Kamptråd - F.C. Brixtofte - AaB, mandag d. 27. Oktober 2014
Re: Kamptråd - F.C. Brixtofte - AaB, mandag d. 27. Oktober 2
Helt enig Jesper. Man så flere gange at spillerne ikke accelerede på samme måde som en almindelig græsplæne bl.a. havde AK en friløber der ikke blev til noget fordi han ikke turde spurte
Og selvfølgelig skal Risgaard ikke på bænken. Det er urimeligt at bedømme nogens plads i truppen udfra den kamp.
Og selvfølgelig skal Risgaard ikke på bænken. Det er urimeligt at bedømme nogens plads i truppen udfra den kamp.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Slap nu af med det Risgård-forsvar. Der er èn sortseer, der vil lede efter en afløser for ham på sigt, og èn der nævner at ham og Würtz måske ville være fine at spare i Vejle, fordi det er en pokalkamp og vi har et tæt program, når nu vi har Augo/Wich på bænken og klar. Og så kommer der ellers bare 2 siders panik og ros. Chill.
Risgård rocks - kæmpede godt, selvom han ikke havde karrierens bedste kamp på Farum Skøjtearena... Kan vi komme videre?
Risgård rocks - kæmpede godt, selvom han ikke havde karrierens bedste kamp på Farum Skøjtearena... Kan vi komme videre?
Aalborg BK 1885!
Re: Sv: Kamptråd - F.C. Brixtofte - AaB, mandag d. 27. Oktob
Jeg skrev til DBU hvordan de kunne forsvare en så elendig bane, og fik et meget fint og langt mere fornuftigt svar, end jeg havde turde satse på!
Så meget tyder på at det er vores egne drenge skal frem med klagen før der sker noget. Det undrer mig dog at dette endnu ikke er sket, da flere spillere i superligaen har brokket sig over den bane lige siden den blev lavet!DBU skrev: Hej,
Tak for din mail.
I DBU systemet har vi en licensmanual som klubberne skal leve op til. I denne manual bliver en kunstgræsbane godkendt, såfremt den får en FIFA** certificering hvert år, hvilket plænen i Farum har fået.
Såfremt dette skal ændres i manualen, skal der komme et forslag til dette fra klubberne og Divisionsforeningen. Dette er ikke sket endnu, så klubberne der bruger banen må mene, at den er god nok. Såfremt spillerne ikke mener dette, skal de italesætte det gennem deres arbejdsgiver.
Såfremt du ikke mener at ovenstående er fyldestgørende nok, er du velkommen til at kontakte Divisionsforeningen, der er alle klubbernes talerør.
Det er lettere sagt end gjort. Du kan godt lave manualen om, men det vil se meget mærkeligt ud hvis Superligaen pludselig ikke længere følger FIFA og UEFAs retningslinjer og ikke tillader en topmoderne kunstbane.
Problemet med Farums bane er jo ikke at det er en kunstbane. Nej, problemet er at der ikke er varme under banen og at den ikke er tilstrækkeligt drænet. Det betyder at banen bliver spejlglat når den bliver vandet (hvilket man er nødt til) og at vandet hverken fordamper eller løber ud. Derudover kan banen ikke varmes op om vinteren, hvorfor den skal saltes (!) når der ligger is og sne. Det blev vi selv ramt af for nogle år siden, hvor der få timer før kampen reelt var isslag på banen fordi de ikke havde fået saltet i tide. Alt dette havde været løst med et par varmelegemer og nogle solide dræn, men det er selvfølgelig en meget bekostelig affære. Farum troede desværre at en kunstbane hverken skulle varmes op eller vandes - og der tog de grueligt fejl.
Og hvis vi er i gang med at ændre reglerne burde det i øvrigt snarere være bandlyst at opføre nye stadions, hvor banen ligger øst-vest. Det er kun i Danmark, vi kan bruge så mange penge på stadions, der vender den forkerte vej.
Problemet med Farums bane er jo ikke at det er en kunstbane. Nej, problemet er at der ikke er varme under banen og at den ikke er tilstrækkeligt drænet. Det betyder at banen bliver spejlglat når den bliver vandet (hvilket man er nødt til) og at vandet hverken fordamper eller løber ud. Derudover kan banen ikke varmes op om vinteren, hvorfor den skal saltes (!) når der ligger is og sne. Det blev vi selv ramt af for nogle år siden, hvor der få timer før kampen reelt var isslag på banen fordi de ikke havde fået saltet i tide. Alt dette havde været løst med et par varmelegemer og nogle solide dræn, men det er selvfølgelig en meget bekostelig affære. Farum troede desværre at en kunstbane hverken skulle varmes op eller vandes - og der tog de grueligt fejl.
Og hvis vi er i gang med at ændre reglerne burde det i øvrigt snarere være bandlyst at opføre nye stadions, hvor banen ligger øst-vest. Det er kun i Danmark, vi kan bruge så mange penge på stadions, der vender den forkerte vej.
Lyder til at du kan din kunstgræs-ABCYankee skrev:Det er lettere sagt end gjort. Du kan godt lave manualen om, men det vil se meget mærkeligt ud hvis Superligaen pludselig ikke længere følger FIFA og UEFAs retningslinjer og ikke tillader en topmoderne kunstbane.
Aalborg BK 1885!
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Havde der regnet meget i det sjællandske op mod kampen forleden? Jeg har virkelig aldrig set spillere have så store problemer på plastikbanen, medmindre der har været frost... og selv da synes jeg ikke man har set så meget forsigtighed.Yankee skrev:Det er lettere sagt end gjort. Du kan godt lave manualen om, men det vil se meget mærkeligt ud hvis Superligaen pludselig ikke længere følger FIFA og UEFAs retningslinjer og ikke tillader en topmoderne kunstbane.
Det kommer iøvrigt bag på mig at der ikke er varme i banen, det er da grotesk at DBU tillader det. Med den anden hånd kræver de at Hobro skal have et stadion med plads til stort set hele byens befolkning...
Når man så samtidigt tænker på, hvor nyt stadion i Farum er og man dengang det blev bygget i Brixtoftetiden ikke valgte at komme varme i under den daværende græsplæne, og at denne oprindelige misere er grunden til, at der nu er kunstgræs bliver det da først grotesk. Havde det bare været et gammelt skrammel-stadion som det i Silkeborg var det måske til at forstå.
Nej, tværtimod faktisk. Når luften er tør bliver kunstbaner - præcist ligesom naturbaner - kolde, tørre, klæbrige og langsomme. Derfor vander og opvarmer man også kunstbaner inden kamp. I Farum kan man kun vande den, og det kan nogle gange give lidt problemer. Jeg ved at kunstbanen på FCK's træningsanlæg det meste af året er landets suverænt bedste fodboldbane fordi den netop er godt drænet og opvarmet. Det spiller givetvis også ind, at jorden er mere leret på Frederiksberg kontra i Farum, men det er lidt for kompliceret en snak for migJesper Schmidt skrev:Havde der regnet meget i det sjællandske op mod kampen forleden? Jeg har virkelig aldrig set spillere have så store problemer på plastikbanen, medmindre der har været frost... og selv da synes jeg ikke man har set så meget forsigtighed.
En anden faktor er måske at der hver eneste uge bliver spillet 2-4 kampe på stadion og at banen selvfølgelig skal vandes op til hver af disse. Jeg har tit hørt at banen har det hårdt om mandagen hvis både U13, U14, U15, U17, U19 og Superligaholdet har spillet hjemme i løbet af en weekend - men jeg ved ikke om den teori holder.
Tak for indsigten. Det virker da fuldstændig vanvittigt amatøragtigt, at FCN ikke har sat sig ordentligt ind i tingene, inden de fik lavet den bane. Så de få måneder om året, hvor banen teoretisk set burde være fordelagtig at spille på, dér er den simpelthen endnu værre end de resterende superligabaner. Imponerende.Yankee skrev:Det er lettere sagt end gjort. Du kan godt lave manualen om, men det vil se meget mærkeligt ud hvis Superligaen pludselig ikke længere følger FIFA og UEFAs retningslinjer og ikke tillader en topmoderne kunstbane.
Jeg er ikke med på hvad du mener i dit sidste afsnit. Hvordan vender stadions den forkerte vej?
Banen bliver aldrig nogensinde lavet om.
Fra en Fcn fan på bold.dk omkring banen.
Fra en Fcn fan på bold.dk omkring banen.
Lortebane, hvor spillerne skøjter rundt. Der må blive scoret nogle random mål fordi spillere glider.Hvis man skulle beslutte at skifte den ud er det nu ikke bare sådan lige til. Furesø Kommune har betalt ca. 40% af banen hvilet ville skulle betales tilbage. Banen bruge desuden ca. 1.800 timer om året at div. hold - en normal stadionbane bruges omkring 55 timer om året. Der vil derfor skulle opføres en ny kunstgræsbane et andet sted som erstatning. Altså et to-cifret mio. beløb i at omlægge banen.
Uden Synd Ingen Frelse
-
Lucas Kuskenius
- 1. div

Er der nogen som optog kampen? I så fald kunne jeg godt tænke mig filen, eftersom jeg glippede 2. halveg.
MVH
MVH
Følg mig på Twitter (@CescSzczesny) hvor jeg tweeter om AaB.
Du gik virkelig ikke glip af meget, pånær en masse frustration og hovedrysten, der heldigvis til sidst blev afløst af den slags jubel, som kun et sidste-sekunds scoring kan udløseLucas Kuskenius skrev:Er der nogen som optog kampen? I så fald kunne jeg godt tænke mig filen, eftersom jeg glippede 2. halveg.
MVH
Jeg vil anbefale blot at se målet og bruge de 45 minutter på highlights fra sidste sæson i stedet!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Meget enig. Jeg har i øvrigt stadig ikke forstået årsagen til, at der bliver stillet minimumskrav til stadionkapaciteten (eller var det minimumskrav til antal siddepladser). Hvordan i alverden kan det være så vigtigt?? Det virker som direkte chikane mod Hobro. Og prøv at tænk på hvor mange år i træk fcn har fået dispensation for ikke at have varme i banen. DBU er til grin.Jesper Schmidt skrev:Havde der regnet meget i det sjællandske op mod kampen forleden? Jeg har virkelig aldrig set spillere have så store problemer på plastikbanen, medmindre der har været frost... og selv da synes jeg ikke man har set så meget forsigtighed.Yankee skrev:Det er lettere sagt end gjort. Du kan godt lave manualen om, men det vil se meget mærkeligt ud hvis Superligaen pludselig ikke længere følger FIFA og UEFAs retningslinjer og ikke tillader en topmoderne kunstbane.
Det kommer iøvrigt bag på mig at der ikke er varme i banen, det er da grotesk at DBU tillader det. Med den anden hånd kræver de at Hobro skal have et stadion med plads til stort set hele byens befolkning...
P.S. Er der egentlig varme i banen på Hobro Stadion?
Jeg fik vist sagt, at der ikke er varme i banen i Farum. Det passer ikke helt. Problemet har (som jeg forstår det) været, at man har været meget tilbageholdende med at tænde for varmen, da banen har svært ved at håndtere store mændger slemtevand og da banen generelt ikke har godt af kunstig opvarmning i for lange perioder. Plus at det selvfølgelig er hundedyrt at tænde for sådan et anlæg.
-
Lucas Kuskenius
- 1. div

Det var mit indtryk, men jeg vil nu alligevel gerne se 2. halveg hvis det er muligt.Hanga skrev:Du gik virkelig ikke glip af meget, pånær en masse frustration og hovedrysten, der heldigvis til sidst blev afløst af den slags jubel, som kun et sidste-sekunds scoring kan udløseLucas Kuskenius skrev:Er der nogen som optog kampen? I så fald kunne jeg godt tænke mig filen, eftersom jeg glippede 2. halveg.
MVH![]()
Jeg vil anbefale blot at se målet og bruge de 45 minutter på highlights fra sidste sæson i stedet!
Følg mig på Twitter (@CescSzczesny) hvor jeg tweeter om AaB.