DBU Pokalen - Vejle - AaB - Torsdag d. 30/10 kl. 18.00
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Re: DBU Pokalen - Vejle - AaB - Torsdag d. 30/10 kl. 18.00
Vi er blevet boring boring Arsenal.
Enten spiller vi 0-0 eller også fedter vi 1-0 hjem, som Arsenal gjorde for vel mere end 20 år siden.
Enten spiller vi 0-0 eller også fedter vi 1-0 hjem, som Arsenal gjorde for vel mere end 20 år siden.
- FlæskeFrank
Så du fortæller mig, at vi fra denne kamp får mindst 1 point og ofte 3. Double!FlæskeFrank skrev:Vi er blevet boring boring Arsenal.
Vandt Arsenal the double for vel mere end 21 år siden?FlæskeFrank skrev:Vi er blevet boring boring Arsenal.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
- Erasmus Montanus
- Allstar

- Favoritspiller: Kasper Risgård
Det kunne nok være en god idé, men jeg vil bryste mig ved, at jeg har forholdt mig rationel og rolig gennem den korte debat om Larsen og Tømrer.NIN den fromme skrev:Snup et par af de piller, næste gange nogle drister sig til at skrive noget om NL.Oldager skrev:Hej.
Jeg vil også bare sige, at vi rykker ned, og at jeg hader alle vores spillere :-)
Brænd kontrakterne!
FIRE FIRE FIRE BÅÅÅÅL
Jeg hader at AK og Helenius prøver selv, når de begge søger det forløsende mål, som har gjort Bruhn så eminent, når vi nu kun fører med 1-0 mod et tandløst Vejlehold! Al det skyden på mål og egocentrisme må de gemme til en ubetydelig turnering som Alka Superliga eller Europa League!
Lad os nu se mod Silkeborg. Tag det med ro! Her har I et billede af Nomvethe, som smiler. God aften.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Når nu folk snakker om "morads" og "strukturelle problemer" - så lad mig helt stilfærdigt minde om at vi har haft en rigtig flot oktober måned.
- Seks kampe er blevet til 4-1-1 og en målscore på 8-2.
- Vi er blevet overhalet af Brøndby, men har stadig samme afstand til både 3. pladsen og 11. pladsen som vi havde 1/10.
- Vi er gået fra en håbløs start til en meget stærk position i Europa League.
- Vi er videre i pokalen selvom vi fik sparet en håndfuld spillere.
13 point i 6 kampe og klare fremskridt i 2 ud af 3 turneringer. Jeg kan kun håbe på at dette morads og alle de strukturelle problemer bliver ved en måneds tid endnu.
- Vi er blevet overhalet af Brøndby, men har stadig samme afstand til både 3. pladsen og 11. pladsen som vi havde 1/10.
13 point i 6 kampe og klare fremskridt i 2 ud af 3 turneringer. Jeg kan kun håbe på at dette morads og alle de strukturelle problemer bliver ved en måneds tid endnu.
- Køllen I Møllen
- Allstar

For 20-25 år siden spillede Arsenal uhørt underholdende fodbold af engelsk standard.FlæskeFrank skrev:Vi er blevet boring boring Arsenal.
Boring Arsenal er fra 70'erne hvor det iøvrigt også var en ufortjent kritik.
Janteloven eksisterer IKKE!
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Du skal sgu da ikke komme og blande dig med fakta, når nogen ihærdigt prøver at piske en stemning op. Alt er dårligt!Yankee skrev:Når nu folk snakker om "morads" og "strukturelle problemer" - så lad mig helt stilfærdigt minde om at vi har haft en rigtig flot oktober måned.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
- Lucas Andersen 25. juli 2022
Jeg synes at Bruhn klart er MoM. Han spiller decideret fremragende og vækker små glimt af en Kusk. Utroligt at sådan et talent lige pludselig blomstre op. Jeg havde ellers ikke været specielt imponeret af ham inden de sidste 5 kampe.
Ellers er der langt mellem snapsne. Det vigtigste er at vi er gået videre og vi fik sparet nogle spillere (dog faretruende at en mand som Risgård spiller fuld tid i denne kamp).
Ellers er der langt mellem snapsne. Det vigtigste er at vi er gået videre og vi fik sparet nogle spillere (dog faretruende at en mand som Risgård spiller fuld tid i denne kamp).
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Enig, det eneste reelle problemer er at vi - stadig - skal præstere ret flot i superligaen for at rette op de manglende point (primært i form af alt for mange uafgjorte) som vi har smidt.Yankee skrev:Når nu folk snakker om "morads" og "strukturelle problemer" - så lad mig helt stilfærdigt minde om at vi har haft en rigtig flot oktober måned.
...og så mener jeg stadig at manglende chancer er et større problem for os end manglende effektivitet.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Der er seks point op til 2. pladsen?Pastorius skrev:Enig, det eneste reelle problemer er at vi - stadig - skal præstere ret flot i superligaen for at rette op de manglende point (primært i form af alt for mange uafgjorte) som vi har smidt.Yankee skrev:Når nu folk snakker om "morads" og "strukturelle problemer" - så lad mig helt stilfærdigt minde om at vi har haft en rigtig flot oktober måned.
...og så mener jeg stadig at manglende chancer er et større problem for os end manglende effektivitet.
Hvad? Boring Arsenal, som jeg kender det, er ca 20 år gammelt i tiden under George Graham. Når man googler det, er det også den periode der henvises til.Køllen I Møllen skrev:For 20-25 år siden spillede Arsenal uhørt underholdende fodbold af engelsk standard.FlæskeFrank skrev:Vi er blevet boring boring Arsenal.
Nu var det jo mig, der talte om "morads" og "strukturelle problemer", så jeg går ud fra, at ovenstående indlæg var møntet på mig. Først og fremmest skal vi holde turneringerne adskilte for at danne os et retmæssigt billede af AaBs sæson.Yankee skrev:Når nu folk snakker om "morads" og "strukturelle problemer" - så lad mig helt stilfærdigt minde om at vi har haft en rigtig flot oktober måned.
Superligaen: 3 sejre i 12 kampe (runde 2, 7 og 12) og en målscore på 11-10 og en placering som nr. 7. Vi kan være lettede over, at vi takket være sejren over FCN nu har fordoblet afstanden til nedrykningsstregen, men vi kan simpelthen ikke være grundlæggende tilfredse med den hidtidige indsats i Superligaen. Det er ligeledes umuligt at komme uden om, at vi har scoret meget få mål, skabt meget få chancer, og at flere af kampene har været direkte dårlige, inkl. den omtalte kamp i mandags. Vi kan derimod være tilfredse med det antal mål, der er scoret imod os.
Kun i 3 af de 12 kampe har en angriber scoret (i runde 2,5 og 7), og i sidstnævnte runde var det på straffespark. Så ja, tesen om et "strukturelt problem" i offensiven holder stik, når vi kigger på Superligaen, og endda i endnu højere grad når det medtages i ligningen, at klassiske offensive midtbanespillere som Thomsen, Risgaard og Enevoldsen ikke har scoret overhovedet.
Pokalturneringen: Godt så, vi overlevede i går, og ingen beskæftiger sig med den kamp, hvis vi hæver trofæet over hovedet i maj næste år. Men igen, 0 mål og dårligt spil. Kampen lignede til forveksling de opgør, vi har spillet i Superligaen.
Europa Cup: Her tegner sig derimod et lidt andet billede. De "strukturelle problemer" i offensiven gælder imidlertid også her i et vist omfang. Kun i 2 af de 7 kampe har en angriber scoret. De kampe vandt vi til gengæld også, og særligt sejren i Zagreb var umanerlig vigtig for klubben. Spillemæssigt kunne vi være tilfredse med de 2 kampe mod Dinamo Zagreb og i vist omfang også hjemmekampen mod Apoel. Kun udekampen mod sidstnævnte var ubetinget dårlig.
I Europa League har spillet i 5 af de 6 halvlege ligget mellem tilfredsstillende og direkte godt. 2. halvleg i Bukarest har jeg simpelthen valgt at tage ud af ligningen, da den var så bizar, at den ikke er repræsentativ eller sigende for noget som helst, selv om jeg godt kan se ironien i, at den fulgte efter den formentlig bedste halvleg, AaB overhovedet har spillet i denne sæson. Resultatmæssigt kan man heller ikke brokke sig over 6 point i 3 kampe, hvorimod vi godt kan ærgre os lidt over den måde, pointene i puljen er blevet fordelt på (3 hold med 6 point), men det er en anden historie.
Summasummarum: Vi har spillet 20 kampe i denne sæson alt inklusive, og i 5 af dem har angribere scoret (vi har i øvrigt vundet de 4 af dem!). Derudover har offensive midtbanespillere (Thomsen og Enevoldsen) scoret i 2 af de 20 kampe. Så jo, vi har i denne sæson haft et "strukturelt offensivt problem", og hvis vi ønsker, at det skal fortsætte det næste måned, er vi godt nok afhængig af en dirkefri defensiv og storspil af Nicolai Larsen.
Man kunne også sige at de har hentet mere 33% flere point end os, og kigger man på formen for de sidste fem kampe, så har FCK hentet 12, Randers 8 og vi selv 5 af 15 point.Ala skrev:Der er seks point op til 2. pladsen?Pastorius skrev:Enig, det eneste reelle problemer er at vi - stadig - skal præstere ret flot i superligaen for at rette op de manglende point (primært i form af alt for mange uafgjorte) som vi har smidt.Yankee skrev:Når nu folk snakker om "morads" og "strukturelle problemer" - så lad mig helt stilfærdigt minde om at vi har haft en rigtig flot oktober måned.
Det er bestemt ikke umuligt, men det er altså - pånær Hobro - hold som har et bedre udgangspunkt end os vi skal hente, både ift. nuværende point, form over de sidste fem kampe, økonomiske muligheder for at agere i vinterpausen og skadessituation.
Der er sådan set ikke noget nyt i at vores vilkår er at vi skal gøre det bedre end konkurrenterne under ringere vilkår for at klare os godt, men det skal altså ikke undervurderes.
Bortset fra det er jeg enig i Yankees hovedpointe i at vi reelt har klaret os fornuftigt det sidste lange stykke tid - særligt ift forudsætningerne.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Det var egentlig ikke specielt møntet på dig - og måske var det lidt unfair at hive de to udtryk frem. Jeg vil faktisk give dig ret i, at vi har et strukturelt problem i vores etablerede angrebsspil, som jeg også gennemgik i en anden tråd. Det er dog et problem som alle danske hold slås med og når nogen endelig virkelig lykkes i det etablerede spil bliver de som regel danske mestre.Hovedet skrev: Summasummarum: Vi har spillet 20 kampe i denne sæson alt inklusive, og i 5 af dem har angribere scoret (vi har i øvrigt vundet de 4 af dem!). Derudover har offensive midtbanespillere (Thomsen og Enevoldsen) scoret i 2 af de 20 kampe. Så jo, vi har i denne sæson haft et "strukturelt offensivt problem", og hvis vi ønsker, at det skal fortsætte det næste måned, er vi godt nok afhængig af en dirkefri defensiv og storspil af Nicolai Larsen.
Når vi så også kæmper med mange skader til de mest kreative spillere og dårlig form hos vores angribere synes jeg det er endog meget fornuftigt at holde fokus på en pivstram defensiv og så arbejde ud fra den. Lad os nu give gutterne lidt kredit for tre sejre i træk og clean sheet i 375 minutter!
- NIN
- Allstar

- Favoritspiller: Glenn Hoddle
- Geografisk sted: Vestbyen
- Kontakt:
Jeg vil i mit stille sind både tillade mig håbe og tro på, at Kent og co. ikke ser vores efterår som bestået og så lang tid det knirker så holder det og alt nok skal blive bedre, giver vi det blot lidt tid. Vi kan (i Superligaen) give vores defensiv kredit for, at vi trods alt ikke er i pointmæssigt større krise end tilfældet er. For de offensive kvaliteter og indslag er stort set ikke eksisterende. Vi har to angribere som kæmper en indædt kamp om hvem der er mest uskarp og bedst undgår at spille hinanden. Midterbanen producerer intet og det afspejler vores målstatistik ganske nøgent. Som nævnt andet sted, havde vi ikke lavet et sidste sekunds mirakel mod Farum, kunne Silkeborg kamen pludselig blive en meget grim oplevelse.
http://blogspotmoviemadness.blogspot.dk/
10 Halloween indspark.
http://blogspotmoviemadness.blogspot.dk/
10 Halloween indspark.
Hehe, helt ok. Selvfølgelig har vi resultatmæssigt haft en aldeles glimrende uge i alle 3 turneringer. Jeg kunne dog godt ønske, at kampen mod Dynamo Kiev var fulgt op af gode spillemæssige takter i stedet for, at vi faldt helt tilbage til det fesne spil, vi har set så meget af i denne sæson. Derfor sidder jeg lidt tilbage med en følelse af "mere held end forstand", idet korthuset var faldet sammen, hvis blot FCN og Vejle havde scoret et mål sammenlagt.Yankee skrev:Det var egentlig ikke specielt møntet på dig - og måske var det lidt unfair at hive de to udtryk frem. Jeg vil faktisk give dig ret i, at vi har et strukturelt problem i vores etablerede angrebsspil, som jeg også gennemgik i en anden tråd. Det er dog et problem som alle danske hold slås med og når nogen endelig virkelig lykkes i det etablerede spil bliver de som regel danske mestre.Hovedet skrev: Summasummarum: Vi har spillet 20 kampe i denne sæson alt inklusive, og i 5 af dem har angribere scoret (vi har i øvrigt vundet de 4 af dem!). Derudover har offensive midtbanespillere (Thomsen og Enevoldsen) scoret i 2 af de 20 kampe. Så jo, vi har i denne sæson haft et "strukturelt offensivt problem", og hvis vi ønsker, at det skal fortsætte det næste måned, er vi godt nok afhængig af en dirkefri defensiv og storspil af Nicolai Larsen.
Når vi så også kæmper med mange skader til de mest kreative spillere og dårlig form hos vores angribere synes jeg det er endog meget fornuftigt at holde fokus på en pivstram defensiv og så arbejde ud fra den. Lad os nu give gutterne lidt kredit for tre sejre i træk og clean sheet i 375 minutter!
Jeg tror ikke rigtigt, vi kommer i gang på denne side af nytår i offensiven, og indtil da skal vi "bare" overleve i pokalturneringen, holde en acceptabel afstand til nedrykningsstregen, samtidig med vi holder snor i medaljeplaceringerne. Det kunne være rigtig sjovt, hvis vi kom videre fra Europa League, hvor jeg som nævnt synes, at det hele ser anderledes ud (måske også fordi modstanderne spiller anderledes end de danske hold, vi møder).
EDIT: Mon ikke overlevelse i pokalen blev sikret med dagens lodtrækning ...
Jeg mener nu også der var tale om boring Arsenal for 20-25 år siden. Altså, Faxe spillede jo for dem dengang. Det giver sig selv..limey skrev:Hvad? Boring Arsenal, som jeg kender det, er ca 20 år gammelt i tiden under George Graham. Når man googler det, er det også den periode der henvises til.Køllen I Møllen skrev:For 20-25 år siden spillede Arsenal uhørt underholdende fodbold af engelsk standard.FlæskeFrank skrev:Vi er blevet boring boring Arsenal.
Det vil dog efter min mening være mere passende at sige, at vi er blevet Boring Boring Chelsea. Hvis det endelig skal være! Chelsea er notorisk kedelige.
Jeg er dog begyndt at være mere optimistisk. Tror snart Bruhn, Thomsen og Ene har spillet tilstrækkelig mange minutter sammen til at de kan finde hinanden på banen og kreere flere chancer. Det er de 3 offensive spillere, der skal bære det for os lige nu, som jeg ser det. De eneste på holdet der virker skarpe og motiverede for tiden
Fornuftigt forløb igennem pokalen, vi gik videre og fik samtidig sparret spillere mod et divisionshold. Spillet var ikke ok, men fuck det vi er videre.
Oven i hatten er det perfekt, at vi har fået Odder fra 2. division som modstander i næste runde.
Oven i hatten er det perfekt, at vi har fået Odder fra 2. division som modstander i næste runde.
Re: Sv: DBU Pokalen - Vejle - AaB - Torsdag d. 30/10 kl. 18.
Håber virkelig vi ser en bruhn, ene og thomsen fortsætte takterne fra kampen mod Kiev. Så får silkeborg det dælme svært.Califfen skrev:Jeg mener nu også der var tale om boring Arsenal for 20-25 år siden. Altså, Faxe spillede jo for dem dengang. Det giver sig selv..limey skrev:Hvad? Boring Arsenal, som jeg kender det, er ca 20 år gammelt i tiden under George Graham. Når man googler det, er det også den periode der henvises til.Køllen I Møllen skrev:For 20-25 år siden spillede Arsenal uhørt underholdende fodbold af engelsk standard.FlæskeFrank skrev:Vi er blevet boring boring Arsenal.
Det vil dog efter min mening være mere passende at sige, at vi er blevet Boring Boring Chelsea. Hvis det endelig skal være! Chelsea er notorisk kedelige.
Jeg er dog begyndt at være mere optimistisk. Tror snart Bruhn, Thomsen og Ene har spillet tilstrækkelig mange minutter sammen til at de kan finde hinanden på banen og kreere flere chancer. Det er de 3 offensive spillere, der skal bære det for os lige nu, som jeg ser det. De eneste på holdet der virker skarpe og motiverede for tiden
Bruhn bliver bare bedre og bedre.
Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
- Køllen I Møllen
- Allstar

Man kan sagtens Google forkert. Arsenals spillestil under GG var bestemt hverken defensiv eller kedelig. Boring Arsenal stammer fra 70'erne men forfulgte holdet op gennem 80'erne og 90'erne. Men det blev en joke fordi holdet spillede meget underholdende, specielt i slutfirserne og starthalvfemserne. Ved godt at mange tror at den bundsolide og uhørt stabile defensive kæde med Seaman, Dixon, Adams, Bould og Winterburn er bevis for et defensivt hold men det er jo egentlig bare et bevis på at folk ikke fatter en hat. GG vidste at en solid defensiv var udgangspunktet for at kunne spille en god offensiv. Og det gjorde Arsenal med bla Rocastle, Paul Davis, Michael Thomas, Merson, Ian Wright mm. Det var fantastisk fodbold og bestemt ikke "boring"limey skrev:Hvad? Boring Arsenal, som jeg kender det, er ca 20 år gammelt i tiden under George Graham. Når man googler det, er det også den periode der henvises til.Køllen I Møllen skrev:For 20-25 år siden spillede Arsenal uhørt underholdende fodbold af engelsk standard.FlæskeFrank skrev:Vi er blevet boring boring Arsenal.
Janteloven eksisterer IKKE!