Superliga 2014/2015
Re: Superliga 2014/2015
Som politiker skal man jo kunne skifte holdning ind imellem. Men ja det er lidt sjovt at hun FCK fan for nogle år siden, og at alle de nyhedsmedier der er hoppet på hendes brøndby glæde, har glemt dette. (OG at Brøndby har glemt dette) mon ikke det mere handler om hun promovere sig selv, og lige skulle have et par selfies.
- NIN
- Allstar

- Favoritspiller: Glenn Hoddle
- Geografisk sted: Vestbyen
- Kontakt:
Først og fremmest kan jeg ikke se det er Brent der bringer politik ind i tråden om Superligaen, det klare hele Danmarks statsminister fint på egen hånd ved at møde op på Brøndby stadion viklet ind i Brøndbyfarver. Havde hun gjort det samme med modsat fortegn i Silkeborg? Der ud over finder jeg det plat at skyde på Brent som debattør, er der en debattør der har taget skeen i den anden hånd og gået fra at være en 100% troll til sagligt at deltage i debatten, så er det da netop Brent og bør roses for samme. Ja, selvfølgelig er der udfald, men det sker vist for selv de bedste og mest retskafne personer på dette forum.
-
MR er den rigtige vinder
- Allstar

sandsynligvis, hvis hendes bror, som hun fulgtes med, på samme måde havde været Silkeborg-fan. Mere ligger der vist ikke i det - ellers havde hun jo nok været på stadion noget før.NIN den fromme skrev:Først og fremmest kan jeg ikke se det er Brent der bringer politik ind i tråden om Superligaen, det klare hele Danmarks statsminister fint på egen hånd ved at møde op på Brøndby stadion viklet ind i Brøndbyfarver. Havde hun gjort det samme med modsat fortegn i Silkeborg? Der ud over finder jeg det plat at skyde på Brent som debattør, er der en debattør der har taget skeen i den anden hånd og gået fra at være en 100% troll til sagligt at deltage i debatten, så er det da netop Brent og bør roses for samme. Ja, selvfølgelig er der udfald, men det sker vist for selv de bedste og mest retskafne personer på dette forum.
Er det ikke business as usual. jeg syntes da altid brent har vekslet mellem alm. debat og troll-indlæg - meget forvirrende
- NIN
- Allstar

- Favoritspiller: Glenn Hoddle
- Geografisk sted: Vestbyen
- Kontakt:
Mener du, at Helles bror lige ringede og spurgte om hun havde planer, for ellers havde han lige to billetter til Brøndbys jubilæumskamp? Problemet er, at statministeren ikke kan tage kasketten af og hvis hun ikke var der for medieopmærksomheden og det forstående valg, men fordi det kunne være hyggeligt at se noget bold på en råkold og regnfuld december søndag, så har du mere tiltro til landets politikere end jeg harMR er den rigtige vinder skrev:sandsynligvis, hvis hendes bror, som hun fulgtes med, på samme måde havde været Silkeborg-fan. Mere ligger der vist ikke i det - ellers havde hun jo nok været på stadion noget før.NIN den fromme skrev:Først og fremmest kan jeg ikke se det er Brent der bringer politik ind i tråden om Superligaen, det klare hele Danmarks statsminister fint på egen hånd ved at møde op på Brøndby stadion viklet ind i Brøndbyfarver. Havde hun gjort det samme med modsat fortegn i Silkeborg? Der ud over finder jeg det plat at skyde på Brent som debattør, er der en debattør der har taget skeen i den anden hånd og gået fra at være en 100% troll til sagligt at deltage i debatten, så er det da netop Brent og bør roses for samme. Ja, selvfølgelig er der udfald, men det sker vist for selv de bedste og mest retskafne personer på dette forum.
Er det ikke business as usual. jeg syntes da altid brent har vekslet mellem alm. debat og troll-indlæg - meget forvirrende
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
NIN den fromme skrev:Først og fremmest kan jeg ikke se det er Brent der bringer politik ind i tråden om Superligaen, det klare hele Danmarks statsminister fint på egen hånd ved at møde op på Brøndby stadion viklet ind i Brøndbyfarver. Havde hun gjort det samme med modsat fortegn i Silkeborg? Der ud over finder jeg det plat at skyde på Brent som debattør, er der en debattør der har taget skeen i den anden hånd og gået fra at være en 100% troll til sagligt at deltage i debatten, så er det da netop Brent og bør roses for samme. Ja, selvfølgelig er der udfald, men det sker vist for selv de bedste og mest retskafne personer på dette forum.
Lad os give at det er strengt relateret til fodbold og/eller AaB, så er ytringer som "Hun passer vil meget godt på stereotypen for en BIF fan, sådan rent intelligensmæssigt" og "Hun har alle dage været en vendekåbe af rang", stærkt agiterende, uanset om man er enig i det eller ej. Der var ikke engang noget yderligere argument, blot disse oneliners. Jeg er ok med at droppe den regel og ville elske at tage mig en diskussion om emnet, men så længe den er der, skal det være lige for alle.Politiske debatter hører ikke hjemme på Supporterhjørnet, medmindre det er strengt relateret til fodbold eller AaB. Ytringer som direkte afspejler brugerens politiske ståsted og holdninger er ikke acceptable og vil blive slettet. Samtidig vil brugeren modtage en advarsel.
-
MR er den rigtige vinder
- Allstar

lidt imod tidens trend, så har jeg respekt for dem - det er ikke let at manøvrere på øretævernes holdeplads - og nej, jeg er ikke politikerNIN den fromme skrev:Mener du, at Helles bror lige ringede og spurgte om hun havde planer, for ellers havde han lige to billetter til Brøndbys jubilæumskamp? Problemet er, at statministeren ikke kan tage kasketten af og hvis hun ikke var der for medieopmærksomheden og det forstående valg, men fordi det kunne være hyggeligt at se noget bold på en råkold og regnfuld december søndag, så har du mere tiltro til landets politikere end jeg harMR er den rigtige vinder skrev:sandsynligvis, hvis hendes bror, som hun fulgtes med, på samme måde havde været Silkeborg-fan. Mere ligger der vist ikke i det - ellers havde hun jo nok været på stadion noget før.NIN den fromme skrev:Først og fremmest kan jeg ikke se det er Brent der bringer politik ind i tråden om Superligaen, det klare hele Danmarks statsminister fint på egen hånd ved at møde op på Brøndby stadion viklet ind i Brøndbyfarver. Havde hun gjort det samme med modsat fortegn i Silkeborg? Der ud over finder jeg det plat at skyde på Brent som debattør, er der en debattør der har taget skeen i den anden hånd og gået fra at være en 100% troll til sagligt at deltage i debatten, så er det da netop Brent og bør roses for samme. Ja, selvfølgelig er der udfald, men det sker vist for selv de bedste og mest retskafne personer på dette forum.
- Elvis lever
- Superliga

- Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten
Det er vel ikke mere nederen end der er for en FCK fan at Københavns overborgmester er AaB fan? http://www.tipsbladet.dk/nyhed/feature- ... jensen-AaBdyhrmaN skrev:Det lugter lidt af, at du prøver at fremprovokere en debat for for eller imod vores statsminister. Lad det nu ligge.Brent skrev:Hun har alle dage været en vendekåbe af rang.Provst i Brovst skrev:I 2003 var hun FCK fan.troelsh skrev:Vores statsminister er Brøndby fanhttp://imageshack.dk/viewimage.php?file ... 970791.jpg
Hvad enten man kan lide Thorning eller ej, kan de fleste AaB fans nok blive enige om, at det er nedern at se hende i Brøndbytrøje.
jeg synes det er helt i orden, at politiske overhoveder er fan af den ene eller anden klub, så længe de blot er ÆGTE fans....
Frank Jensen er AaB'er, og det kan selv ikke FCK'ere ha' ondt af; engelske David Cameron er erklæret Villa-fan, og ingen har ondt af det, og den spanske konge er Real-fan, hvilket vel kun katalonerne kan ha' noget imod
Problemet med Thorning er jo, at hun siger det, som umiddelbart passer bedst i det eneste der interesserer hende, politik !, og så ender det i lidt FCK hist og lidt BIF her, hvilket hun givetvis end ikke selv kan se problemet i.
Tror hun fodboldmæssigt er tilpas blank til at blive Danske Spil's ny blondine efter valget i '15
Frank Jensen er AaB'er, og det kan selv ikke FCK'ere ha' ondt af; engelske David Cameron er erklæret Villa-fan, og ingen har ondt af det, og den spanske konge er Real-fan, hvilket vel kun katalonerne kan ha' noget imod
Problemet med Thorning er jo, at hun siger det, som umiddelbart passer bedst i det eneste der interesserer hende, politik !, og så ender det i lidt FCK hist og lidt BIF her, hvilket hun givetvis end ikke selv kan se problemet i.
Tror hun fodboldmæssigt er tilpas blank til at blive Danske Spil's ny blondine efter valget i '15
0-0 er et rigtig godt resultat til AaB, da vi ender i top 6 og har henholdvis 3 point til 5. pladsen og 5 point til 4. pladsen. Vi er oftest bedst i foråret, hvorfor jeg tror på top 4 til maj 
Synes faktisk en 6. Plads for efteråret er Ok. Det var forventeligt at det ikke ville gå så godt som i sidste sæson og samtidig har vi haft alvorlige skader på uheldige tidspunkter.
De europæiske kampe har naturligvis desuden taget fokus væk fra superligakampene.
Mange spillere har dog skuffet, til gengæld er jeg positivt overrasket over trioen Børsting, Bruhn og Blåbjerg der alle har vist potentiale til at blive habile spillere.
De europæiske kampe har naturligvis desuden taget fokus væk fra superligakampene.
Mange spillere har dog skuffet, til gengæld er jeg positivt overrasket over trioen Børsting, Bruhn og Blåbjerg der alle har vist potentiale til at blive habile spillere.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Forskellen i forudsætningerne for holdene superliga bliver meget godt udstillet ved, at FCM i løbet af sæsonen kommer præcis til at spille 37 kampe(33 SL + 2 EC + 2 Pokal).
AaB når dette efterår at runde 29 kampe. Hvis de går videre i Europa League, når vi 37 kampe med udgangen af marts 2015...
AaB når dette efterår at runde 29 kampe. Hvis de går videre i Europa League, når vi 37 kampe med udgangen af marts 2015...
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Hvorfor er det et problem?Hajen skrev: Problemet med Thorning er jo, at hun siger det, som umiddelbart passer bedst i det eneste der interesserer hende, politik !, og så ender det i lidt FCK hist og lidt BIF her, hvilket hun givetvis end ikke selv kan se problemet i
okay, jeg skal fremover holde min mening for mig selv, hvis du samtidig lover, at dine næste 1039 indlæg bliver uden din meningGnu skrev:Hvorfor er det et problem?Hajen skrev: Problemet med Thorning er jo, at hun siger det, som umiddelbart passer bedst i det eneste der interesserer hende, politik !, og så ender det i lidt FCK hist og lidt BIF her, hvilket hun givetvis end ikke selv kan se problemet i
-
MR er den rigtige vinder
- Allstar

http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Superl ... 155933.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Superligaen er ekstremt målfattig i denne sæson. Det er åbenbart generelt, at holdene kæmper med at score mål, men samtidig har et godt forsvar. Jeg har ingen ide om, hvad forklaringen kan være - men med så markant en udvikling skulle man tro det ikke var helt tilfældigt..
FCM er undtagelsen.
Superligaen er ekstremt målfattig i denne sæson. Det er åbenbart generelt, at holdene kæmper med at score mål, men samtidig har et godt forsvar. Jeg har ingen ide om, hvad forklaringen kan være - men med så markant en udvikling skulle man tro det ikke var helt tilfældigt..
FCM er undtagelsen.
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
En teori om krig er at man skifter mellem forsvars- og angrebskrig. F.eks. var første verdenskrig en forsvarskrig, hvor man gravede sig ned og ventede på modstanderen. En af grundende hertil var udviklingen indenfor våbenteknologi, hvor man nu havde udbredte, men ikke specielt mobile maskingeværer. Derfor gav det mening at grave sig ned, og vente på modstanderen angreb. Dem der forstår at gennemskue dette, vinder slaget. Den havde Tyskerne regnet ud. Englænderne og Franskmændende sad dog fast i 1800 tallets offensive tænkemåde om at vade helt op til fjenden i rolig stil, i tæt formation vel at mærke, for at koncentrere ildudvekslingen. Det resulterede i mange døde, og tvang generalerne til at blive klogere.MR er den rigtige vinder skrev:http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Superl ... 155933.htm
FCM er undtagelsen.
I anden verdenskrig havde udviklingen taget en drejning, hvor man nu havde kampvogne, der let og elegant kunne smadre henover skyttegravene, helt beskyttet mod riffelild. De var også relativt hurtige, så man kunne nu manøvrere let udenom fjendens positioner. De andre lande havde dog endelig tilpasset sig defensiv krig, og var derfor ikke parat til at modstå Tyskernes fremmarch. Best illustreret ved Maginot linjen, en kæmpelang række forsvarsværker bygget til at gardere sig mod invasion fra øst. Det var dog ingen sag for Tyskerne at smutte rundt om gennem Belgien, så endnu engang måtte de allierede tilpasse sig, før de kunne få skovlen under Tyskerne.
Nå, til pointen.
Denne mega forsimplet logik kan sagtens og utroligt søgt overføres til fodbold, hvis man oversætter teknologisk udvikling, med taktisk og spillermæssig udvikling. Med DBU's røde tråd, er man i DK begyndt at udvikle en ny type fodboldspiller. En teknisk stærk spiller, som ofte mangler lidt i højde og drøjde, men som har lært at tænke offensivt, både i bevægelse og afleveringer. De trænere der først forstod at tilpasse sig dette spillermateriale, havde en fordel. Her er FCN og AaB's opblomstring de tydelige beviser. Her er AGF og OB's nedtur ditto. Hurtig offensiv fodbold er der hvor man får mest udbytte af spillermaterialet.
Det der så er sket i år, er gradvis tilpasning. Eftersom Brøndby, FCN, AaB, og delvist FCK og FCM har tilpasset sig spillermaterialet til offensiv fodbold, spekulerer de andre klubber i at destruere dette spil, da dette er best i takt med deres kompetencer. De spillere der er tilbage, efter topklubberne har støvsuget talentafdelingerne, er spillere gearet til mere fysisk betonet fodbold. De er gode til en kompakt stil, der ellers har været bandlyst i superligaen siden MO blev landstræner. Det har man så fået øjene op for hos de andre trænere. Man vinder sjældent, men man henter ofte point. Det var FCV der i den grad, og helt eksplicit pionerede fysisk kompakt skyttegravsfodbold (mens Viborg og tidligere Lyngby forsøgte det modsatte og brækkede nakken), hvor man ved kompakthed, og fysisk overlegenhed, nogenlunde udlignede den tekniske og offensive overlegenhed. Andre klubber har så taget ved lære af dette, og selv AaB kan se udover stepperne taktikken, er selvmord, da man ikke scorer, måske får et kontramål imod sig, og er underlegen på dødbolde. Dette har så gjort at klubber som FCN og AaB faktisk selv er begyndt at spille mere afventende, og dermed udnytter de ikke spillernes spidskompetencer (de tekniske og offensive evner) fuldt ud. Derfor er forskellen på top og bund blevet udlignet og derfor er der færre mål.
Denne stillingskrig har bastardklubben FCM så lukreret på. I modsætning til Brøndby, AaB og FCN, har FCM en blanding af fysisk stærke, og teknisk gode spillere. Det gør at de ofte får point mod begge type mandskaber, men mest af alt støvsuger de de små defensive hold for point. De udligner så og sige den fysiske fordel, og er samtidig alligevel overlegne nok teknisk og offensivt, til at vinde deres kampe.
Konklusion:
Ingen mål, og FCM bliver mestre.
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Du er velkommen til at lufte dine holdninger, men du må regne med, at der bliver spurgt ind til dem. Det er trods alt et debatforum.Hajen skrev:okay, jeg skal fremover holde min mening for mig selv, hvis du samtidig lover, at dine næste 1039 indlæg bliver uden din meningGnu skrev:Hvorfor er det et problem?Hajen skrev: Problemet med Thorning er jo, at hun siger det, som umiddelbart passer bedst i det eneste der interesserer hende, politik !, og så ender det i lidt FCK hist og lidt BIF her, hvilket hun givetvis end ikke selv kan se problemet i
-
Onkel Franz
- Superliga

En lidt "sjov" observation:
Superligaen ser (indtil videre) ud til at blive vundet af et hold, der har mange karantænedage.
FCK og FCM har fået flest strafpoint.
Sjovt nok er superligaen siden 2009/2010 faktisk blevet vundet af hold, der har blandt de færreste karantænedage.
kilde: http://www.superstats.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Superligaen ser (indtil videre) ud til at blive vundet af et hold, der har mange karantænedage.
FCK og FCM har fået flest strafpoint.
Sjovt nok er superligaen siden 2009/2010 faktisk blevet vundet af hold, der har blandt de færreste karantænedage.
kilde: http://www.superstats.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Det kan jeg fortælle dig. Vi er rykket ned...MR er den rigtige vinder skrev:http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Superl ... 155933.htm
FCM er undtagelsen.
Der belv scoret meget imod os
-
MR er den rigtige vinder
- Allstar

salling23 skrev:Det kan jeg fortælle dig. Vi er rykket ned...MR er den rigtige vinder skrev:http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Superl ... 155933.htm
FCM er undtagelsen.
Der belv scoret meget imod os
Hvis jeg må uddybe, så synes jeg også det er et problem, der illustrer at Thorning som person, ikke rigtig har noget ståsted. Hun er villig til at fremføre hvad end for et synspunkt, hun får at vide af sine spindoktorer, gør hende populær i befolkningen. En letpåvirkelig vendekåbe. I min optik, skal hun lade være med at udtale sig så passioneret om noget hun tydeligvis ikke ved noget om - hun skulle bare være taget afsted uden det store påstyr, hvis det virkelig var noget der havde hendes interesse. Nu blev hendes bluff kaldt og det får da mig til at tænke endnu mere på de ting hun siger og har sagt - Har Helle nogen meninger, som rent faktisk er hendes egne...?Gnu skrev:Du er velkommen til at lufte dine holdninger, men du må regne med, at der bliver spurgt ind til dem. Det er trods alt et debatforum.Hajen skrev:okay, jeg skal fremover holde min mening for mig selv, hvis du samtidig lover, at dine næste 1039 indlæg bliver uden din meningGnu skrev:Hvorfor er det et problem?Hajen skrev: Problemet med Thorning er jo, at hun siger det, som umiddelbart passer bedst i det eneste der interesserer hende, politik !, og så ender det i lidt FCK hist og lidt BIF her, hvilket hun givetvis end ikke selv kan se problemet i
...og det har intet med politik at gøre, men er en snak om personen Thorning, hvis nogle skulle blive stødt. Der findes masser af den slags mennesker i politik.