selv var ude med en del kritik af dommernes indsats. En kritik han åbenlyst fremførte for at forsøge at skaffe sit hold en fordel - for eksempel ved at fremhæve hvor uretfærdigt hans afrikanske spillere blev behandlet..

Vil tro at denne udtalelse er i samme kategori - altså en forsøg på at skaffe sig en fordel til sit hold, ved at vise lidt goodwill over for dommerne og så håbe på at de giver lidt tilbage. Det virker i hvert fald som en noget ulden udtalelse når den kommer fra ham.
Han kan selvfølgelig også være blevet klogere, men det syntes jeg nu alligevel lyder lidt for usandsynligt ;)
““...and the funny thing was that people who weren't entirely certain they were right always argued much louder than other people, as if the main person they were trying to convince were themselves.””
― Terry Pratchett, The Bromeliad Trilogy

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 27. okt 2014, 10:51

Bak Bach fortjener minimum et gult kort, blot for at gå på banen. Slut prut finale.

seamann

Indlæg af seamann » 28. okt 2014, 14:52

Fantastisk koncept

http://www.bookenstjerne.dk/stjerne/glen-riddersholm" onclick="window.open(this.href);return false;

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 28. okt 2014, 15:16

Stjerneprædikatet er åbenbart for alle der er blevet nævnt i forbindelse med fodbold på et eller andet tidspunkt. Mads Laudrup, Marcel Rømer, Marc Hende, Mikkel Kirkeskov og Fucking Nikolaj Agger skal da aldrig nogensinde kategoriseres som "fodboldstjerne". Det er sgu da en hån mod sporten.
Og hvem fanden betaler også 600 kroner for en videohilsen fra fucking Thomas Mikkelsen? De fleste folk på den der liste er jo ligegyldigheder.

Jeg fatter dog heller ikke at en videohilsen fra Anders W Berthelsen, koster det samme som en videohilsen fra Simon Jacobsen fra Silkeborg. Det er jo sindsygt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Soren Evigglad
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Flower » 28. okt 2014, 15:16

seamann skrev:Fantastisk koncept

http://www.bookenstjerne.dk/stjerne/glen-riddersholm" onclick="window.open(this.href);return false;
Eller http://www.bookenstjerne.dk/stjerne/kristian-bach-bak ... endnu bedre, opret en side kun til ham. http://www.bookbachbak.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
- Winning doesn't really matter as long as you win.

A_Strandfelt
Allstar
Allstar

Indlæg af A_Strandfelt » 28. okt 2014, 17:49

De der videohilsener er da helt i hampen. Jeg er sikker på, at hvis man tog ud på Hornevej med et kamera og spurgte om en af spillerne ville sende en hilsen til en søns konfirmation, fødselsdag eller hvad det nu var, så ville de da stille op uden problemer. Men der er, så vidt jeg kan se, så heller ikke nogle AaB-spillere på den side der.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 28. okt 2014, 22:21

Monte Carlo drengene på DR3 morer sig i dagens afsnit over kongen af Alka Superligaen, rigtigt gættet det er selvfølgelig Glen.

Valsted
2. div
2. div
Geografisk sted: 9240

Indlæg af Valsted » 29. okt 2014, 08:40

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 270985.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Ikke overraskende var FCM klar til at overtage Osama Akharraz.

Det kunne blive et umage par.

Besvar