Ny træner - sommeren 2015

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Hanga » 22. dec 2014, 11:23

Det går ikke super godt for Kasper Hjulmand og Mainz i denne sæson. Såfremt han kommer i farezonen, kunne han være et godt bud i min bog. Han vil passe fint ind i vores kultur og strategi. Professionel type der er dygtig til at føre unge spillere frem.

Men jeg vil også give Yankee ret i, at Kuhn på rigtig mange punkter er et oplagt valg. Spørgsmålet er om man denne gang tør forfremme en assistent eller om man fortsat føler, at han står spillertruppen for nært. Kent har trods alt haft succes med at holde en vis afstand til spillerne, og ladet Kuhn stå for den opgave.

Smulle Erik er drømmen men tvivler på at han forlader det svenske landshold.

A_Strandfelt
Allstar
Allstar

Indlæg af A_Strandfelt » 22. dec 2014, 11:26

Jeg forstår virkeligt ikke Kents valg her. For mig virker det lidt ambitionsløst - jovist, det er en svær opgave, men han må da være klar til et større skridt.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 22. dec 2014, 11:38

A_Strandfelt skrev:Jeg forstår virkeligt ikke Kents valg her. For mig virker det lidt ambitionsløst - jovist, det er en svær opgave, men han må da være klar til et større skridt.
Det er vel meget naturligt. Så mange danske klubber er der jo heller ikke. Så hvis han skulle være træner i DK, så er det vel oplagt. FCK kommer han ikke til, AaB har han prøvet. Så er det vel kun at finde en klub med potentiale og en bestyrelse som vil ham - og et ledigt trænersæde. Så er det vel kun OB i DK.

Men troede faktisk at han ville prøve udlandet.

Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Arendt » 22. dec 2014, 11:40

Jeg synes Lars Søndergaard er uambitiøst. Han har ikke i Sønderjyske praktiseret den spillestil, som AaB har opbygget igennem de sidste 4 et halvt år. Her et et lille udsnit af spillere:

På talentsiden fra Sønderjyske:
Bjørn Paulsen
Morten Beck
Andreas Oggesen

Købt for få midler:
Quincy Antipas
Lasse Vibe
Pierre Kanstrup

Vi skal have trænere, som har den røde tråd i sit daglige arbejde og gerne vil spille fodbold. Vi skal have en profil som Jess Thorup, Morten Wieghorst eller Niels Frederiksen, som er rigtig dygtige fagligt og satser på sine egne talenter. Derudover vil jeg sige, at hvis vi kan finde en nordmand, svensker eller hollænder som passer ind i denne profil, så er jeg med på det. Hvis vi fik Ole Gunnar Solskjær, så ville det medføre, at vi kunne tiltrække dygtige norske spillere til klubben. Ville i min verden også være sindssygt spændende.

Arendt
Landshold
Landshold

Indlæg af Arendt » 22. dec 2014, 11:41

FlæskeFrank skrev:
A_Strandfelt skrev:Jeg forstår virkeligt ikke Kents valg her. For mig virker det lidt ambitionsløst - jovist, det er en svær opgave, men han må da være klar til et større skridt.
Det er vel meget naturligt. Så mange danske klubber er der jo heller ikke. Så hvis han skulle være træner i DK, så er det vel oplagt. FCK kommer han ikke til, AaB har han prøvet. Så er det vel kun at finde en klub med potentiale og en bestyrelse som vil ham - og et ledigt trænersæde. Så er det vel kun OB i DK.

Men troede faktisk at han ville prøve udlandet.
Det er jo skandaløst. Hvorfor vælge et hold som gennem en årrække er dårligere end AaB? Giver ingen mening.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 22. dec 2014, 11:43

Jeg fatter det slet ikke hvis KN allerede nu offentliggøres i OB. Det virker meget mærkeligt.

Dels vil det skabe spørgsmålstegn i OB, dels har KN en halvsæson med EL, Pokal og Suppe-bold i AaB hvor han via gode resultater kan gøre sig til overfor langt mere interessante klubber på den internationale scene. Beklager KN, men hvis du offentliggøres allerede nu i OB, så er det decideret uambitiøs.

Hvis KN offentliggøres i OB, synes jeg man skal overveje om man ikke skal finde en ny træner her i vinterpausen

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 22. dec 2014, 11:57

frederikshavneren skrev:Allan Kuhn, L. Søndergaard, Rudbæk...

Prica, Martin P., Greven, K. Hangaard...

Jeg har aldrig forstået hvorfor næsten alle herinde på sitet er så forhippet på at hente tidligere spillere tilbage, eller nu en gammel kending som ny træner.

Kent stopper og det ser jeg som en positiv nyhed, jeg tror at truppen har brug for en ny træner. Det får vi absolut ikke ved at forfremme Kuhn, han er en fantastisk assistenttræner, men jeg tvivler på om han egner sig til at være chef i AaB. Han kender spillerne alt for godt og er gode venner med alle ude på Hornevej, det gør ham i min optik uegnet som cheftræner i AaB. En cheftræner skal til tider være et "dumt svin" der har afstand til spillertruppen, det har Kent f.eks. praktiseret. Som Kent har udtalt så er han ikke interesseret i at vide noget om spillernes privatliv.

L. Søndergaard nej tak. Manden praktiserer noget værre lortebold i Haderslev. De spiller enormt kedeligt og tilmed prioriterer han ikke rigtigt talenterne i det sønderjyske. I stedet er Haderslev mere kendte for at hente alle mulige udenlandske spillere.

Spørgsmålet er vel også om Gaarde ikke bør lange en fyreseddel ud til Kent allerede nu?
Ved godt at det ikke kommer til at ske, men det er altså ikke unormalt at spillertrupper mister respekten for chefen når de ved han er på vej væk. Det bør Gaarde og bestyrelsen selvfølgelig tage med i deres overvejelser.

Jeg håber at bestyrelsen tænker kreativt og finder en ny træner fra Sverige/Norge eller alternativt en hollænder.
Har sjældent været mere enig i et indlæg.

Brugeravatar
Peter A.
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Stone Cold Steve Austin
Geografisk sted: Nordenfjords

Indlæg af Peter A. » 22. dec 2014, 12:04

doukas skrev:Jeg fatter det slet ikke hvis KN allerede nu offentliggøres i OB. Det virker meget mærkeligt.

Dels vil det skabe spørgsmålstegn i OB, dels har KN en halvsæson med EL, Pokal og Suppe-bold i AaB hvor han via gode resultater kan gøre sig til overfor langt mere interessante klubber på den internationale scene. Beklager KN, men hvis du offentliggøres allerede nu i OB, så er det decideret uambitiøs.

Hvis KN offentliggøres i OB, synes jeg man skal overveje om man ikke skal finde en ny træner her i vinterpausen
Og nu er han så præsenteret, jeg synes også det virker som en besynderlig timing - dog har vi heldigvis ikke indbyrdes opgør mod OB i foråret.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 22. dec 2014, 12:05

En trist dag, jeg var overbevist om at Kent fortsatte, og forstår SLET ikke hvis ovenstående er rigtigt.

Det er nu Gaarde for alvor skal vise hvad han kan, for det er bestemt ikke nemt at ansætte den helt rigtige cheftræner.

Hjulmand kunne godt blive et emne, hvis ikke de får rettet skuden op dernede (jeg er nu bare ikke specielt begejstret ved tanken). Ellers er der vel kun 2 danskere som kan komme i spil: Kuhn og Søndergaard.

Solskjær ville være fantastisk tror jeg, og vel heller ikke helt urealistisk, for han skal vel ud og bevise sig et andet sted end i Premier League før han igen kan få chancen derovre. Hans spillestil og person passer lige så godt til AaB som den passer skidt til de lavere rækker i England. Samtidig kunne vi godt være en attraktiv klub for ham, som jeg ser det... men økonomien spiller selvfølgelig også ind.

Men spørgsmålet er også om det ikke er nu Kuhn skal prøves af. På et tidspunkt vil det vel være logisk at give ham chancen, og måske er det nu timingen er til det, også fordi man kunne trække Augo ind i en (måske spillende) assistentrolle. Men jeg må indrømme at jeg er lidt skeptisk, selv om jeg elsker Kuhn. Spørgsmålet er dog også om Kuhn overhovedet vil være interesseret i at fortsætte som assistent under endnu en ny træner i AaB, han har vel også kontraktudløb til sommer.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 22. dec 2014, 12:08

doukas skrev:Jeg fatter det slet ikke hvis KN allerede nu offentliggøres i OB. Det virker meget mærkeligt.

Jeg undrer mig også over at Kent smutter til Odense.

Om AaB vil det eller ej så vil der berettiget blive draget tvivl om Kents fortsatte virke i AaB. Det kan godt være at klubben mener at Kent er professionel, men hvad med spillertruppen?
Det gik godt selv om Erik var på vej væk i foråret 2008, men i den situation havde truppen meget at spille for (guld).
Denne situation er anderledes da foråret 2015 i Superliga regi ligner en lang ørkenvandring.

Det vil give god mening at skifte træner allerede nu. Med dagens udmeldinger mener jeg at Kent skal fyres!

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 22. dec 2014, 12:11

Peter A. skrev:

Og nu er han så præsenteret, jeg synes også det virker som en besynderlig timing - dog har vi heldigvis ikke indbyrdes opgør mod OB i foråret.
Selvfølgelig har vi da det. der er da ikke noget hold vi har mødt 3 gange endnu.

ThomasLW
2. div
2. div

Indlæg af ThomasLW » 22. dec 2014, 12:12

Peter A. skrev:

Øh, jo vi har.

Billede

Mener derfor også at det vil være en god ide at kigge efter en ny cheftræner allerede nu. Tror ikke at det vil være holdbart at fortsætte med en træner vi ved skifter til en konkurent, som vi oven i købet skal møde til foråret.

Arendt
Landshold
Landshold

Indlæg af Arendt » 22. dec 2014, 12:12

frederikshavneren skrev:

Om AaB vil det eller ej så vil der berettiget blive draget tvivl om Kents fortsatte virke i AaB. Det kan godt være at klubben mener at Kent er professionel, men hvad med spillertruppen?
Det gik godt selv om Erik var på vej væk i foråret 2008, men i den situation havde truppen meget at spille for (guld).
Denne situation er anderledes da foråret 2015 i Superliga regi ligner en lang ørkenvandring.

Det vil give god mening at skifte træner allerede nu. Med dagens udmeldinger mener jeg at Kent skal fyres!
Kan sagtens følge dig. På den anden side vil det give rigtig mange udsving, hvis vi får en ny træner til vores unge spillere her i foråret. Lad nu Kent Nielsen gøre foråret færdig, hvor vi forhåbentlig ender i top 6.

Jeg er dog helt vildt skuffet over dette valg fra KN. Jeg havde regnet med, at han ville søge mod udlandet i stedet for en anden superligaklub. I og med at han har valgt OB, som bløder økonomisk og er i gang med at integrere unge spillere fra deres talentafdeling på deres førstehold, forstår jeg det på ingen måde.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 22. dec 2014, 12:18

Godt nok en hurtig afklaring der kom på hans fremtid. Men respekt for at han lader AaB komme med udmeldingen først inden han offentligjorde hans skifte.

Ingen er over klubben, heller ikke KN. Jeg er dog helt sikker på at han nok skal gøre sit ypperligste for at AaB klarer sig bedst muligt inden sommerferien.

Mht. nye træneremner ser jeg Ole Gunnar Solskjaer og Jess Thorup som to trænere jeg godt kunne se en fremtid i.

Frit fra hukommelsen mener jeg dog at Thorup netop har forlænget med DBU, hvilket nok vil vanskeliggøre et skifte for hans vedkommende.

Alternativt ser jeg dog stadig Kuhn som en oplagt løsning for os.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 22. dec 2014, 12:20

Det var satme noget af en julegave OB's fans lige fik sig der!

Jeg glemte iøvrigt Jonas Dal på den korte liste over danske trænere jeg ser som muligheder. Han vil efter min mening passe perfekt i AaB, og til mentaliteten og klubånden i AaB. Jeg ser ham som det måske allerstørste unge trænertalent herhjemme, men spørgsmålet er om det er for stort et sats, for han mangler jo i den grad at bevise sig selv endnu.

Forresten er det lidt søgt når nogen gør Søndergaard til en træner der ikke vil talenterne, og bruger Sønderjyskes brug af egne talenter som målestok. Vi snakker jo her om en lille klub, som ikke har andre muligheder end at være dygtige til at hente udlandske profiler til billige penge, hvis de skal overleve i ligaen. En så lille klub har selvfølgelig ikke mulighed for at bruge de nødvendige midler på at have en stærk talentafdeling, som de iøvrigt ikke vil have voldsomt meget ud af, fordi en klub i konstant nedrykningsfare har svært ved at køre unge spillere ind på holdet - unge spillere som alt andet lige vil koste noget, indtil de går fra at være talenter til at kunne gøre en forskel. Han har iøvrigt også været ungdomstræner i RB Salzburg, som jeg husker det i en højt profileret stilling da Salzburg satsede på talenter i stor stil.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 22. dec 2014, 12:21

Jesper Schmidt skrev:
En trist dag, jeg var overbevist om at Kent fortsatte, og forstår SLET ikke hvis ovenstående er rigtigt.

Det er nu Gaarde for alvor skal vise hvad han kan, for det er bestemt ikke nemt at ansætte den helt rigtige cheftræner.

Hjulmand kunne godt blive et emne, hvis ikke de får rettet skuden op dernede (jeg er nu bare ikke specielt begejstret ved tanken). Ellers er der vel kun 2 danskere som kan komme i spil: Kuhn og Søndergaard.

Solskjær ville være fantastisk tror jeg, og vel heller ikke helt urealistisk, for han skal vel ud og bevise sig et andet sted end i Premier League før han igen kan få chancen derovre. Hans spillestil og person passer lige så godt til AaB som den passer skidt til de lavere rækker i England. Samtidig kunne vi godt være en attraktiv klub for ham, som jeg ser det... men økonomien spiller selvfølgelig også ind.

Men spørgsmålet er også om det ikke er nu Kuhn skal prøves af. På et tidspunkt vil det vel være logisk at give ham chancen, og måske er det nu timingen er til det, også fordi man kunne trække Augo ind i en (måske spillende) assistentrolle. Men jeg må indrømme at jeg er lidt skeptisk, selv om jeg elsker Kuhn. Spørgsmålet er dog også om Kuhn overhovedet vil være interesseret i at fortsætte som assistent under endnu en ny træner i AaB, han har vel også kontraktudløb til sommer.
Det bliver noget af en opgave Gaarde nu kommer på, men mon ikke at Lynge diskret assisterer Gaarde og advarer ham om faldgruberne.
Sporene fra sommeren 2008 skræmmer, det gik helt galt med først Rioch og senere Pehrsson.

Vi skal passe på at der ikke går for meget indavl i AaB, vi kan bare se på sommerens transfervindue der ellers af mange blev udråbt som genialt endte som en stor skuffelse (Ene, Helenius og RJ).
Tror klubben trænger til frisk blod udefra, det skal meget gerne være en ny træner der ikke er ven af huset.

Det vigtigste er at finde en profil som passer til AaB. Teknisk bold besiddende bold, med vægt på egne talenter er den røde tråd i AaB.
Hvem der matcher denne profil er meget interessant. Hjulmand bliver nok snart ledig, han kan være et meget spændende valg.
Jess Thorup er et andet muligt bud hvis han ellers kan lokkes væk fra DBU.

Solskjær tvivler jeg på. Tror ikke at vi har økonomien til det. Han havde ellers kæmpe succes i den lille norske klub Molde, men det er også en klub som i flere år har været begunstiget af en enorm rig sugardaddy.

Arendt
Landshold
Landshold

Indlæg af Arendt » 22. dec 2014, 12:22

Forza skrev:Godt nok en hurtig afklaring der kom på hans fremtid. Men respekt for at han lader AaB komme med udmeldingen først inden han offentligjorde hans skifte.

Ingen er over klubben, heller ikke KN. Jeg er dog helt sikker på at han nok skal gøre sit ypperligste for at AaB klarer sig bedst muligt inden sommerferien.

Mht. nye træneremner ser jeg Ole Gunnar Solskjaer og Jess Thorup som to trænere jeg godt kunne se en fremtid i.

Frit fra hukommelsen mener jeg dog at Thorup netop har forlænget med DBU, hvilket nok vil vanskeliggøre et skifte for hans vedkommende.

Som jeg også har foreslået. Jeg ser disse to trænere, som vil kunne etablere os i den bedste halvdel af Superligaen. Jess Thorup har forlænget til 2017 med DBU, og dette taler imod ham. Jeg er usikker på, om han har tid til at varetage både U-21 og et job i AaB. Jonas Dal er jeg også meget interesseret i, da han allerede har skabt gode resultater med Hobro. Mine favoritter er på denne baggrund Ole Gunnar Solskjaer og Jonas Dal.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 22. dec 2014, 12:26

Arendt skrev:
frederikshavneren skrev:

Kan sagtens følge dig. På den anden side vil det give rigtig mange udsving, hvis vi får en ny træner til vores unge spillere her i foråret. Lad nu Kent Nielsen gøre foråret færdig, hvor vi forhåbentlig ender i top 6.

Jeg er dog helt vildt skuffet over dette valg fra KN. Jeg havde regnet med, at han ville søge mod udlandet i stedet for en anden superligaklub. I og med at han har valgt OB, som bløder økonomisk og er i gang med at integrere unge spillere fra deres talentafdeling på deres førstehold, forstår jeg det på ingen måde.
Jeg er sikker på at det er udfordringen der tænder Kent, præcist som da han skiftede til os. Hans mål er at lave det samme nummer som han har gjort for os, og føre OB tilbage til toppen. Problemet for Kent, som jeg er sikker på er meget ambitiøs med sin trænerkarriere, ville være at var han blevet i Aalborg kunne han næsten kun skuffe. Det ville være svært for ham at tage det næste skridt, f.eks. som landstræner, hvis han i AaB de kommende år "kun" præsterer de logiske sub-top placeringer. I OB vil han have muligheder for at lave samme nummer som heroppe, løfte dem mod toppen, og være den oplagte kandidat som landstræner i 2016.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 22. dec 2014, 12:30

Arendt skrev:
Forza skrev:Godt nok en hurtig afklaring der kom på hans fremtid. Men respekt for at han lader AaB komme med udmeldingen først inden han offentligjorde hans skifte.

Som jeg også har foreslået. Jeg ser disse to trænere, som vil kunne etablere os i den bedste halvdel af Superligaen. Jess Thorup har forlænget til 2017 med DBU, og dette taler imod ham. Jeg er usikker på, om han har tid til at varetage både U-21 og et job i AaB. Jonas Dal er jeg også meget interesseret i, da han allerede har skabt gode resultater med Hobro. Mine favoritter er på denne baggrund Ole Gunnar Solskjaer og Jonas Dal.
Jeg synes at Jonas Dal er alt for uerfaren. AaB vil uden tvivl ikke være interesseret i at have en træner som også er landstræner, så Jess ville uden tvivl skulle droppe u landsholdet for at være aktuel. Til gengæld kunne man godt forestille sig at han havde en klausul i kontrakt som gjorde ham en kandidat hvis en god klub stod og bankede på.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 22. dec 2014, 12:32

Vi skal have en træner, der ved hvordan man vinder titler og hvordan man spiller europæisk. Så er jeg egentlig ligeglad om han er fra Danmark, Norge, Holland eller Somalia.

Og han bør naturligvis ansættes i januar måned, så han kan bruge vores "gratis forår" på at spille næste sæsons hold sammen.

Besvar