DBU Pokalen - Odder - AaB - onsdag den 19. november 2014

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Re: DBU Pokalen - Odder - AaB - onsdag den 19. november 2014

Indlæg af frederikshavneren » 18. nov 2014, 12:32

Nordjyske gætter på følgende line up:

Larsen
Dalsgaard - KEP - Thelander - Gorter
Wichmann - Augu - Risgård - SF
AK - Helenius

Hvis det holder stik så venter der en sikker sejr, men det negative er risikoen for skader samt manglende hvile til stamspillerne.

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Nordens Paris

Indlæg af Meelsen » 18. nov 2014, 12:37

De fleste af spillerne har ikke spillet kampe i landskampspausen, så jeg syntes det er fint at vi stiller op i en stærk opstilling. Der er ikke vanvittigt mange kampe tilbage inden pausen, så det er med at holde momentum kørende og spillerne fitte.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 18. nov 2014, 12:49

frederikshavneren skrev:Nordjyske gætter på følgende line up:

Larsen
AK - Helenius

Hvis det holder stik så venter der en sikker sejr, men det negative er risikoen for skader samt manglende hvile til stamspillerne.

Startopstillingen har vel mindre betydning end tændingen i den kamp. Jeg er sikker på, at vi slår Odder problemfrit, hvis de 11, der løber på banen, vil gøre en indsats for det. Uanset om fem af dem normalt er bænkevarmere. Men om vi så stiller med de 11 bedste, kan vi få problemer, hvis de tager en sejr for givet og ikke gider tage de nødvendige løb og tacklinger.

Odder kommer formentlig med 100 procent. Det er årets sidste, og største, kamp for dem. Og det vil være kæmpestort for dem at overvintre i pokalen og se frem til en hjemmekamp i dagslys til foråret. Jeg forventer, at vi vinder, men det kræver også, at viljen til at gøre det er til stede. Derfor er jeg mere spændt på at se de første minutter af kampen end på at se startopstillingen.

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 18. nov 2014, 12:57

Larsen
AK - Helenius

HVILE, hvad snakker du om - det er 10 dage siden de spillede seneste kamp - hvile er det absolut sidste de har brug for.

Brugeravatar
Trickster
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Trickster » 18. nov 2014, 13:31

Maglau skrev:

Larsen
AK - Helenius

HVILE, hvad snakker du om - det er 10 dage siden de spillede seneste kamp - hvile er det absolut sidste de har brug for.
Men nu skal der spilles fire kampe fra 19/11 til 30/11, så stamspillerne kan nu godt bruge den ekstra hvile. Blåbjerg, Kasper P., Augo, WichMac, Gilli, SF og Ahlmann bør spille - det burde være mere end nok til at vinde en hjemmekamp mod Odder...

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 18. nov 2014, 13:36

sulakvelidze skrev:

Larsen
AK - Helenius

Startopstillingen har vel mindre betydning end tændingen i den kamp. Jeg er sikker på, at vi slår Odder problemfrit, hvis de 11, der løber på banen, vil gøre en indsats for det. Uanset om fem af dem normalt er bænkevarmere. Men om vi så stiller med de 11 bedste, kan vi få problemer, hvis de tager en sejr for givet og ikke gider tage de nødvendige løb og tacklinger.

Odder kommer formentlig med 100 procent. Det er årets sidste, og største, kamp for dem. Og det vil være kæmpestort for dem at overvintre i pokalen og se frem til en hjemmekamp i dagslys til foråret. Jeg forventer, at vi vinder, men det kræver også, at viljen til at gøre det er til stede. Derfor er jeg mere spændt på at se de første minutter af kampen end på at se startopstillingen.
Kan du uddybe hvem de fem er ? Wichmann, Augu og SF kan jeg godt følge dig i, men de to sidste. At kalde to mere for normale bænkevarmere - det er vist at nedgøre deres rolle. Lige inden du svarer, så har både AK og Helenius begge - som de eneste markspillere - deltaget i alle 14 SL-kampe.

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 18. nov 2014, 14:08

Trickster skrev:
Maglau skrev:

Larsen
AK - Helenius

Men nu skal der spilles fire kampe fra 19/11 til 30/11, så stamspillerne kan nu godt bruge den ekstra hvile. Blåbjerg, Kasper P., Augo, WichMac, Gilli, SF og Ahlmann bør spille - det burde være mere end nok til at vinde en hjemmekamp mod Odder...
Tror ikke lige jeg forstår meningen i at hvile nogen inden de bliver trætte. Ovenpå 10 dages ændrer det ikke noget at give dem ekstra dage - de skal under alle omstændigheder spille 3 kampe fra den 23 til 30.
Stærkeste opstilling please så de kan komme op i gear til de sidste 6 kampe i sæsonen.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 18. nov 2014, 14:40

FlæskeFrank skrev:
sulakvelidze skrev:

Larsen
AK - Helenius

Kan du uddybe hvem de fem er ? Wichmann, Augu og SF kan jeg godt følge dig i, men de to sidste. At kalde to mere for normale bænkevarmere - det er vist at nedgøre deres rolle. Lige inden du svarer, så har både AK og Helenius begge - som de eneste markspillere - deltaget i alle 14 SL-kampe.
Nej, jeg kan ikke, for det med fem var bare et eksempel. Jeg kunne også have skrevet syv eller ti. Det var kun for at understrege, at indstillingen mod Odder betyder mere end antal stamspillere på banen.

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 18. nov 2014, 16:27

Maglau skrev:

Larsen
AK - Helenius

Synes det er perfekt... det betyder at til kampen på søndag i Herning at vores normale (tæt på hvert fald) start 11'er har fået kamptræning igen inden så vigtig en kamp.
De ting holdet har arbejdet med (offensivt) til træning de sidste 10 dage, kan nu prøves af i kamp inden søndag. Den hårde træning de har været igennem bliver lige rystet ud af kroppen og de kan igen komme i kamp gear.

Tror ugen byder på 2 sejre til de røde... 5-0 og 1-2.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 18. nov 2014, 21:43

Maglau skrev:

Larsen
AK - Helenius

Ja de har haft mulighed for at restituere, men det var nu mere den hæsblæsende afslutning på efterårssæsonen jeg refererede til.

Det afsluttende program er følgende:

19. november: AaB - Odder
23. november: Ikast - AaB
27. november: AaB - Steaua Bukarest
30. november: AaB - FC København
6. december: OB - AaB
11. december: Rio Ave FC - AaB

Der venter snart 4 kampe på 12 dage, det er voldsomt for en forholdsvis smal trup plaget af skader og mange kampe. Det ville derfor være oplagt at spare stamspillerne i kampen mod Odder. Uanset om vi sparer spillere vinder vi alligevel.

Pokalkampen er en oplagt mulighed og nok den eneste i det resterende kampprogram til at give et tiltrængt hvil til stamspillerne, men hvis Nordjyske har ret så bliver det ikke tilfældet. Banerne på denne årstid bliver jo også tunge, det koster energi. Derudover er der altid risiko for skader i kamp, jeg kan lige forestille mig hvilket ramaskrig der vil være her på sitet hvis eksempelvis Dalsgaard bliver skadet i morgen (antijinx).

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 18. nov 2014, 22:28

frederikshavneren skrev:
Maglau skrev:

Larsen
AK - Helenius

Ja de har haft mulighed for at restituere, men det var nu mere den hæsblæsende afslutning på efterårssæsonen jeg refererede til.

Det afsluttende program er følgende:

19. november: AaB - Odder
23. november: Ikast - AaB
27. november: AaB - Steaua Bukarest
30. november: AaB - FC København
6. december: OB - AaB
11. december: Rio Ave FC - AaB

Der venter snart 4 kampe på 12 dage, det er voldsomt for en forholdsvis smal trup plaget af skader og mange kampe. Det ville derfor være oplagt at spare stamspillerne i kampen mod Odder. Uanset om vi sparer spillere vinder vi alligevel.

Pokalkampen er en oplagt mulighed og nok den eneste i det resterende kampprogram til at give et tiltrængt hvil til stamspillerne, men hvis Nordjyske har ret så bliver det ikke tilfældet. Banerne på denne årstid bliver jo også tunge, det koster energi. Derudover er der altid risiko for skader i kamp, jeg kan lige forestille mig hvilket ramaskrig der vil være her på sitet hvis eksempelvis Dalsgaard bliver skadet i morgen (antijinx).
Skal de også lade være med at træne?

Havde denne pokalkamp ikke været der, vil jeg næsten vædde med at startopstillingen i gårsdagens reserveholdskamp havde været stort set identisk med dem der stiller op i morgen. Jeg ser det kun som en fordel at spillerne får en kamp midt i denne pause, hvor der rent faktisk står lidt på spil, fremfor at spille en træningskamp eller en intern træningskamp på Hornevej.

Og så presset er det program heller ikke. Der er godt nok 3 vigtige kampe fra på søndag, men efter dem er der en uges pause frem mod de to sidste, og vi ved det næppe under alle omstændigheder er samme folk der kommer til at spille alle kampene - der vil blive rokeret med folk som Ene, Bruhn, Wichmann, Helenius og måske AK.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 18. nov 2014, 22:49

Truppen er udtaget og der er kun listet 5 skadede op. http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2014 ... ldyst.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Ingen U19 folk med eller Danmarksseriespillere. Børsting er med i truppen, så mon ikke det bliver til spilletid ?

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af mich1596 » 18. nov 2014, 23:02

Iflg http://www.aabsport.dk/billetter.aspx er der nu 390 ledige GRATIS billetter tilbage, det virker lidt underligt :cool: men måske vi kan håbe på op mod 6000 fremødte :thumbsup: på det skæve tidspunkt 16:15 ....

Brugeravatar
Trickster
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Lynge Jakobsen

Indlæg af Trickster » 19. nov 2014, 00:09

mich1596 skrev:Iflg http://www.aabsport.dk/billetter.aspx er der nu 390 ledige GRATIS billetter tilbage, det virker lidt underligt :cool: men måske vi kan håbe på op mod 6000 fremødte :thumbsup: på det skæve tidspunkt 16:15 ....
Tåbeligt at hamstre en masse gratis billetter, bare fordi, at man muligvis tager ind og ser kampen... det er sgu for dårligt, hvis dette er tilfældet. I hvert fald hvis det ender med, at folk der gerne vil se kampen, ikke kan få billetter.

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Indlæg af Califfen » 19. nov 2014, 02:10

Trickster skrev:
mich1596 skrev:Iflg http://www.aabsport.dk/billetter.aspx er der nu 390 ledige GRATIS billetter tilbage, det virker lidt underligt :cool: men måske vi kan håbe på op mod 6000 fremødte :thumbsup: på det skæve tidspunkt 16:15 ....
Tåbeligt at hamstre en masse gratis billetter, bare fordi, at man muligvis tager ind og ser kampen... det er sgu for dårligt, hvis dette er tilfældet. I hvert fald hvis det ender med, at folk der gerne vil se kampen, ikke kan få billetter.
Hvad har de overhovedet tænkt på? Hvorfor kan man ikke bare møde op uden billet og gå ind? Der er jo ingen tvivl om, at der ikke bliver udsolgt.

Kan slet ikke se pointen i at skulle bestille gratis billetter. Det er helt sort.

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Indlæg af Califfen » 19. nov 2014, 02:28

AndBis skrev:
mich1596 skrev:Hvad sker der lige med biletter? det virker tæt på udsolgt på hjemmesiden :S men der bliver måske holdt 10.000 tilbage sæsonkort mm :cool: :cool:
gratis adgang til stadion, derfor ingen grund til at sælge billetter vel..
Virker til, at du har misset pointen. Ganske rigtigt bliver billetterne ikke som sådan solgt, så udtrykket "udsolgt" er teknisk set forkert. Billetterne skal dog stadig bestilles, da man åbenbart af mystiske årsager frygter fuldt hus

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 19. nov 2014, 06:11

Califfen skrev:
Trickster skrev:
Hvad har de overhovedet tænkt på? Hvorfor kan man ikke bare møde op uden billet og gå ind? Der er jo ingen tvivl om, at der ikke bliver udsolgt.

Kan slet ikke se pointen i at skulle bestille gratis billetter. Det er helt sort.
Måske AaB gerne vil have en ide om hvor mange ser skal på arbejde - folk i boder, vagter, rengøring, etc.. Der kan bestilte billetter sikkert give en indikation!

white splash
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen

Indlæg af white splash » 19. nov 2014, 08:33

Grundet arbejde kommer jeg ikke til at bruge min billet.. :( Hvis der er en der vil have den så send en PM.

Det er i øvrigt til Weber øvre.

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 19. nov 2014, 08:38

white splash skrev:Grundet arbejde kommer jeg ikke til at bruge min billet.. :( Hvis der er en der vil have den så send en PM.

Det er i øvrigt til Weber øvre.
Det der arbejde, tager sgu godt nok en hel del af ens fritid. :cool:

9800
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Wurtz

Indlæg af 9800 » 19. nov 2014, 08:47

AaB har delt massivt ud af billetter til samarbejdsklubberne

Besvar