FM

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: FM

Indlæg af Ham der Emil » 23. sep 2014, 19:08

Hvornår kan vi se AaBs stats for 15'eren?
Et Hjerte - En Klub

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 8. okt 2014, 19:19

Ham der Emil skrev:Hvornår kan vi se AaBs stats for 15'eren?
Jeg har ikke den endelige data. Den er desværre blevet ændret væsentligt fra jeg afleverede, da vores chef-researcher fandt ud af, at DK lå noget for højt i forhold til sammenlignelige ligaer. Normalt plejer vi at sammenligne på kryds og tværs og gå meget i detaljen omkring de endelige justeringer, men det nåede vi ganske enkelte ikke i år.

Jeg kommer nok til at lave en opdatering af AaBs data til mig selv, og så kan jeg da dele den herinde, hvis det skulle have interesse.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

white splash
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af white splash » 9. okt 2014, 08:45

Hanga skrev:
Jeg har ikke den endelige data. Den er desværre blevet ændret væsentligt fra jeg afleverede, da vores chef-researcher fandt ud af, at DK lå noget for højt i forhold til sammenlignelige ligaer. Normalt plejer vi at sammenligne på kryds og tværs og gå meget i detaljen omkring de endelige justeringer, men det nåede vi ganske enkelte ikke i år.

Jeg kommer nok til at lave en opdatering af AaBs data til mig selv, og så kan jeg da dele den herinde, hvis det skulle have interesse.
Det kunne være nice hvis du gider det.. :) Hvornår er det i øvrigt at FM udkommer?
1 2 3 Jimmy er en mur!

A_Strandfelt
Allstar
Allstar

Indlæg af A_Strandfelt » 9. okt 2014, 12:08

Hanga skrev:Jeg kommer nok til at lave en opdatering af AaBs data til mig selv, og så kan jeg da dele den herinde, hvis det skulle have interesse.
Meget, meget gerne! :)

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Indlæg af Ham der Emil » 29. okt 2014, 10:57

white splash skrev:
Hanga skrev:

Det kunne være nice hvis du gider det.. :) Hvornår er det i øvrigt at FM udkommer?

Det skulle gerne udkomme den 7. november.

Er der noget nyt mht. AaBs PA og CA ?
Et Hjerte - En Klub

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 29. okt 2014, 12:23

Ham der Emil skrev:
white splash skrev:
Hanga skrev:

Jeg kender den først endeligt når editor er frigivet... hvorefter jeg giver mig til at lave en update til mig selv, som jeg nok skal lægge ud her.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 29. okt 2014, 18:19

Børsting er rigtig god i Betaen hvertfald. Han er fast mand på mit mesterhold (har netop spillet 1. sæson færdig), og gør det rigtig godt på midten sammen med Würtz og Thomsen.
Trioen Enevoldsen, Jönsson og Helenius i front er modbydeligt stærk. Ene scorede 12 mål i ligaen for mig i første sæson, ligesom Helenius scorede 20+ mål i alle turneringer og Jönsson endte på en 9-10 stykker alt i alt. Jönsson kunne sagtens score mange flere mål, men bruger også Moses Opondo en del, ligesom Viktor Ahlmann får noget tid på hans plads.
Det er svært at købe Helenius fri efter første sæson, så istedet forlængede jeg hans lejeophold og regner med at hente ham på en fri transfer efter den her sæson.

Kan iøvrigt anbefale Frederik Sørensen, der kan hentes på fri efter første sæson, og Erik Andersson fra Landskrona der er en rigtig stærk erstatning/backup for Würtz efter 1. sæson. 16 fra spillets start, og er efter første sæson sagtens god nok til at spille fast i suppen og europa som 17 årig. Hentede ham for 4,5 mill.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Trickster
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Lynge Jakobsen

Indlæg af Trickster » 7. nov 2014, 11:50

Hanga skrev:
Ham der Emil skrev:
white splash skrev:
Hanga skrev:

Jeg kender den først endeligt når editor er frigivet... hvorefter jeg giver mig til at lave en update til mig selv, som jeg nok skal lægge ud her.
Vi vil have en update! :-)
Hair is not a right: it´s a privilege!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 7. nov 2014, 16:45

Hermed en hurtig update til AaBs data:
http://www16.zippyshare.com/v/84559151/file.html

Filerne skal placeres i: dokumenter -> sports interactive -> Football Manager 2015 -> editor data

Sørg for at ændringerne er valgt til, når du starter et nyt spil op!

Ændringerne afspejler mere det, som jeg afleverede, dvs. at AaB generelt går lidt frem og at det generelt afspejler vores niveau fra forrige sæson.
- Generel justering af spillerne, særligt Andreas Bruhn
- Lønbudget hævet en smule
- Skader opstået efter 1/7 er slettet - det var ikke hensigten at skader opstået efter skulle med fra start i spillet, men det har man åbenbart ændret.
- Jönssons skade forlænget

Jeg laver muligvis en ny update senere, hvor de førsteårs U17 spillere er med. De er ikke med i den officielle data da der er en aldersgrænse.

Deruover vil jeg anbefale at installere dette fix, der retter turneringsnavne, klubnavne osv. som ikke har været omfattet af SI's licens.
http://sortitoutsi.net/downloads/view/1 ... ta02032014
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 11. nov 2014, 00:32

Så har jeg fået spillet knap en sæson med AaB, og det er sgu gået ganske fint. Der er de sædvanlige ting med folk der klynker over træning, tonsvis af skader under kampene (knock mig her og knock mig der), men ligger nummer 2 og kom i en fin ChL-gruppe med Manchester City, Dortmund og Benfica... Jeg tabte alle på nær en kamp.

Det der måske ryster mig allermest er de vurderinger der er foretaget af FCM. Hold da kæft hvor er det et sindssygt hold, og her efter ca 25 kampe, har de tabt 2, hvoraf den ene var til mig. Ellers er der bare gjort rent bord, og de har 6-8 spillere vurderet til 14+ mil - Med en slagspris der givetvis er markant højere.

Jeg undrede mig lidt over det, da spillet vel er sat til at starte efter sidste sæson, hvor vi blev mestre (Hanga, du må gerne rette mig hvis det ikke passer). Men jeg gik ind i editoren og kiggede på spillernes CA og PA, og jeg er satme rystet! ADVARSEL, DER KOMMER SPOILERS.

Patrick Banggaard ligger milevidt over spillere som Dalsgaard, Jacob Ahlmann og Thelander. Hvad fanden har han lige vist, der gør hans potentiale 15(!) point bedre end AaBs superforsvar fra sidste sæson? Og Sonni Nattestad ligger lige i røven med et PA på 137, igen bedre end både Thelander, Ahlmann og Dalsgaard. Hans PA er fucking 11 højere end Thelander?!? Det er i min verden fuldstændig blæst!

Pione Sisto med 149 PA kan jeg forstå, Sviatchenko med et PA på 143 kan jeg acceptere (er hans talent så vanvittig større end en Ahlmann, der har været på landsholdet?), men en spiller som Marco Larsen har fx et klart bedre PA end AK, ligesom random spillere som Hedinsson og Musefiu Ashiru (hvem?) begge ligger lige på samme niveau som AK. Og nåja, så har FCM 3 spillere der ligger markant over Thomsen i CA, med Petter Andersson på fucking 139 PA! Det er i min verden voldsom overdrevet, hvor gode FCM er gjort i det her spil, og jeg havde egentlig troet at Nørbæk der er head-researcher ville have dæmpet det noget. For de er jo KLART bedre end AaB målt på spillernes CA, og har KLART de bedste spillere i forhold til PA. For at sætte det i perspektiv, så er Andersson fra FCM fuldstændig på linje med Lasse Schöne, der er bedste mand på Ajax's hold... 1 point i CA adskiller de to!

Jeg overvejede at gå ind i tråden på SI-games forum, men er efterhånden nået dertil hvor indlæg som dette bliver modtaget som "that's just your opinion, and not based in facts", hvorfor jeg opgiver at få lavet en ændring. Ikke desto mindre virker det som om man i FCM's tilfælde er gået langt væk fra tidligere tiders dyder med hellere at være lidt tilbageholdende med CA og PA til danske spillere, til at give FCM et boost der gør dem til et hold der kan matche de bedste hold i Holland. Og som er noget bedre end det Panathinaikos hold, der fuldstændig splittede dem ad her i den virkelige verden så sent som i starten af denne sæson.

*Jeg ved godt at PA og CA ikke er altafgørende for hvor god en spiller er, eller hvor godt et hold er. Men jeg fatter stadig ikke den fuldstændig vanvittige måde FCM-spillerne er blevet vurderet på. Et hold som BIF er langt mere normal vurderet i forhold til danske standarder, og en Nørgaard med et CA på 109 (her er vi nede at snakke niveau med Andre Rømer, Tim Janssen o.l.) måske er direkte undervurderet. Samme fornemmelse har jeg med FCK og AaB, mens FCM bare er stukket helt af i hovedet på den der har vurderet spillerne, og den/dem der skulle kvalitetssikre.

EDIT: Og nåja, at FCM åbenbart efter AaB's mestersæson og pokaltrium har et omdømme på 5900 (på niveau med BIF åbenbart), mens AaB har et på 5750, siger bare ALT...
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 11. nov 2014, 03:51

Det er ikke unormalt, synes jeg, at man ser enkelte hold vurderet helt overdrevet ifht superligaen. I FM13 (tror jeg) er AaB vanvittigt særke med bl.a. Wichmann der uden problemer er blandt de 2-3 bedste midtbanespillere i suppen. Og Anders Due der operer som en ung Ryan Giggs på kanten og scorer gerne 2-3 mål mod modstandere af rimelig klasse.

I mit spil har FCM ikke været et mega problem, men Igboun og Sisto bomber godt nok for sindsygt. Igboun lavede 25 kasser i første sæson. De endte dog vist som nummer 3 eller sådan.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 13. nov 2014, 19:58

Jeg har en nevø som skal have FM i julegave. Men nymodens computere har jo ikke disk-drev. Hvordan gør man med computerspil nu om stunder??
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 13. nov 2014, 20:10

Køllen I Møllen skrev:Jeg har en nevø som skal have FM i julegave. Men nymodens computere har jo ikke disk-drev. Hvordan gør man med computerspil nu om stunder??
dåwnloader via steameller lign.

FM2015

http://www.pricerunner.dk/pl/701-300168 ... oad&sort=4" onclick="window.open(this.href);return false;
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 15. nov 2014, 13:51

Frygah skrev:Så har jeg fået spillet knap en sæson med AaB, og det er sgu gået ganske fint. Der er de sædvanlige ting med folk der klynker over træning, tonsvis af skader under kampene (knock mig her og knock mig der), men ligger nummer 2 og kom i en fin ChL-gruppe med Manchester City, Dortmund og Benfica... Jeg tabte alle på nær en kamp.

Det der måske ryster mig allermest er de vurderinger der er foretaget af FCM. Hold da kæft hvor er det et sindssygt hold, og her efter ca 25 kampe, har de tabt 2, hvoraf den ene var til mig. Ellers er der bare gjort rent bord, og de har 6-8 spillere vurderet til 14+ mil - Med en slagspris der givetvis er markant højere.

Jeg undrede mig lidt over det, da spillet vel er sat til at starte efter sidste sæson, hvor vi blev mestre (Hanga, du må gerne rette mig hvis det ikke passer). Men jeg gik ind i editoren og kiggede på spillernes CA og PA, og jeg er satme rystet! ADVARSEL, DER KOMMER SPOILERS.

Patrick Banggaard ligger milevidt over spillere som Dalsgaard, Jacob Ahlmann og Thelander. Hvad fanden har han lige vist, der gør hans potentiale 15(!) point bedre end AaBs superforsvar fra sidste sæson? Og Sonni Nattestad ligger lige i røven med et PA på 137, igen bedre end både Thelander, Ahlmann og Dalsgaard. Hans PA er fucking 11 højere end Thelander?!? Det er i min verden fuldstændig blæst!

Pione Sisto med 149 PA kan jeg forstå, Sviatchenko med et PA på 143 kan jeg acceptere (er hans talent så vanvittig større end en Ahlmann, der har været på landsholdet?), men en spiller som Marco Larsen har fx et klart bedre PA end AK, ligesom random spillere som Hedinsson og Musefiu Ashiru (hvem?) begge ligger lige på samme niveau som AK. Og nåja, så har FCM 3 spillere der ligger markant over Thomsen i CA, med Petter Andersson på fucking 139 PA! Det er i min verden voldsom overdrevet, hvor gode FCM er gjort i det her spil, og jeg havde egentlig troet at Nørbæk der er head-researcher ville have dæmpet det noget. For de er jo KLART bedre end AaB målt på spillernes CA, og har KLART de bedste spillere i forhold til PA. For at sætte det i perspektiv, så er Andersson fra FCM fuldstændig på linje med Lasse Schöne, der er bedste mand på Ajax's hold... 1 point i CA adskiller de to!

Jeg overvejede at gå ind i tråden på SI-games forum, men er efterhånden nået dertil hvor indlæg som dette bliver modtaget som "that's just your opinion, and not based in facts", hvorfor jeg opgiver at få lavet en ændring. Ikke desto mindre virker det som om man i FCM's tilfælde er gået langt væk fra tidligere tiders dyder med hellere at være lidt tilbageholdende med CA og PA til danske spillere, til at give FCM et boost der gør dem til et hold der kan matche de bedste hold i Holland. Og som er noget bedre end det Panathinaikos hold, der fuldstændig splittede dem ad her i den virkelige verden så sent som i starten af denne sæson.

*Jeg ved godt at PA og CA ikke er altafgørende for hvor god en spiller er, eller hvor godt et hold er. Men jeg fatter stadig ikke den fuldstændig vanvittige måde FCM-spillerne er blevet vurderet på. Et hold som BIF er langt mere normal vurderet i forhold til danske standarder, og en Nørgaard med et CA på 109 (her er vi nede at snakke niveau med Andre Rømer, Tim Janssen o.l.) måske er direkte undervurderet. Samme fornemmelse har jeg med FCK og AaB, mens FCM bare er stukket helt af i hovedet på den der har vurderet spillerne, og den/dem der skulle kvalitetssikre.

EDIT: Og nåja, at FCM åbenbart efter AaB's mestersæson og pokaltrium har et omdømme på 5900 (på niveau med BIF åbenbart), mens AaB har et på 5750, siger bare ALT...
Vi er fuldstændig enige, og jeg har også givet min mening til kende. Kan igen blot sige, at det jeg har afleveret, er ret langt fra slutproduktet. Det er så fair nok, hvis den danske liga generelt har lagt for højt, men det lader til at FCM nærmest har fået lov at forblive uændret, og det forstår jeg slet ikke. Jeg medgiver, at de pt. har ligaens bedste hold, men vi bør altså ikke være langt efter.

Jeg vil meget gerne at du giver din mening til kende på forumet, selvom Søren svarer som han gør.

white splash
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen

Indlæg af white splash » 15. nov 2014, 17:44

Genvandt "the double" i første sæson. Skabet blev afgjort i sidste runde hvor jeg overhalede Randers med en sejr samtidig med de tabte i Parken.. ☺

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 16. nov 2014, 00:28

Hanga skrev:
Frygah skrev:Total enighed
Ret skal være ret, jeg postede et langt indlæg på SI's forums, og Søren responderede egentlig positivt, og de fleste af tingene ser ud til at blive rettet. Dog er Andersson i min verden stadig voldsom, voldsom! Tænk på, han er på CA-niveau med den bedste spiller på Ajax-mesterholdet, Lasse Schöne! Og klart bedre end Jönsson i spillet. Det er lidt vildt.

Men der er tegn på bedring, trods alt :)

Krushave
1. div
1. div
Geografisk sted: Nørresundby

Indlæg af Krushave » 16. nov 2014, 13:59

Til dem som vil købe spillet og kan betale med PayPal, så kan det fåes til lige omkring 150,- kr...

https://www.g2a.com/weeklysale" onclick="window.open(this.href);return false;

Mogens
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Indlæg af Mogens » 28. nov 2014, 22:39

Jeg kan ikke selv spille kampene/styre dem undervejs, trods det, at jeg indtaster en eller anden kode i starten, hvor jeg IMO siger, at JEG vil styre holdet.

Jeg kan sætte holdet inden kampene, men som sagt: Når jeg trykker "næste" eller hvad det nu hedder, VUPTI, så er kampen spillet og jeg kan rive mig i mit spæde movember-skæg, hvis det ikke er gået, som jeg håbede.

What to do?

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 10. dec 2014, 16:28

Provst i Brovst skrev:
Køllen I Møllen skrev:Jeg har en nevø som skal have FM i julegave. Men nymodens computere har jo ikke disk-drev. Hvordan gør man med computerspil nu om stunder??

FM2015

http://www.pricerunner.dk/pl/701-300168 ... oad&sort=4" onclick="window.open(this.href);return false;

Forsinket tak. For lige at være sikker, FM er et strategispil, ikke?? Det hvor man spiller selv hedder Fifa?

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 10. dec 2014, 16:50

Køllen I Møllen skrev:
Provst i Brovst skrev:

FM2015

Forsinket tak. For lige at være sikker, FM er et strategispil, ikke?? Det hvor man spiller selv hedder Fifa?

Jesus, har du været frosset ned i 20 år? ;)

Jo, det er rigtigt forstået, grauballemand.

Besvar