DBU Pokalen - Odder - AaB - onsdag den 19. november 2014

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
seamann

Re: DBU Pokalen - Odder - AaB - onsdag den 19. november 2014

Indlæg af seamann » 19. nov 2014, 20:13

Oldager skrev:
seamann skrev:En del faldt igennem - AK, NH, KEP, NL, SF, MW var vel alle pisseringe.

Plus til KN for at spille med SF, hvis han mener, han er den bedste, uanset at han er væk til jul.

Dalsgaard er afløseren for Alvis.
Alves siger du? Tjooo, Barca kan da bare komme med et bud. jeg tænker, at Dalle fortjener en højere hylde.
Ja, det var Alves, jeg mente.

Og under de pisseringe manglede jeg den suverænt ringeste i dag - KR.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 20. nov 2014, 08:06

Har lige set højdepunkter.

Smukt er det jo ikke - og da slet ikke optakten til det først mål. På den anden siden....

Vi vinder, er har stadig kun tabt til Kiev (siden 5/10) og har overstået en af de her kampe, hvor jeg sagtens kan forstå hvis vores spillere har svært ved at finde motivationen frem. Både Helenius og AK får sat en kasse ind, vi scorer på en dødbold og Dalsgaard scorer et klassemål (vel at mærke ved at true modsat af hans normale til baglinjen-indlæg, så modstanderne også ved at de nu skal lukke ham af til den side) og endelig vi er i kvartfinalen for 30. gang i klubbens historie (rekord). Det er da alt i alt ok.

Gablin
1. div
1. div

Indlæg af Gablin » 20. nov 2014, 08:30

Gaarde er ikke helt tilfreds med tilskuersituationen.

http://www.nordjyske.dk/nyheder/gaarde- ... 2/112/1513

Jeg havde en kammerat med derude, som ikke havde fået fat i en billet. Vi kom heldigvis ind et kvarter inde i kampen, efter kontrolløren havde fået en stak billetter i hånden, som de kunne give ud af.

Uanset hvordan man vender og drejer den, er det bare utrolig dårligt administreret, når der står folk uden for stadion der ikke kan komme ind og se kampen, til trods for at stadion er halvtomt.

Jeg håber ikke at alt for mange kom forgæves.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af jernskjorten » 20. nov 2014, 08:37

Gablin skrev:Gaarde er ikke helt tilfreds med tilskuersituationen.

Jeg havde en kammerat med derude, som ikke havde fået fat i en billet. Vi kom heldigvis ind et kvarter inde i kampen, efter kontrolløren havde fået en stak billetter i hånden, som de kunne give ud af.

Uanset hvordan man vender og drejer den, er det bare utrolig dårligt administreret, når der står folk uden for stadion der ikke kan komme ind og se kampen, til trods for at stadion er halvtomt.

Jeg kan forstå, hvis nogen kommer til at printe et par billetter for meget i iveren over, at det koster gratis, men at der tilsyneladende ligger flere tusinde ubrugte billetter hjemme i printeren, er sgu pinligt - ikke for AaB, men for dem, der åbenbart ikke kan styre sig.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 20. nov 2014, 08:54

jernskjorten skrev:
Gablin skrev:Gaarde er ikke helt tilfreds med tilskuersituationen.

Jeg kan forstå, hvis nogen kommer til at printe et par billetter for meget i iveren over, at det koster gratis, men at der tilsyneladende ligger flere tusinde ubrugte billetter hjemme i printeren, er sgu pinligt - ikke for AaB, men for dem, der åbenbart ikke kan styre sig.
Jamen hvor mange billetter kunne man printe? Havde de ikke sat en begrænser på så man ikke kunne rane mere end en 3-5 billetter til sig?

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar

Indlæg af jernskjorten » 20. nov 2014, 09:08

astonvilla skrev:Jamen hvor mange billetter kunne man printe? Havde de ikke sat en begrænser på så man ikke kunne rane mere end en 3-5 billetter til sig?
Aner det ikke, men jeg mener heller ikke, at det er AaB's opgave at være stopklods for den form for grådighed. I hvert fald ikke til en eftermiddagskamp mod Odder.

I øvrigt forstår jeg ikke helt, at der skulle være printet 11.000 gratisbilletter fra hjemmesiden. Sæsonkortpladserne (herunder sponsor-pladserne, antager jeg), var vel ude af det regnestykke. Er der virkelig 11.000 pladser tilbage på stadion, når man fratrækker sæsonkort- og sponsorpladserne?
Derudover gik der rygter om, at en del billetter skulle være delt ud til samarbejdsklubberne, så de trækker vel også fra det antal, der var tilgængelige som gratis print-selv.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar

Indlæg af astonvilla » 20. nov 2014, 09:11

jernskjorten skrev:
astonvilla skrev:Jamen hvor mange billetter kunne man printe? Havde de ikke sat en begrænser på så man ikke kunne rane mere end en 3-5 billetter til sig?
Aner det ikke, men jeg mener heller ikke, at det er AaB's opgave at være stopklods for den form for grådighed. I hvert fald ikke til en eftermiddagskamp mod Odder.

I øvrigt forstår jeg ikke helt, at der skulle være printet 11.000 gratisbilletter fra hjemmesiden. Sæsonkortpladserne (herunder sponsor-pladserne, antager jeg), var vel ude af det regnestykke. Er der virkelig 11.000 pladser tilbage på stadion, når man fratrækker sæsonkort- og sponsorpladserne?
Derudover gik der rygter om, at en del billetter skulle være delt ud til samarbejdsklubberne, så de trækker vel også fra det antal, der var tilgængelige som gratis print-selv.
Enig - regnestykket hænger ikke sammen.
Belært af erfaring og generel dansk grådighed må man fremover altid sætte begrænser på.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 20. nov 2014, 09:15

jernskjorten skrev:

Uanset hvad betragter jeg det som pinligt at 11.000 billetter er blevet udskrevet når ikke en gang halvdelen dukker op på stadion!

Jeg er dog enig med andre debattørerer som har påpeget at det ville være mere ideelt blot at holde dørene åbne ligesom ved U-21 kampe.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar

Indlæg af astonvilla » 20. nov 2014, 09:16

Pastorius skrev:Har lige set højdepunkter.

Smukt er det jo ikke - og da slet ikke optakten til det først mål. På den anden siden....

Vi vinder, er har stadig kun tabt til Kiev (siden 5/10) og har overstået en af de her kampe, hvor jeg sagtens kan forstå hvis vores spillere har svært ved at finde motivationen frem. Både Helenius og AK får sat en kasse ind, vi scorer på en dødbold og Dalsgaard scorer et klassemål (vel at mærke ved at true modsat af hans normale til baglinjen-indlæg, så modstanderne også ved at de nu skal lukke ham af til den side) og endelig vi er i kvartfinalen for 30. gang i klubbens historie (rekord). Det er da alt i alt ok.
Det var mere end OK - og en rigtig hyggelig kamp at være til egentlig.

Dalsgaard er ved at udvikle sig til et Monster. Holder han sig skadesfri de næste 1½ år bliver han superligaens største profil næste sæson. Han er fantastisk.

På negativ-siden blev min tidligere pointe omkring at KEP og AK simpelthen ikke er gode nok bekræftet i går.

Det pisser mig yderligere af at KEP gud hjælpe mig står og skriger af Thelander og Larsen og skylder skylden på dem over hans KEP-Classic efter 1 minuts spil. Det er satme dårlig stil. Jeg ved god AK scorer, men han sejler jo rundt det meste af kampen.
Når man fejler mod et hold som Odder (manglende motivation eller ej) er det på tide at kigge på en afløser.

MEN derudover, var det sku fint og sjov kamp at overvære. God træningssession frem imod søndag.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Re: Sv: DBU Pokalen - Odder - AaB - onsdag den 19. november

Indlæg af Kristian » 20. nov 2014, 09:24

astonvilla skrev:
Pastorius skrev:Har lige set højdepunkter.

Det var mere end OK - og en rigtig hyggelig kamp at være til egentlig.

Dalsgaard er ved at udvikle sig til et Monster. Holder han sig skadesfri de næste 1½ år bliver han superligaens største profil næste sæson. Han er fantastisk.

På negativ-siden blev min tidligere pointe omkring at KEP og AK simpelthen ikke er gode nok bekræftet i går.

Det pisser mig yderligere af at KEP gud hjælpe mig står og skriger af Thelander og Larsen og skylder skylden på dem over hans KEP-Classic efter 1 minuts spil. Det er satme dårlig stil. Jeg ved god AK scorer, men han sejler jo rundt det meste af kampen.
Når man fejler mod et hold som Odder (manglende motivation eller ej) er det på tide at kigge på en afløser.

MEN derudover, var det sku fint og sjov kamp at overvære. God træningssession frem imod søndag.
Og KEP spiller usædvanligt meget bagud.

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 20. nov 2014, 09:29

astonvilla skrev:Det pisser mig yderligere af at KEP gud hjælpe mig står og skriger af Thelander og Larsen og skylder skylden på dem over hans KEP-Classic efter 1 minuts spil. Det er satme dårlig stil.
Jeg bed også mærke i KEP's fagter efter scoringen. Det plejer han ikke at lave, så jeg tænkte faktisk på om det faktisk var en af de andre, som ikke fulgte det aftalte system?!

Men ligesom i sæsonen 2008, hvor det var Califf som var udskældt i midterforsvaret og så dum ud i nogle situationer. Så skal man huske på, at det er sjovere at vinde 4-2 end 1-0.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar

Indlæg af jernskjorten » 20. nov 2014, 09:43

FlæskeFrank skrev:Jeg bed også mærke i KEP's fagter efter scoringen. Det plejer han ikke at lave, så jeg tænkte faktisk på om det faktisk var en af de andre, som ikke fulgte det aftalte system?!

Men ligesom i sæsonen 2008, hvor det var Califf som var udskældt i midterforsvaret og så dum ud i nogle situationer. Så skal man huske på, at det er sjovere at vinde 4-2 end 1-0.
System eller ej - KEP sender den ind mod eget straffesparksfelt uden at kigge op først. Det må koste et rap med et vådt håndklæde. Og et ekstra for at skælde ud på de andre bagefter. Det er jo ren Bach-Bak!

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Geografisk sted: DK

Indlæg af Halil » 20. nov 2014, 09:57

FlæskeFrank skrev:
astonvilla skrev:Det pisser mig yderligere af at KEP gud hjælpe mig står og skriger af Thelander og Larsen og skylder skylden på dem over hans KEP-Classic efter 1 minuts spil. Det er satme dårlig stil.
Jeg bed også mærke i KEP's fagter efter scoringen. Det plejer han ikke at lave, så jeg tænkte faktisk på om det faktisk var en af de andre, som ikke fulgte det aftalte system?!

Det er standard KEP og fejlen er alene på ham.

Grotesk trættende, at han skal lave de stunts. Det har kostet mål både i suppen og i CL, at han ikke kan finde ud af de simple ting og frem for alt være sikker i sit spil.

Han må gerne snart blive erstattet af noget bedre.

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 20. nov 2014, 09:57

jernskjorten skrev:
FlæskeFrank skrev:Jeg bed også mærke i KEP's fagter efter scoringen. Det plejer han ikke at lave, så jeg tænkte faktisk på om det faktisk var en af de andre, som ikke fulgte det aftalte system?!

System eller ej - KEP sender den ind mod eget straffesparksfelt uden at kigge op først. Det må koste et rap med et vådt håndklæde. Og et ekstra for at skælde ud på de andre bagefter. Det er jo ren Bach-Bak!
Jeg er sgu lidt træt af den KEP-kritik herinde. Det er fair nok at kritisere ham for at han koster mål. Hvis man samtidig magter at sætte samme hjerneblødninger ind i den kontekst, at hans centrale forsvarsmakker i Thelander er virkelig, virkelig ringe i det fremadrettede spil. Man kunne måske tænke sig, at KEP ville lave færre af denne slags fejl, hvis ikke AL fremadrettet spil tilsyneladende skal gå igennem ham. De gange Thelander har prøvet, har det i hvert fald været skidt.

Alternativt skal vi bare bede KEP om at tæske bolden frem, i stedet for at være vores boldførende forsvarsspiller. Det vil bare koste os ret meget i vores spilopbygning og filosofi.

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 20. nov 2014, 10:00

Halil skrev:
FlæskeFrank skrev:

Grotesk trættende, at han skal lave de stunts. Det har kostet mål både i suppen og i CL, at han ikke kan finde ud af de simple ting og frem for alt være sikker i sit spil.

Alternativt kunne hans forsvarsmakker bare byde en smule ind, når det kommer til at være konstruktiv i sin omgang med bolden, så det hele ikke afhænger af KEP? Jeg er ret sikker på hvis KEP bare smed bolden og ansvaret over på en anden spiller, kunne han se rigtig stærk ud som fysisk duelspiller. Det ville bare ramme vores opbyggende spil enormt meget. Men Thelander får åbenbart fripas fra at tage ansvar for vores etablerede spil, og kan nøjes med at høste roserne ved at være tonserforsvarsspiller.

EDIT: Og nej, jeg forsvarer ikke KEP's hjerneblødninger. Men vi må sgu godt løfte problematikken lidt op over at han bare skal smides af helvede til og erstattes.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 20. nov 2014, 10:11

Halil skrev:
FlæskeFrank skrev:

Måske er aftalen i sådan en situation at Thelander skal bakke op på midten og Larsen skal løbe helt ned til baglinjen og hjælpe KEP. Og at KEP så måske faktisk gør det rigtige og Larsen blot står forkert placeret? Vi ved ikke hvad aftalerne er så måske er der en grund til at KEP skælder ud? Siger ikke det er sådan men muligheden foreligger...

MR er den rigtige vinder
Allstar
Allstar

Indlæg af MR er den rigtige vinder » 20. nov 2014, 10:28

Køllen I Møllen skrev:
Halil skrev:
FlæskeFrank skrev:

Måske er aftalen i sådan en situation at Thelander skal bakke op på midten og Larsen skal løbe helt ned til baglinjen og hjælpe KEP. Og at KEP så måske faktisk gør det rigtige og Larsen blot står forkert placeret? Vi ved ikke hvad aftalerne er så måske er der en grund til at KEP skælder ud? Siger ikke det er sådan men muligheden foreligger...
lige meget hvad skal man kigge op før man spiller bolden tilbage over den afstand - jeg tænker at han måske skælder ud fordi Nikolaj måske har råbt, at han skal spille tilbage - men jeg tror nu mere det er bare frustrationer over sig selv.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar

Indlæg af jernskjorten » 20. nov 2014, 10:29

Frygah skrev:
jernskjorten skrev:System eller ej - KEP sender den ind mod eget straffesparksfelt uden at kigge op først. Det må koste et rap med et vådt håndklæde. Og et ekstra for at skælde ud på de andre bagefter. Det er jo ren Bach-Bak!
Jeg er sgu lidt træt af den KEP-kritik herinde. Det er fair nok at kritisere ham for at han koster mål. Hvis man samtidig magter at sætte samme hjerneblødninger ind i den kontekst, at hans centrale forsvarsmakker i Thelander er virkelig, virkelig ringe i det fremadrettede spil. Man kunne måske tænke sig, at KEP ville lave færre af denne slags fejl, hvis ikke AL fremadrettet spil tilsyneladende skal gå igennem ham. De gange Thelander har prøvet, har det i hvert fald været skidt.

Alternativt skal vi bare bede KEP om at tæske bolden frem, i stedet for at være vores boldførende forsvarsspiller. Det vil bare koste os ret meget i vores spilopbygning og filosofi.
Nu tror jeg egentlig ikke, at det så meget er mig, du hentyder til, men vil alligevel understrege, at min kritik af KEP kører på den pågældende situation - at KEP ikke ser op, før han tjatter bolden ind mod Larsen. Og situationen har intet at gøre med hverken fremadrettet spil eller lignende.

Jeg mener ikke, at der er nogen grund til at lede efter erstatninger til et forsvar, der i en halv mesterskabssæson og i dette efterår har leveret ganske stabilt - også i Europa, når man ser bort fra den kollektive nedsmeltning på Cypern og i Bukarest.
Når det så er sagt, så synes jeg, at jeg fornemmer, at KEP ofte taber bolden nogle meget uheldige steder på banen, og Thelander har også sine karakteristiske lange afleveringer op ad banen, hvor jeg tror, at kun han selv ved, hvem der skulle have haft den. Om det så er fordi, at man pludselig holder øje med det, og derved mener, at "det også er hver eneste gang, han har bolden..." osv., kan jeg ikke afvise.

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 20. nov 2014, 10:35

Køllen I Møllen skrev:
Halil skrev:
FlæskeFrank skrev:

STOP DET!!!
Fat nu at vi som tilskuerer og dermed både dommere og bødler i korsfæstelsen af spillere der begår fejl ikke kan tage os af petitesser som AFTALER mellem spillerne i taktisk oplæg.
Hvor herre bevares det betyder jo at alt for mange faktorer og nuancer kommer i spil, det duer slet ikke når vi skal finde en syndebuk. Åh nej mit hoved er ved at eksplodere ved tanken om at der er tre personer der kan have skylden for det mål, nu bliver det hele gråt og kedeligt og ikke dejligt sort/hvid. På den måde bliver fodbold sgu alt for kompliceret.

Brugeravatar
Dissing
1. div
1. div

Indlæg af Dissing » 20. nov 2014, 11:31

Maglau skrev:
Køllen I Møllen skrev:
En masse brok........
STOP DET!!!
Fat nu at vi som tilskuerer og dermed både dommere og bødler i korsfæstelsen af spillere der begår fejl ikke kan tage os af petitesser som AFTALER mellem spillerne i taktisk oplæg.
Hvor herre bevares det betyder jo at alt for mange faktorer og nuancer kommer i spil, det duer slet ikke når vi skal finde en syndebuk. Åh nej mit hoved er ved at eksplodere ved tanken om at der er tre personer der kan have skylden for det mål, nu bliver det hele gråt og kedeligt og ikke dejligt sort/hvid. På den måde bliver fodbold sgu alt for kompliceret.
Endnu engang skal folk her på debatsiden af med deres frustrationer over skuffende præstationer (en 4-2 sejr...). Hvis man i den her tråd fjernede de indlæg der handler om det åndssvage i at man skal have billet til en gratis kamp + at KEP igen igen er skyld i et "nederlag", ville Odder-AaB tråden blive meget tynd.
Så de to emner vil jeg ikke berøre. I stedet vil jeg fortælle at jeg i lang tid har været irriteret over at AaB har så mange skadesproblemer, at de bliver nødt til at spille med Helenius. ((Og jeg tør godt kritisere hans spil, selv om han er forfulgt af både dæmoner og politi.))

Helenius præstationer var i august forståelige, fordi han ikke var i form/manglede kamperfaring. Men nu har han fået rigtig meget kamperfaring, og deltager formentlig også i den daglige træning på Hornevej. Og så kan man godt stille krav om at han kan holde fast i bolden, når den bliver spillet op på ham - og at han har sigtekornet rigtigt indstillet. Men nej, han holder ikke fast i bolden (alternativt afleverer den til en medspiller), og så er der en del situationer hvor han rammer 8-10 meter forbi/over målet.

Nogle af hans spillemæssige problemer kan skyldes at midtbanen ikke spiller ham rigtigt, og her burde Kent Nielsen have lavet nogle aftaler, om hvordan Helenius skal spilles. Han skal ikke have den i dybden, for Helenius kan ikke løbe hurtigt, og heller ikke i fodhøjde, for her er der en risiko for at bolden smutter fra ham. Måske skal Helenius spilles i hovedhøjde, han er blevet citeret for at være blevet bedre i hovedspillet i Aston Villa.

Hvis der ikke er et eller andet punkt hvor Helenius kan true modstandernes mål - så må man erkende at der skal bruges en anden spiller, AaB har ikke råd til at vente på at Helenius forvandler sig til den målscorer han var engang. Jeg er bange for at AaB er i gang med at få sig en Jeppe Curth nr. 2.

Besvar