Elscorpio skrev:Håber AaB går efter en med nogle af disse evner:
1. En der får vores talenter til at gro og blive etablerede navne på vores superligahold
2. En som er en dygtig træner og også kan se hvad holdet mangler som ikke kan skaffes fra egen avl.
3. En som har pressetække
4. En som kan få vores hold til at stå tættere sammen og som spillerne har respekt overfor, både som menneske og træner.
Fire gode ønsker, dertil kan tilføjes:
5. En som kan spille både offensivt OG defensivt fodbold, når det er nødvendigt. Men først og fremmest kan arbejde positivt med det eksisterende spiller potentiale, som i AaBs tilfælde jo er teknisk stærke spillere.
6. En som formår at have et langsigtet perspektiv og påvirke klubbens udvikling positivt, og som har fokus på klubkultur.
7. En som er erfaren nok, til ikke at lade sig ryste når der kommer pres på.
8. En som tidligere har vist gode resultater (top 3-4 resultater med middel-bund hold, betragter jeg som fornuftige resultater), og som måske endnu ikke har forløst sit fulde potentiale (som Kent før han kom til AaB).
9. En som er ledig til sommer.
10. En som ikke er for dyr
Når jeg kigger på ovenstående ønsker, så forekommer det mig, at vi groft overser en oplagt kandidat. Ove Pedersen!
- Her har vi en træner som nyder en enorm respekt i hele fodbold miljøet, og som virker som om han generelt er meget værdsat og respekteret af sine spillere.
- Han har gang på gang bevist, at han kan opdyrke og udvikle talenter, og få en masse ud af undertippede trupper.
- Han har både i FCM og Esbjerg vist at han kan og vil spille positivt angrebs fodbold, når han har holdet, spillerne og klubben/målsætningerne til det. Han har også bevist med FCV, Esbjerg og OB, at han kan skabe den solide defensiv (han er desværre også blevet sat lidt i bås, som en defensiv træner - lyder det som en vi kender?).
- Han er en træner der har skabt positiv udvikling i samtlige klubber han har været i, selv i galehuset GF. Hvor de blev så forvirrede af de gode resultater og den gode stemning, at de fyrede ham til fordel for Fjollerik???
- Han er en træner, som ubestrideligt har de fodboldmæssige kompetencer i orden (han blev valgt som årets træner i 2002), men endnu ikke har været i en klub, hvor han har kunne forløse dette potentiale. FCM var for unge og FCM agtige, og Esbjerg havde hverken potentialet eller økonomien da han var der. I AGF, FCV og OB har hans rolle været oprydder eller redningsmand, så de er ikke værd at tale om. AaB ville være det perfekte sted for Ove P. til at vise hvad han virkelig kan.
- Han er meget praktisk ledig til sommer og han er højest sandsynligt noget billigere, end den mand der afløser ham.
- Sidst men ikke mindst, så kunne det endda tænkes, at Kuhn ville have lyst til at arbejde sammen med ham.
For mig at se, så kunne en Ove P. løsning på rigtig mange måder være den perfekte overraskelse.