AaB - Silkeborg IF, mandag d. 3. november 2014

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - Silkeborg IF, mandag d. 3. november 2014

Indlæg af Gentleman Finn » 3. nov 2014, 23:26

Nicolai Agger skal flækkes i næste kamp, hårdt. Så slår han til bolden foran kassen på en dødbold efter 20 minutter, manden mangler moral. I Silkeborg filmede han sig som bekendt også til et meget tyndt straffespark. Ikke overraskende med Jakob Kehlet som dommer.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 3. nov 2014, 23:50

Pastorius skrev:Vi vinder sikkert efter flot spil.

Det kan ikke gå galt - Poul Hansen har lige tippet Silkeborg som vinder.
Told you!
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 4. nov 2014, 08:55

Top 3 må være:

1. Augo
2. Augo
3. Augo!

Jeg husker ikke jeg har set ham bedre siden han vendte hjem fra Østrig. Der var en kamp mod Lyngby (hvor han scorede) hen mod slut i overlevelsessæsonen der kan konkurrere - men er du gal han var fantastisk i går på samtlige parametre. Både offensivt og defensivt. Virkelig outstanding.

Jeg er altså også begejstret for Gorter. Han laver ingen fejl defensivt og er en evig trussel fremadrettet.
Dalsgaard er også på vej tilbage må man sige. Hvis han kan holde sig fri af skader styrer han direkte mod landsholdet.
Hele forsvaret kørte perfekt (godt nok svag modstand, men alligevel), den eneste lille plet var et par mislykkede udspark/opspil fra Nikolaj Larsen.

Og så midtbanen - den fungerede jo over al forventning i forhold til hvad man kunne frygte umiddelbart inden kampen.
Jeg tillader mig dog primært at være en smule skuffet over Thomsen - ikke fordi han var ringe. Fordi han kan så meget mere end det han viste i går.
Augo var udenfor kategori - og så synes jeg faktisk ikke Wichmann + SF gjorde det så ringe som nogle skriger det op til.
Det var OK fra dem. De har nok ikke den store fremtid på vort hold, men de gjorde det udmærket. SF lidt bedre end Wichmann nok.

Oppe foran scorede AK langt om længe. Det ændrer dog ikke mit syn på at han ikke har klassen til et hold der gerne vil spille med i toppen af dansk fodbold på kontinuerlig basis. Ene var en stærk opspilsstation i går og fik sat gang i meget. Rigtig god kamp af Ene.

Men for pokker: Billig baggrund eller ej - se lige på Bruhn efter han kommer ind. Han nærmest svæver jo forbi modstander efter modstander.
Jeg var ved at rykke mit hår ud ved rode de første 7-8 kampe jeg så ham. Men dér tog man dag godt nok fejl i en sjælden set grad.
Bruhn kan virkelig gå hen at blive stor!

Ellers var det da positivt med 6,300 på stadion og god stemning igen. Klacken nede bag mål skrumper ind men lydniveauet er virkelig højt - stærkt gået jungs.
og god kamp af den nye dommer synes jeg - ikke nogen svær kamp, men det har jo ikke forhindret adskillige af hans kollegaer i at fuck'e totalt up.

Man kan nu se frem til Torsdag/Søndag med et noget mere lyst syn på sagerne.

Tak for en fed aften på Communale.
Bienvenu Bassogog!

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 4. nov 2014, 09:02

Troede aldrig jeg skulle sige det men Augu var jo den rene Pirlo i går. Ingen fejl og ene stensikre aktioner! Har aldrig set ham på stærk med bolden som han var i går (hverken før/efter Østrig). min klare MoM!

Dernæst følger Ene og Dalle som begge virker til at kommet bedre med form-mæssigt efter deres store skader.

Da Bruhn kommer ind viser han endnu en gang hvor høj klasse han har. Den mand har virkelig imponeret mig de sidste kampe.

Wich-Mac spillede til gengæld elendigt på trods af hans gode assist. Men fint at man fik fordel spilleminutterne mellem nogle nye mænd så vi er klar til næste kamp i Europa.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 4. nov 2014, 09:06

Augu var også god mod Vejle. Genialt at have to gode til en så vigtig plads.

Bemærk at top 6 nu udgøres af formentlig de 6 hold, som også slutter i top 6, måske FCN eller Randers bytter plads med Esbjerg, men ellers. Så skal vi bare have flyttet godt rundt på pladserne.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar

Indlæg af astonvilla » 4. nov 2014, 09:14

http://www.aabsport.dk/kampe/kamparkiv/ ... chid=57293" onclick="window.open(this.href);return false;

3:50 inde - lige efter Dalsgaards scoring. Hvad laver Kuhn. Det ser ud til han er ved at dele shots ud:

Kuhn:"Kom nu Kent - ta' nu en gammel dansk"
Kent:"nej tak, vi skal videre - fokus på The Treble"
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar

Indlæg af astonvilla » 4. nov 2014, 09:18

I øvrigt, eneste sure opstød fra i går:

-Kan vi ikke få fjernet ham den klap-hat til stadionspeaker? Hold nu kæft han er en klovn.
Vi har en rigtig god og sjov ting kørende med "måslscorer...ny stilling...tak skal I ha.." tingen.

Selv DET har han formået at fuck'e totalt up nu.

Trækker den ud så folk har mistet gejsten og pusten inde vi skal på.
Fjumrer rundt i modstanderholdets kaldenavn, så det går galt også.
Det kan godt være han selv synes han er fed at høre på, men han dræber altså enhver god stemning så snart han er på.

Jeg synes bare generelt han er en gigantisk amatør. Så hellere reserven Rishøj!

Hvad kan man gøre ved det - nogen ideer?
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 4. nov 2014, 09:28

Sjovt med Augo, da de gik på banen havde han et kæmpe smil på og jeg nåede lige at tænke "Hold da op, han ligner sgu en der er glad for at være tilbage i startopstillingen". Og så går han lige ud og brænder sådan en kamp af, det var fandme dejligt at se.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 4. nov 2014, 09:35

Fremragende kamp. Og vi har altså nu holdt nullet i 10 ud af 21 kampe i denne sæson. Det kan godt være, at vores angrebsspil absolut har været skuffende, men kæmpe ros til trænerstaben at sikre den defensive organisation, når nu offensiven ikke fungerer. Det er det, der afholder os fra en reel krise, og det er det, der sikrer, at moralen holdes så højt, som den har været trods de pointmæssige dårlige superligastart.

Vi skal spille sæsonens måske sværeste kamp på torsdag og kan let risikere at tabe. Men det vil ikke ændre på, at vi er inde i en god periode med stigende formkurve hos en del spillere og en af landets bedste defensiver.

Der resterer nu 8 kampe inden julepausen - heraf 5 på udebane, bla. i Herning og Kiev. 4 superligakampe, som alle bliver vanskelige, en på papiret let pokalkamp i Odder og tre Euro League kampe. Kan vores defensiv fortsætte på samme måde - og vores offensiv bygge videre på de lovende takter fra Kiev-kampen og kampen i går, kan vi godt nærme os top-4 i superligaen, kvartfinalen i pokalen og knockout-fasen i Europa. Og dette hold bliver endnu farligere efter jul, hvor vi har flere af de skadede spillere 100% klar!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 4. nov 2014, 09:43

astonvilla skrev:I øvrigt, eneste sure opstød fra i går:

-Kan vi ikke få fjernet ham den klap-hat til stadionspeaker? Hold nu kæft han er en klovn.
Vi har en rigtig god og sjov ting kørende med "måslscorer...ny stilling...tak skal I ha.." tingen.

Det kan godt være han selv synes han er fed at høre på, men han dræber altså enhver god stemning så snart han er på.

Kort og godt - enig. Det er altså lige overstyret nok at han nærmest skal synge sig igennem det, han føler for at sige. Less is more. I øvrigt hører det dér fis med "selv tak" hjemme i Herning. Stop det.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar

Indlæg af astonvilla » 4. nov 2014, 09:57

Funky skrev:

Kort og godt - enig. Det er altså lige overstyret nok at han nærmest skal synge sig igennem det, han føler for at sige. Less is more. I øvrigt hører det dér fis med "selv tak" hjemme i Herning. Stop det.
Når han trækker den ud som han gør, så ved man jo ikke hvornår man skal hoppe på fra tilskuernes side.
Ufatteligt at ingen fra AaB kan se det.

Hvem fanden skal man skrive til? Det er vel ikke Gaardes bord sådan noget.
Bienvenu Bassogog!

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 4. nov 2014, 10:51

astonvilla skrev:
Funky skrev:

Når han trækker den ud som han gør, så ved man jo ikke hvornår man skal hoppe på fra tilskuernes side.
Ufatteligt at ingen fra AaB kan se det.

Hvem fanden skal man skrive til? Det er vel ikke Gaardes bord sådan noget.
Alt det fis med overgearede stadionspeakere hører hjemme i håndboldens verden. Det kan gøres såre simpelt: "Målscorer for AaB med nr. 10 ... Nicklas - publikum: HELENIUS" - præcis som i gamle dage, før noget af Kasipoppen fra håndbolden var trængt ind i et univers, hvor det overhovedet ikke hører hjemme.

I det hele taget skal vi skelne reel stemning fra larm/gøgl (håndbold) og rituel afvikling af (til tider direkte underlige) sange, som man fra tid til anden oplever i Brøndby. Stemning kan ikke presses igennem af franske klovne på speed, og jeg vil for mit vedkommende have lov til at være sur og negativ i fred, hvis AaB er bagud 0-2 midt i 2. halvleg mod SønderjyskE en regnvejrsaften i november, uden at få en kunstig "stemning" presset ned i halsen og op i røven af diverse eventmakere og "rigtige" fans, der ikke ænser, hvad der foregår på grønsværen.

Hele klamamsen "ny stilling - selv tak - velbekomme - ingen årsag - derfor ikke" medvirker til direkte irritation efter en AaB-scoring (hér opstår stemningen jo netop helt af sig selv, som autentisk stemning gør) - og bliver direkte latterlig, hvis der eksempelvis er tale om en reducering til 1-3 i overtiden eller lignende. Dermed associerer man - igen - uvilkårligt til håndbolden, hvor jeg i ramme alvor har oplevet stadionspeakere anmode publikum om at råbe efternavnet på målscoreren ikke én, men TO gange (altså i en sport, hvor der gerne scores 60 mål i løbet af en times spil), selv om hjemmeholdet er bagud med 8 mål i slutningen af kampen.

Reyad
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Indlæg af Reyad » 4. nov 2014, 11:12

I går var absolut ikke Wichmanns ringeste kamp. Som tidligere påpeget mener jeg, at han bliver sat i en dårlig position, når han står en højre back i vores opspil. Han er bedre frem ad banen, som vi også så ved målet. Han er god kombinationsspiller, når det foregår i relativt lavt tempo. Den dårlige position mener jeg også var en af grundene til at Bruhn ikke viste sig ordentligt frem i starten af sæsonen. Bruhn er bedre som udfordringsspiller i en position der ligger længere fremme. Tydeligt eksemplificeret i går.

Det kræver et lidt lavere udgangspunkt til Dalsgaard, men han er i min optik også bedst, når han kommer buldrende bag fra og kan overraske modstanderne. Bliver hans udgangspunkt for højt bliver han stationær - og det er især den manglende dynamik og bevægelse der har været AaB's udfordring post-Kusk(Jönsson).

Det går den rigtige vej og vi begynder at nærme os en stærk start-11 med rimelig fin bredde. Dog mangler vores angribere stadig en del i intern forståelse. Dog så det i går bedre ud end længe.
AK har nogle fine kompetencer, Ene bliver bedre og bedre. Helenius halter stadigvæk bagefter. Det kan kun blive godt, når Jönsson og Spalvis vender tilbage i topform. Kent håber åbenbart, at både Ahlmann, Splavis og Jönsson kan gøre sig gældende efter vinterpausen.

dyhrmaN
Allstar
Allstar

Indlæg af dyhrmaN » 4. nov 2014, 11:15

Augo var for sindsyg igår. Han slår nogle helt fantastiske afleveringer frem i banen som fører til flere store chancer. Han kunne sagtens fortjene at starte inde i Kiev også.

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 4. nov 2014, 11:18

Reyad skrev:I går var absolut ikke Wichmanns ringeste kamp. Som tidligere påpeget mener jeg, at han bliver sat i en dårlig position, når han står en højre back i vores opspil. Han er bedre frem ad banen, som vi også så ved målet. Han er god kombinationsspiller, når det foregår i relativt lavt tempo. Den dårlige position mener jeg også var en af grundene til at Bruhn ikke viste sig ordentligt frem i starten af sæsonen. Bruhn er bedre som udfordringsspiller i en position der ligger længere fremme. Tydeligt eksemplificeret i går.

Det kræver et lidt lavere udgangspunkt til Dalsgaard, men han er i min optik også bedst, når han kommer buldrende bag fra og kan overraske modstanderne. Bliver hans udgangspunkt for højt bliver han stationær - og det er især den manglende dynamik og bevægelse der har været AaB's udfordring post-Kusk(Jönsson).

Det går den rigtige vej og vi begynder at nærme os en stærk start-11 med rimelig fin bredde. Dog mangler vores angribere stadig en del i intern forståelse. Dog så det i går bedre ud end længe.
AK har nogle fine kompetencer, Ene bliver bedre og bedre. Helenius halter stadigvæk bagefter. Det kan kun blive godt, når Jönsson og Spalvis vender tilbage i topform. Kent håber åbenbart, at både Ahlmann, Splavis og Jönsson kan gøre sig gældende efter vinterpausen.
Jeg synes det er lidt svært at blive klog på hvornår man forventer noget fra Ahlman og Spalvis, der bliver både sagt at de er ude hele efteråret og nogle gange hele sæsonen.
Jönsson er klar når han er klar, det har vi altid vidst.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 4. nov 2014, 11:21

dyhrmaN skrev:Augo var for sindsyg igår. Han slår nogle helt fantastiske afleveringer frem i banen som fører til flere store chancer. Han kunne sagtens fortjene at starte inde i Kiev også.
Så ikke kampen men hvis han spillede lige så godt som alle herinde siger så kunne jeg også godt forestille mig ham på midtbanen med både Würtz og Risgaard for at stå med en kompakt midtbane.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 4. nov 2014, 11:23

Jeg er fuldstændig enig, men af frygt for at blive stemplet som en gammel bitter mand har jeg holdt kaje. Det er ikke blot pinligt, men vanvittig irriterende. Det er som TV2 og sæson 17 med Vild med Dans. Stop det.

http://www.blogspotmoviemadness.blogspot.dk/

Mit motorsägen spaßt man nicht!

Hollywood Chainsaw Hookers.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 4. nov 2014, 11:24

Når snakken går om sammenligning af Andreas Bruhn med andre fodboldspillere, så tænker jeg I STATUR! Christiano Ronaldo
- FlæskeFrank

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 4. nov 2014, 12:21

Jeg kan se det for mig at Stadion-speakeren sidder hjemme på stue-gulvet med sine børnebørn, og siger mmmmmmmmmåååååååååållllllllllllllllsssssssssscccccccooooorrrrrrrrrreeeeerrrrrrrrrrr, det gider et voksent og mangeårigt publikum ikke, tilbage til håndbold-hallerne med Lars Bech tror jeg han hedder.
Der var engang hvor alle rundens kampe blev spillet samtidigt, og hvor speakerens indfald om mål og røde kort i andre kampe var en del af en god Stadion-oplevelse, nu skal speakeren bare være hurtigt glemt i en god Stadion-oplevelse. Det virker svært at acceptere for nogle Speakere.
Kampen kan lige nu ses på TV3 Sport 1.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
Nakken
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Søren Larsen
Geografisk sted: København

Indlæg af Nakken » 4. nov 2014, 13:41

Det kunne være utroligt interessant at lave en form for afstemning af folk på stadion til en af de næste kampe, for at få et read på, hvor mange der egentlig synes om den måde han gør det på. Det er jo hans målgruppe, så det MÅ vel være noget han/de skulle tage stilling til efterfølgende (hvis empirien selvfølgelig er fyldestgørende). Samtidig ville det også være rart at få et overblik over, hvor mange der godt kan lide stilen, for jeg tvivler på alle er så negativt stemte overfor måden, som folk herinde...desværre.

Efterfølgende kunne man, hvis det viste sig at størstedelen var trætte at det, som næste træk undersøge måder det kunne gøres anderledes i fællesskab.
Altid AaB!

Besvar