Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Hovedet
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Hovedet » 5. nov 2014, 08:51

FlæskeFrank skrev:
Hovedet skrev:Vi skal vænne os selv til at spørge om, vi har råd til at lade være med at forstærke os, når/hvis behovet er påkrævet. Vi skal være opmærksomme på, at sparede kroner i spillerbudget meget ofte er lig med langt større mistede indtægter andetsteds, og vi skal i det hele taget væk fra den minimalistiske tankegang, der prægede AaB fra 2010 til 2014. I hvert fald hvis der i fremtiden skal spilles topfodbold i Aalborg.
Jeg er helt enig i, at vi har råd til forstærkning, men ligefrem konkludere at sparede kroner bare betyder tab andre steder, er nok lige at stramme den.

For mig at se skal Søren Frederiksen erstattes af en lignende kaliber/potentiale, altså en spiller, som ikke spiller fast i en større nordisk klub, og som har potentialet til at blive til noget. Det vil også kunne være en 1.divisionsspiller eller en spiller med Rolf Tofts forløb(ikke slået til i større klub, men nu boltre sig på lavere niveau).

Drømmescenariet må være Rade Prica, som vil kunne lære de to lømler, som vi har rendende, noget om samspil og attitude.
Ja, pointen er ganske rigtigt strammet en anelse hehe. Det er dog i mine øjne vigtigt, at vi i højere grad begynder at tænke investering og indtægter snarere end afvikling og besparelse - sådan helt generelt.

Konkret i den nuværende trup er det største tvivlspørgsmål, om der overhovedet er en fremtid i Rasmus Jönsson. Det har i denne sæson haltet mest på den offensive midtbane, og det er også dér, vi skal påtænke eventuelt køb.

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 5. nov 2014, 10:08

Nogen der ved, hvad vejen pilen peger for vores Uganda-ven, Kakeeto. Selvom han ikke er opført i U19-truppen mere, kan jeg se, at han "gæsteoptrådte" for U19 i oktober. Han er vel "6-er" i udgangspunktet.

Ellers har jeg selv et godt øje til disse fire 1. divisionstalenter, der alle har etableret sig på deres respektive hold, og som umiddelbart ser ud til at have et talent, der rækker til mere en 1. division:
- Philip Zinckernagel, HB Køge, 19 år (tidligere FCN-talent med U-landsholdskampe), spiller en fin venstre kant.
- Younes Namil, AB, 20 år, offensiv midt + dækker begge kanter.
- Bjarke Jacobensen, AB, 21 år (igen tidligere FCN-talent med U-landsholdskampe), spiller central midtbane og har hurtigt etableret sig på AB's hold efter skiftet fra Helsingør.
- Niels Bisp Rasmussen, Vejle, 21 år (det "gamle" Karoline-talent med et hav af U-landsholdskampe), har efter sit skadeshelvede nu etableret sig i midterforsvaret. Gjorde det også rigtigt fint i pokalen mod AaB.

I forhold til angrebet er jeg stor tilhænger af, at vi satser på egne talenter som Ahlmann, Pohl og senere hen Ejsing og Ramkilde.
In verbis simus faciles

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 5. nov 2014, 11:32

Arendt skrev:
Yankee skrev:Hvad med om vi prøvede at holde lidt fast i den trup, vi har nu? Jeg synes potentialet er enormt, og jeg tror vi har mest brug for at få spillet de mange sommerindkøb bedre ind på holdet og få styr på skader og småskavanker.

Henrik Dalsgaard og Donny Gorter bliver nærmest bedre kamp for kamp og ligner et virkelig godt backpar. KEP og Thelander har velsagtens været det bedste centerforsvar i ligaen so far. Bruhn er i gang med et mindre gennembrud og Thomsen har også vist en opadgående formkurve. Oppe foran trænger vi vel til at starte lidt forfra i januar og få Jönsson på græs igen. Så synes jeg faktisk vi har en ualmindeligt stærk og bred trup, der bestemt ikke trænger til flere lejesvende som skal bruge et halvt år på at komme i form.
Jeg kan godt følge dig, men vi er nødt til at tænke fremadrettet på 6'er og 8'er positionen. Derudover er det et problem, at vi har 6 skader konstant. Her til kamptruppen mod Dynamo Kiev har vi udover de langtidsskadede Rasmus Jönsson, Spalvis og Jakob Ahlmann ligeledes PK, Børsting og Thrane skadet. Det er et problem, og jeg håber snart, at de vender tilbage fra skader. Især Børsting har et spændende potentiale. Hvis det ikke ændrer sig til foråret, så kunne det være nødvendigt med en kant, så vi får udfyldt hullet efter SF.
6'eren: Würtz, Augo, PK
8'eren: Risgård, Thomsen, Ene, PK, Børsting

Jeg ser absolut ikke noget problem med sammensætningen til de to pladser i øjeblikket - jeg synes faktisk den er tæt på at være perfekt. Hvornår skulle en helt ung spiller på Würtz' position f.eks. få den mængde spilletid som kunne udvikle ham, når Würtz efter al sandsynlighed sidder tungt på den plads de næste 3-4 sæsoner? Desuden har vi allerede en rigtig fin (og 4 år yngre) backup i PK, som tidligere har gjort det stærkt på pladsen, og som jeg er sikker på kan blive fremragende på den position.

Jeg kunne personligt sagtens forestille mig at hvis man kigger 3-4 år ud i fremtiden, er vores centrale midtbane besat af PK og Ene, som til den tid begge er 30-31... det ville efter min mening ikke være så ringe endda.

Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Arendt » 5. nov 2014, 14:23

Jesper Schmidt skrev:
Arendt skrev:
Yankee skrev:Hvad med om vi prøvede at holde lidt fast i den trup, vi har nu? Jeg synes potentialet er enormt, og jeg tror vi har mest brug for at få spillet de mange sommerindkøb bedre ind på holdet og få styr på skader og småskavanker.

Henrik Dalsgaard og Donny Gorter bliver nærmest bedre kamp for kamp og ligner et virkelig godt backpar. KEP og Thelander har velsagtens været det bedste centerforsvar i ligaen so far. Bruhn er i gang med et mindre gennembrud og Thomsen har også vist en opadgående formkurve. Oppe foran trænger vi vel til at starte lidt forfra i januar og få Jönsson på græs igen. Så synes jeg faktisk vi har en ualmindeligt stærk og bred trup, der bestemt ikke trænger til flere lejesvende som skal bruge et halvt år på at komme i form.
Jeg kan godt følge dig, men vi er nødt til at tænke fremadrettet på 6'er og 8'er positionen. Derudover er det et problem, at vi har 6 skader konstant. Her til kamptruppen mod Dynamo Kiev har vi udover de langtidsskadede Rasmus Jönsson, Spalvis og Jakob Ahlmann ligeledes PK, Børsting og Thrane skadet. Det er et problem, og jeg håber snart, at de vender tilbage fra skader. Især Børsting har et spændende potentiale. Hvis det ikke ændrer sig til foråret, så kunne det være nødvendigt med en kant, så vi får udfyldt hullet efter SF.
6'eren: Würtz, Augo, PK
8'eren: Risgård, Thomsen, Ene, PK, Børsting

Jeg ser absolut ikke noget problem med sammensætningen til de to pladser i øjeblikket - jeg synes faktisk den er tæt på at være perfekt. Hvornår skulle en helt ung spiller på Würtz' position f.eks. få den mængde spilletid som kunne udvikle ham, når Würtz efter al sandsynlighed sidder tungt på den plads de næste 3-4 sæsoner? Desuden har vi allerede en rigtig fin (og 4 år yngre) backup i PK, som tidligere har gjort det stærkt på pladsen, og som jeg er sikker på kan blive fremragende på den position.

Jeg kunne personligt sagtens forestille mig at hvis man kigger 3-4 år ud i fremtiden, er vores centrale midtbane besat af PK og Ene, som til den tid begge er 30-31... det ville efter min mening ikke være så ringe endda.
6'eren: Wurtz er 31 år, og har et rigtig godt niveau, men vi skal forebygge til fremtiden. Augo er 33, og selvom han spillede rigtig godt mod Silkeborg, er jeg sikker på, at han er færdig til næste år. PK er skadet, og skal muligvis opereres i vinterpausen. Derfor har vi brug for yngre kræfter på 6'eren.

8'eren: Risgård er det klare første valg, men han er 31 år. Børsting og Thomsen har bevist, at de er bedre på kanten. De kan godt gardere på 8'eren, men jeg ser hellere spillere, som er klart bedst på 8'er positionen. Den samme sang med PK. Ene har gjort sig bedst på angriberpositionen, så derfor ville han være en gardering på 8'eren. Ser Wichmann som en 8'er, men han spiller på kanten, og kunne godt tænke mig at se ham derinde.

Derfor mener jeg, at vi har brug for spillere på 6'ere og 8'eren.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 10. nov 2014, 11:33

Han er dum at høre på, har spillet for både FCK og Brøndby, og har en lidt plettet skadeshistorie, men hvis AaB kan låne Kenneth Zohore frem til sommer for en billig penge ville det ikke være dårligt med en angriber der fysisk kan noget ingen af vores andre (friske) angribere kan.

Arendt
Landshold
Landshold

Indlæg af Arendt » 10. nov 2014, 11:52

Eksil skrev:Han er dum at høre på, har spillet for både FCK og Brøndby, og har en lidt plettet skadeshistorie, men hvis AaB kan låne Kenneth Zohore frem til sommer for en billig penge ville det ikke være dårligt med en angriber der fysisk kan noget ingen af vores andre (friske) angribere kan.
Hvis vores Lukas Spalvis og Rasmus Jönsson ikke er klar til foråret, så jeg enig. Han har både fysik og god teknik.

http://www.bold.dk/nyt/zohore-agent-til ... fiorentina" onclick="window.open(this.href);return false;

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 10. nov 2014, 12:32

Arendt skrev:
Eksil skrev:Han er dum at høre på, har spillet for både FCK og Brøndby, og har en lidt plettet skadeshistorie, men hvis AaB kan låne Kenneth Zohore frem til sommer for en billig penge ville det ikke være dårligt med en angriber der fysisk kan noget ingen af vores andre (friske) angribere kan.
Hvis vores Lukas Spalvis og Rasmus Jönsson ikke er klar til foråret, så jeg enig. Han har både fysik og god teknik.

http://www.bold.dk/nyt/zohore-agent-til ... fiorentina" onclick="window.open(this.href);return false;

Over hele hovedet ikke - han er ikke god nok og passer slet ikke ind i vores spillestil, som foregår med hurtigt spil langs jorden som kræver fart og teknik. Det har Zohore slet ikke.
Vi kan have brug for nye angribere hvis ikke Jönsson og Spalvis kommer igang, for Helenius er langsom om at finde sit gamle jeg og AK har ikke evnerne. Men det skal være en spiller der passer ind, ikke en tilfældig der er ledig.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Onkel Franz
Superliga
Superliga

Indlæg af Onkel Franz » 10. nov 2014, 12:42

Maglau skrev:
Arendt skrev:

Over hele hovedet ikke - han er ikke god nok og passer slet ikke ind i vores spillestil, som foregår med hurtigt spil langs jorden som kræver fart og teknik. Det har Zohore slet ikke.
Vi kan have brug for nye angribere hvis ikke Jönsson og Spalvis kommer igang, for Helenius er langsom om at finde sit gamle jeg og AK har ikke evnerne. Men det skal være en spiller der passer ind, ikke en tilfældig der er ledig.
Jeg synes heller ikke Zohore har noget at gøre i AaB, men når det er sagt, så savner jeg også nogle gange hovedstødsstyrke i angrebet.

Det er rart at kunne variere spillestilen lidt. Det manglede vi også lidt sidste år, da mange af de andre hold havde luret AaB's taktik og bare stillede sig defensivt. I den slags situationer ville det være rart med en Makienok-type.
Jomfru Ane gade: AaB's største aktiv i jagten på svenske profiler.

Arendt
Landshold
Landshold

Indlæg af Arendt » 10. nov 2014, 12:48

Maglau skrev:
Arendt skrev:

Jeg synes derimod, at AK er vores klart bedste angriber, mens jeg i øjeblikket er usikker på, hvorvidt om Helenius nogensinde kommer på det niveau, som dengang han spillede bedst hos os. Han mangler speed, selvtillid og hans førsteberøring er rigtig dårlig. Jeg håber, at han genvinder sit gamle niveau, for så bliver han en gevinst.

Jeg mener netop at Kenneth Zohore beviste i Brøndby, at han havde fart og teknik. Han er en angriber, som har mange facetter i sit spil og ville klart kunne være en forstækning i forhold til SF, hvis Jönsson og Spalvis ikke er klar til foråret. Håber virkelig Jönsson er klar på dette tidspunkt! Min eneste negative tanke vedrørende dette er, at Viktor Ahlmann ville blive klemt, hvis vi henter Zohore, nu hvor Ene spiller den angriber position, som Jönsson fyldte ud sidste år. På denne baggrund tror jeg ikke, at vi henter ham.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 10. nov 2014, 13:17

Duncan med fortid i AGF og BIF var der ikke noget dårligt match. Men han var selvfølgelig ikke dum at høre på...

Jeg tror godt Zohore kunne være en god løsning for foråret. Især hvis der kommer nye angrebstalenter i truppen til sommer, hvor også Spalvis er ved fuld styrke.

Men hvis Zohore kan betyde, at vi ikke skal forcere med Spalvis, så fint for mig.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 10. nov 2014, 13:18

No F*****g Way!

Så hellere come-back til Dissing. Jeg ville væmmes ved at se ham trække en AaB trøje over hovedet. Yderligere forklaring hvorfor overflødig.
Bienvenu Bassogog!

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 10. nov 2014, 13:25

Vi skal ikke have Zohore, og vi skal heller ikke have andre angribere. Holdet bliver gradvist bedre og bedre, og jeg tror også på, at angriberne kan finde deres form senest til forårssæsonen. Læg formodentlig dertil Jönsson og vi ser giftige ud. Kontinuitet, tak.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 10. nov 2014, 14:11

I dagens reserveholdskampen mod AGF, spiller Rolf Toft angriber og Gilli Sørensen kant. Så mon ikke Gilli ses som kantspiller ?

Men hvis ikke han er i truppen til Odder, så stopper samarbejdet nok til jul...
- FlæskeFrank

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar

Indlæg af jernskjorten » 10. nov 2014, 14:33

FlæskeFrank skrev:I dagens reserveholdskampen mod AGF, spiller Rolf Toft angriber og Gilli Sørensen kant. Så mon ikke Gilli ses som kantspiller ?

Rolf Toft er vist en and.

PeterS
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jan Koller

Indlæg af PeterS » 10. nov 2014, 14:50

jernskjorten skrev:
FlæskeFrank skrev:I dagens reserveholdskampen mod AGF, spiller Rolf Toft angriber og Gilli Sørensen kant. Så mon ikke Gilli ses som kantspiller ?

Ingen and selvom det er Mortens aften.
Rolf Toft har fået lov til at træne med Superligatruppen i denne periode, hvor turneringen på Island er færdig, og den tidligere AaB’er deltager også i dagens kamp, hvor assistenttræner Allan Kuhn og udviklingschef Poel Erik Andreasen sender følgende hold på banen
Carsten Christensen

Oliver Knudsen (U/19 Ligaspiller) – Kasper Pedersen – Jakob Blåbjerg – Søren Frederiksen

Gilli Sørensen – Steven Irwin (Danmarksserietruppen) – Mathias Wichmann – Magnus Christensen (U/19 Ligaspiller)

Viktor Ahlmann – Rolf Toft

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar

Indlæg af jernskjorten » 10. nov 2014, 14:52

PeterS skrev:
jernskjorten skrev:

Rolf Toft har fået lov til at træne med Superligatruppen i denne periode, hvor turneringen på Island er færdig, og den tidligere AaB’er deltager også i dagens kamp, hvor assistenttræner Allan Kuhn og udviklingschef Poel Erik Andreasen sender følgende hold på banen
Carsten Christensen

Oliver Knudsen (U/19 Ligaspiller) – Kasper Pedersen – Jakob Blåbjerg – Søren Frederiksen

Gilli Sørensen – Steven Irwin (Danmarksserietruppen) – Mathias Wichmann – Magnus Christensen (U/19 Ligaspiller)

Hovsa! Den havde jeg overset.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 10. nov 2014, 15:02

PeterS skrev:
jernskjorten skrev:

Carsten Christensen

Perfekt at man får muligheden for at se på nærmeste hold, om Rolf Toft har gennemgået en eksplosiv udvikling i tiden på Island. Kent havde tydeligvis stor tiltro til Rolf i lang tid mens han var hos os, og man skal vel efterhånden være temmelig blind, hvis man ikke kan se hvor tit Kent har ret, eller rettere - hvor få gange han tager fejl.

Er man mon iøvrigt ved at "lave en Spalvis" med Steven Irwin? Jeg er klar over at man selvfølgelig har givet ham muligheden på danmarksserieholdet, for at se om han er i stand til at tage skeen i den anden hånd, og efterfølgende blive tilbudt kontrakt, men det virker efterhånden til at være noget mere seriøst end at han bare får lov at spille med som amatør.

Arendt
Landshold
Landshold

Indlæg af Arendt » 10. nov 2014, 15:13

Jesper Schmidt skrev:
PeterS skrev:
jernskjorten skrev:

Carsten Christensen

Perfekt at man får muligheden for at se på nærmeste hold, om Rolf Toft har gennemgået en eksplosiv udvikling i tiden på Island. Kent havde tydeligvis stor tiltro til Rolf i lang tid mens han var hos os, og man skal vel efterhånden være temmelig blind, hvis man ikke kan se hvor tit Kent har ret, eller rettere - hvor få gange han tager fejl.

Er man mon iøvrigt ved at "lave en Spalvis" med Steven Irwin? Jeg er klar over at man selvfølgelig har givet ham muligheden på danmarksserieholdet, for at se om han er i stand til at tage skeen i den anden hånd, og efterfølgende blive tilbudt kontrakt, men det virker efterhånden til at være noget mere seriøst end at han bare får lov at spille med som amatør.
Hvem er Steven Irwin?

Jeg kan se, at han spiller central midt for reserveholdet i dag, men ellers er mit kendskab til ham meget begrænset.

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 10. nov 2014, 15:21

en eller anden Britte der vist har spillet på noget ungdoms hold for liverpool eller et eller andet engelsk hold...

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 10. nov 2014, 15:25

Arendt skrev:
Jesper Schmidt skrev:
PeterS skrev:
jernskjorten skrev:

Carsten Christensen

Hvem er Steven Irwin?

Jeg kan se, at han spiller central midt for reserveholdet i dag, men ellers er mit kendskab til ham meget begrænset.
Tidligere stort Liverpool talent, som siden ikke har fået det ud af sin karriere som man havde forventet, han har bl.a. været en tur i Sverige.

http://live4liverpool.com/2010/04/view- ... even-irwin" onclick="window.open(this.href);return false;

Så vidt jeg har set, gør han sig vist på den defensive centrale midtbane. Så vidt jeg husker at have læst tidligere, var han en overgang fast anfører på Liverpools reservehold.

Låst