AaB - Slagelse, søndag d. 9. november 2014

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - Slagelse, søndag d. 9. november 2014

Indlæg af Jesper Schmidt » 10. nov 2014, 15:21

hje1980 skrev:
Super Hansen skrev:
Hovedet skrev:
astonvilla skrev:
Hovedet skrev:6642 mod FCV i november måned er nu ikke helt tosset. Til sammenligning samlede vi ca. 5300 mod samme hold i marts i fjor, lige før det store mesterskabsdrama brød ud.

...
Enig - og vi var nogenlunde samme antal mod Silkeborg en røv syg og kold mandag aften. Det er absolut godkendt. Flot Aalborg!
Det ville da ikke være så tosset hvis vort bund-niveau rent tilskuermæssigt bevæger sig op omkring de 6,500.

Dog var stemningen bag mål noget stærkere mod Silkeborg end den var i går, men de få der møder op hver eneste gang nede i stemningsområdet er fanme seje.
Respekt til Jer - jeg nyde hvert sekund af den stemning der bliver skabt og det flotte tifo'er osv.
Et bundniveau omkring de 6500 ville være rigtig flot, synes jeg. Dog kunne jeg ønske mig, at vores tilskuertal sådan generelt kunne ligge mellem de 8 og 10.000. Er jeg den eneste, der har det indtryk, at AaB er den klub i landet med flest fans, der ikke kommer på stadion?

Næææ du har helt ret, jeg magter ikke at komme mere efter 3 x P-bøder, det efter at have støvet gade op og gade ned for at finde en P-plads, for der i mod sidste mandag aften mod SIF mødet vi ikke mindre end 4 P-vagter, der minde om nogen var på Akkort, Tak for fede P-forhold lige op ad stadion, eller total mangel på samme.
Du får lige dette link... så håber jeg du har lyst til at komme på stadion igen... ja fair nok. Du skal lige bruge dine ben til en lille gåtur på en lille kilomet men mon ikke du overlever dette...

Har endnu ikke opleveret der har været FULDT optaget derinde:
http://www.q-park.dk/dk/parkering/find- ... ogscentret" onclick="window.open(this.href);return false;
Den store fordel ved ikke at parkere klods op ad stadion, er iøvrigt at den tid man bruger ekstra på en lille gåtur, kommer retur når man samtidig kommer hurtigere væk med sin bil, fordi man undgår en stor del af trafikken, i hvert fald hvis man sørger for at parkere et strategisk rigtigt sted i forhold til hvilken retning man skal køre efter kampen.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Re: Sv: AaB - Slagelse, søndag d. 9. november 2014

Indlæg af Kristian » 10. nov 2014, 19:32

Super Hansen skrev:
Hovedet skrev:
astonvilla skrev:
Hovedet skrev:6642 mod FCV i november måned er nu ikke helt tosset. Til sammenligning samlede vi ca. 5300 mod samme hold i marts i fjor, lige før det store mesterskabsdrama brød ud.

...
Enig - og vi var nogenlunde samme antal mod Silkeborg en røv syg og kold mandag aften. Det er absolut godkendt. Flot Aalborg!
Det ville da ikke være så tosset hvis vort bund-niveau rent tilskuermæssigt bevæger sig op omkring de 6,500.

Dog var stemningen bag mål noget stærkere mod Silkeborg end den var i går, men de få der møder op hver eneste gang nede i stemningsområdet er fanme seje.
Respekt til Jer - jeg nyde hvert sekund af den stemning der bliver skabt og det flotte tifo'er osv.
Et bundniveau omkring de 6500 ville være rigtig flot, synes jeg. Dog kunne jeg ønske mig, at vores tilskuertal sådan generelt kunne ligge mellem de 8 og 10.000. Er jeg den eneste, der har det indtryk, at AaB er den klub i landet med flest fans, der ikke kommer på stadion?

Næææ du har helt ret, jeg magter ikke at komme mere efter 3 x P-bøder, det efter at have støvet gade op og gade ned for at finde en P-plads, for der i mod sidste mandag aften mod SIF mødet vi ikke mindre end 4 P-vagter, der minde om nogen var på Akkort, Tak for fede P-forhold lige op ad stadion, eller total mangel på samme.
Hold nu bare nede ved havnen:-) og gå de 5 min :-)

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Nordens Paris

Indlæg af Meelsen » 10. nov 2014, 20:49

Gåsepigen og P'en ved Katedralen er også sjældent fyldt op når AaB spiller. Det tager immervæk ikke mere end 10 min at gå derfra.

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 10. nov 2014, 23:20

Parkeringskontrol nord er altid ude og chikanere borgerne når der er fodbold eller arrangementer i Gigantium. Det er en ren pengemaskine, ikke en skid andet.
AaB - the Nordic gateway to Europe

dyhrmaN
Allstar
Allstar

Indlæg af dyhrmaN » 11. nov 2014, 10:28

Brent skrev:Parkeringskontrol nord er altid ude og chikanere borgerne når der er fodbold eller arrangementer i Gigantium. Det er en ren pengemaskine, ikke en skid andet.
Hvis man er ulovligt parkeret, er man vel ulovligt parkeret? Så får man en bøde. Jeg har aldrig forstået, hvorfor bøden overhovedet er til diskussion, og hvorfor folk hidser sig sådan op over det.
Hvor man kan få lov at parkere, er derimod en anden snak - og der kunne man naturligvis diskutere, hvorvidt reglerne er retfærdige eller ej.

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 11. nov 2014, 13:00

Brent skrev:Parkeringskontrol nord er altid ude og chikanere borgerne når der er fodbold eller arrangementer i Gigantium. Det er en ren pengemaskine, ikke en skid andet.
Der er jo OFTEST en grund til at der nogle steder er parkering forbudt... kan jo hænge sammen med flugtveje hvis der skulle udbryde brand, udrykningskøretøjer skal kommer forbi osv...

Og der findes altså MASSER af p-pladsen indenfor MAX 10-15 min. gang fra stadion...

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 11. nov 2014, 13:25

dyhrmaN skrev:
Hvis man er ulovligt parkeret, er man vel ulovligt parkeret? Så får man en bøde. Jeg har aldrig forstået, hvorfor bøden overhovedet er til diskussion, og hvorfor folk hidser sig sådan op over det.
Hvor man kan få lov at parkere, er derimod en anden snak - og der kunne man naturligvis diskutere, hvorvidt reglerne er retfærdige eller ej.
Som udgangspunkt har du selvfølgelige ret. Er det ulovligt, så er det ulovligt. Det gælder alt her i livet. At gå over for rødt kl. 02.30 om natten når der ikke er en bil i miles omkreds. At streame eller heller hente film, sport og musik ulovligt på nettet osv. Mht. parkering, handler det nok om at det er svært for de fleste, at adskille parkeringen og bøde fra hinanden og derfor bliver de fleste ophidset over det. Både over bøden og på sig selv, for man vidste jo godt, at det var ulovligt. Nu er situationen jo blot den, at hele parkeringstematikken i de senere år har udviklet sig fra, at man kunne risikere en parkeringsbøde til at det er blevet en klapjagt. Jeg er helt med på, at parkerer man til gene for andre eller blokerer nødudgange, flugtveje osv. skal hammeren falde. Dog oplever man ofte som bilist, både i Aalborg, Århus og KBH (for at tage byer jeg har kendskab til) at mulighederne for parkering bevidst er gjort dårlige eller reglerne er så komplicerede, at slev ordensmagten i skikkelse af politiet råber vagt i gevær. Problemet er da også ved at tage et omfang i Aalborg, hvor man efterhånden har erkendt situationens alvor fra kommunalside og gået i dialog med bl.a. butiksejeren om en løsning, da man er ved at lægge city øde og eksportere alle handlende ud i City Syd. Da jeg boede i KBH, var der for enden af den gade jeg boede i en tværgående gade. Der var der fem eller seks parkeringsbåse, men der kunne uden problemer have været minimum det dobbelt. Det resulterede i, at når man havde kørt rundt om blokken 10 gange efter arbejde, med frostvare der var ved at tø op i poserne og to skrigende børn på bagsædet, at man til sidst overgav sig og tog en af de ”ulovlige” parkeringspladser. Velviden at man var i overhængende risiko for, at få en bøde. I tidernes morgen var det sådan at plasticposer i Coop skulle være omkostningsneutrale, at man hverken skulle tjene eller tabe på dem. I dag, ville samme kæde have underskud, var det ikke for salg af bæreposer. Mange kommuner er også bevæget sig fra, at parkeringsvagter og bøde skulle regulere at folk ikke parkerede uhensigtsmæssigt eller til gene for afvikling af trafikken, til at blive en kalkuleret indtægt og pengemaskine og dette er nok med til at trække fronterne skarpere op.

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 11. nov 2014, 13:36

Hvis folk nu gad og gå i 10 minuter så er det aldrig et problem at finde parkerings pladser. men folk vil jo helst holde 1 min fra stadion, og så bliver de sure når de sidder i kø, eller får en bøde for at holde ulovligt..

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 11. nov 2014, 15:56

NIN den fromme skrev:
dyhrmaN skrev:
Som udgangspunkt har du selvfølgelige ret. Er det ulovligt, så er det ulovligt. Det gælder alt her i livet. At gå over for rødt kl. 02.30 om natten når der ikke er en bil i miles omkreds. At streame eller heller hente film, sport og musik ulovligt på nettet osv.

Pudsigt nok har jeg i 1998 fået en bøde for at krydse Vesterbro til fods kl. 2:58 en tirsdag nat efter et besøg på hedengangne Onkel Tom. Så enhver diskussion om for få betjente i gaderne kunne forstumme for en stund...

Besvar