Europa League: AaB - Steaua Bukarest, 27. november 2014

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Gamling
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Europa League: AaB - Steaua Bukarest, 27. november 2014

Indlæg af Gamling » 27. nov 2014, 10:06

Efter et svingende efterår og senest det sikre nederlag mod FCM bliver denne kamp og de næste 3 (FCK, Rio Ave og OB) udslagsgivende for hvordan vi vil se tilbage på dette efterår.

Hvis vi kommer videre i EL og ligger i OK afstand fra nr 2 og 3 i SL ved vinterpausen er efteråret klart godkendt. Hvis vi ryger ud af EL men stadig ligger i OK afstand fra nr 2 og 3 i SL er efteråret i min optik også godkendt. Alt andet end disse 2 scenarier vil være en skuffelse.

Håber at de i aften kan holde niveauet i 90 minutter, vinde en smal sejr og få vasket pletten fra Steua væk :aabfan:

RufusTheDog

Indlæg af RufusTheDog » 27. nov 2014, 10:15

Er der nogen der ved, hvornår eller hvorfor samtlige studieværter blev enige om at udtale Steaua som 'Stava'?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 27. nov 2014, 10:57

RufusTheDog skrev:Er der nogen der ved, hvornår eller hvorfor samtlige studieværter blev enige om at udtale Steaua som 'Stava'?
Det næste du kræver er vel, at de ikke skal udtale OB og AaB ens!

Mht. godkendt efterår, så var nederlaget til FCM meget øv. Men en sejr over Steaua vil i min optik sikre os videre deltagelse i EL-league, hvilket gør julen ubetydelig medmindre man får billetter til EL-kampene i februar/marts i julegave.

Men vi kan ikke bruge uafgjort til noget. Kun sejr. Jeg kan ikke forestille mig, at vi kan slå Rio.

Iøvrigt hvis det danske landshold kan slå et forstærket Steaua-hold, så kan vi også.

Er der nogen, som har fundet ud af, hvad problemet med floppi er ?

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 27. nov 2014, 11:02

FlæskeFrank skrev:
Men vi kan ikke bruge uafgjort til noget. Kun sejr. Jeg kan ikke forestille mig, at vi kan slå Rio.

Iøvrigt hvis det danske landshold kan slå et forstærket Steaua-hold, så kan vi også.
1 - Hvorfor dog ikke? Vi slog dem sidst, og det var ikke fordi de kom med noget ekstraordinært. Vi kan da sagtens slå Rio Ave igen. Om vi gør det er en anden sag.

2 - DK tabte 2-0.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 27. nov 2014, 11:02

FlæskeFrank skrev:Iøvrigt hvis det danske landshold kan slå et forstærket Steaua-hold, så kan vi også.
Ikke forstået...???

Brugeravatar
larsdahl
1. div
1. div
Geografisk sted: Horsens

Indlæg af larsdahl » 27. nov 2014, 11:03

RufusTheDog skrev:Er der nogen der ved, hvornår eller hvorfor samtlige studieværter blev enige om at udtale Steaua som 'Stava'?
Måske efter at have været i Rumænien til den første kamp? I Bukarest er der i hvert fald ingen, der kender et hold kaldet 'Støja'.

Hvis der kommer 1.000 Steaua fans i aften, så kommer vi nok også til at høre, hvordan det retteligt udtales.

Brugeravatar
larsdahl
1. div
1. div
Geografisk sted: Horsens

Indlæg af larsdahl » 27. nov 2014, 11:10

jonas386 skrev:
FlæskeFrank skrev:

1 - Hvorfor dog ikke? Vi slog dem sidst, og det var ikke fordi de kom med noget ekstraordinært. Vi kan da sagtens slå Rio Ave igen. Om vi gør det er en anden sag.

2 - DK tabte 2-0.
Uafgjort mod Steaua og sejr over Rio Ave er ikke nok til at sikre videre deltagelse, i så fald vil vi være afhængige af resultaterne i Dinamo Kiev-Rio Ave og Steaua-Dinamo Kiev.

Det bliver svært i aften. Hvis vi er effektive i begge ender af banen, har vi en god chance, men der skal ikke sjuskes foran mål som i Bukarest og forsvaret skal være skarpe.

MR er den rigtige vinder
Allstar
Allstar

Indlæg af MR er den rigtige vinder » 27. nov 2014, 11:23

ved ikke hvornår - men den er vist god nok:

http://www.pronounceitright.com/pronoun ... -bucuresti" onclick="window.open(this.href);return false;

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 27. nov 2014, 11:39

larsdahl skrev:
jonas386 skrev:
FlæskeFrank skrev:

2 - DK tabte 2-0.
Uafgjort mod Steaua og sejr over Rio Ave er ikke nok til at sikre videre deltagelse, i så fald vil vi være afhængige af resultaterne i Dinamo Kiev-Rio Ave og Steaua-Dinamo Kiev.

Det bliver svært i aften. Hvis vi er effektive i begge ender af banen, har vi en god chance, men der skal ikke sjuskes foran mål som i Bukarest og forsvaret skal være skarpe.
Jeg beklager, så ikke kampen mellem Danmark og Rumænien og havde mikset resultatet med Serbiens kampen.

Mht. Rio Ave, så bliver de nedgjort. Men det kræver altså noget at slå dem. Og særlig hvis AaB skal slå dem så kan det blive rigtig svær. Og det er jo deres sidste europæiske kamp i denne sæson, og langt fra sikkert de skal spille europæisk næste år.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 27. nov 2014, 11:55

Det er da rigtigt det ikke bliver nemt, det har ingen sagt, men det er vel næppe utopi at vi tager 3 point på dem?

RufusTheDog

Indlæg af RufusTheDog » 27. nov 2014, 12:12

larsdahl skrev:
Måske efter at have været i Rumænien til den første kamp? I Bukarest er der i hvert fald ingen, der kender et hold kaldet 'Støja'.

Hvis der kommer 1.000 Steaua fans i aften, så kommer vi nok også til at høre, hvordan det retteligt udtales.
Fair nok. Jeg har en Rumænsk bekendt der også var røget på "Støja"vognen, men han har nok været her for længe til at huske det. Forviringen er total. Nevermind.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 27. nov 2014, 13:22

Faktisk utroligt, at vinder vi i aften og Kiev taber, så er vi sikret deltagelse i forårets cupkampe.

De to resultater er så nok ikke de mest sandsynlige, men viser blot, hvor vigtig en sejr kan være.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 27. nov 2014, 13:30

FlæskeFrank skrev:Faktisk utroligt, at vinder vi i aften og Kiev taber, så er vi sikret deltagelse i forårets cupkampe.

De to resultater er så nok ikke de mest sandsynlige, men viser blot, hvor vigtig en sejr kan være.
Lige præcis - det kan blive en regulær jubelaften lidt i ni :-)

Det mest realistiske scenario er dog i mine øjne, at vi skal vinde begge kampe mod Steaua og Rio Ave for at avancere, og det tror jeg ikke på. Vi behøver lidt hjælp.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 27. nov 2014, 15:12

Jeg kan ikke se hvorfor det skulle være så urealistisk at slå Rio Ave. De har været rigtig sløje hidtil i gruppespillet og de har ikke noget at spille for i den sidste kamp. Sidst vi stod i en lignende situation tog vi altså ned og slog Hapoel Tel-Aviv med 3-1 - og da havde vi faktisk ikke engang en andenplads at spille for.

Vi har overstået de tre hårdeste kampe i puljen, men kan stadig selv afgøre vores skæbne. Det er faktisk rigtig stærkt, hvis du spørger mig.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Indlæg af alithebeast » 27. nov 2014, 16:01

Jeg holder ved stadion og der er vel omkring 25-30 rumænere nu.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Re: Sv: Europa League: AaB - Steaua Bukarest, 27. november 2

Indlæg af Kristian » 27. nov 2014, 16:18

alithebeast skrev:Jeg holder ved stadion og der er vel omkring 25-30 rumænere nu.
De har med at vokse sig i flok de udlændinge. De kommer nok en del:-)

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk

Brugeravatar
Simon
1. div
1. div
Geografisk sted: 9381

Indlæg af Simon » 27. nov 2014, 17:15

Mit bus på en startopstilling efter Thelanders klarmelding mener jeg bør se således ud:

Larsen

Dalsgaard--Emil--Thelander--Gorter

Bruhn--Würtz--Risgård--Thomsen

Enevoldsen

AK

Svært at stille et fornuftigt angreb i øjeblikket. Jeg mener dog at der er lidt mere, ikke meget, arbejde i AK.

Håber og tror på en smal sejr

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 27. nov 2014, 17:29

Simon skrev:Mit bus på en startopstilling efter Thelanders klarmelding mener jeg bør se således ud:

Larsen

Enevoldsen

AK

Svært at stille et fornuftigt angreb i øjeblikket. Jeg mener dog at der er lidt mere, ikke meget, arbejde i AK.

Der er absolut intet arbejde i AK, jeg håber på Helenius får chancen fra start. Han fylder i det mindste lidt og er bedre til at holde på bolden.

slammer
2. div
2. div
Geografisk sted: Malmø

Indlæg af slammer » 27. nov 2014, 17:34

Er det samme bullshit igen med at man ikke kan se kampen på et lovligt stream? Er der nogen der har et godt link så pb endelig!!

Thanks!

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 27. nov 2014, 17:38

Brent skrev:
Simon skrev:Mit bus på en startopstilling efter Thelanders klarmelding mener jeg bør se således ud:

Larsen

Enevoldsen

AK

Der er absolut intet arbejde i AK, jeg håber på Helenius får chancen fra start. Han fylder i det mindste lidt og er bedre til at holde på bolden.
Jeg vil også foretrække Helenius fra start. Tror i øvrigt mere på AK end Helenius som en slags super sub-type, uden at det skal være argumentet for at starte med ham på bænken.

Besvar