OB - AaB, lørdag d. 6. december 2014

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
MR er den rigtige vinder
Allstar
Allstar

Re: OB - AaB, lørdag d. 6. december 2014

Indlæg af MR er den rigtige vinder » 6. dec 2014, 18:57

Hinrup85 skrev:Hvorfor, HVORfor, HVORFOR SMIDER DE IKKE DEN SIDSTE BOLD IND I FELTET???????
den må de dirigere fra trænerbænken - det er svært at overskue for spillerne om, der er tid til andet.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 6. dec 2014, 18:58

1 p i Odense er fint når vi mangler så mange + en grotesk dårlig dommer der er os imod hele kampen.

Eneste jeg er utilfreds med er at det tager Kent mere end 70 min at få byttet AK med Helenius! Det er ikke godkendt og Kent dumper fælt på dén.
Øv.

Flotte indhop af Wichmann og Helenius.

MR er den rigtige vinder
Allstar
Allstar

Indlæg af MR er den rigtige vinder » 6. dec 2014, 18:59

Martino skrev:Tja tjo. Uafgjort var nok fint nok. Til foråret vinder vi de her kampe. Det har været op og ned hele efteråret. Synes de to midtstoppere gjorde det godt. Bedste mand idag klart Dalsgaard efterfulgt af Wichmann som var tæt på at have assist på to mål.
Nicklas var klart bedre end Wichman i sit indhop.

Det bliver fedt når Ahlman returnerer og gør venstresiden lige så giftig som højresiden

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 6. dec 2014, 19:00

At Helenius laver et godt indhop og har et fint forsøg, ændre jo ikke på at vores angribere ikke scorer, om de så starter inde eller som indskiftere. I øvrigt surt at OB kan score på en retur fra NL i en situation hvor vi har otte spillere bag bolden.

Remark
1. div
1. div
Geografisk sted: Amager

Indlæg af Remark » 6. dec 2014, 19:03

Med den opstilling er 1 point ganske fint. Blåbjerg ligner en kommende mand i midterforsvar.

Tænk lige på et hold, vi kunne have stillet i dag var alle klar...

Larsen
Dalsgaard-KEP-Thelander-Ahlmann
Ene - Würtz- Risgård - Thomsen
Helenius- Jönsson

Hvis det er opstillingen til foråret (byt Ahlmann med Gorter), venter der mange, rigtig mange point.

MR er den rigtige vinder
Allstar
Allstar

Indlæg af MR er den rigtige vinder » 6. dec 2014, 19:05

astonvilla skrev:1 p i Odense er fint når vi mangler så mange + en grotesk dårlig dommer der er os imod hele kampen.

Eneste jeg er utilfreds med er at det tager Kent mere end 70 min at få byttet AK med Helenius! Det er ikke godkendt og Kent dumper fælt på dén.
Øv.

måske havde han byttet lidt tidligere, hvis det ikke havde været tredie og sidste udskiftning.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 6. dec 2014, 19:10

MR er den rigtige vinder skrev:
astonvilla skrev:1 p i Odense er fint når vi mangler så mange + en grotesk dårlig dommer der er os imod hele kampen.

Øv.

måske havde han byttet lidt tidligere, hvis det ikke havde været tredie og sidste udskiftning.
Hvad skulle det betyde?
Vi spiller jo alligevel med 10 mand med AK på banen.
AK skulle iø have været ude i pausen.
Det frikender under ingen omstændigheder Kent.

birk
Allstar
Allstar

Indlæg af birk » 6. dec 2014, 19:14

Ikke den store forskel på Helenius og AK generelt
Helenius var jo helt væk imod FCK
Han har været en dundrende fiasko her i efteråret , kan vel kun gå fremad til foråret med ham

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 6. dec 2014, 19:36

astonvilla skrev:
MR er den rigtige vinder skrev:

Øv.

Hvad skulle det betyde?
Vi spiller jo alligevel med 10 mand med AK på banen.
AK skulle iø have været ude i pausen.
Det frikender under ingen omstændigheder Kent.
Det skulle betyde at vi ville være ekstremt sårbare overfor skader og træthed, og taktiske ændringer mod et hold der forsøgte at trykke os fysisk. Jeg kan slet ikke se fidusen i at skifte tidligere. og da slet ikke med en spiller der hverken har været værre eller bedre end ham du ville tage ud i pausen.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 6. dec 2014, 19:41

NIN den fromme skrev:At Helenius laver et godt indhop og har et fint forsøg, ændre jo ikke på at vores angribere ikke scorer, om de så starter inde eller som indskiftere. I øvrigt surt at OB kan score på en retur fra NL i en situation hvor vi har otte spillere bag bolden.
Hm... de spiller 4 mod tre i vores bagkæde - det er vel dét der er fejlen ved det mål:

https://www.dropbox.com/s/5wzugutf157s5fg/Sk" onclick="window.open(this.href);return false;ærmbillede%202014-12-06%2019.40.00.png?dl=0

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 6. dec 2014, 19:49

birk skrev:Ikke den store forskel på Helenius og AK generelt
Han har været en dundrende fiasko her i efteråret , kan vel kun gå fremad til foråret med ham
Det er simpelthen forkert. Mod FCK var Helenius ikke god, men ellers har hans formkurve været opadgående de sidste fem-seks kampe, og efter i dag, hvor han som den første angriber vi har set for AaB siden Jönsson blev skadet, rent faktisk var med at gøre hele holdet farligt med nogle fremragende afleveringer og et par gode aktioner derudover.

Efter den præstation kan der ikke være tvivl om Helenius skal være foran AK, hvis han er fit nok til at holde sig opretstående.

Wichmann og Helenius sammen er forøvrigt en god cocktail.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 6. dec 2014, 19:52

Remark skrev:Med den opstilling er 1 point ganske fint. Blåbjerg ligner en kommende mand i midterforsvar.

Tænk lige på et hold, vi kunne have stillet i dag var alle klar...

Larsen
Dalsgaard-KEP-Thelander-Ahlmann
Ene - Würtz- Risgård - Thomsen
Helenius- Jönsson

Hvis det er opstillingen til foråret (byt Ahlmann med Gorter), venter der mange, rigtig mange point.
Ja, det ser ikke helt tosset ud... Jeg synes nu nok Spalvis har fortjent en chance i front sammen med Jönsson...

9520AaB
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Indlæg af 9520AaB » 6. dec 2014, 22:52

Jeg citerer fra Gyldendals betydningsordbog.
En Augo; "en aflevering, hvor man helt upresset giver modstanderen bolden". Suuuuk. :-)

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 6. dec 2014, 23:45

9520AaB skrev:Jeg citerer fra Gyldendals betydningsordbog.
En Augo; "en aflevering, hvor man helt upresset giver modstanderen bolden". Suuuuk. :-)
Fra samme sted:

En Augo: En utrolig loyal og samvittighedsfuld person, der gennem det meste af sit liv har gjort sit yderste for et nordjysk fodboldhold.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 7. dec 2014, 03:20

Ikke ligefrem den bedste kamp, men i det mindste tabte vi ikke. Synes igen igen at Larsen gav mange farlige returer, hvilket også endte med at koste målet til OB. Larsen er ikke god til at slå returene ud til siden.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Re: Sv: OB - AaB, lørdag d. 6. december 2014

Indlæg af Kristian » 7. dec 2014, 03:29

frederikshavneren skrev:Ikke ligefrem den bedste kamp, men i det mindste tabte vi ikke. Synes igen igen at Larsen gav mange farlige returer, hvilket også endte med at koste målet til OB. Larsen er ikke god til at slå returene ud til siden.
Hold kæft det er træls at se på de returer Larsen giver i øjeblikket. Vi burde give Carsten en kamp snart.

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 7. dec 2014, 04:55

Pastorius skrev:
birk skrev:Ikke den store forskel på Helenius og AK generelt
Det er simpelthen forkert. Mod FCK var Helenius ikke god, men ellers har hans formkurve været opadgående de sidste fem-seks kampe, og efter i dag, hvor han som den første angriber vi har set for AaB siden Jönsson blev skadet, rent faktisk var med at gøre hele holdet farligt med nogle fremragende afleveringer og et par gode aktioner derudover.

Efter den præstation kan der ikke være tvivl om Helenius skal være foran AK, hvis han er fit nok til at holde sig opretstående.

Wichmann og Helenius sammen er forøvrigt en god cocktail.
Når det er generelt, er det vel ikke de sidste par kampe? Kigger vi på halvsæsonen, er det svært at se den store forskel, på nær at AK bankede de par kasser ind i CL kvalen og på det tidspunkt var brandvarm. At debattere om den ene er skarpere end den anden er lidt som at overveje hvad vil være bedst at skære pulsåren over med. Et stykke tyggegummi eller en lommetørreklæde. Pt. er vores to spidsangribere på et niveau hvor vi ikke diskuterer hvem som scorer flest mål, men om en af dem kan score et mål. Pt. har de scoret til sammen syv mål, her af fem i åbent spil i 17 kampe. De er på niveau med Nicolaj Agger og Elmar Bjarnason. De virker i øvrigt begge til at have store problemer med at starte inde.

9520AaB
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Indlæg af 9520AaB » 7. dec 2014, 07:24

Klaus skrev:
9520AaB skrev:Jeg citerer fra Gyldendals betydningsordbog.
Fra samme sted:

En Augo: En utrolig loyal og samvittighedsfuld person, der gennem det meste af sit liv har gjort sit yderste for et nordjysk fodboldhold.
Du skal ikke misforstå, for jeg elsker Augo, men med dit argument skal Torben Boye spille, hvis han selv ønsker det.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 7. dec 2014, 09:47

http://www.nordjyske.dk/nyheder/AaB--br ... d/112/1513

"... [Bruhn] burde være klar efter et par fridage"

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 7. dec 2014, 12:34

Korrekt offside på det annullerede mål???

Jeg er lodret uenig, bolden bliver efter min opfattelse helt klart spillet af OB'eren som med sin glidende tackling forhindrer skuddet fra Helenius i at gå i mål. Der er efter min mening overhovedet ikke tale om at bolden tilfældigt rettes af, når han kaster sig ned og spiller bolden med sin tackling på en afslutning som er på vej i mål, og får en retning som næsten er 90 grader anderledes end da den forlader Helenius' fod. Efter min mening kan der slet ikke være nogen diskussion om at OB'eren spiller bolden, i det han aktivt gør noget for at ramme bolden - han bliver ikke ramt af bolden, men rammer bolden med sin tackling. Jeg synes det er en gigantisk dommerfejl.

Ellers synes jeg 1. halvleg var en opløftende forestilling, omstændighederne taget i betragtning, for med 4 unge knægte på 20 og derunder på banen fra start som vel tilsammen knapt har et par håndfulde superligakampe på samvittigheden var det i høj grad fremtiden vi fik at se. Og fremtiden så ganske spændende ud, med masser af flotte hurtige angreb, som dog ofte løb ud i sandet lige før det blev rigtigt farligt... jeg synes der var rigtigt mange ting som pegede mod sidste sæsons flotte spil, især iscenesat af trekanten Thomsen/Bruhn/Børsting. Derfor ærgrede og undrede det mig meget at Børsting blev hevet ud i pausen, for selv om han lavede for mange fejl, spillede han sig op i løbet af halvlegen, og jeg synes det var tydeligt at netop de at det vi havde 3 så bevægelige og teknisk dygtige spillere i offensiven var en kæmpemundfuld for OB. Vi blev selvfølgelig heller ikke ligefrem hjulpet af at Augo lavede et skidt indhop, ihvertfald i første del af 2. halvleg, at Bruhn måtte udgå, og at Thomsen blev fuldstændig anonym da han kom væk fra midten.

På positivsiden for 2. halvleg - vi fik point. Vi så glimrende indhop fra Helenius, som begynder at ligne sig selv og give forventninger til hans forår, og Wichmann, som især med sine utallige flotte iscenesætninger af Dalsgaard fortjener store roser i min bog.

Defensivt var jeg ikke super imponeret, og selv om det selvfølgelig skal blive svært når vi mangler så meget fysik som vi kommer til når vi spiller med 2 forholdsvist klejne midterforsvarere, så synes jeg der var markant forskel på hvor godt de slap fra opgaven... efter min mening slap Blåbjerg meget bedre fra det end en ofte usikker og for satsende Kasper P, som jeg var ret skuffet over. Desuden synes jeg også der var god grund til at være skuffet over Nicolai Larsen, som af uvisse årsager pludselig giver 5-6 farlige returer ud midt for mål, hvor det ellers plejer at være en af hans store styrker at få bolden langt væk fra de farligste områder. Jeg synes godt man kan tillade sig at forvente mere fra Larsen, også ved OB's mål.

MOM: Dalsgaard (igen-igen)

Besvar