Ny træner - sommeren 2015
Re: Ny træner - sommeren 2015
1) Kuhn
2) Figo
3) Jimmy
Min prioriterede top-3 over emner, jeg håber på.
Men øv - havde godt nok gerne set Kent Nielsen blive et par år mere. Det er enestående, hvad han har præsteret i sin tid i AaB.
2) Figo
3) Jimmy
Min prioriterede top-3 over emner, jeg håber på.
Men øv - havde godt nok gerne set Kent Nielsen blive et par år mere. Det er enestående, hvad han har præsteret i sin tid i AaB.
- NIN
- Allstar

- Favoritspiller: Glenn Hoddle
- Geografisk sted: Vestbyen
- Kontakt:
Hvor mange tænkte og udtrykte med tilgangen af Kent Nielsen, at nu ville AaB i løbet af nogle få år ikke alene vinde mesterskabet, men spille noget af det flottets fodbold set i ligaen i flere år?Arendt skrev:Netop. Jeg kan ikke forstå, hvorfor Lars Søndergaard er på blokken. Hans spillestil er håbløs i forhold til vores fodboldhold. Henrik Clausen som trænede OB, er også et spændende bud, da han p.t. er U18 landsholdstræner og er rigtig dygtig til at arbejde med talenter og gerne vil spille fodbold. Det er efter min mening sådan en profil, som vi skal have.frederikshavneren skrev:Søndergaard som står for noget af Superligaens ringeste og mest destruktive fodbold? Vi spillede noget af Superligaens bedste bold i sidste sæson, prioriteten må være at finde en profil som kan prøve at genskabe det spil og som passer til klubbens røde tråd.Jesper Schmidt skrev:Sauer skrev:Søndergaard har jo på mange måder CV'et til at tage over for Kent. Jeg husker ikke så godt hans første periode i klubben (jeg er født i 1990), og har derfor først rigtigt stiftet bekendtskab med ham, efter han er vendt hjem til Danmark igen. Jeg skal ærligt indrømme, at jeg har ikke har 100 % styr på Sønderjyskes taktiske dispositioner under Lars S., for mest af alt har jeg nok lagt lidt mærke til hans fremtoning af hidsig bitterhed, jeg aldrig helt har kunnet forene med noget AaB-agtigt. Men måske det bare er sådan, det er, at være Sønderjyske-træner.frederikshavneren skrev:Kuhn vil være et ualmindelig risikabelt valg. Han er alt for tæt på spillertruppen.Gentleman Finn skrev:Er Allan Kuhn mon interesseret og interessant? Eller holder idéen om, at assistenten er for tæt på truppen til at kunne overtage chefrollen?
BTs liste over mulige afløsere, de har Søndergaard og Kuhn som favoritter: http://m.bt.dk/fodbold/kent-nielsen-sto ... bbet-i-AaB" onclick="window.open(this.href);return false;
Søndergaard og ålen står for fysisk, destruktiv betonbold. Der er selvfølgelig forskel på AaB og Haderslev, men jeg synes godt nok at det vil være håbløst at vælge Søndergaard.
Jeg er uenig. Henrik Clausen har skabt resultater med OB, hvorefter OB ikke var gearet eller afklaret med, at de ikke kunne hente spillere som Peter Utaka og Eric Djemba-Djemba.Jesper Schmidt skrev:Personligt ville jeg foretrække at man får en træner med bare antydningen af rygrad, og her er Henrik Clausen efter min mening ikke specielt godt udrustet... for at sige det mildt. At den mand er i DBU systemet på så vigtig en post går over min forstand.Arendt skrev:Henrik Clausen som trænede OB, er også et spændende bud, da han p.t. er U18 landsholdstræner og er rigtig dygtig til at arbejde med talenter og gerne vil spille fodbold. Det er efter min mening sådan en profil, som vi skal have.
I denne case er markedsstrategien fastlagt, hvorefter Henrik Clausen vil kunne udvikle sig i et miljø med unge talenter og skabe gode resultater for AaB.
http://www.ob.dk/artikel/henrik-clausen-traener.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Det kan jo netop være fordi han indordner sig efter omstændighederne, for flot fodbold + bundhold + meget få penge er sjældent en vindende combo, se bare på Silkeborg.Arendt skrev:
Du anfører, at Søndergaard spiller fodbold bedst egnet efter omstændighederne. Det er sjovt, at han aldrig har spillet god fodbold.
Som jeg skrev før - var Kent blevet træner i AaB hvis man havde den samme tankegang?
- AaB 85 95 99 08
- Landshold

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: København
Kunne en fin konstellation ikke være Kuhn som cheftræner og Augo som assistent. Augo har lederevnerne og fodboldforstanden. Spørgsmålet er i han har lysten.
KN kunne skabe det i AaB med meget få midler. Lars Søndergaard har skabt store offensive profiler som Lasse Vibe, Rubin Okotie og Antipas på et omstillingshold. Se hvilke spillere Sønderjyske søger og hvilke spillere, som kommer fra deres talentafdeling. Bjørn Paulsen kunne aldrig have været et produkt af vores talentafdeling.Jesper Schmidt skrev:Det kan jo netop være fordi han indordner sig efter omstændighederne, for flot fodbold + bundhold + meget få penge er sjældent en vindende combo, se bare på Silkeborg.Arendt skrev:
Du anfører, at Søndergaard spiller fodbold bedst egnet efter omstændighederne. Det er sjovt, at han aldrig har spillet god fodbold.
Som jeg skrev før - var Kent blevet træner i AaB hvis man havde den samme tankegang?
Hanga skrev:Det går ikke super godt for Kasper Hjulmand og Mainz i denne sæson. Såfremt han kommer i farezonen, kunne han være et godt bud i min bog. Han vil passe fint ind i vores kultur og strategi. Professionel type der er dygtig til at føre unge spillere frem.
Men jeg vil også give Yankee ret i, at Kuhn på rigtig mange punkter er et oplagt valg. Spørgsmålet er om man denne gang tør forfremme en assistent eller om man fortsat føler, at han står spillertruppen for nært. Kent har trods alt haft succes med at holde en vis afstand til spillerne, og ladet Kuhn stå for den opgave.
Smulle Erik er drømmen men tvivler på at han forlader det svenske landshold.
Det er vel kun i de seneste kampe det er gået skidt for Mainz?
I starten af sæsonen satte de klubrekord for flest kampe som ubesejret - vi skal faktisk ikke længere tilbage end til medio oktober:
http://www.b.dk/sport/hjulmand-slog-rekord-i-mainz-sejr" onclick="window.open(this.href);return false;
Uden at kende til Mainz' forventninger til sæsonen, så tror jeg egentlig en 11. plads er okay - jeg forestiller mig ikke han skal nogle steder hen, i hvert fald.
-
Jesper Schmidt
- Halftime

Se på hvilken spillestil som er nødvendig for at klare sig i bunden af superligaen, og på hvilke forudsætninger en lille klub som SønderjyskE har.Arendt skrev:KN kunne skabe det i AaB med meget få midler. Lars Søndergaard har skabt store offensive profiler som Lasse Vibe, Rubin Okotie og Antipas på et omstillingshold. Se hvilke spillere Sønderjyske søger og hvilke spillere, som kommer fra deres talentafdeling. Bjørn Paulsen kunne aldrig have været et produkt af vores talentafdeling.Jesper Schmidt skrev:Det kan jo netop være fordi han indordner sig efter omstændighederne, for flot fodbold + bundhold + meget få penge er sjældent en vindende combo, se bare på Silkeborg.Arendt skrev:
Selvfølgelig skaber en mikroskopisk talentafdeling som den i SønderjyskE ikke samme antal talenter som i AaB, og selvfølgelig er man ude på at skabe talenter som passer ind i den filosofi man overordnet har i klubben, det er logisk, og ikke anderledes for SønderjyskE end det er for AaB, selv om filosofien overordnet er vidt forskellig.
Et friskt bud, men det er svært at se ske, så længe Gaarde er sportschef. Desuden har han kun været cheftræner i en eliteklub i et halvt år; i gang med et spændende projekt med et tophold i tippeligaen, så tror på ingen måde han kunne være interesseret, hvis Gaarde mod forventning skulle ringe..Brent skrev:Jeg så meget gerne David Nielsen eller Jonas Dal i AaB, to unge trænere med masser af gåpåmod og udstråling. David har været outstanding i Norge
Jonas Dal er alt for grøn.
Historikken i AaB taler mest for en udenlandsk træner skal efterfølge en dansk træner, og det ser jeg også helst ske denne gang. De danske trænere, som er ledige eller mulige at hente lige nu, ser ualmindelige kedelige ud. Vi skal have nyt blod udefra. Et navn som Sollied lyder interessant.
-
Jesper Schmidt
- Halftime

Mainz har ikke vundet i de sidste 9 runder i bundesligaen, og kun fået 4 point i samme periode. Det må gøre et hvilket som helst trænersæde usikkert.Ala skrev:Hanga skrev:Det går ikke super godt for Kasper Hjulmand og Mainz i denne sæson. Såfremt han kommer i farezonen, kunne han være et godt bud i min bog. Han vil passe fint ind i vores kultur og strategi. Professionel type der er dygtig til at føre unge spillere frem.
Men jeg vil også give Yankee ret i, at Kuhn på rigtig mange punkter er et oplagt valg. Spørgsmålet er om man denne gang tør forfremme en assistent eller om man fortsat føler, at han står spillertruppen for nært. Kent har trods alt haft succes med at holde en vis afstand til spillerne, og ladet Kuhn stå for den opgave.
I starten af sæsonen satte de klubrekord for flest kampe som ubesejret - vi skal faktisk ikke længere tilbage end til medio oktober:
http://www.b.dk/sport/hjulmand-slog-rekord-i-mainz-sejr" onclick="window.open(this.href);return false;
Uden at kende til Mainz' forventninger til sæsonen, så tror jeg egentlig en 11. plads er okay - jeg forestiller mig ikke han skal nogle steder hen, i hvert fald.
- NIN
- Allstar

- Kontakt:
Jeg er nu ikke utilbøjelig til at give vores ven fra Frederikshavn ret. Kuhns kandidatur bygger primært på manden er et gennemsympatisk menneske og AaB mand. Havde Kuhn nu været en profil som blev bragt i spil udefra og 85% af brugerne ikke havde sympati for, så ville de få kampe som vikarierende cheftræner samt han løb fra stillingen i FCM hurtigt blive bragt i spil som både faglige og psykisk mangler.
Går man med Kuhn løsningen vælger man det ”sikre” og lågen man kender indholdet bag. Både hvad man kan forvente på de ydre og indre linjer og han vil næppe rokke ved hverken AaB båden eller Gaardes verdensbillede. Det er ikke nødvendigvis en dårlig løsning og der er desuden heller ingen tvivl om, at selvfølgelig har Kuhn lært af samarbejdet med både Hamrén og Kent, og har endnu mere erfaring under træner bæltet end sidst han optrådte i chefrollen. Når jeg personligt håber på at valget ikke falder på Kuhn, så hænger det ikke sammen med personen Kuhn, som er mere end vanskeligt ikke at have sympati for, om man så prøvede. Men fordi jeg tror, at vi udviklingsmæssigt vil gå i stå under Kuhn. Jeg kan ikke rigtig se at Kuhn stå og trippe med en masseuforløste idéer han brænder inde med. Derfor vil en trænerprofil udefra, som kan se en idé i måden vi gør tingene på i AaB og som samtidig kan bidrage med ny inspiration til både spillerne individuelt og som hold og være en stærk sparringspartner for Gaarde, være det optimale valg i mit perspektiv. Spørgsmålet er så blot om han findes og om vi har råd? Eller råd til at lade være.
Går man med Kuhn løsningen vælger man det ”sikre” og lågen man kender indholdet bag. Både hvad man kan forvente på de ydre og indre linjer og han vil næppe rokke ved hverken AaB båden eller Gaardes verdensbillede. Det er ikke nødvendigvis en dårlig løsning og der er desuden heller ingen tvivl om, at selvfølgelig har Kuhn lært af samarbejdet med både Hamrén og Kent, og har endnu mere erfaring under træner bæltet end sidst han optrådte i chefrollen. Når jeg personligt håber på at valget ikke falder på Kuhn, så hænger det ikke sammen med personen Kuhn, som er mere end vanskeligt ikke at have sympati for, om man så prøvede. Men fordi jeg tror, at vi udviklingsmæssigt vil gå i stå under Kuhn. Jeg kan ikke rigtig se at Kuhn stå og trippe med en masseuforløste idéer han brænder inde med. Derfor vil en trænerprofil udefra, som kan se en idé i måden vi gør tingene på i AaB og som samtidig kan bidrage med ny inspiration til både spillerne individuelt og som hold og være en stærk sparringspartner for Gaarde, være det optimale valg i mit perspektiv. Spørgsmålet er så blot om han findes og om vi har råd? Eller råd til at lade være.
Hans backe kunne også være en mulighed hvis man går efter en erfaren træner
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Mainz har kun 3 point til nedrykningsstregen så selvfølgelig er Hjulmand i risiko for at blive fyret. Tyske klubber har mindre tålmodighed end danske klubber og nu hvor resultaterne svigter så er Hjulmand naturligvis udsat.Jesper Schmidt skrev:Mainz har ikke vundet i de sidste 9 runder i bundesligaen, og kun fået 4 point i samme periode. Det må gøre et hvilket som helst trænersæde usikkert.Ala skrev:Hanga skrev:Det går ikke super godt for Kasper Hjulmand og Mainz i denne sæson. Såfremt han kommer i farezonen, kunne han være et godt bud i min bog. Han vil passe fint ind i vores kultur og strategi. Professionel type der er dygtig til at føre unge spillere frem.
Måske tager Kent Allan kuhn med til Odense
-
Jesper Schmidt
- Halftime

Jeg er meget enig, men de frederikshavnske argumenter gik på hvorvidt det er en god ide at forfremme ham fra en assistentrolle og hvilke problemer det vil give. Den del synes jeg ikke er problematisk, men jeg er til gengæld enig i at det problematiske kan ligge i om Kuhn er i stand til at videreudvikle, og iøvrigt komme med nye tanker. For den sidste del må vi jo gå ud fra at de tanker allerede er kommet frem internt i AaB, så på den del vinder man ikke noget set i forhold til en fremtidig udvikling, i forhold til at hente nye tanker ind ude fra.NIN den fromme skrev:Jeg er nu ikke utilbøjelig til at give vores ven fra Frederikshavn ret. Kuhns kandidatur bygger primært på manden er et gennemsympatisk menneske og AaB mand. Havde Kuhn nu været en profil som blev bragt i spil udefra og 85% af brugerne ikke havde sympati for, så ville de få kampe som vikarierende cheftræner samt han løb fra stillingen i FCM hurtigt blive bragt i spil som både faglige og psykisk mangler.
Til gengæld kan det være et udmærket valg, hvis man vægter at fortsætte som man har gjort de sidste par år, og ligeledes hvis man mener de store tanker kan tænkes af andre i trænerteamet. Der er ingen tvivl om at Kuhn har nogle kvaliteter som er vigtige i AaB, og jeg tror på ingen måde det er nogen tilfældighed at han har været involveret i halvdelen af klubbens mesterskaber.
Jeg tror dog stadig at det bedste valg er at hente en ny mand ind udefra, uden jeg dog ser det som nogen katastrofe hvis man ender med at vælge Kuhn, for jeg kan også se argumenter for at gå den vej.
Lars Søndergaard har ikke været træneren, som har flyttet Sønderjyske fra et bundhold til et midterhold. Hans bedste placering er en 6. plads. Sønderjyske har hele Sønderjylland, men de har ikke det talent setup, som vi virkelig kan være stolte af. De har ikke spillet boldbesiddende, men omstillingsfodbold. Hvordan passer det ind?Jesper Schmidt skrev:Se på hvilken spillestil som er nødvendig for at klare sig i bunden af superligaen, og på hvilke forudsætninger en lille klub som SønderjyskE har.Arendt skrev:KN kunne skabe det i AaB med meget få midler. Lars Søndergaard har skabt store offensive profiler som Lasse Vibe, Rubin Okotie og Antipas på et omstillingshold. Se hvilke spillere Sønderjyske søger og hvilke spillere, som kommer fra deres talentafdeling. Bjørn Paulsen kunne aldrig have været et produkt af vores talentafdeling.Jesper Schmidt skrev:Det kan jo netop være fordi han indordner sig efter omstændighederne, for flot fodbold + bundhold + meget få penge er sjældent en vindende combo, se bare på Silkeborg.Arendt skrev:
Selvfølgelig skaber en mikroskopisk talentafdeling som den i SønderjyskE ikke samme antal talenter som i AaB, og selvfølgelig er man ude på at skabe talenter som passer ind i den filosofi man overordnet har i klubben, det er logisk, og ikke anderledes for SønderjyskE end det er for AaB, selv om filosofien overordnet er vidt forskellig.
Jeg håber, at AaB søger andre veje. Det kan også blive for meget, at fordi en spiller eller en træner har været i AaB, så skal de ansættes. Det fungerede med Allan Gaarde, men jeg håber virkelig også, at vi får en træner, som gerne vil spille fodbold og være boldbesiddende.
- NIN
- Allstar

- Kontakt:
My bad Jesper. Så læste jeg hans indvendinger forkert eller for hurtigt. I blame x-mas. Men i øvrigt er jeg enig i din overvejelser.Jesper Schmidt skrev:Jeg er meget enig, men de frederikshavnske argumenter gik på hvorvidt det er en god ide at forfremme ham fra en assistentrolle og hvilke problemer det vil give. Den del synes jeg ikke er problematisk, men jeg er til gengæld enig i at det problematiske kan ligge i om Kuhn er i stand til at videreudvikle, og iøvrigt komme med nye tanker. For den sidste del må vi jo gå ud fra at de tanker allerede er kommet frem internt i AaB, så på den del vinder man ikke noget set i forhold til en fremtidig udvikling, i forhold til at hente nye tanker ind ude fra.NIN den fromme skrev:Jeg er nu ikke utilbøjelig til at give vores ven fra Frederikshavn ret. Kuhns kandidatur bygger primært på manden er et gennemsympatisk menneske og AaB mand. Havde Kuhn nu været en profil som blev bragt i spil udefra og 85% af brugerne ikke havde sympati for, så ville de få kampe som vikarierende cheftræner samt han løb fra stillingen i FCM hurtigt blive bragt i spil som både faglige og psykisk mangler.
Til gengæld kan det være et udmærket valg, hvis man vægter at fortsætte som man har gjort de sidste par år, og ligeledes hvis man mener de store tanker kan tænkes af andre i trænerteamet. Der er ingen tvivl om at Kuhn har nogle kvaliteter som er vigtige i AaB, og jeg tror på ingen måde det er nogen tilfældighed at han har været involveret i halvdelen af klubbens mesterskaber.
Jeg tror dog stadig at det bedste valg er at hente en ny mand ind udefra, uden jeg dog ser det som nogen katastrofe hvis man ender med at vælge Kuhn, for jeg kan også se argumenter for at gå den vej.
Der er 10 klubber i nedrykningsfare pt. i tysk fodbold, så alle 10 trænere er simpelthen fyringstruet?? Nu ved jeg godt det lyder MEGA langt ude, men jeg tror altså kun en trænerfyring kommer på tale når klubbens EGEN målsætning ikke opnås.frederikshavneren skrev:Mainz har kun 3 point til nedrykningsstregen så selvfølgelig er Hjulmand i risiko for at blive fyret. Tyske klubber har mindre tålmodighed end danske klubber og nu hvor resultaterne svigter så er Hjulmand naturligvis udsat.Jesper Schmidt skrev:Mainz har ikke vundet i de sidste 9 runder i bundesligaen, og kun fået 4 point i samme periode. Det må gøre et hvilket som helst trænersæde usikkert.Ala skrev:Hanga skrev:Det går ikke super godt for Kasper Hjulmand og Mainz i denne sæson. Såfremt han kommer i farezonen, kunne han være et godt bud i min bog. Han vil passe fint ind i vores kultur og strategi. Professionel type der er dygtig til at føre unge spillere frem.
Efter at have fået nyheden om Kents stop lidt på afstand, ser jeg også positive aspekter i dette. Vi trænger nok til et nyt pust efter 5 år, og Kent kan jo bedst selv afgøre, om han stadig ser sig selv i stand til at rykke AaB til endnu vildere højder.
Mit KLART bedste bud på en ny træner er Jess Thorup (som andre også nævner). Timingen er også perfekt for ham efter U21-EM til sommer. Jeg synes, at han er det mest interessante nye danske navn på trænerfronten - og han har lige skabt et fornemt resultat gennem landsholdets kvalifikation.
Alternativer:
- Hmm... Allan Kuhn, hvis han selv vil - jeg håber virkelig ikke, at vi ender ligesom sidst med Pehrsson, hvor Kuhn blev skuffet over ikke at få chancen.
- Jonas Dal - måske, men jeg er ikke solgt på ham. Men sympatisk gut i lighed med Thorup, og derudover en stærk motivator, og det kan man komme et stykke vej med.
- Jeg ser ikke andre danske muligheder - med mindre Morten Olsen er blevet så forelsket i vores spillestil, at han står klar :-) Søndergaard kan jeg slet ikke se for mig. Lars Olsen - nej, vel?
- Jeg kender ikke det udenlandske marked, men jeg håber, at Jess Thorup står før den tur, med mindre smukke-Erik melder sig klar på at droppe de blå/gule :-)
- David Nielsen - he, he, he - ja, det er nok den første, Gaarde har i tankerne :-)
Mit KLART bedste bud på en ny træner er Jess Thorup (som andre også nævner). Timingen er også perfekt for ham efter U21-EM til sommer. Jeg synes, at han er det mest interessante nye danske navn på trænerfronten - og han har lige skabt et fornemt resultat gennem landsholdets kvalifikation.
Alternativer:
- Hmm... Allan Kuhn, hvis han selv vil - jeg håber virkelig ikke, at vi ender ligesom sidst med Pehrsson, hvor Kuhn blev skuffet over ikke at få chancen.
- Jonas Dal - måske, men jeg er ikke solgt på ham. Men sympatisk gut i lighed med Thorup, og derudover en stærk motivator, og det kan man komme et stykke vej med.
- Jeg ser ikke andre danske muligheder - med mindre Morten Olsen er blevet så forelsket i vores spillestil, at han står klar :-) Søndergaard kan jeg slet ikke se for mig. Lars Olsen - nej, vel?
- Jeg kender ikke det udenlandske marked, men jeg håber, at Jess Thorup står før den tur, med mindre smukke-Erik melder sig klar på at droppe de blå/gule :-)
- David Nielsen - he, he, he - ja, det er nok den første, Gaarde har i tankerne :-)
Skal det være lidt internationalt så kan vi hente svenske Mikael Stahre gratis. Han var træner i Gøteborg indtil den svenske sæsonafslutning, hvor han fik sparket trods sølv.