Så vidt jeg ved er han fri til sommer, så han er da sikkert til at købe for penge - også taget i betragtning, at Ajax ikke gav ret meget for ham i IFK. Jeg tror han har højere ambitioner end AaB, men man kan da håbe Gaarde har snøren ude. Men der må jo være noget, der gjorde ham uaktuel i sommers, om det var ambitioner eller løn.Salle17 skrev:Ved i om Tobias Sana bliver aktuel i vinter-transfer? Der var jo så stor snak om ham i sommers!
Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)
Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)
Søgaard skrev:Så vidt jeg ved er han fri til sommer, så han er da sikkert til at købe for penge - også taget i betragtning, at Ajax ikke gav ret meget for ham i IFK. Jeg tror han har højere ambitioner end AaB, men man kan da håbe Gaarde har snøren ude. Men der må jo være noget, der gjorde ham uaktuel i sommers, om det var ambitioner eller løn.Salle17 skrev:Ved i om Tobias Sana bliver aktuel i vinter-transfer? Der var jo så stor snak om ham i sommers!
Tror vidst at det var pga. lejekontrakten med Enevoldsen, at vi droppede Sana. Men jeg tænker at det ville være oplagt med en anden alternativ offensiv.
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Han spiller på en plads hvor vi har rigeligt med spillere i fødekæden. Og han vil ligesom dem vi hentede i sommer være milevidt fra kamptræning.Salle17 skrev:Søgaard skrev:Så vidt jeg ved er han fri til sommer, så han er da sikkert til at købe for penge - også taget i betragtning, at Ajax ikke gav ret meget for ham i IFK. Jeg tror han har højere ambitioner end AaB, men man kan da håbe Gaarde har snøren ude. Men der må jo være noget, der gjorde ham uaktuel i sommers, om det var ambitioner eller løn.Salle17 skrev:Ved i om Tobias Sana bliver aktuel i vinter-transfer? Der var jo så stor snak om ham i sommers!
Tror vidst at det var pga. lejekontrakten med Enevoldsen, at vi droppede Sana. Men jeg tænker at det ville være oplagt med en anden alternativ offensiv.
Vi kan ikke kunne bruge ungdomsspillere. Derudover smutter Thomsen jo nok også til sommer så at hente en ny profil til midtbanen giver da god mening. Så kan Børsting og Bruhn kæmpe om den anden plads såfremt de bliver ved at udvikle sig.MHJ skrev:Han spiller på en plads hvor vi har rigeligt med spillere i fødekæden. Og han vil ligesom dem vi hentede i sommer være milevidt fra kamptræning.Salle17 skrev:Søgaard skrev:Så vidt jeg ved er han fri til sommer, så han er da sikkert til at købe for penge - også taget i betragtning, at Ajax ikke gav ret meget for ham i IFK. Jeg tror han har højere ambitioner end AaB, men man kan da håbe Gaarde har snøren ude. Men der må jo være noget, der gjorde ham uaktuel i sommers, om det var ambitioner eller løn.Salle17 skrev:Ved i om Tobias Sana bliver aktuel i vinter-transfer? Der var jo så stor snak om ham i sommers!
Tror vidst at det var pga. lejekontrakten med Enevoldsen, at vi droppede Sana. Men jeg tænker at det ville være oplagt med en anden alternativ offensiv.Herfra.
Re: Sv: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)
Vi er altså nødt til at have noget klasse på den midtbane. Bruhn og børsting skal nok komme men hvis Thomsen smutter, skal vi have en fuldgyldig erstatning.MHJ skrev:Han spiller på en plads hvor vi har rigeligt med spillere i fødekæden. Og han vil ligesom dem vi hentede i sommer være milevidt fra kamptræning.Salle17 skrev:Søgaard skrev:Så vidt jeg ved er han fri til sommer, så han er da sikkert til at købe for penge - også taget i betragtning, at Ajax ikke gav ret meget for ham i IFK. Jeg tror han har højere ambitioner end AaB, men man kan da håbe Gaarde har snøren ude. Men der må jo være noget, der gjorde ham uaktuel i sommers, om det var ambitioner eller løn.Salle17 skrev:Ved i om Tobias Sana bliver aktuel i vinter-transfer? Der var jo så stor snak om ham i sommers!
Tror vidst at det var pga. lejekontrakten med Enevoldsen, at vi droppede Sana. Men jeg tænker at det ville være oplagt med en anden alternativ offensiv.Herfra.
Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
Hvad er det med ham Sana, der gør at mange ønsker ham til AaB? Hans CV er sgu ikke videre imponerende, men I har set ham spille siden I mener han vil være en forstærkning til truppen der evt kan erstatte Thomsen?Kristian skrev:Vi er altså nødt til at have noget klasse på den midtbane. Bruhn og børsting skal nok komme men hvis Thomsen smutter, skal vi have en fuldgyldig erstatning.MHJ skrev:Han spiller på en plads hvor vi har rigeligt med spillere i fødekæden. Og han vil ligesom dem vi hentede i sommer være milevidt fra kamptræning.Salle17 skrev:Søgaard skrev:Så vidt jeg ved er han fri til sommer, så han er da sikkert til at købe for penge - også taget i betragtning, at Ajax ikke gav ret meget for ham i IFK. Jeg tror han har højere ambitioner end AaB, men man kan da håbe Gaarde har snøren ude. Men der må jo være noget, der gjorde ham uaktuel i sommers, om det var ambitioner eller løn.Salle17 skrev:Ved i om Tobias Sana bliver aktuel i vinter-transfer? Der var jo så stor snak om ham i sommers!
Horsens holder juleudsalg, skal AaB ikke købe en dernede? Troels Kløve til midten eller Frederik Helstrup som den 3. back som klubben kommer til at mangle når Gorter smutter til sommer.
-
Reyad
- Allstar

- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: 5500
Det der gør Sana interessant er, at han har nogle af de kvaliteter, som vi mangler på vores hold i øjeblikket. Han kan sætte en mand. Det er der meget få af vores spillere der kan. Vi har en del spillere med et godt drev, men vi mangler spillere med driblefærdigheder. Det synes jeg i hvert fald. Typer som Sisto, Igboun, Amankwaa, Nicolai J, Uffe Bech, Joshua John osv. De kan sætte en mand. Vi har AK og tildels Bruhn. De diblestærke spillere er typisk også meget hurtige på fødderne og generelt. Vores hold ville også have godt at noget mere fart. Tænk sig, hvis flere end Dalle kunne true med fart?
Men om Sana er i form tvivler jeg på. De få gange jeg så ham spille for Ajax var ganske imponerende og over superliga-niveau. Men det er også over et år siden.
Umiddelbart tror/håber jeg ikke, at der sker det store i dette transfervindue. Det handler om at få de skadede spillere tilbage i topform og udvikle på de eksisterende talenter. Ligesom spillere som Helenius og Enevoldsen får tid til at genfinde tidligere tiders niveau. Vi skal have styr på skaderne også er vores trup altså ganske god.
Men om Sana er i form tvivler jeg på. De få gange jeg så ham spille for Ajax var ganske imponerende og over superliga-niveau. Men det er også over et år siden.
Umiddelbart tror/håber jeg ikke, at der sker det store i dette transfervindue. Det handler om at få de skadede spillere tilbage i topform og udvikle på de eksisterende talenter. Ligesom spillere som Helenius og Enevoldsen får tid til at genfinde tidligere tiders niveau. Vi skal have styr på skaderne også er vores trup altså ganske god.
Jeg er enig i, at det først og fremmest gælder om at få Jönsson klar og Enevoldsen og Helenius op i gear. I så fald burde vi faktisk have et ret stærkt hold. Vi har ydermere den "fordel", at løbet i praksis er kørt i Superligaen, og at vi kan bruge foråret til at spille et slagkraftigt hold sammen til sæsonen 2015/2016.Reyad skrev:Det der gør Sana interessant er, at han har nogle af de kvaliteter, som vi mangler på vores hold i øjeblikket. Han kan sætte en mand. Det er der meget få af vores spillere der kan. Vi har en del spillere med et godt drev, men vi mangler spillere med driblefærdigheder. Det synes jeg i hvert fald. Typer som Sisto, Igboun, Amankwaa, Nicolai J, Uffe Bech, Joshua John osv. De kan sætte en mand. Vi har AK og tildels Bruhn. De diblestærke spillere er typisk også meget hurtige på fødderne og generelt. Vores hold ville også have godt at noget mere fart. Tænk sig, hvis flere end Dalle kunne true med fart?
Lad mig minde dig på at løbet ikke er kørt. En gang vås. Min mening.Hovedet skrev:Jeg er enig i, at det først og fremmest gælder om at få Jönsson klar og Enevoldsen og Helenius op i gear. I så fald burde vi faktisk have et ret stærkt hold. Vi har ydermere den "fordel", at løbet i praksis er kørt i Superligaen, og at vi kan bruge foråret til at spille et slagkraftigt hold sammen til sæsonen 2015/2016.Reyad skrev:Det der gør Sana interessant er, at han har nogle af de kvaliteter, som vi mangler på vores hold i øjeblikket. Han kan sætte en mand. Det er der meget få af vores spillere der kan. Vi har en del spillere med et godt drev, men vi mangler spillere med driblefærdigheder. Det synes jeg i hvert fald. Typer som Sisto, Igboun, Amankwaa, Nicolai J, Uffe Bech, Joshua John osv. De kan sætte en mand. Vi har AK og tildels Bruhn. De diblestærke spillere er typisk også meget hurtige på fødderne og generelt. Vores hold ville også have godt at noget mere fart. Tænk sig, hvis flere end Dalle kunne true med fart?
Enig. Der er bestemt MASSER at spille om. Top 3 er stadig indenfor rækkevidde og vi lever stadig i pokalen! at sælge det næste halve år så let er helt væk.Kristian skrev:Lad mig minde dig på at løbet ikke er kørt. En gang vås. Min mening.Hovedet skrev:Jeg er enig i, at det først og fremmest gælder om at få Jönsson klar og Enevoldsen og Helenius op i gear. I så fald burde vi faktisk have et ret stærkt hold. Vi har ydermere den "fordel", at løbet i praksis er kørt i Superligaen, og at vi kan bruge foråret til at spille et slagkraftigt hold sammen til sæsonen 2015/2016.Reyad skrev:Det der gør Sana interessant er, at han har nogle af de kvaliteter, som vi mangler på vores hold i øjeblikket. Han kan sætte en mand. Det er der meget få af vores spillere der kan. Vi har en del spillere med et godt drev, men vi mangler spillere med driblefærdigheder. Det synes jeg i hvert fald. Typer som Sisto, Igboun, Amankwaa, Nicolai J, Uffe Bech, Joshua John osv. De kan sætte en mand. Vi har AK og tildels Bruhn. De diblestærke spillere er typisk også meget hurtige på fødderne og generelt. Vores hold ville også have godt at noget mere fart. Tænk sig, hvis flere end Dalle kunne true med fart?
Hvis vi skal købe en kant, så lad os da hente Emil Larsen. Han er løbet sur i bundfoldbold i OB, men har tidligere vist landsholdsklasse og passer ind i spillestilen. Han burde kunne hentes for ½ mio euro.
Da han var på vej til Brøndby lød melderine på, at klausulen var på 1 million euro. Jeg tror ikke at OB sælger for mindre, med mindre kontrakten løber ud næste sommer, og det ved jeg ikke lige på stående fod om den gør. 7,5 millioner er stadig et for stort beløb for os at betale i en transfer, det er jeg ret overbevist om.Eksil skrev:Hvis vi skal købe en kant, så lad os da hente Emil Larsen. Han er løbet sur i bundfoldbold i OB, men har tidligere vist landsholdsklasse og passer ind i spillestilen. Han burde kunne hentes for ½ mio euro.
Hans "undskyldning" dengang var, at han gerne ville tættere på sin familie. Hvis dette var korrekt, og det stadig er aktuelt, er vi nok ikke et tema. Og hvis han virkelig kan købes for ½ million euro, så tror jeg nok, at der skal komme større klubber ind i billedet.
Jeg husker også de samme rygter, men den pris er fra dengang hvor ham og Falk bar holdet over stregen. Nu er han mere eller mindre kørt sur i den og derfor skal han nok videre i karrieren. Han har udløb i sommeren 2016, så det er oplagt at han skal videre til sommer (ligesom Thomsen nok skal videre fra AaB, med mindre vi kan skrive en ny 3-4 års kontrakt med ham). En halv eller hel mio euro er mange penge for en klub som AaB, men jeg synes det kan retfærdiggøres når det handler om en spiller der stadig er relativt ung og som dermed han vidresalgspotentiale.Hanga skrev:Da han var på vej til Brøndby lød melderine på, at klausulen var på 1 million euro. Jeg tror ikke at OB sælger for mindre, med mindre kontrakten løber ud næste sommer, og det ved jeg ikke lige på stående fod om den gør. 7,5 millioner er stadig et for stort beløb for os at betale i en transfer, det er jeg ret overbevist om.Eksil skrev:Hvis vi skal købe en kant, så lad os da hente Emil Larsen. Han er løbet sur i bundfoldbold i OB, men har tidligere vist landsholdsklasse og passer ind i spillestilen. Han burde kunne hentes for ½ mio euro.
Hans "undskyldning" dengang var, at han gerne ville tættere på sin familie. Hvis dette var korrekt, og det stadig er aktuelt, er vi nok ikke et tema. Og hvis han virkelig kan købes for ½ million euro, så tror jeg nok, at der skal komme større klubber ind i billedet.
fuldstændig urealistisk bud IMO. AaB har hverken pengene eller lysten til at hente ham.Eksil skrev:Jeg husker også de samme rygter, men den pris er fra dengang hvor ham og Falk bar holdet over stregen. Nu er han mere eller mindre kørt sur i den og derfor skal han nok videre i karrieren. Han har udløb i sommeren 2016, så det er oplagt at han skal videre til sommer (ligesom Thomsen nok skal videre fra AaB, med mindre vi kan skrive en ny 3-4 års kontrakt med ham). En halv eller hel mio euro er mange penge for en klub som AaB, men jeg synes det kan retfærdiggøres når det handler om en spiller der stadig er relativt ung og som dermed han vidresalgspotentiale.Hanga skrev:Da han var på vej til Brøndby lød melderine på, at klausulen var på 1 million euro. Jeg tror ikke at OB sælger for mindre, med mindre kontrakten løber ud næste sommer, og det ved jeg ikke lige på stående fod om den gør. 7,5 millioner er stadig et for stort beløb for os at betale i en transfer, det er jeg ret overbevist om.Eksil skrev:Hvis vi skal købe en kant, så lad os da hente Emil Larsen. Han er løbet sur i bundfoldbold i OB, men har tidligere vist landsholdsklasse og passer ind i spillestilen. Han burde kunne hentes for ½ mio euro.
Jeg er klar over, at det er på grænsen af hvad AaB har at bruge og måske også over? Muligvis skulle der et sponsorat til?Forza skrev:fuldstændig urealistisk bud IMO. AaB har hverken pengene eller lysten til at hente ham.Eksil skrev:Jeg husker også de samme rygter, men den pris er fra dengang hvor ham og Falk bar holdet over stregen. Nu er han mere eller mindre kørt sur i den og derfor skal han nok videre i karrieren. Han har udløb i sommeren 2016, så det er oplagt at han skal videre til sommer (ligesom Thomsen nok skal videre fra AaB, med mindre vi kan skrive en ny 3-4 års kontrakt med ham). En halv eller hel mio euro er mange penge for en klub som AaB, men jeg synes det kan retfærdiggøres når det handler om en spiller der stadig er relativt ung og som dermed han vidresalgspotentiale.Hanga skrev:Da han var på vej til Brøndby lød melderine på, at klausulen var på 1 million euro. Jeg tror ikke at OB sælger for mindre, med mindre kontrakten løber ud næste sommer, og det ved jeg ikke lige på stående fod om den gør. 7,5 millioner er stadig et for stort beløb for os at betale i en transfer, det er jeg ret overbevist om.Eksil skrev:Hvis vi skal købe en kant, så lad os da hente Emil Larsen. Han er løbet sur i bundfoldbold i OB, men har tidligere vist landsholdsklasse og passer ind i spillestilen. Han burde kunne hentes for ½ mio euro.
Omkring at ville have tror jeg dog at Kent ville elske ham som spiller. Superligaens klart bedste spiller er Nikolaj Jørgensen (når han er nogenlunde klar) og Larsen har mange af de samme kvaliteter. Han kan blive den spiller angrebet har savnet siden Kusk smuttede.
Ja hans kvaliteter kan vi uden tvivl godt bruge. Sammenholder du dog udgiften på ham (transfer+høj løn) for en spiller der tidligere har udvist skadeproblemer og ønsket sig hjem til Sjælland så er han bestemt ikke en mulighed for AaB.Eksil skrev:Jeg er klar over, at det er på grænsen af hvad AaB har at bruge og måske også over? Muligvis skulle der et sponsorat til?Forza skrev:fuldstændig urealistisk bud IMO. AaB har hverken pengene eller lysten til at hente ham.Eksil skrev:Jeg husker også de samme rygter, men den pris er fra dengang hvor ham og Falk bar holdet over stregen. Nu er han mere eller mindre kørt sur i den og derfor skal han nok videre i karrieren. Han har udløb i sommeren 2016, så det er oplagt at han skal videre til sommer (ligesom Thomsen nok skal videre fra AaB, med mindre vi kan skrive en ny 3-4 års kontrakt med ham). En halv eller hel mio euro er mange penge for en klub som AaB, men jeg synes det kan retfærdiggøres når det handler om en spiller der stadig er relativt ung og som dermed han vidresalgspotentiale.Hanga skrev:Da han var på vej til Brøndby lød melderine på, at klausulen var på 1 million euro. Jeg tror ikke at OB sælger for mindre, med mindre kontrakten løber ud næste sommer, og det ved jeg ikke lige på stående fod om den gør. 7,5 millioner er stadig et for stort beløb for os at betale i en transfer, det er jeg ret overbevist om.Eksil skrev:Hvis vi skal købe en kant, så lad os da hente Emil Larsen. Han er løbet sur i bundfoldbold i OB, men har tidligere vist landsholdsklasse og passer ind i spillestilen. Han burde kunne hentes for ½ mio euro.
Omkring at ville have tror jeg dog at Kent ville elske ham som spiller. Superligaens klart bedste spiller er Nikolaj Jørgensen (når han er nogenlunde klar) og Larsen har mange af de samme kvaliteter. Han kan blive den spiller angrebet har savnet siden Kusk smuttede.
Prisen er høj, og muligvis for høj, men topspillere koster penge. Muligvis har vi dem til sommer når Thomsen er smuttet videre?Forza skrev:Ja hans kvaliteter kan vi uden tvivl godt bruge. Sammenholder du dog udgiften på ham (transfer+høj løn) for en spiller der tidligere har udvist skadeproblemer og ønsket sig hjem til Sjælland så er han bestemt ikke en mulighed for AaB.Eksil skrev:Jeg er klar over, at det er på grænsen af hvad AaB har at bruge og måske også over? Muligvis skulle der et sponsorat til?Forza skrev:fuldstændig urealistisk bud IMO. AaB har hverken pengene eller lysten til at hente ham.Eksil skrev:Jeg husker også de samme rygter, men den pris er fra dengang hvor ham og Falk bar holdet over stregen. Nu er han mere eller mindre kørt sur i den og derfor skal han nok videre i karrieren. Han har udløb i sommeren 2016, så det er oplagt at han skal videre til sommer (ligesom Thomsen nok skal videre fra AaB, med mindre vi kan skrive en ny 3-4 års kontrakt med ham). En halv eller hel mio euro er mange penge for en klub som AaB, men jeg synes det kan retfærdiggøres når det handler om en spiller der stadig er relativt ung og som dermed han vidresalgspotentiale.Hanga skrev:Da han var på vej til Brøndby lød melderine på, at klausulen var på 1 million euro. Jeg tror ikke at OB sælger for mindre, med mindre kontrakten løber ud næste sommer, og det ved jeg ikke lige på stående fod om den gør. 7,5 millioner er stadig et for stort beløb for os at betale i en transfer, det er jeg ret overbevist om.Eksil skrev:Hvis vi skal købe en kant, så lad os da hente Emil Larsen. Han er løbet sur i bundfoldbold i OB, men har tidligere vist landsholdsklasse og passer ind i spillestilen. Han burde kunne hentes for ½ mio euro.
Omkring at han savner Sjælland, så køber jeg den ikke rigtigt. Tror gerne han ville videre til en større klub og en federe løn, hvilket kan ikke kan fortænke nogen i, men Danmark er så lille at der aldrig rigtigt er langt nogen steder hen.
Skaderne er nok det største issue. Det er ikke så sjovt at bruge de store penge på en mand der sidder ude konstant.
Har du nogensinde været i LemvigEksil skrev: men Danmark er så lille at der aldrig rigtigt er langt nogen steder hen.
.
Point taken, men tror ikke Lemvig FF forsøger at hente hamMaglau skrev:Har du nogensinde været i LemvigEksil skrev: men Danmark er så lille at der aldrig rigtigt er langt nogen steder hen.
.