Kender ham kun som spiller, træner for fcm, kommentator....så du må meget gerne fortælle mig hvad for en slags træner du syntes han er?swfc skrev:9520AaB skrev:Undskyld at jeg bringer et nyt navn på banen. Formentlig bliver jeg lynchet nu:-).
Mit helt klare førstevalg vil være Kasper Hjulmand, men af mange grunde tror jeg ikke at det er muligt. Når man ikke kan få den man elsker, må man elske den man kan få. Derfor Erik Rasmussen. I mine øjne vil han og Kuhn være et godt match. Erik til det offensive, Kuhn til det defensive. Ja, jeg ved godt han er eks FCM og bla bla bla, men det er Kuhn altså også, og ham er vi vel alle enige om at elske.
Jeg tror slet ikke du ved hvilken type menneske og træner Erik Rasmussen er?
Ny træner - sommeren 2015
- mich1596
- Allstar

- Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
- Geografisk sted: 9000
- Kontakt:
Re: Ny træner - sommeren 2015
-
9520AaB
- Allstar

- Favoritspiller: Maradona
- Geografisk sted: Skørping
Formentlig en træner, der er udpræget tilhænger af offensiv seværdig fodbold, en træner med gode resultater i FCM(dårlige i GF, men det er også et plus). En træner der kan tale godt med medierne, en der skaber positiv stemning. Ja, jeg kan stadig godt se ham her.mich1596 skrev:swfc skrev:9520AaB skrev:Undskyld at jeg bringer et nyt navn på banen. Formentlig bliver jeg lynchet nu:-).
Mit helt klare førstevalg vil være Kasper Hjulmand, men af mange grunde tror jeg ikke at det er muligt. Når man ikke kan få den man elsker, må man elske den man kan få. Derfor Erik Rasmussen. I mine øjne vil han og Kuhn være et godt match. Erik til det offensive, Kuhn til det defensive. Ja, jeg ved godt han er eks FCM og bla bla bla, men det er Kuhn altså også, og ham er vi vel alle enige om at elske.
En træner som har været sexafhængig de sidste 30 år, så hvis Erik langefinger kommer til, skal de unge spændstige spillerkoner nok få en omgang til julefrokosten. Martin Ps eskapader vil blegne ved siden af.mich1596 skrev:Kender ham kun som spiller, træner for fcm, kommentator....så du må meget gerne fortælle mig hvad for en slags træner du syntes han er?swfc skrev:9520AaB skrev:Undskyld at jeg bringer et nyt navn på banen. Formentlig bliver jeg lynchet nu:-).
Herudover er han tilsyneladende også en træner der har umådelig svært ved at skabe diciplin i en trup... det bliver et nej tak herfra.
http://www.bt.dk/fodbold/erik-rasmussen ... g-i-30-aar" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bt.dk/superligaen/agf-under- ... i-udlandet" onclick="window.open(this.href);return false;
Erik Rasmussen er den bløde, slatne type. Ligeglad med autoritet. Møder uforberedt hvis det passer ham. Tilhænger af frihed under ansvar (hvorved han så taber dem der ikke kan styre det) Bare rolig, dette er baseret på Eriks egne fortællinger plus 2. hånds fortællinger fra trænere i DBU systemet (via Disco Glen)Brent skrev:En træner som har været sexafhængig de sidste 30 år, så hvis Erik langefinger kommer til, skal de unge spændstige spillerkoner nok få en omgang til julefrokosten. Martin Ps eskapader vil blegne ved siden af.mich1596 skrev:Kender ham kun som spiller, træner for fcm, kommentator....så du må meget gerne fortælle mig hvad for en slags træner du syntes han er?swfc skrev:9520AaB skrev:Undskyld at jeg bringer et nyt navn på banen. Formentlig bliver jeg lynchet nu:-).
Herudover er han tilsyneladende også en træner der har umådelig svært ved at skabe diciplin i en trup... det bliver et nej tak herfra.
http://www.bt.dk/fodbold/erik-rasmussen ... g-i-30-aar" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bt.dk/superligaen/agf-under- ... i-udlandet" onclick="window.open(this.href);return false;
Og det har ikke noget at gøre med at Erik Rasmussen ikke var en fantastisk fodboldspiller, for det var han. Han ved helt sikkert også hvordan tingene kan og burde gøres. Man kan bare ikke altid regne med han har lyst.
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Jeg har ikke noget imod Erik Rasmussen, at han kan li' at kneppe er kun et plus. Det var værre hvis han ikke gad.
Erik Rasmussen er meget bedre end Lars Olsen.
-
white splash
- Allstar

- Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
- Geografisk sted: Aalborg
Kan forstå at han bare kan gå på uret, hvis han vil have kusse?Provst i Brovst skrev:Jeg har ikke noget imod Erik Rasmussen, at han kan li' at kneppe er kun et plus. Det var værre hvis han ikke gad.
Erik Rasmussen har ikke det, som skal til. Han har ikke mentaliteten til at være træner, da han ikke kan håndtere presset. Siden han blev fyret i AGF, har han gemt sig som ekspert på Canal 6, 8 og 9. Med disse afsløringer omkring hans løse mentalitet ville dette være skadeligt for vores unge spillertrup.
Vi skal i stedet have en træner i lighed med Kent Nielsen, der dyrker disciplinen og det hårde arbejde. Kan sparke folk i røven og få dem til at yde det maksimale. Med inspiration fra guldvideoen skal træneren have så store nosser, at han forbyder spillerne at gå i byen om torsdagen, når vi har vundet pokalen og DM-guld, fordi vi skulle ordne AGF på hjemmebane. Vi skal have en træner med autoritet, som har evnerne til at få os etableret i top 4 og personligheden til at håndtere presset.
Vi skal i stedet have en træner i lighed med Kent Nielsen, der dyrker disciplinen og det hårde arbejde. Kan sparke folk i røven og få dem til at yde det maksimale. Med inspiration fra guldvideoen skal træneren have så store nosser, at han forbyder spillerne at gå i byen om torsdagen, når vi har vundet pokalen og DM-guld, fordi vi skulle ordne AGF på hjemmebane. Vi skal have en træner med autoritet, som har evnerne til at få os etableret i top 4 og personligheden til at håndtere presset.
- Winterburn
- Landshold

- Favoritspiller: Frank Strandli
- Geografisk sted: New York
Jon Dahl? Spændende syntes jeg med hollandsk stil og spillet folk som Ancelotti og Leo Beenhaaker + MO osv.
Bo Henriksen? Alle ved hvad han står for - men klar til toppen?
Måske endda Rene Meulensteen? Han må have fået mere hård og 10 år med Sir Fergie giver sgu ballast uanset
Glem Trond Sollied. Han sværger til den defensive udgave af 4-3-3 og henter spillere til det. Er dyr og efterlader klubber i dårlig forfatning
Drømmen var Kuhn. Ved ikke om han selv har sagt nej eller fundet for let.
Ole Gunnar. Wow. Kunne være fedt. Bange for han er for dyr i løn og spillerbudget.
Kan godt forenige min hjerne til Lars Søndergaard. Kender gamet og har erfaring fra Østrig. Gamle AaB dreng skader heller ikke. Han har gang i noget spændende med han 3-5-2 og med bedre spillere kan det ligefrem gå hen og blive seværdigt.
Bo Henriksen? Alle ved hvad han står for - men klar til toppen?
Måske endda Rene Meulensteen? Han må have fået mere hård og 10 år med Sir Fergie giver sgu ballast uanset
Glem Trond Sollied. Han sværger til den defensive udgave af 4-3-3 og henter spillere til det. Er dyr og efterlader klubber i dårlig forfatning
Drømmen var Kuhn. Ved ikke om han selv har sagt nej eller fundet for let.
Ole Gunnar. Wow. Kunne være fedt. Bange for han er for dyr i løn og spillerbudget.
Kan godt forenige min hjerne til Lars Søndergaard. Kender gamet og har erfaring fra Østrig. Gamle AaB dreng skader heller ikke. Han har gang i noget spændende med han 3-5-2 og med bedre spillere kan det ligefrem gå hen og blive seværdigt.
- Provst i Brovst
- Allstar

Og Morten Olsen, komplet med krig mod pressen og medieblackout - både som spiller og træner. Nej tak.Winterburn skrev:Jon Dahl? Spændende syntes jeg med hollandsk stil og spillet folk som Ancelotti og Leo Beenhaaker + MO osv
Jeg er heller ikke helt vild med Lars Olsen, og ved ikke om han kna bringes til at spille den spillestil klubben vil, fremfor det han nu plejer at stå for.Provst i Brovst skrev:Jeg har ikke noget imod Erik Rasmussen, at han kan li' at kneppe er kun et plus. Det var værre hvis han ikke gad.
Jeg var dog heller ikke vild med Kent (og var det ikke lige for resultaterne han har skabt i mellemtiden, så er jeg det stadig ikke) så hvem ved.
Jeg synes Lars Olsen er det bedste bud blandt danske tidligere superligatrænere. Han har lidt af de samme kvaliteter som Kent. Ikke meget humor, seriøs og hårdtarbejdende, og finder sig ikke i meget pis.
Jeg tror og håber dog på at Gaarde hiver en kanin op, som vi ikke har diskuteret her endnu.
Meget enig i dette. Lars Olsen er også p.t. min realistiske favorit. Med ham ville vi samtidig kunne fortsætte med Allan Kuhn som assistent, mens Poul Erik Andreasen ville kunne fortsætte som udviklingstræner for de unge spillere.Pastorius skrev:Jeg er heller ikke helt vild med Lars Olsen, og ved ikke om han kna bringes til at spille den spillestil klubben vil, fremfor det han nu plejer at stå for.Provst i Brovst skrev:Jeg har ikke noget imod Erik Rasmussen, at han kan li' at kneppe er kun et plus. Det var værre hvis han ikke gad.
Jeg var dog heller ikke vild med Kent (og var det ikke lige for resultaterne han har skabt i mellemtiden, så er jeg det stadig ikke) så hvem ved.
Jeg synes Lars Olsen er det bedste bud blandt danske tidligere superligatrænere. Han har lidt af de samme kvaliteter som Kent. Ikke meget humor, seriøs og hårdtarbejdende, og finder sig ikke i meget pis.
Jeg tror og håber dog på at Gaarde hiver en kanin op, som vi ikke har diskuteret her endnu.
- Provst i Brovst
- Allstar

Sønderlemmende kritik af Lars Olsen her:Pastorius skrev:Jeg er heller ikke helt vild med Lars Olsen, og ved ikke om han kna bringes til at spille den spillestil klubben vil, fremfor det han nu plejer at stå for.Provst i Brovst skrev:Jeg har ikke noget imod Erik Rasmussen, at han kan li' at kneppe er kun et plus. Det var værre hvis han ikke gad.
http://www.tipsbladet.dk/artikel/daarli ... -i-aadalen" onclick="window.open(this.href);return false;
Husk på at i Lars Olsens OB var der frit valg på alle hylder med hensyn til spillere.
Tja, og siden er det jo blot gået fremad for dem, ikke?Provst i Brovst skrev:Sønderlemmende kritik af Lars Olsen her:Pastorius skrev:Jeg er heller ikke helt vild med Lars Olsen, og ved ikke om han kna bringes til at spille den spillestil klubben vil, fremfor det han nu plejer at stå for.Provst i Brovst skrev:Jeg har ikke noget imod Erik Rasmussen, at han kan li' at kneppe er kun et plus. Det var værre hvis han ikke gad.
http://www.tipsbladet.dk/artikel/daarli ... -i-aadalen" onclick="window.open(this.href);return false;
Husk på at i Lars Olsens OB var der frit valg på alle hylder med hensyn til spillere.
Det kan godt være Lars Olsen ikke dur, og jeg har fuld tillid til at Gaarde har styr over den slags inden han ansætter nogen, men der kan altså også være mange andre grunde til at tingene var som de var dernede.
- Provst i Brovst
- Allstar

Nej, fordi efter LO kom oprydningen, slankekuren og tømmermændende. Men det var en fest med sølvmedaljer og gigantisk et forbrug af penge for at nå de guldmedaljer - men de fik dem ikke, ej heller europæisk succes.Pastorius skrev:Tja, og siden er det jo blot gået fremad for dem, ikke?Provst i Brovst skrev:Sønderlemmende kritik af Lars Olsen her:Pastorius skrev:Jeg er heller ikke helt vild med Lars Olsen, og ved ikke om han kna bringes til at spille den spillestil klubben vil, fremfor det han nu plejer at stå for.Provst i Brovst skrev:Jeg har ikke noget imod Erik Rasmussen, at han kan li' at kneppe er kun et plus. Det var værre hvis han ikke gad.
Det kan godt være Lars Olsen ikke dur, og jeg har fuld tillid til at Gaarde har styr over den slags inden han ansætter nogen, men der kan altså også være mange andre grunde til at tingene var som de var dernede.
Interessant artikel. Der er nogle ting, som jeg hæfter mig ved.Provst i Brovst skrev:Sønderlemmende kritik af Lars Olsen her:Pastorius skrev:Jeg er heller ikke helt vild med Lars Olsen, og ved ikke om han kna bringes til at spille den spillestil klubben vil, fremfor det han nu plejer at stå for.Provst i Brovst skrev:Jeg har ikke noget imod Erik Rasmussen, at han kan li' at kneppe er kun et plus. Det var værre hvis han ikke gad.
I OBs storhedstid er det helt korrekt, at de havde nogle stjerner, som var dygtige spillere. Her tænker jeg på Eric Djemba-Djemba, Peter Utaka og Kalilou Traore, som alle er afrikanske spillere. Der bliver nævnt i artiklen, at Lars Olsen er dårlig til mandskabsbehandling og forskelsbehandler folk.
Lars Olsen siger blandt andet:
Jeg er som træner ansat til at skaffe resultater, og det gør jeg netop ved at behandle spillerne forskelligt. Nogen skal stryges med hårene, og andre skal have et spark bagi.
Dette er jeg fuldstændig enig i, da spillere har behov for noget forskelligt. Dette opleves ikke kun i fodbold, men ligeledes i sportsgrene som badminton og håndbold. Dette er, med fare for at bruge dette udtryk på debatsiden, menneskelig intelligens.Måske er nogle af spillerne ikke klar over det, men det er fordi, at nogen skal have skideballer offentligt, mens det med andre er bedre bare at trække dem til side og fortælle det. Det kommer igen an på, hvilken spiller der er tale om, og det er mandskabsbehandling.
Martin Borre udtaler:
I AaB er der et naturligt hieraki, hvor Rasmus Würtz, Augo, Enevoldsen, Henrik Dalsgaard, Thomsen og KEP ligger øverst. Dette ville aldrig ske i AaB, da disse spillere på nuværende tidspunkt lærer de unge spillere, hvordan de skal træne og holder de unge spillere nede. Vi er ydmyge nordjyder. Allan Gaarde ville aldrig købe dyre afrikanere, som kunne ødelægge vores sammenhold, som gang på gang bliver rost af vores spillere. Derudover har vi Allan Kuhn, som har et fantastisk humør og på sin meget intelligente måde er gode til at få spillerne til at præstere. Kent Nielsen er også en hård negl, hvor forskellige kommentatorer gang på gang har hæftet sig ved, at Kent Nielsen aldrig er tilfreds. I vores foregående kampe har han skreget ANDO og THOMSEN osv., hvis de ikke overholderne aftalerne, træffer forkerte valg eller ikke har den rette position. Det har gået meget godt indtil videre med Kent Nielsen ved roret, og jeg ville sige, at det ligeledes kunne gå rigtig godt med Lars Olsen.Da jeg spillede i OB, havde vi en Tobias Grahn i truppen, som godt nok ikke er afrikaner, men alligevel har sin egen måde at gøre tingene på. Det accepterede vi andre til en vis grænse, men nogle gange blev det også for meget, og så var det op til enten træneren eller en af de stærke spillere i truppen at skride ind. Jeg var selv en af de stærke i truppen sammen med blandt andre Ulrik Laursen og Nicolai Stokholm, og vi havde et tydeligt hierarki. OB mangler nok den, eller de, stærke spillere, som påtaler ting over for stjernerne, men hvis ingen gør det, skal det være trænerens opgave at markere, hvem som sætter standarden."Er det en form for misundelse, som spiller en hos de spillere i en trup, som ikke føler at de har samme privilegier som stjernerne?"Nej, ikke decideret misundelse, men der skal være lige vilkår for alle. Hvis der er nogen, som bliver ved med at springe over, hvor gærdet er lavest og for eksempel kun tager tre sprinter, når alle andre skal tage fem, så forsvinder sammenholdsfølelsen. Så gider man heller ikke tage de ekstra løb for dem i kamp.
...men der er andre klubber der er kommet igennem en slankekur på en noget mere elegant måde end OB efter en periode med et kæmpeoverforbrug - hvis du tænker dig godt om så kan du vist godt komme i tanke om én af dem.Provst i Brovst skrev: Nej, fordi efter LO kom oprydningen, slankekuren og tømmermændende. Men det var en fest med sølvmedaljer og gigantisk et forbrug af penge for at nå de guldmedaljer - men de fik dem ikke, ej heller europæisk succes.
OB's problemer stak langt dybere end Lars Olsen og Kim Brink, og de har stadig ikke taget fat det rigtige sted. De skal - mindst - et niveau højere op i ledelsen. Jeg tror ikke på OB's projekt, ikke indenfor Kent Nielsens kontraktperiode i hvert fald, og hvis de vil tilbage på lidt længere sigt, så skal de gøre mere ved kulturen og fundamentet end at hyre Kent.
Jeg vil ikke ud i et febrilsk forsvar for Lars Olsen, for jeg kender ham ikke godt nok, men der er ikke mange af de andre kandidater der bliver nævnt jeg vil juble ret meget over, det er i det lys hans skal bedømmes som mulighed.
Af BT's bud i artiklen er det kun Jonas Dahl som jeg ikke mener er diskvalificeret på forhånd, men det er mest fordi jeg ikke kender ham så godt.
Lars Søndergaard, Troels Bech og Johnny Mølby vil jeg mene er store katastrofer alle sammen. Man må håbe at Gaarde har bedre kandidater i sit netværk.
Denne artikel giver også et billede af Lars Olsen.Provst i Brovst skrev:Nej, fordi efter LO kom oprydningen, slankekuren og tømmermændende. Men det var en fest med sølvmedaljer og gigantisk et forbrug af penge for at nå de guldmedaljer - men de fik dem ikke, ej heller europæisk succes.Pastorius skrev:Tja, og siden er det jo blot gået fremad for dem, ikke?Provst i Brovst skrev:Sønderlemmende kritik af Lars Olsen her:Pastorius skrev:Jeg er heller ikke helt vild med Lars Olsen, og ved ikke om han kna bringes til at spille den spillestil klubben vil, fremfor det han nu plejer at stå for.Provst i Brovst skrev:Jeg har ikke noget imod Erik Rasmussen, at han kan li' at kneppe er kun et plus. Det var værre hvis han ikke gad.
http://www.tipsbladet.dk/artikel/lars-o ... ynes-talte" onclick="window.open(this.href);return false;
- Provst i Brovst
- Allstar

Ikke hvor Lars Olsen har været involveret.Pastorius skrev:...men der er andre klubber der er kommet igennem en slankekur på en noget mere elegant måde end OB efter en periode med et kæmpeoverforbrug - hvis du tænker dig godt om så kan du vist godt komme i tanke om én af dem.Provst i Brovst skrev: Nej, fordi efter LO kom oprydningen, slankekuren og tømmermændende. Men det var en fest med sølvmedaljer og gigantisk et forbrug af penge for at nå de guldmedaljer - men de fik dem ikke, ej heller europæisk succes.
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Jeg kan på ingen måde forestille mig at Lars Olsen eller Liderlige Erik passer på den profil AaB sætter sammen, når man for alvor sætter jagten ind på en ny træner.
Det er nogle svære valg som ledelsen i AaB står overfor, tror jeg. Skal man bruge kassen på at hente den udlandske profil, som jeg bestemt tror man kan tiltrække, skal man tage et af de "sikre" valg i form af en erfaren superligatræner, eller skal man tage chancen med en ung talentfuld træner som f.eks. Jonas Dal, eller måske Bo Henriksen. Jeg hælder som tidligere nævnt mest til at synes man bør tage en snak med Jonas Dal om hans fodboldfilosofier, og grave lidt i hans taktiske evner... der er ingen tvivl om at når det drejer sig om det mandskabsmæssige er han vanvittigt dygtig, og på det plan tror jeg virkelig han ville kunne løfte AaB, men om der er substans i hans taktiske evner og ideologi, er selvfølgelig noget der er svært at se udefra. Som menneske er han uden tvivl fod i hose.
En vis tidligere Man U spiller som står for teknisk og spændende fodbold kunne dog også være enormt interessant, og som mellemstation til at genskabe en premier league karriere kunne jeg faktisk godt tro AaB kunne være interessant for ham.
Men vi må også formode at jo højere profileret en træner vi får, jo mere vil man skulle rette ind efter hans ønsker - spørgsmålet er om det er hvad der er behov for i den nuværende situation.
Det er nogle svære valg som ledelsen i AaB står overfor, tror jeg. Skal man bruge kassen på at hente den udlandske profil, som jeg bestemt tror man kan tiltrække, skal man tage et af de "sikre" valg i form af en erfaren superligatræner, eller skal man tage chancen med en ung talentfuld træner som f.eks. Jonas Dal, eller måske Bo Henriksen. Jeg hælder som tidligere nævnt mest til at synes man bør tage en snak med Jonas Dal om hans fodboldfilosofier, og grave lidt i hans taktiske evner... der er ingen tvivl om at når det drejer sig om det mandskabsmæssige er han vanvittigt dygtig, og på det plan tror jeg virkelig han ville kunne løfte AaB, men om der er substans i hans taktiske evner og ideologi, er selvfølgelig noget der er svært at se udefra. Som menneske er han uden tvivl fod i hose.
En vis tidligere Man U spiller som står for teknisk og spændende fodbold kunne dog også være enormt interessant, og som mellemstation til at genskabe en premier league karriere kunne jeg faktisk godt tro AaB kunne være interessant for ham.
Men vi må også formode at jo højere profileret en træner vi får, jo mere vil man skulle rette ind efter hans ønsker - spørgsmålet er om det er hvad der er behov for i den nuværende situation.
-
sulakvelidze
- Allstar

- Favoritspiller: Lukas Spalvis
Jesper Schmidt skrev:Jeg kan på ingen måde forestille mig at Lars Olsen eller Liderlige Erik passer på den profil AaB sætter sammen, når man for alvor sætter jagten ind på en ny træner.
Jeg er meget enig i, at Jonas Dal bør være en kraftig overvejelse værd for Allan Gaarde. Som du skriver, ser han på mange måder ud til at passe godt til AaB, og forleden sagde Gaarde netop, at den kommende træner skulle passe på de værdier, man har i AaB. Men om han så er taktisk stærk nok og har den rette erfaring til at håndtere presset i en topklub, er selvfølgelig noget helt andet.
Det er jo svært at foreslå navne, der ikke allerede har været nævnt. Men et frækt bud kunne måske være Glen Riddersholm. Han har erfaring, virker enormt dedikeret til sine opgaver, er stærk i mandskabspleje og har frem for alt vindermentalitet. Hvis mesterskabet skulle glippe på heden til foråret, kunne man måske forestille sig, at han var til at lokke til Aalborg.
Hvis Mikael Stahre skal ind i billedet, skal han som minimum researches helt til bunds. Det giver simpelthen for mange panderynker, at en klub, der vinder sølv i Sverige, ikke vurderer ham som den rigtige for dem. Jeg kunne forstå det, hvis det var FCK i Danmark, men at IFK Gøteborg ikke kan leve med sølv i Sverige lyder sgu lidt suspekt. Hvis vi skal kigge mod svenske trænere, kan vi vel lige så godt forhøre os på Magnus Haglund, som var tæt på AaB i 2008. Han er tilsyneladende fri på markedet, og så er han åbenlyst en spasmager:
http://www.vg.no/sport/fotball/lillestr ... /23261421/" onclick="window.open(this.href);return false;
I øvrigt er succesraten med udenlandske trænere vel ikke så fandens stor i AaB? Hans Backe og Erik Hamrén vandt mesterskaber, men Bruce Rioch udviklede sig til en decideret skændsel, og Magnus Pehrsson var bare ikke god eller rutineret nok. Og udenlandske trænere er i det hele taget ikke altid et godt match. FCK, Brøndby, AGF og AaB har vel til sammen fyret omkring halvdelen af de udenlandske trænere, de har haft i de seneste ti år? Jeg har ikke talt nærmere efter, men listen tæller fyringer af Magnus Pehrsson, Bruce Rioch, Roland Nilsson, Søren Åkeby, Rene Meulensteen og Ariel Jacobs. Derfor kan man selvfølgelig godt ramme plet (som AaB med Hamrén og FCK med Ståle i første omgang), men der er bare nogle udfordringer for en udenlandsk træner, som en dansk træner måske slipper for. Så jeg vil foretrække et spændende dansk navn frem for en eksotisk udlænding, der bliver hentet på sit cv.
Jeg har en lille frygt for, at Allan Gaarde lader sig imponere af Troels Bechs retoriske evner. Deres intellekt går sikkert fint i spænd, men selv om jeg på mange måde synes godt om Troels Bech og ville elske at se ham få succes i AaB, skræmmer sporene bare for meget til, at jeg rigtig tror på ham. Jeg har dog bemærket, at tidligere spillere har rost ham som en dygtig træner, så det kan jo være, at han bare mangler det rigtige match - og at det er AaB. Jeg ved det ikke, og jeg ville nok ikke tage chancen, hvis jeg stod med beslutningen.
Nej, min kandidat er indtil videre Jonas Dal. Men hvis jeg havde Gaardes muligheder for at spørge mig frem, ville det måske ændre sig i de kommende uger. Men denne helt sikkert troværdige og meget præcise rangliste placerer i hvert fald Jonas Dal højere end Michael Laudrup:
http://www.coachworldranking.com/rankin ... 14/index/0" onclick="window.open(this.href);return false;
I øvrigt havde jeg egentlig den opfattelse, at trænere og spillere var sidestillet, når det kom til reglerne om, at andre klubber først må kontakte dem et halvt år før kontraktudløb. Men det er åbenbart ikke tilfældet.
Og så var det med Glen Riddersholm selvfølgelig en joke. En rigtig syg omgang julespas.