Enig, Augo har set rigtig godt ud de sidste par gange vi har set ham, og jeg håber også på en forlængelse, som for min skyld hellere end gerne må være længere end 1 år. Og så ville jeg altså ønske man gik all-in på at omskole Augo til midterforsvarer, men det kommer nok desværre ikke til at ske.9800 skrev:Jeg synes at Augo har leveret godt i denne sæson, så han skal bestemt have en 1 årig forlængelse, også når man tænker på hans rolle i truppen!
Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)
-
A_Strandfelt
- Allstar

Man kunne i stedet gå all-in på at omskole Augo til en del af staben, når han ikke vil spille længere. En dag står vi uden PEA og Kuhn, og der vil Augo i mine øjne være perfekt.Jesper Schmidt skrev:Enig, Augo har set rigtig godt ud de sidste par gange vi har set ham, og jeg håber også på en forlængelse, som for min skyld hellere end gerne må være længere end 1 år. Og så ville jeg altså ønske man gik all-in på at omskole Augo til midterforsvarer, men det kommer nok desværre ikke til at ske.9800 skrev:Jeg synes at Augo har leveret godt i denne sæson, så han skal bestemt have en 1 årig forlængelse, også når man tænker på hans rolle i truppen!
Arghh - det er vist ikke en helt korrekt gengivelse. Karriereforløbet har nærmere været, at han blev udråbt til et fantastisk talen i OB, der så tro mod deres daværende anti-talent politik hældte ham ud med badevandet fordi de hellere ville brænde lønkroner af på afdankede udlændinge. Det sendte så manden i kulkælderen, da han opdagede, at næste destination blev ophold i Vejle og Næstved, og hans primadonna nykker endte med at fucke det op. Han søgte så hjem til trygheden i talentfabrikken i Næsby, hvor han skød 2. Div. i sænk inden det gik videre til Fredericia i 1. div, hvor han forsatte de fine takter.Eksil skrev:Men enig i at AK bare skal ud og der skal findes en afløser. Når man ser på det forløb AK har været igennem i de andre klubber han har været i, så er det jeg den nøjagtig samme historie: Starter som fyr og flamme og alt er lyserødt...derefter går det ligeså stille ned af bakke med alle mulige problemer og bøwl. Og du ser allerede nu hans slå-ud-med-armene attitude vokse kamp for kamp. Han er ikke en angriber for et (potentielt) tophold i superligaen.Det er naturligvis ikke gratis at finde en afløser - men som du nævner kan alternativet vise sig være dyrere.
Manden mangler selvtillid og har brug for det først kludemål til at sætte ham i gang og det kommer forhåbentlig mod Vejle. AK bevægelsesmønster og arbejdsiver oppe foran ser fint ud, nu mangler han bare at komme i gang igen. Med forhåbentlig Bruhn, Enevoldsen og Thomsen i hopla skal Helenius og AK over en sæson nok vise deres værd.
In verbis simus faciles
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Til den del tror jeg ikke det er nødvendigt med nogen omskoling. Hvis ellers han vil, er jeg slet ikke i tvivl om at Augo bliver en vigtig del af fremtidens AaB udenfor banen. Jeg både tror og håber at AaB vil strække sig langt, for at beholde Augo i en eller anden rolle i AaB den dag karrieren slutter, og det kunne sagtens være noget som blev bygget ind i en kommende forlængelse. Ellers smider man efter min mening guld på gaden, og det gør man trods alt sjældent heroppeA_Strandfelt skrev:Man kunne i stedet gå all-in på at omskole Augo til en del af staben, når han ikke vil spille længere. En dag står vi uden PEA og Kuhn, og der vil Augo i mine øjne være perfekt.Jesper Schmidt skrev:Enig, Augo har set rigtig godt ud de sidste par gange vi har set ham, og jeg håber også på en forlængelse, som for min skyld hellere end gerne må være længere end 1 år. Og så ville jeg altså ønske man gik all-in på at omskole Augo til midterforsvarer, men det kommer nok desværre ikke til at ske.9800 skrev:Jeg synes at Augo har leveret godt i denne sæson, så han skal bestemt have en 1 årig forlængelse, også når man tænker på hans rolle i truppen!
Ro på... han er bare lige i en bølgedal lige nu. Hans direkte-på-mål-stil skal vi have i truppen.astonvilla skrev:Ud med AK.
Vi skal ikke mere end godt og vel en måned tilbage, før han var vores klart farligste angriber. Og yderligere et par måneder tilbage for at finde bl.a. et par fremragende og meget vitale mål i Farum. Han skal bare lige have lidt tur i den igen.
Manden er 34 år og har en lang liste over større og mindre skader. At give ham mere end et år er idiotisk.Jesper Schmidt skrev:Enig, Augo har set rigtig godt ud de sidste par gange vi har set ham, og jeg håber også på en forlængelse, som for min skyld hellere end gerne må være længere end 1 år. Og så ville jeg altså ønske man gik all-in på at omskole Augo til midterforsvarer, men det kommer nok desværre ikke til at ske.9800 skrev:Jeg synes at Augo har leveret godt i denne sæson, så han skal bestemt have en 1 årig forlængelse, også når man tænker på hans rolle i truppen!
Vi skal 2 måneder tilbage, og dér skulle der heller ikke særlig meget til for at være vores farligste angriber, da Helenius ikke var i form endnu, og hvem er der så tilbage?Kenneth K skrev:Ro på... han er bare lige i en bølgedal lige nu. Hans direkte-på-mål-stil skal vi have i truppen.astonvilla skrev:Ud med AK.
Vi skal ikke mere end godt og vel en måned tilbage, før han var vores klart farligste angriber. Og yderligere et par måneder tilbage for at finde bl.a. et par fremragende og meget vitale mål i Farum. Han skal bare lige have lidt tur i den igen.
Sidste sæson var sidste sæson. Det kan vi ikke bruge til noget nu. Jeg synes dælme han har fået lang snor nu. Der skal snart ske noget. Hvis ikke han kommer i gang her i slutningen af efteråret, så bliver vi nødt til at agere på transfermarkedet til januar. Det her holder ikke.
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Jeg nægter at tro på at AK's målstime, eller mangel på samme skulle betyde at han fra den ene måned til den anden er blevet en helt anden fodboldspiller. Det mest sandsynlige er at det er oppe i hovedet på ham den er galt, og den slags plejer at kunne løses. Så at smide vores vel bedste angriber fra sidste sæson på porten, samt at gøre noget der går imod vores overordnede koncept som at købe en dyr erstatning, giver i min verden ingen mening. Han har brændt nogle chancer, jovist, men i min hukommelse er der kun et par stykker som er helt oplagte målchancer, og størstedelen af vores problemer bunde i mine øjne i at vi simpelthen ikke skaber chancer nok, sådan, overhovedet(!). Det har dog med undtagelse af FCN-kampen set o.k. ud, og jeg vil tro at i takt med vi bliver mere chanceskabende, desto flere mål vil der falde af fra både Helenius og AK.Califfen skrev:Vi skal 2 måneder tilbage, og dér skulle der heller ikke særlig meget til for at være vores farligste angriber, da Helenius ikke var i form endnu, og hvem er der så tilbage?Kenneth K skrev:Ro på... han er bare lige i en bølgedal lige nu. Hans direkte-på-mål-stil skal vi have i truppen.astonvilla skrev:Ud med AK.
Sidste sæson var sidste sæson. Det kan vi ikke bruge til noget nu. Jeg synes dælme han har fået lang snor nu. Der skal snart ske noget. Hvis ikke han kommer i gang her i slutningen af efteråret, så bliver vi nødt til at agere på transfermarkedet til januar. Det her holder ikke.
Uanset, så ser jeg ikke det kan forsvares økonomisk at købe nyt med de spillere vi allerede har i truppen, hvis vores målsætning er en midterplacering.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Selvtillid alene gør det ikke.Rams skrev:Arghh - det er vist ikke en helt korrekt gengivelse. Karriereforløbet har nærmere været, at han blev udråbt til et fantastisk talen i OB, der så tro mod deres daværende anti-talent politik hældte ham ud med badevandet fordi de hellere ville brænde lønkroner af på afdankede udlændinge. Det sendte så manden i kulkælderen, da han opdagede, at næste destination blev ophold i Vejle og Næstved, og hans primadonna nykker endte med at fucke det op. Han søgte så hjem til trygheden i talentfabrikken i Næsby, hvor han skød 2. Div. i sænk inden det gik videre til Fredericia i 1. div, hvor han forsatte de fine takter.Eksil skrev:Men enig i at AK bare skal ud og der skal findes en afløser. Når man ser på det forløb AK har været igennem i de andre klubber han har været i, så er det jeg den nøjagtig samme historie: Starter som fyr og flamme og alt er lyserødt...derefter går det ligeså stille ned af bakke med alle mulige problemer og bøwl. Og du ser allerede nu hans slå-ud-med-armene attitude vokse kamp for kamp. Han er ikke en angriber for et (potentielt) tophold i superligaen.Det er naturligvis ikke gratis at finde en afløser - men som du nævner kan alternativet vise sig være dyrere.
Manden mangler selvtillid og har brug for det først kludemål til at sætte ham i gang og det kommer forhåbentlig mod Vejle. AK bevægelsesmønster og arbejdsiver oppe foran ser fint ud, nu mangler han bare at komme i gang igen. Med forhåbentlig Bruhn, Enevoldsen og Thomsen i hopla skal Helenius og AK over en sæson nok vise deres værd.
Der er en eller anden form for ubalance (det er sikkert ikke AK's skyld) i AaB's angreb når han spiller. løbemønstre er ikke afstemt, og det var ikke få gange i Farum at han slog ud med armene fordi han var utilfreds med at få bolden hvor han fik den.
Samtidig synes jeg Helenius fungerer meget bedre med Ene end med AK ved sin side (men der er ikke mange eksempler at bygge på endnu).
Så udover afslutningerne (som jeg er sikker på nok skal finde deres niveau igen), så går der altså noget galt allerede ind vi kommer til dem.
Jeg mener iøvrigt heller ikke er der er tegn på vi er mere ineffektive end sidste år. For mig virker det som om vi kommer til langt færre chancer end tidligere. Både til angriberne, men i høj grad også ti midtbanefolkene. Vi har en rigtig dårlig balance ift. hvor aggresivt vi angrib. Enten prøver vi at lave en hurtig skarp aflevering (som vi smider væk 19 ud af 20 tilfælde), eller også spiller vi fuldstændig stillestående og forudsigligt, hvor det eneste der kan bryde mønsteret er enkeltmandspræstationer.
Mao. vores problemer ligger ikke på hverken AK eller Helenius' skuldre, og jeg tvivl rigtig meget på at det ville blive væsentlig anderledes selv med en Rasmus Jönsson i topform, medmindre han kan klare det hele selv. Vores hold spiller ikke godt nok, og vi har stadig ikke fundet et fast koncept på hvordan vi skal spille med det hold vi har i år.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Den største forskel er at finde hos vores modstandere. Sidste år fik vi i de fleste kampe rigtig meget plads at spille på, og det var vi enormt dygtige til at udnytte. Men vi havde altså også sidste år problemer med de hold, der stod dybt og kompakt med mange forsvarere centralt på banen. Man kan jo tænke tilbage på hjemmekampene mod Esbjerg og Randers i foråret eller alle tre kampe mod FC Vestsjælland.
Det betyder ikke, at det er "de andres skyld". Nej, fejlen ligger i at vi ikke har været dygtige nok i etableret angreb. Når der ikke er plads til kontrastød må man satse på indlægsspil, driblinger i små rum og så på at slå modstanderen på fysikken de sidste 10-15 minutter. Når tophold slår bundhold er det næsten altid på disse parametre - se bare på FCK, Manchester United, Bayern München m.fl.
Problemet har så været, at vores bedste indlægsspiller (Ahlmann), vores bedste targetman (Spalvis) og vores bedste dåseåbner (Jönsson) alle har været skadet samtidig med at holdet generelt har manglet det fysiske overtag til at fremtvinge afgørelse i slutfasen af kampene. I stedet for at vinde kampene i 2. halvleg har vi tabt dem. Defensivt har vi gjort det fint, men vi har også taget imod langt færre angreb end sidste sæson.
Det betyder ikke, at det er "de andres skyld". Nej, fejlen ligger i at vi ikke har været dygtige nok i etableret angreb. Når der ikke er plads til kontrastød må man satse på indlægsspil, driblinger i små rum og så på at slå modstanderen på fysikken de sidste 10-15 minutter. Når tophold slår bundhold er det næsten altid på disse parametre - se bare på FCK, Manchester United, Bayern München m.fl.
Problemet har så været, at vores bedste indlægsspiller (Ahlmann), vores bedste targetman (Spalvis) og vores bedste dåseåbner (Jönsson) alle har været skadet samtidig med at holdet generelt har manglet det fysiske overtag til at fremtvinge afgørelse i slutfasen af kampene. I stedet for at vinde kampene i 2. halvleg har vi tabt dem. Defensivt har vi gjort det fint, men vi har også taget imod langt færre angreb end sidste sæson.
Det løser sig, nu er vores flittige målscorer fra sidste sæson selvmål jo også tilbage :-)
Synes ikke nødvendigvis der skal ske noget i angrebet.
Helenius's formkurve er stigende så lad ham bare komme endnu mere i form.
Enes formkruve er stigende
AK er en fin superligaspiller, mon ikke han kommer tilbage.
Det kunne være fint med et ekstra alternativ, hvis Jönsson og Spalvis ikke bliver klar til næste halvsæson. Men bliver bare en af dem klar så synes jeg egentlig mere det er midtbanen der mangler en klassespiller.
Den nuværende stærkeste formation må være

Synes ikke nødvendigvis der skal ske noget i angrebet.
Helenius's formkurve er stigende så lad ham bare komme endnu mere i form.
Enes formkruve er stigende
AK er en fin superligaspiller, mon ikke han kommer tilbage.
Det kunne være fint med et ekstra alternativ, hvis Jönsson og Spalvis ikke bliver klar til næste halvsæson. Men bliver bare en af dem klar så synes jeg egentlig mere det er midtbanen der mangler en klassespiller.
Den nuværende stærkeste formation må være
Jeg synes bestemt også Augu vil være en god mand at få ind, evt. som erstatning for Kuhn når han en dag smutter (Kuhn har luftet tankerne for at prøve cheftræner vejen igen og 2/3 af hans børn er fløjet fra reden, så der er ikke så meget der holder ham heroppe længere).A_Strandfelt skrev:Man kunne i stedet gå all-in på at omskole Augo til en del af staben, når han ikke vil spille længere. En dag står vi uden PEA og Kuhn, og der vil Augo i mine øjne være perfekt.Jesper Schmidt skrev:Enig, Augo har set rigtig godt ud de sidste par gange vi har set ham, og jeg håber også på en forlængelse, som for min skyld hellere end gerne må være længere end 1 år. Og så ville jeg altså ønske man gik all-in på at omskole Augo til midterforsvarer, men det kommer nok desværre ikke til at ske.9800 skrev:Jeg synes at Augo har leveret godt i denne sæson, så han skal bestemt have en 1 årig forlængelse, også når man tænker på hans rolle i truppen!
Til gengæld synes jeg tanken om Augu i forsvaret er horribel. Han er ekstrem langsom, er en dårlig pasningsspiller og har ingen gnist/agressivitet. Det vil være et kæmpe fejlcast.
Til dem der vil helt af med AK: vi skal ikke lang tid tilbage før han var vores vigtigste kort i angrebet. Alle angribere (Udover Messi og Ronaldo) har bølgedale og når man ser på AK's karriereforløb fra 2.div til Superligaen på kort tid synes jeg slet ikke han kan klandres. Hans kamp mod FCN var IMO den dårligste han har haft i AaB trøjen men jeg vil absolut ikke af med ham. Han er et fint kort at have som adskiller sig fra Jonsson, Spalvis og Helenius.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Nu så jeg live Vejles pokalkamp i går, selvom modstanderen ikke var skræmmende, så var der klart nogle interessante Vejlespillere. Brdr. Bisp i forsvaret, selvom Ole Bisp vel spillede højreback og derfor ikke den plads vi mangler mest til. Men de to skal nok spille superliga på et tidspunkt.
Jonas Hebo så også spændende ud, plus Anderas Albers som burde kunne blive en god reserve i angrebet.
Jonas Hebo så også spændende ud, plus Anderas Albers som burde kunne blive en god reserve i angrebet.
- FlæskeFrank
- Ham der Emil
- Allstar

- Favoritspiller: David Beckham og Martin P
- Geografisk sted: 50939
David Boysen lavede 2 mål igen i dag, og er nu oppe på 12 kasser i 15 kampe for Lyngby (om han har spillet alle 15 ved jeg ikke).
Skulle Thomsen ryge, ser jeg Boysen som en ret habil erstatning med fint videresalgs potentiale. At han ikke har det bedste forhold til klubbens egne fans, kan måske være med til at presse et skifte igennem.
Skulle Thomsen ryge, ser jeg Boysen som en ret habil erstatning med fint videresalgs potentiale. At han ikke har det bedste forhold til klubbens egne fans, kan måske være med til at presse et skifte igennem.
Et Hjerte - En Klub
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Jeg troede Boysen ville være en god superligaspiller, men da han skiftede til Viborg var han vel decideret ringe. Ham virker enten som en hjemmeføding(Lyngby) eller som en humørspiller. Jeg siger nej tak og har afskrevet ham i superligaregi.
- FlæskeFrank
Kunne godt tænke mig lidt afrikansk magi tilført det bovlamme AaB-angreb. Derfor interessant at AIK Stockholms dynamiske Bangura-duo fra 2011-sæsonen ifølge Transfermarkt begge er klubløse.
http://www.youtube.com/watch?v=ds6f88Rv8LQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Alternativt synes jeg Viborgs Serges Deble ser spændende ud. Han virker som en spiller der kunne tilføje tilføje lidt fart og teknik (Som en slags discount-Antipas
)
http://www.youtube.com/watch?v=ds6f88Rv8LQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Alternativt synes jeg Viborgs Serges Deble ser spændende ud. Han virker som en spiller der kunne tilføje tilføje lidt fart og teknik (Som en slags discount-Antipas
- astonvilla
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
Nu skal hudfarve og kontinental tilhørsforhold ikke afgøre hvor vores kommende angriber skal støves op henne - men vi skal bare have fingre i en bomber i vinterpausen.
Det ville være helt fint med mig med en foreløbig og kortsigtet løsning.
Lejeaftale på ½ år.
Det sagt med henblik på at Spalvis formentlig er klar til næste sæson, og det kunne være Helenius finder sit gamle jeg på et tidspunkt og vi forlænger lejeaftalen med ham i så fald.
Det er jo nok ikke den mest perfekte løsning, men vi står i en desperat situation lige nu. Vi skal have en spiller ind med mål i støvlerne. Og de er jo ikke billige - og så kan lejeaftale blive løsningen.
Bare tænk når (hvis) Jönsson bliver klar: Han tryller og lægger op...men til hvem? Vi skal have en bomber derinde.
Det ville være helt fint med mig med en foreløbig og kortsigtet løsning.
Lejeaftale på ½ år.
Det sagt med henblik på at Spalvis formentlig er klar til næste sæson, og det kunne være Helenius finder sit gamle jeg på et tidspunkt og vi forlænger lejeaftalen med ham i så fald.
Det er jo nok ikke den mest perfekte løsning, men vi står i en desperat situation lige nu. Vi skal have en spiller ind med mål i støvlerne. Og de er jo ikke billige - og så kan lejeaftale blive løsningen.
Bare tænk når (hvis) Jönsson bliver klar: Han tryller og lægger op...men til hvem? Vi skal have en bomber derinde.
Bienvenu Bassogog!
Lad os få Tulio de Melo tilbage, det er ham truppen skriger efter synes jeg.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
Truppen kunne godt bruge en ung 6'er på midtbanen, som kan udvikle sig til at blive for god til Superligaen. Det samme gælder 8'er positionen, hvor vi har brug for aflastning af Risgård.
Derudover kunne David Boysen være spændende, da han har den kreativitet, som vi efterlyser. Vi har manglet kantspillere i denne sæson. I forhold til en ny angriber, så har vi allerede 5 i truppen. Hvis vi skal have en ny angriber, så skal vi af med SF.
Derudover kunne David Boysen være spændende, da han har den kreativitet, som vi efterlyser. Vi har manglet kantspillere i denne sæson. I forhold til en ny angriber, så har vi allerede 5 i truppen. Hvis vi skal have en ny angriber, så skal vi af med SF.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.
Enig i at der mangler unge folk til midten. De bærende kræfter har alle rundet 30 og Augo har kontraktudløb til sommer.Arendt skrev:Truppen kunne godt bruge en ung 6'er på midtbanen, som kan udvikle sig til at blive for god til Superligaen. Det samme gælder 8'er positionen, hvor vi har brug for aflastning af Risgård.
SF er allerede væk til vinter, så der er plads i truppen til en offensiv forstærkning, spørgsmålet er om der også er penge til det