AaB - FC København, søndag d. 30. november 2014
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Re: AaB - FC København, søndag d. 30. november 2014
Det er derfor københavnerne snakker om et billigt mesterskab, når hold som AaB vinder. Vores målmand er ringe, begge vores midterforsvarere er ringe. Vores angribere er ringe.
Billigt mesterskab.
Jeg vil overhovedet ikke se en forsvarer bare høvle bolden ud af stadion hver eneste gang han er presset. Det koster enkelte gang, men det er væsentlig bedre fodhold.
Spørgsmål hvilket hold gør det ? Og er det hold seværdigt ?
Billigt mesterskab.
Jeg vil overhovedet ikke se en forsvarer bare høvle bolden ud af stadion hver eneste gang han er presset. Det koster enkelte gang, men det er væsentlig bedre fodhold.
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Så vi den samme kamp? I starten hvor FCK praktiserede et aggressivt presspil høvlede KEP bolden afsted mange gange i bedste Califf stil.FlæskeFrank skrev:Det er derfor københavnerne snakker om et billigt mesterskab, når hold som AaB vinder. Vores målmand er ringe, begge vores midterforsvarere er ringe. Vores angribere er ringe.
Billigt mesterskab.
Re: Sv: AaB - FC København, søndag d. 30. november 2014
Rigtigt.frederikshavneren skrev:Så vi den samme kamp? I starten hvor FCK praktiserede et aggressivt presspil høvlede KEP bolden afsted mange gange i bedste Califf stil.FlæskeFrank skrev:Det er derfor københavnerne snakker om et billigt mesterskab, når hold som AaB vinder. Vores målmand er ringe, begge vores midterforsvarere er ringe. Vores angribere er ringe.
Billigt mesterskab.
Hvis vi skal kigge lidt på starten af kampen og 1 halvleg generelt, så var det tydeligt at Thomsen bare ikkr skal spille midt. Jeg synes det var åndsvagt at pille så meget ved midtbanen. Risgård og Wurtz skal ligge på midten og så måtte Thonsen op bag Helenius. Sq lidt af et selvmord, for vi mistede jo totalt grebet om kampen.
Fra starten af anden, så man jo tydeligt at vi sad på det meste.
Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
- Elscorpio
- Allstar

- Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
- Geografisk sted: Aalborg
- Kontakt:
Med en hel skadesfri og karantænefri trup til foråret vil Kent have helt andre betingelser mhs til at stille hold
Jeg forsøger ikke at ligge ord i munden på dig. Det var ihvertfald ikke intentionen. Jeg læste dit indlæg som om du mente at det uden tvivl var nikolajs fejl. Eller hvis det var KEP kommentaren så var det mere generelt ment til folk på debatsiden som jeg mener tit har tendensen til at skyde skylden på KEP. Jeg er som sådan enig med de fleste på siden her, omkring vores spil op i banen er en del af vores styrke. Der er ikke noget der er mere lækkert at kigge på end når der bliver spillet en hård direkte bold op gennem banen til Risgaard eller Thomsen, som laver en vending og har frit løb ned mod forsvaret. Men jeg mener bare at de skal være bedre til at vurdere hvornår risikoen bliver for stor. Thelander burde efter min mening her have opfattet at der var to FCK'er der pressede op på hans spilstation. Men jeg giver dig ret i at hans arbejdsbetingelser i Nikolajs aflevering ikke var det bedste. Men en fejl beretter jo ikke en anden.Kunji skrev:Det er rigtigt. Thelander kunne bare have sparket den ud over linien. Problemet er bare, at det er faktisk det eneste, som Thelander kunne have gjort med den aflevering. Så ja, det burde han.Olly skrev:Hvordan kan fejlen uden tvivl ligge hos Nicolaj Larsen????? Thelander kunne bare have prikket den ligeså stille og roligt ud over sidelinjen og derefter løbet ned og stillet sig på sin plads. Det var det første man lærte som miniputspiller. Er du presset så smid den ud over sidelinien. FCK havde jo stort set ikke en chance udover når vi lavede fejl de kunne lukrer på. Hvis det havde været KEP der havde lavet fejlen så tvivler jeg på der var mange herinde der havde nævnt noget som helst om Nikolaj som skurken.
Men det bekræfter jo bare, at Nicolais aflevering ikke var god nok. Nicolai har muligheden for at sparke langt, når han er presset. Det kunne Thelander ikke. Jeg siger ikke, at Thelander var uden fejl. Jeg siger bare, at den er 60/40 i Nicolais favør. Og det havde den også været, hvis det var KEP i stedet for Thelander. Lad være med at lægge ord i munden på mig.
Vi har nok bare forskellig definition af betydningsløst. Hvis det kun er guld der tæller er jeg enig.Hovedet skrev:Der er vel ingen, der i ramme alvor kan forestille sig, at AaB vinder medaljer i denne sæson? Vi er tættere på nedrykningsstregen end på medaljer ved efterårets slutning - endda meget tættere på, såfremt FCV vinder i morgen!fish skrev:+1Kristian skrev:Hva så med at hente Randers. Der er masser af point at hente i foråret.Hovedet skrev:Nederlaget betyder, at vi endegyldigt har udspillet vores rolle i toppen af Superligaen, og at vi reelt har et betydningsløst forår, der venter i forhold til Superligaen. Vi henter selvfølgelig ikke 9 point på FCK.
Efterårssæsonen har været en kæmpeskuffelse og kan kun reddes delvist i land af avancement i Europa League.
Slap kommentar
Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
Betydningsløst forår? Hold nu op...
Bevares, der er stadig en 4. plads at spille om, men der er godt nok mange om buddet, og det er dæleme svært at hidse sig voldsomt op over. Jeg vil fastholde, at efter de 2 nederlag til FCM og FCK er medaljer et lukket kapitel, som det vil kræve et mirakuløst godt forår at åbne op igen.
Hvis det er medaljer generelt, kamp om europæisk deltagelse, eventuel kamp om europæisk avancement samt at skabe et solidt fundament for sæsonen 15/16 er jeg uenig i at foråret er betydningsløst.
Eller for at gå helt over i den negative grøft(som jeg ikke selv befinder mig i), er det vel heller ikke betydningsløst at vi undgår nedrykning?
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
KEP og Risgård har iflg. Nordjyske karantæne mod OB. Gorter derimod fik heldigvis ikke nok strafpoint til at udløse karantæne.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Det er i sæsoner som denne, at vi kan løfte holdet fra at være et af mange tophold(FCK, FCM, BIF, FCN, Esbjerg og måske OB og Randers) til at være nr. 2 efter FCK. Hold som de nævnte har enten haft topplacering de seneste fem år og/eller en del europæisk deltagelse. Forhold, som gør dem mere interessante end FCV, SønderjyskE og AGF.
Kan vi i denne sæson kvalificere os til Europa samt en top4 plads, så har vi startet en "god sæson, fulgt op af en god/godkendt sæson". Det vil være en blåstempling. Hvis det så kan udnyttes til gruppespil i efteråret 2015, så er det vel kun AaB og FCK som har prøvet to gruppespil i træk(jeg ved, at vi gjorde det i 2007-2008, men mere for at præcisere at ingen andre end de to klubber har gjort det).
Så foråret er på ingen måde ligegyldig.
Vi har 7 point til nedrykning og 9 til sølv. Det giver gode muligheder for arbejdsro og fremgang.
Kan vi i denne sæson kvalificere os til Europa samt en top4 plads, så har vi startet en "god sæson, fulgt op af en god/godkendt sæson". Det vil være en blåstempling. Hvis det så kan udnyttes til gruppespil i efteråret 2015, så er det vel kun AaB og FCK som har prøvet to gruppespil i træk(jeg ved, at vi gjorde det i 2007-2008, men mere for at præcisere at ingen andre end de to klubber har gjort det).
Så foråret er på ingen måde ligegyldig.
Vi har 7 point til nedrykning og 9 til sølv. Det giver gode muligheder for arbejdsro og fremgang.
Helt enig flæskefrank. Hvis vi gerne vil være en attraktiv klub for unge spillere fra divisionerne eller mindre suppe klubber så er det vigtigt at vi kan tilbyde noget som de andre nødvendigvis ikke kan. Kan vi i 3/5 (blot et eksempel) år tilbyde europæisk gruppespil så vil vi også være mere attraktive for både danske men også udenlandske talenter.
Frederikshavneren har nævnt ham den unge svensker et par gange, og efter lidt googlesøgning kan jeg se der har været interesse fra Italien men han ikke føler sig klar endnu. Hvis vi gerne vil være det gode springbræt fra Skandinavien og videre ud i europa så hjælper det altså hvis vi kan tilbyde noget man ikke finder alle andre steder.
Jeg er måske lidt en drømmer på det punkt, men jeg så jo gerne at AaB blev et skandinavisk Ajax og på den måde blev et logisk skridt for unge danske spillere.
Frederikshavneren har nævnt ham den unge svensker et par gange, og efter lidt googlesøgning kan jeg se der har været interesse fra Italien men han ikke føler sig klar endnu. Hvis vi gerne vil være det gode springbræt fra Skandinavien og videre ud i europa så hjælper det altså hvis vi kan tilbyde noget man ikke finder alle andre steder.
Jeg er måske lidt en drømmer på det punkt, men jeg så jo gerne at AaB blev et skandinavisk Ajax og på den måde blev et logisk skridt for unge danske spillere.