Jeg er helt enig i at vi i den grad mangler noget kreativitet og styrke i front. Jeg syns man skulle lade Helle og Ene vende tilbage til deres respektive klubber med mindre de viser noget der understreger den klasse de har. Victor mener jeg godt man kan bygge noget mere på... så jeg syns det virker oplagt at man henter en angriber med mål i støvlerne og en kreativ kant spiller fra større europæiske klubber end dem man finder i Skandinavien.. og det skal være spillere som er i form og som ikke bare har siddet på bænken på 2. holdet. Vi har jo nogle ambitioner i klubben som vi gerne skulle indfri og jeg syns et eller andet sted at vi godt kan lave et par gode investeringer i holdet uden at smadre hele vores økonomi og samtidig få den kvalitet ind på holdet som vi mangler.ebbejeppe skrev:Det er jo en tråd for transferønsker, så det er vel fair nok at diskutere, hvor man kan hente forstærkninger til truppen. Og jeg er meget enig, vi mangler offensiv kreativitet. Det ser forholdsvis lovende ud på kanterne med Thomsen, Bruhn og Børsting, mens vi i angrebet mangler kreativitet i både tanke og handling. Jeg ser også gerne, at man forsøger at hente forstærkninger til angrebet i dette vindue. Jo, vi har pt. mange angribere i truppen, men faktisk kun Spalvis og Jönsson på længere kontrakter. SF er allerede videre. Helenius, Ene og Viktor Ahlmann har udløb til sommer, men AK har udløb ved udgangen af 2015. Derfor virker det ikke som et helt urimeligt tidspunkt at hente ind til angrebet. Indrømmet, det vil være mere oplagt at foretage en-to angrebstransfer til sommer, men i lyset af den nuværende situation bør vi slå til, hvis mulighed opstår i dette vindue.Kristian skrev:Ja men nu har vi kogt nok suppe på den historie siden starten af sæsonen. Lad os nu snakke om hvordan vi får nok point ud af de spillere vi har til rådighed.frederikshavneren skrev:Vi mangler i den grad kreativitet. Savnet af Kusk og Jönsson er meget tydeligt.Gaarde6 skrev:Som jeg ser det mangler vi kreativitet!
Vi har et godt forsvar og en fantastisk målmand!
Vi lukker ikke mange mål ind.
MEN vi spiller os ikke frem til ret mange afslutninger!!
I går da FCM var foran 2-0 et stykke inde i anden halvleg var løbet jo for længst kørt!
Vi skabte vel EN chance den første time og 2 mere den sidste halve!
Det er simpelthen ALT ALT for lidt!
Jeg synes ikke vi skal pille ved forsvaret og de to centrale midtbanepladser.
Men der skal ske noget i angrebet og på fløjene! Vi mangler i DEN grad spillere, som kan noget på egen hånd og lave det uventede!
Ja bare sætte en mand af og køre mod kassen!
Vi bliver et HELT andet hold med Jönsson, Spalvis og Ahlman på banen!
MEN hvornår er de i omdrejninger ??
Måske man burde overveje et par lejemål/forstærkninger i pausen for at jagte en Europa league plads.
Tobias Sana evt ??
Jeg synes ihvertfald ikke der er nogle af de andre klubber vi IKKE burde kunne ende over, (Minus FCM) med en forstærkning eller to til Januar.
De penge kan vel være godt givet ud, hvis vi kan veksle dem med en medalje og en plads i Europa ?
Håber godt nok ikke Kent går med den mavepine hele tiden, for så kan han ikke arbejde.
Trættende at høre på vores savn af kusk og jønsson hver eneste gang vi sætter point til. Nu har vi gjort det godt i en del kampe og navnet kreativitet har ikke været nævnt. Nu blivet vi så sat på plads af suppens bedste hold, men lad os nu komme videre og få etsbleret os potentiel udfordre til 2-4 pladsen.
Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)
-
Rextherunt
- Landshold

- Geografisk sted: Østjylland
Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)
Hvorfor er det lige at folk er så utålmodige? Ja, vi har haft nogle problemer, men på trods af dette er vi stadig med i kampen om medaljer samt har en reel mulighed for at gå videre i europa, ligesom vi stadig er med i pokalen. Selvfølgelig mangler holdet noget, men hvorfor vil folk til at købe dyre profiler til pladser hvor vi har lovende unge spillere på vej? Sidste sæsons store profil var Kasper Kusk, en spiller som udviklede sig til en af ligaens store profiler pga spilletid og tålmodighed. Hvorfor ikke gøre det samme med Andreas Bruhn? Han viser lovende potentiale, og kan da sagtens blive det næste større salgsobjekt og endnu bedre så kan han udvikle sig bedre end hvad vi ellers må kunne tiltrække.
Giv det nu tid. Vi kan ikke forvente at apille med om guld hvert år, og vi er stadig i en periode hvor økonomien forbedres. Lad os nu holde fast i det koncept vi har haft så stor succes med, og så skal det nok blive rigtig godt igen.
Selvfølgelig betyder det ikke vi slet ikke skal købe spillere, men på de pladser hvor der er unge spillere på vej frem synes jeg ikke det virker holdbart at hente nye folk ind.
Giv det nu tid. Vi kan ikke forvente at apille med om guld hvert år, og vi er stadig i en periode hvor økonomien forbedres. Lad os nu holde fast i det koncept vi har haft så stor succes med, og så skal det nok blive rigtig godt igen.
Selvfølgelig betyder det ikke vi slet ikke skal købe spillere, men på de pladser hvor der er unge spillere på vej frem synes jeg ikke det virker holdbart at hente nye folk ind.
fordi der faktisk var en chance for at spille med om guldet, såfrem.
1: man ikke havde pisset kusk salget væk på en skadet spiller der intet har vist i et år
2: man ikke reagere da en af vores angribere bliver skadet.
3: man satser på 2 spillere der ikke har vist noget længe slår til.
4: jonsson skade trækker uendeligt ud...
jeg er udemærket klar over vi skal spare, men man savner en gennembruds spiller, og en angriber mere, AK er jo ved at udvikle sig til en simon bræmer...
1: man ikke havde pisset kusk salget væk på en skadet spiller der intet har vist i et år
jeg er udemærket klar over vi skal spare, men man savner en gennembruds spiller, og en angriber mere, AK er jo ved at udvikle sig til en simon bræmer...
Det er jo nemt at sige nu synes jeg. Hvad forventer man alternativet til Ene/Helenius skulle være? Alternativet ville jo ikke være profiler i Kusk klassen men spillere som Troels Kløve der ville være lige sø store spørgsmålstegn. Ene/Helenius er vel de største navne vi kunne forvente. Og det var vel de færreste der sagde noget til det da vi hentede dem.
Jeg forstår ikke, hvorfor folk i en uendelighed bliver ved med at tale om, at vi skal spare, og konstant italesætter AaB som en slags Hobro/SønderjyskE, som man ikke skal eller kan forvente sig noget af. Eller som den i øvrigt fornuftige Allan Gaarde kom for skade at kalde AaB i et interview: "en lille nordjysk klub (sic!)"gravballe skrev:fordi der faktisk var en chance for at spille med om guldet, såfrem.
Den form for retorik er ved at udvikle sig til en selvopfyldende profeti, hvis manifestation på fodboldbanen kan blive en lang række sæsoner, hvor spændingsmomentet består i, om vi slutter 10, 20 eller 30 point efter FC Midtjylland. Vi skal tilstræbe en balance mellem ansvarlighed og investering og være bevidste om, at begge dele er lige vigtige; i hvert fald hvis der skal spilles fodbold af betydning i Aalborg.
I øjeblikket ser jeg en tendens til, at vi er for hæmmede i både tanke og handling; dels som følge af det økonomiske morads i perioden 2010 til 2014, dels som følge af vores doubletitel i fjor, som har forårsaget overvurdering af vores evne til talentudvikling "ud af det blå".
Men lad os lige slå fast, at AaB vel aldrig har hentet så stærke navne som i sommers. Jeg kan huske flere udebaneture i foråret hvor man gik og jokede med at man kunne hente Nicklas hjem eller måske beholde Jønsson - men at man samtidig jo godt vidste at det aldrig ville ske. Det er altså fuldstændig unikt for en klub på AaBs størrelse at hente tre spillere som Enevoldsen, Helenius og Jønsson i ét og samme vindue.
Vi må så konstatere at netop de tre spillere har været de helt store skuffelser i efteråret. Hvis de havde bidraget med det forventede havde vi mindst have 4-6 point flere end vi har nu.
Men hvem skulle vi ellers have hentet? Vi havde jo ikke mulighed for at hente folk som Tobias Sana, Rubin Okotie eller Alexander Kacaniklic.
Vi må så konstatere at netop de tre spillere har været de helt store skuffelser i efteråret. Hvis de havde bidraget med det forventede havde vi mindst have 4-6 point flere end vi har nu.
Men hvem skulle vi ellers have hentet? Vi havde jo ikke mulighed for at hente folk som Tobias Sana, Rubin Okotie eller Alexander Kacaniklic.
Kasper Povlsen er en dygtig 6'er, som ikke har fået forløst sit potentiale. Det er jeg sikker på, at Kent og Kuhn kan forløse, hvorfor han har potentiale til at blive en profil i Superligaen.Maglau skrev:Hahahahahaha muhahahaha Kasper Povlsen ham hvis andenberøring er den glidende takling. Hahahahahah den var fandme god.Arendt skrev:Okay. Han hedder Kasper Povlsen og spiller i AGF.MHJ skrev:Jeg spoerger lige dumt: Hvem er Kasper Poulsen?Arendt skrev:Jeg kan ikke forstå, at folk gerne vil have en angriber. Sidste år havde Anders K. Jacobsen scoret 5 mål, mens Rasmus Jönsson havde scoret 4 mål. Kasper Kusk var højrekant og havde lavet 9 mål.
I denne sæson har Nicklas Helenius scoret 3 mål i Superligaen og i alt 5 mål i alle turneringer, mens Anders K. Jacobsen har scoret 4 mål i Superligaen og i alt 6 mål i alle turneringer. Nicolaj Thomsen har ikke scoret i Superligaen, men lavet 2 mål i alle turneringer. Denne store forskel har været Kasper Kusks 9 mål, som vi ikke har fået erstattet. Det er ligeledes stort set det samme snit, som vi havde sidste år.
Vi skal have nogle i midten, hvor Patrick Olsen og Kasper Poulsen ville være fremragende tilføjelser i truppen.
Jeg er meget uenig. Kasper Povlsen er en yderst ordinær spiller, der hverken har de fysiske eller tekniske forudsætninger for at blive en reel Superliga-profil.
Alene i første division findes der bedre 6'ere. Lukas Lerager, Jens Kristian Sørensen, Janus Drachmann og til dels Valon Ljuti har alle præsteret bedre end Povlsen i denne sæson. I Superligaen er der selv hos bundholdene spillere som Adama Guira og Martin Spelmann, der er langt bedre på positionen.
Alene i første division findes der bedre 6'ere. Lukas Lerager, Jens Kristian Sørensen, Janus Drachmann og til dels Valon Ljuti har alle præsteret bedre end Povlsen i denne sæson. I Superligaen er der selv hos bundholdene spillere som Adama Guira og Martin Spelmann, der er langt bedre på positionen.
Fuldstændig enig.Yankee skrev:Men lad os lige slå fast, at AaB vel aldrig har hentet så stærke navne som i sommers. Jeg kan huske flere udebaneture i foråret hvor man gik og jokede med at man kunne hente Nicklas hjem eller måske beholde Jønsson - men at man samtidig jo godt vidste at det aldrig ville ske. Det er altså fuldstændig unikt for en klub på AaBs størrelse at hente tre spillere som Enevoldsen, Helenius og Jønsson i ét og samme vindue.
På papiret var sommerens transfervindue det bedste vi har haft i meget lang tid. Det var fremragende arbejde af Gaarde som jeg ser det!
Det er nemt at kritisere nu, hvor alle 3 har været skuffelser. De var alle på hver deres måde en satsning, men vi er nød til at tage satsninger, hvis vi vil have de bedste spillere, for det er ikke økonomi som vi kan lokke med. Det må vi overlade til de riges legepladser i København, Brøndby og Herning.
Jeg er uenig med dig, men sådan af det.Yankee skrev:Jeg er meget uenig. Kasper Povlsen er en yderst ordinær spiller, der hverken har de fysiske eller tekniske forudsætninger for at blive en reel Superliga-profil.
Af de spillere du nævner, kunne primært Lerager og sekundært Drachmann være interessant. Lukas Lerager er 21 år, og er en rigtig dygtig spiller. Hans kontrakt udløber 31-12-2015. Her er masser af udviklingspotentiale, hvor han kan udvikle sig. Janus Drachmann er anfører i Horsens og han kontrakt udløber sommer 2015. Jeg er lidt i tvivl om, at han er dygtig nok.
Jeg har ikke set Jens Kristian Sørensen spille i meget lang tid, men han har også udløb i 2015. Valon Ljuti bidrager med masser af fight, men jeg er mest på Lerager.
En anden spændende spiller er Younes Namli fra AB. Han er ung og venstrebenet, bidrager med masser af kreativitet og kan score mål for et bundhold i 1. division. Han mangler produkt og det sidste i hans spil, men hvis vi henter ham til sommer, så har vi potentielt en rigtig dygtig superliga spiller indenfor 1-2 år. Vi missede Bassel Jradi, som skiftede til FCN dengang, så jeg håber, vi kan hente denne knægt.
Viborg slipper ikke Lerager. De står overfor et spændende forår, hvor de kommer til at gå benhårdt efter at tage Silkeborgs plads i ligaen.
Jeg har selv tidligere i tråden foreslået Namli. Han er dog fortsat meget uslebet, og halter især på det taktiske og fysiske plan, så det er også en afvejning af, hvor meget Gaarde tror på Bruhn og Børsting.
Drachmann foreslog jeg ligeledes tidligere på ugen. Her er jeg til gengæld ikke i tvivl om, at han er klar til at kunne gå direkte ind i truppen. Han er i sin bedste fodboldalder, har prøvet den modgang der modner med et langt skadesforløb og nedrykning og så har han overblik og er en spillende 6'er. Ser vi på egne rækker er det efter Ryes afgang vel primært et spørgsmål om AaB vælger at satse på Kakotee eller sekundært Irwin.
Generelt har jeg dog den holdning, at AaB løbende bør bruge pengene på pladserne: offensiv midt, kanterne og angrebet. Målmænd, backer og defensive midtbanefolk kan generelt findes på højt niveau i 1. division, så ingen grund til at gå over bækken efter vand.
Taget som et øjebliksbillede - og med Horsens og Vejles situation in mente - kunne jeg dog godt se perspektiver i at hente følgende spillere:
- Janus Dracmann (def.midt, Horsens)
- Younes Namli (højre kant/off. midt, AB)
- Niels Bisp (stopper, Vejle)
Og så skal vi selvfølgelig have taget stilling til venstre back, så vi får et permanent venstrebenet supplement til Ahlmann.
Jeg har selv tidligere i tråden foreslået Namli. Han er dog fortsat meget uslebet, og halter især på det taktiske og fysiske plan, så det er også en afvejning af, hvor meget Gaarde tror på Bruhn og Børsting.
Drachmann foreslog jeg ligeledes tidligere på ugen. Her er jeg til gengæld ikke i tvivl om, at han er klar til at kunne gå direkte ind i truppen. Han er i sin bedste fodboldalder, har prøvet den modgang der modner med et langt skadesforløb og nedrykning og så har han overblik og er en spillende 6'er. Ser vi på egne rækker er det efter Ryes afgang vel primært et spørgsmål om AaB vælger at satse på Kakotee eller sekundært Irwin.
Generelt har jeg dog den holdning, at AaB løbende bør bruge pengene på pladserne: offensiv midt, kanterne og angrebet. Målmænd, backer og defensive midtbanefolk kan generelt findes på højt niveau i 1. division, så ingen grund til at gå over bækken efter vand.
Taget som et øjebliksbillede - og med Horsens og Vejles situation in mente - kunne jeg dog godt se perspektiver i at hente følgende spillere:
- Janus Dracmann (def.midt, Horsens)
- Younes Namli (højre kant/off. midt, AB)
- Niels Bisp (stopper, Vejle)
Og så skal vi selvfølgelig have taget stilling til venstre back, så vi får et permanent venstrebenet supplement til Ahlmann.
-
Rextherunt
- Landshold

- Geografisk sted: Østjylland
Ah... syns nu ikke du kan sige at Jønsson er en skuffelse... vi vidste han ikke kunne spille før efter nytår. De andre har vel mere eller mindre været lottokuponer forstået på den måde at vi kender deres potentielle niveau men vidste ikke hvor de var i forhold til det. Men jeg er enig i at det på papiret var et godt vindue. Med afgang af de to kunne det vel være muligt at hente ex. Sana eller en af de to andre hvis det så er det. Vi mangler jo en kant der kan udfordre og skabe noget som både Lucas og Kusk kunne og vi mangler en angriber med mål i støvlerne.. det forstår jeg slet ikke at der kan være diskussion om. Diskussionen bør vel nærmere kører på hvem.Hanga skrev:Fuldstændig enig.Yankee skrev:Men lad os lige slå fast, at AaB vel aldrig har hentet så stærke navne som i sommers. Jeg kan huske flere udebaneture i foråret hvor man gik og jokede med at man kunne hente Nicklas hjem eller måske beholde Jønsson - men at man samtidig jo godt vidste at det aldrig ville ske. Det er altså fuldstændig unikt for en klub på AaBs størrelse at hente tre spillere som Enevoldsen, Helenius og Jønsson i ét og samme vindue.
På papiret var sommerens transfervindue det bedste vi har haft i meget lang tid. Det var fremragende arbejde af Gaarde som jeg ser det!
Det er nemt at kritisere nu, hvor alle 3 har været skuffelser. De var alle på hver deres måde en satsning, men vi er nød til at tage satsninger, hvis vi vil have de bedste spillere, for det er ikke økonomi som vi kan lokke med. Det må vi overlade til de riges legepladser i København, Brøndby og Herning.
Helenius har skuffet, at han stadig ikke viser mere..
AK, ja.. det er skuffende at han pludselig er blevet til den nye Simon Bræmer, men det var lidt svært at forudsige.
AK, ja.. det er skuffende at han pludselig er blevet til den nye Simon Bræmer, men det var lidt svært at forudsige.
http://www.bt.dk/superligaen/tidligere- ... ede-i-gang" onclick="window.open(this.href);return false;
mon AaB er i blandt de 3 klubber?
- Erasmus Montanus
- Allstar

- Favoritspiller: Kasper Risgård
AK er da langt dygtigere end Bræmer. Han er god for 10+ mål i superligaen hver sæson.
Hvis han stadig er hurtig så ville det give god mening. Har der været en rigtig speedster i klubben siden Lasse Nilsson smuttede igen?gravballe skrev:http://www.bt.dk/superligaen/tidligere- ... ede-i-gang
- alithebeast
- Allstar

- Geografisk sted: Sønderholm
Shelton!Eksil skrev:Hvis han stadig er hurtig så ville det give god mening. Har der været en rigtig speedster i klubben siden Lasse Nilsson smuttede igen?gravballe skrev:http://www.bt.dk/superligaen/tidligere- ... ede-i-gang
- Trickster
- Superliga

- Favoritspiller: Lynge Jakobsen
- Geografisk sted: Aalborg
Nejtroelsh skrev:Sådan her må vores hold gerne se ud næste sæson![]()
http://www.futhead.com/15/squads/10688140/
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Så er de første spillere til prøvetræning på vej: http://mobil.bold.dk/#/nyt/AaB-tester-city-teenagere" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg kender absolut intet til dem, bortset fra at Citys ungdomsafdeling ikke ligefrem er kendt for at producere talenter i flæng
Jeg kender absolut intet til dem, bortset fra at Citys ungdomsafdeling ikke ligefrem er kendt for at producere talenter i flæng