Superliga 2014/2015

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af Pastorius » 11. nov 2014, 12:24

Maglau skrev:
thomasjn skrev:De kommende runder bliver meget afgørede for Superligaen og hvor guldet skal hen. I efterårets tre sidste kampe har bønderne os og fuckerne. Både vi og fuckerne er kommet godt i gang nu så hvis begge får gevinst mod bønderne og samtidig holder momentum er det pludselig noget mere åbent. At FCM kan tabe begge kampe ser jeg langtfra som utænkeligt. Vi har trup der bare elsker at slå FCM og er gode til det og fuckerne kan også sagtens slå dem.
Omvendt ser jeg klart FCM som favorit i begge kampe mod os og FCK, og vinder de dem er guldet 100% sikkert deres, det kan selv ikke Glenn og deres manglende vinder mentalitet fucke op.
Hvorfor skulle FCM være favoritter mod AaB?

Kode: Vælg alt

26.07.14
AaB
FC Midtjylland
2 : 0

05.04.14
FC Midtjylland
AaB
2 : 3

16.03.14
AaB
FC Midtjylland
1 : 0

26.08.13
AaB
FC Midtjylland
1 : 1

29.04.13
FC Midtjylland
AaB
...mod FCK giver det mere mening at have FCM som favoritter.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 11. nov 2014, 12:54

Pastorius skrev:
Maglau skrev:
thomasjn skrev:De kommende runder bliver meget afgørede for Superligaen og hvor guldet skal hen. I efterårets tre sidste kampe har bønderne os og fuckerne. Både vi og fuckerne er kommet godt i gang nu så hvis begge får gevinst mod bønderne og samtidig holder momentum er det pludselig noget mere åbent. At FCM kan tabe begge kampe ser jeg langtfra som utænkeligt. Vi har trup der bare elsker at slå FCM og er gode til det og fuckerne kan også sagtens slå dem.
Omvendt ser jeg klart FCM som favorit i begge kampe mod os og FCK, og vinder de dem er guldet 100% sikkert deres, det kan selv ikke Glenn og deres manglende vinder mentalitet fucke op.
Hvorfor skulle FCM være favoritter mod AaB?

Kode: Vælg alt

26.07.14
AaB
FC Midtjylland
2 : 0

05.04.14
FC Midtjylland
AaB

16.03.14
AaB
FC Midtjylland
1 : 0

26.08.13
AaB
FC Midtjylland
1 : 1

29.04.13
FC Midtjylland
AaB
...mod FCK giver det mere mening at have FCM som favoritter.
Jamen det er ikke en af de kampe der vi skal spille igen - vi skal spille en ny kamp og det på et tidspunkt hvor FCM har været skræmmende gode/effektive igennem hele efteråret, mens vi er mere famlende.
Netop de resultater der gør også at jeg forventer et FCM hold der VIL have revanche og desværre tror jeg de får det.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 11. nov 2014, 12:57

Maglau skrev:Jamen det er ikke en af de kampe der vi skal spille igen - vi skal spille en ny kamp og det på et tidspunkt hvor FCM har været skræmmende gode/effektive igennem hele efteråret, mens vi er mere famlende.
Netop de resultater der gør også at jeg forventer et FCM hold der VIL have revanche og desværre tror jeg de får det.
Sådan var situationen også sidste år. FCM startede som lyn og torden, og vi var merre famlende, men alligevel tog vi dem for hårdt.

...og så har jeg da en forventning om at vi også er rimelig motiverede til de kampe, selvom det jo hverken er Denamo eller Steua vi skal møde på heden.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 11. nov 2014, 13:03

Maglau skrev:Jamen det er ikke en af de kampe der vi skal spille igen - vi skal spille en ny kamp og det på et tidspunkt hvor FCM har været skræmmende gode/effektive igennem hele efteråret, mens vi er mere famlende.
FCM spiller da netop ikke god fodbold, men de er effektive, de er aggressive og tingene lykkes for dem. De har virkelig haft et godt efterår, men deres spil har ikke været noget specielt. Og mod os mangler de altså Banggaard og Andersson, og vi ser bedre ud end længe.

Plus de har forhåbentlig Back Bach Bak med, og det taler jo så absolut også til vores fordel. Det ville satme være bittert, hvis han ikke bliver klar efter sin skade.

Igen, vi er 7 point efter dem, når vi går på vinterferie. ;)
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 11. nov 2014, 13:12

Jeg ser det som en kæmpe fordel, at AaB har været oppe imod rigtigt gode europæiske hold der har budt på mere modstand end FCK og FCM. Det vigtige i de kampe er af skifte mellem at holde i bolde og at stille sig ned og presse for kontra.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 11. nov 2014, 13:23

Hvis vi vinder mod FCM, er jeg ikke et sekund i tvivl om, at FCM ikke bliver mester. Så skal vi, FCK eller Hobro nok snuppe guldet fra dem.

Jeg tror også, at kommer vi foran i kampen, så falder de helt sammen a la FCKs nedbrud mod FCM i en af forårets første kampe(blev det 5-1 til FCM?).

Jeg er ikke sikker på, at vi vinder, men hvis vi vinder så bliver det med minimum to mål. Vi har det psykiske overtag, ligesom de skal undgå de næste 14 dage skal bekæmpe deres indre storhedsdjævel.

Glæder mig.
- FlæskeFrank

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 11. nov 2014, 14:47

Nu er det nok lidt tidligt at åbne op for mesterskabs snakken, men hvis vi, eller nogen andre, skal have en chance, så skal både vi og FCK slå dem, samtidig med FCV gerne må drille dem lidt. Bliver deres forspring reduceret til 7 point, så tror jeg ikke længere på dem som mestre.

Jeg tror dog de slår FCK, FCV og får et x eller en sejr mod os. De har i den grad momentum, og de VIL vinde den her gang.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 11. nov 2014, 15:09

jonas386 skrev:Nu er det nok lidt tidligt at åbne op for mesterskabs snakken, men hvis vi, eller nogen andre, skal have en chance, så skal både vi og FCK slå dem, samtidig med FCV gerne må drille dem lidt. Bliver deres forspring reduceret til 7 point, så tror jeg ikke længere på dem som mestre.

Jeg tror dog de slår FCK, FCV og får et x eller en sejr mod os. De har i den grad momentum, og de VIL vinde den her gang.
Vi har dem i to indbyrdes opgør endnu vinder vi de to, skal ve "bare" hente 7 point på dem i resten af kampene. Det er slet ikke umuligt, men selvfølgelig er det hårde odds.

FCM skal nok få en down-periode på et tidspunkt, så de også sætter point til mod andre hold end de stærkeste modstandere, det afgørende er så om en af forfølgerne kan få sat en stime sammen og få dem sat under pres. Det kunne være rigtig rart hvis det bliver os. (Men vi kan jo også sagtens ryge ind i en formkrise mere inden det er afgjort).
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 11. nov 2014, 15:49

Vi viser slet ikke mesterskabsspil, tumler fortsat med mange skader, og har fortsat Europa League at skulle fokusere på. Vi er altså ikke mesterskabskandidater, bare fordi vi har vundet 3 kampe i streg. Sidste sæson gjorde vi det umulige, men der var vi altså langt bedre kørende hele sæsonen og havde betydeligt bedre vilkår (f.eks. i forhold til skader). Jeg synes man kunne se tegninger til noget stort næsten lige fra start af.

Alt tyder på, at FCM kører det her hjem. De har altså også det bedste hold i øjeblikket, det må vi erkende. Nærmest alle deres profiler er tæt på topniveau og de viser stor stabilitet. Det er ikke så sikkert som amen i kirken, men lad os nu holde fokus på at komme i top 4 og gøre det godt i EL, i stedet for at kigge mod 1. pladsen - den når vi altså ikke!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Alexis
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Martin P

Indlæg af Alexis » 11. nov 2014, 16:21

Alt historik, statistik og logik taler for at FCM bliver mestre i denne sæson, men jeg nægter simpelthen at tro på det. Jeg er ikke i tvivl om at enten vi eller FCK når at hente dem. De kommer til at tabe til både os og FCK og kommer så til vinterpause med et forspring på 6-7 point. Og det kan jeg ikke forestille mig andet end at de sætter over styr, af den simple grund at de er FCM.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 11. nov 2014, 16:33

Hanga skrev:Vi viser slet ikke mesterskabsspil, tumler fortsat med mange skader, og har fortsat Europa League at skulle fokusere på. Vi er altså ikke mesterskabskandidater, bare fordi vi har vundet 3 kampe i streg. Sidste sæson gjorde vi det umulige, men der var vi altså langt bedre kørende hele sæsonen og havde betydeligt bedre vilkår (f.eks. i forhold til skader). Jeg synes man kunne se tegninger til noget stort næsten lige fra start af.

Alt tyder på, at FCM kører det her hjem. De har altså også det bedste hold i øjeblikket, det må vi erkende. Nærmest alle deres profiler er tæt på topniveau og de viser stor stabilitet. Det er ikke så sikkert som amen i kirken, men lad os nu holde fokus på at komme i top 4 og gøre det godt i EL, i stedet for at kigge mod 1. pladsen - den når vi altså ikke!
Hvertfald ikke med den attitude ;)

Jeg er dog helt enig, top-4 og gå videre fra EL gruppespillet må være målet for sæsonen på nuværende tidspunkt. Alt over det er bare en bonus. Det vil dog ikke undre mig at vi er med i kampen om 2. pladsen helt til slut på sæsonen.
Hvis FCM på et tidspunkt får en downperiode skal vi selvfølgelig være klar til at presse dem så meget som muligt, men jeg ved ikke om det overhovedet kommer til at ske. Men lad os da bare tage de 3 point mod dem anyways, det vil hvertfald næppe skade :thumbsup:
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 11. nov 2014, 18:24

Hanga skrev:Vi viser slet ikke mesterskabsspil, tumler fortsat med mange skader, og har fortsat Europa League at skulle fokusere på. Vi er altså ikke mesterskabskandidater, bare fordi vi har vundet 3 kampe i streg. Sidste sæson gjorde vi det umulige, men der var vi altså langt bedre kørende hele sæsonen og havde betydeligt bedre vilkår (f.eks. i forhold til skader). Jeg synes man kunne se tegninger til noget stort næsten lige fra start af.

Fuldstændig enig. Husk nu mantraet - een kamp ad gangen! Vi er på vej frem og spillet begynder at ligne noget, men ud af de tre sidste sejre var de to af kampene imod modstandere der intet kunne på dagen og den sidste var "skidt ud af et lykkehjul". PÅ den anden side er vi forsvarende mestre og skal kunne levere varen imod et hold der ellers stikker helt og aldeles af fra modstanderne med en sejr. Dermed er kniven for så vidt lige så meget på struben af os, som den er på dem. Jeg forudser en underholdende og lige affære. Bud: 2-2.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 11. nov 2014, 19:40

En kamp ad gangen og Ikast kører den sikkert og roligt hjem?

Sjovt, jeg troede Ikast kampen var næste kamp? Og jeg kan sagtens forestille mig hvordan det havde lydt, var en herinde dristet sig til at sige i samme situation, at vi bare kørte den hjem med 19 spillerunder endnu. Desuden så tror jeg klippefast på at vi slår Ikast hver eneste gang vi møder dem. Om de så topper formbaromenteret eller slikker bunden af ligaen. Anderledes kan det ikke være. Var det det, stoppede jeg med at følge AaB.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 11. nov 2014, 20:08

jonas386 skrev:

Hvertfald ikke med den attitude ;)
Synes du da vi meldte stålsat og ambitiøst ud sidste sæson? Vi havde da netop en ydmyg tilgang til tingene.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 11. nov 2014, 21:16

NIN den fromme skrev:En kamp ad gangen og Ikast kører den sikkert og roligt hjem?

Sjovt, jeg troede Ikast kampen var næste kamp? Og jeg kan sagtens forestille mig hvordan det havde lydt, var en herinde dristet sig til at sige i samme situation, at vi bare kørte den hjem med 19 spillerunder endnu. Desuden så tror jeg klippefast på at vi slår Ikast hver eneste gang vi møder dem. Om de så topper formbaromenteret eller slikker bunden af ligaen. Anderledes kan det ikke være. Var det det, stoppede jeg med at følge AaB.
Ok. Det var en dårlig formulering. Men jeg mener helt ærligt, at "en kamp ad gangen" kun gælder AaB - og så vil jeg sådan set pølse på, hvordan det går de andre hold. Dvs intet hellererykkenedendatseikasttageguld her.

Og jeg er i hver eneste runde bange for, at AaB taber - og jeg har holdt med dem i snart 30 år.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af NIN » 11. nov 2014, 21:44

limey skrev:
NIN den fromme skrev:En kamp ad gangen og Ikast kører den sikkert og roligt hjem?

Ok. Det var en dårlig formulering. Men jeg mener helt ærligt, at "en kamp ad gangen" kun gælder AaB - og så vil jeg sådan set pølse på, hvordan det går de andre hold. Dvs intet hellererykkenedendatseikasttageguld her.

Og jeg er i hver eneste runde bange for, at AaB taber - og jeg har holdt med dem i snart 30 år.
Jeg kan så afsløre for dig, at man tror klippefast på AaB vinder, forhindrer samtidig ikke, at man er bange for de taber. Det fortæller små 30 års mavefornemmelse med AaB mig ;)

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 11. nov 2014, 21:45

Hvis vi skal tage en kamp af gangen, hvorfor snakker vi så om FCM-kampen?

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 11. nov 2014, 21:53

Yankee skrev:Hvis vi skal tage en kamp af gangen, hvorfor snakker vi så om FCM-kampen?
Der er vel ingen der siger hvilken rækkefølge vi skal tage dem i? :)
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af NIN » 11. nov 2014, 21:54

Yankee skrev:Hvis vi skal tage en kamp af gangen, hvorfor snakker vi så om FCM-kampen?
Fordi det her er en tråd om Superligaen. Næste kamp i Superligaen er mod Ikast.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 11. nov 2014, 22:07

Det er bare typisk debatside.dk at snakke mesterskab efter 3 sejre i træk. Hvis der var nogen der havde luftet den idé inden kampen i Farum, var personen blevet hånet. Der kiggede alle nedad!
Nu har vi så skrabet 3 sejre hjem, og ja der har da været fremgang i spillet, men er vi så pludselig mesterskabs kandidater? Slet ikke i mine øjne!

Jeg vil holde fast i, at vi trods fremgangen fortsat et godt stykke fra sidste sæsons niveau. Samtidig har vi andre faktorer såsom skader og Europa League deltagelse, der spiller ind. Slutteligt ser FCM endnu mere stabile ud, end de gjorde samme tid sidste år, og vi er noget længere efter dem.

Lad os nu bare holde fokus på os selv, og sørge for at blive bedre og bedre. Så må vi se, hvad det kan føre os til. Det er netop den tilgang til tingene, der har fungeret så godt for os! Kan vi slutte i top 4, og måske hive en medalje hjem, er det da en stor succes for os, og bedre end hvad vi tidligere har præsteret ovenpå en guldsæson.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar