Nicolaj Thomsen

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Yoggidk
Drenge
Drenge
Favoritspiller: Ene

Nicolaj Thomsen

Indlæg af Yoggidk » 9. apr 2012, 10:29

Hej...

Hvad synes i om denne unge skawbo? Jeg synes han virker helt vildt lovende, og det virker som om han har en vanvittig teknik umiddelbart.

Jeg glæder mig i hvert fald til at se mere til ham!

Hvad siger i?

Brugeravatar
iloveaab4ever
2. div
2. div

Re: Nicolai Thomsen

Indlæg af iloveaab4ever » 9. apr 2012, 11:42

Yoggidk skrev:Hej...

Hvad synes i om denne unge skawbo? Jeg synes han virker helt vildt lovende, og det virker som om han har en vanvittig teknik umiddelbart.

Jeg glæder mig i hvert fald til at se mere til ham!

Hvad siger i?
Nicolai er et kæmpe talent, og man kan kun håbe at vi kan holde på ham til han får et gennembrud. Ham og Wichmann kan blive utroligt gode sammen på den centrale midtbane. Om 1-2 år kan de sagtens begge to have overhalede Augo og Würtz.
På forhånd undskyld for det pinlige brugernavn, der blev oprettet i en alder af 11.

Morten
1. div
1. div
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Morten » 9. apr 2012, 14:01

Jeg synes han var godt mod FCM inde midt på banen. Men mod SIF gjorde han ikke han ikke meget rigtigt. Det er lidt svært at vurdere ham.

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 9. apr 2012, 16:05

Han er god og bedst centralt. Ligesom Wichmann. De skal ikke spille kant.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Quentin T
1. div
1. div
Geografisk sted: 9000

Indlæg af Quentin T » 9. apr 2012, 16:58

Hvor er hans optimale placering? Det var meget lovende mod FCM. I går på venstre midt mod Silkeborg var det knap så godt.
Savner Strandli!

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 9. apr 2012, 17:44

Centralt i en offensiv rolle, men kan også godt smides ud på kanten. Han så ud til at have forholdsvis let ved at hamle op med tempoet. Han skal nok blive en god mand for os hvis udviklingen fortsætter.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 10. apr 2012, 10:50

Og som Lynge sagde inden FCM-kampen:
"Jeg tog lige et kig i Nicolais kontrakt og opdagede, at han, hver gang han optræder i Superligaen, får 4.000 kr, hvilket er mere, end hans månedsløn. Så hvis bare vi havde 11 af hans slags, så gik det hele nok..."

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 10. apr 2012, 12:28

BoT skrev:Og som Lynge sagde inden FCM-kampen:
"Jeg tog lige et kig i Nicolais kontrakt og opdagede, at han, hver gang han optræder i Superligaen, får 4.000 kr, hvilket er mere, end hans månedsløn. Så hvis bare vi havde 11 af hans slags, så gik det hele nok..."
At det er "mere end hans månedsløn" vil jeg så tillade mig at tro er en af de dersens små hvide, som Lynge kan smide for A) at undgå at røbe det faktiske beløb, og B) gøre hele historien meget bedre.

At han ER billigere end de sædvanlige høweder i start-11'eren er der dog ingen tvivl om.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

A_Strandfelt
Allstar
Allstar

Re: Nicolaj Thomsen

Indlæg af A_Strandfelt » 10. apr 2012, 12:57

Det er ikke unormalt at de samlede bonusser udgør en større del af den månedlige udbetaling end selve lønnen, men det der lyder godt nok lidt overdrevet.

Anubit
1. div
1. div
Favoritspiller: Chris Rolfe
Geografisk sted: Svenstrup

Indlæg af Anubit » 10. apr 2012, 13:07

Funky skrev:
BoT skrev:Og som Lynge sagde inden FCM-kampen:
At det er "mere end hans månedsløn" vil jeg så tillade mig at tro er en af de dersens små hvide, som Lynge kan smide for A) at undgå at røbe det faktiske beløb, og B) gøre hele historien meget bedre.

At han ER billigere end de sædvanlige høweder i start-11'eren er der dog ingen tvivl om.
Han sagde for at være hel præcis, at det var 32 dages løn ;)
Livet som AaB-fan er ikke hvad det har været, men lever det i medgang og modgang!

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Foran fjerneren

Indlæg af AaB1978 » 4. dec 2014, 13:27

Lidt nyt om Thomsens kontraktsituation her.

http://www.bt.dk/superligaen/landsholds ... -attraktiv" onclick="window.open(this.href);return false;

Uanset hvad det ender med, håber jeg godt nok, at minimumsklausuler er en saga blot i AaB.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 4. dec 2014, 14:11

Jeg fatter ikke hvorfor spillerne vil straffe AaB med de frikøbsklausuler, udover pengemæssige årsager. Jeg kan ikke huske AaB nogensinde har stået i vejen for et udenlandsk ophold eller krævet ublu mange penge for en spiller.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 4. dec 2014, 14:38

doukas skrev:Jeg fatter ikke hvorfor spillerne vil straffe AaB med de frikøbsklausuler, udover pengemæssige årsager. Jeg kan ikke huske AaB nogensinde har stået i vejen for et udenlandsk ophold eller krævet ublu mange penge for en spiller.
Penge plejer nu da også at være en motivationsfaktor rigtig mange steder i verden. Hvis ikke det er spillerne selv, der gerne vil have det bedste ud af det, så er det deres agenter.

Hvis både spiller og klub er interesseret, så ender det som regel godt. En frikøbsklausul er ikke nødvendigvis af det onde. Den skal bare være rimelig i størrelse - det var Kusks ikke da det kom til stykket.

Alexis
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Martin P

Indlæg af Alexis » 4. dec 2014, 15:23

Pastorius skrev:
doukas skrev:Jeg fatter ikke hvorfor spillerne vil straffe AaB med de frikøbsklausuler, udover pengemæssige årsager. Jeg kan ikke huske AaB nogensinde har stået i vejen for et udenlandsk ophold eller krævet ublu mange penge for en spiller.
Penge plejer nu da også at være en motivationsfaktor rigtig mange steder i verden. Hvis ikke det er spillerne selv, der gerne vil have det bedste ud af det, så er det deres agenter.

Hvis både spiller og klub er interesseret, så ender det som regel godt. En frikøbsklausul er ikke nødvendigvis af det onde. Den skal bare være rimelig i størrelse - det var Kusks ikke da det kom til stykket.
Enig, det handler jo bare om at klausulen skal være en størrelse der gør at man alligevel havde sagt ja hvis tilbuddet havde kommet. I Nicolaj tilfælde vil en klausul på 3 mil euro være fint, hvis det er det som skal til for at han kan forlænge. Har på fornemmelsen Nicolaj bliver solgt for mellem 14-18 mil, så en klausul lige over det beløb vil være fint efter min mening

Kempes
1. div
1. div

Indlæg af Kempes » 4. dec 2014, 15:28

Det kan godt være at NT har fået landsholdsdebut, men dette efterår har han ikke imponeret. I Superligaen har han hverken scoret eller lagt op til mål.

Jeg er mest stemt for at lade ham blive på den nuværende kontakt, og så må man se hvad han kan sælges for til sommer. Til den tid er der stadig 1 1/2 år til kontratudløb.

Bliver han topscorer ved U21 EM, skal der nok være klubber der er klar til at smide 20 mio for ham, som en frikøbsklausul bør komme op på, hvis AaB skulle være interesseret i en aftale.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 4. dec 2014, 15:47

Nu siger Thomsen jo netop også, at han fornemmer en fair behandling af AaB. Jeg synes da slet ikke det lyder som om, at en klausul nødvendigvis er et springende punkt i kontrakten. Men det kan være et forhandlingsmiddel til en højere løn.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 8. dec 2014, 19:59

Jeg tvivler ærlig talt på, at europæiske topklubber står i kø for at mide +20 millioner for Thomsen på nuværende tidspunkt. Uagtet landsholdsdebuten har hans niveau været meget svingende i dette efterår. I min bog er han ikke i nærheden af at være i top5 lige nu. Nu er han en ung spiller, og han har bestemt et højt topniveau, men lige nu er han altså ikke klar til udlandet. Derfor vil en forlængelse på 3-4 år være et fornuftigt skridt for alle parter. Skal der en klausul på, må det betyde lavere løn.

Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Arendt » 8. dec 2014, 20:52

Vi skal som udgangspunkt ikke have en frikøbsklausul i Thomsens kontrakt, medmindre den ligger på 15 mio. kr. Til sommer er der halvandet år tilbage af aftalen, og hvis han spiller et fornuftigt U-21 EM ryger han til Holland eller Tyskland.

Han har potentiale til at blive en fremtidig fast landsholdsspiller.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 10. dec 2014, 14:51

Arendt skrev:Vi skal som udgangspunkt ikke have en frikøbsklausul i Thomsens kontrakt, medmindre den ligger på 15 mio. kr. Til sommer er der halvandet år tilbage af aftalen, og hvis han spiller et fornuftigt U-21 EM ryger han til Holland eller Tyskland.

Han har potentiale til at blive en fremtidig fast landsholdsspiller.
Enig. Hele ræsonnementet for en forlængelse er dog også at forbedre det salgspotentiale vi har i ham så tvivler kraftigt på at en lav klausul er aktuel.

Besvar