Ny træner - sommeren 2015

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
nik
Landshold
Landshold

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af nik » 24. dec 2014, 10:31

AaB er vel snart den eneste klub i Jylland som Troels Bech ikke har været i, så måske ender han her, men håber mere på at Wieghorst er blevet træt af AGF. AaB står jo også i den situation at man skal tænke på hvad man vil betale en træner i løn, en Jon Dahl vil ikke nøjes med 1 mill om året plus det løse

swfc
Landshold
Landshold
Geografisk sted: Midthimmerland

Indlæg af swfc » 24. dec 2014, 11:29

Flopliste:
Erik Rasmussen (mentalitet)
Lars Olsen (Brøndby)
Ove Pedersen (Profil, gammeldags?)
Bo Henriksen (erfaring)
David Nielsen (mentalitet. passer så godt til Norge)

Hitliste:
Jonas Dal (ligner han Kuhn for meget?)
Weakhorse (Staves? ;-) )

Måske:
Lars Søndergård (been there, done that?)
Kasper Hjulmand (ledig?)
Mikael Stahre (man kunne hente værdifuld info hos Wæhler)

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 24. dec 2014, 11:55

Jesper Schmidt skrev:
En vis tidligere Man U spiller som står for teknisk og spændende fodbold kunne dog også være enormt interessant, og som mellemstation til at genskabe en premier league karriere kunne jeg faktisk godt tro AaB kunne være interessant for ham.
Mister han ikke en røvfuld millioner tager han et nyt trænerjob?

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 24. dec 2014, 12:03

swfc skrev:Flopliste:
Lars Olsen (Brøndby)
Bo Henriksen (erfaring)

Hitliste:
Weakhorse (Staves? ;-) )

Måske:
Kasper Hjulmand (ledig?)
Ove Pedersen er vel ikke mere gammeldags end Kent. Han er det sikre valg. Husk på, at alle var forundrede da AaB ansatte Kent Nielsen. I dag har han vist sig at være det perfekte match for AaB. Det her er ikke lige til.

swfc
Landshold
Landshold
Geografisk sted: Midthimmerland

Indlæg af swfc » 24. dec 2014, 12:26

Freddie skrev:
swfc skrev:Flopliste:
Lars Olsen (Brøndby)
Bo Henriksen (erfaring)

Hitliste:
Weakhorse (Staves? ;-) )

Måske:
Kasper Hjulmand (ledig?)
Ove Pedersen er vel ikke mere gammeldags end Kent. Han er det sikre valg. Husk på, at alle var forundrede da AaB ansatte Kent Nielsen. I dag har han vist sig at være det perfekte match for AaB. Det her er ikke lige til.
Bemærk mine ? tegn. Tak for input.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 24. dec 2014, 12:49

NIN den fromme skrev:
Jesper Schmidt skrev:
En vis tidligere Man U spiller som står for teknisk og spændende fodbold kunne dog også være enormt interessant, og som mellemstation til at genskabe en premier league karriere kunne jeg faktisk godt tro AaB kunne være interessant for ham.
Mister han ikke en røvfuld millioner tager han et nyt trænerjob?
Hmm, god pointe som jeg ikke havde tænkt over. Jeg kan ikke huske hvor lang kontrakt han havde, og der kan jo også være lavet en anden form for aftale, men du har ret, det gør ham sandsynligvis en pæn sjat mindre realistisk end jeg forestillede mig.

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 24. dec 2014, 12:54

Vi skal satme ikke have Ove P er folk da blevet fuldstændig forrykte. Ove P er lidt samme type som Ove C, de er dygtige til at skrabe point sammen på en beton defensiv og kontrabold. Det er ikke den type træner vi vil have i AaB

Forestil jer lige Ove P i en campinghabbit på sidelinjen, det er der sgu ikke meget klasse over, vi siger nej tak :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown:

Brugeravatar
Kallerhauge
2. div
2. div
Geografisk sted: 9982 Ålbæk

Indlæg af Kallerhauge » 24. dec 2014, 12:59

Brent skrev:Vi skal satme ikke have Ove P er folk da blevet fuldstændig forrykte. Ove P er lidt samme type som Ove C, de er dygtige til at skrabe point sammen på en beton defensiv og kontrabold. Det er ikke den type træner vi vil have i AaB

Forestil jer lige Ove P i en campinghabbit på sidelinjen, det er der sgu ikke meget klasse over, vi siger nej tak :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown:
For min skyld må den næste træner gerne møde op i g-streng. Så længe han formår at vinde en masse kampe. Dog bliver det nok ikke et specielt kønt syn.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 24. dec 2014, 13:03

Brent skrev:Vi skal satme ikke have Ove P er folk da blevet fuldstændig forrykte. Ove P er lidt samme type som Ove C, de er dygtige til at skrabe point sammen på en beton defensiv og kontrabold. Det er ikke den type træner vi vil have i AaB

Nu er det ikke fordi jeg er Ove P fan.
Men hvad er det vi lige har sagt farvel til ??
Var Kent Nielsen ikke præcis det du skriver der, før han kom til AaB ?

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 24. dec 2014, 13:06

sulakvelidze skrev: Og så var det med Glen Riddersholm selvfølgelig en joke. En rigtig syg omgang julespas.
Jeg var tæt på at finde en af de helt store svinere frem, før jeg fik læst dit indlæg færdigt... den slags spøger man sgu ikke med!

Haglund kunne til gengæld være et rigtigt godt bud, hvis man ser mod udlandet.

Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Arendt » 24. dec 2014, 13:29

http://www.bold.dk/nyt/hobro-traener-aa ... envendelse" onclick="window.open(this.href);return false;

Wupti!

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 24. dec 2014, 13:47

Gaarde6 skrev:
Nu er det ikke fordi jeg er Ove P fan.
Men hvad er det vi lige har sagt farvel til ??
Var Kent Nielsen ikke præcis det du skriver der, før han kom til AaB ?
Jeg er heller ikke specielt Ove P-fan, men jeg synes, at det er åbenlyst, at vores spillemåde er læst af alle hold, og at vi skal arbejde sindsygt hårdt for at score mål. Vi har brug for en ændring i tankegangen, eller sagt på en anden måde. Vi skal udvikle os, måske endda baglæns.
Altså skal vi få skabt et kampmiljø, der ender med, at vi kan komme til at spille det hurtige spil vi kan og gerne vil, og efter min mening starter det med et betonforsvar. Altså holder vi nullet bagude, og slår til som en klapperslange, når muligheden viser sig. Hvilken træner kan fremelske det?
Ham vil jeg gerne ha, og så er jeg ligeglad med om han hedder Glen Riddersholm, Ove Pedersen, Peter Rudbæk, Morten Olsen eller Michael Laudrup. Vi er med afstand det bedste fodboldhold, så vi skal selvfølgelig have den bedste og ikke mindst klogeste træner.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 24. dec 2014, 14:00

Efter at have sovet på det et par dage, så er jeg faktisk helt okay med, at Kent stopper. Det var tid til noget nyt. For begge parter. Nu håber jeg, at man finder træneren i god tid, giver Kent sin løn for perioden ud samt et mindre gyldent håndtryk, og så kan den nye træner ellers få lov. Derfor er det for mig et krav, at vores kommende træner er ledig på markedet.

Ja tak:
Mikael Stahre: Ung, kompetent træner, som virker spændende. Der skal graves lidt i historien fra Göteborg, men han er interessant.

Troels Bech: Jeg tror, at Troels Bech passer som fod i hose i AaB. Han virker som en kompetent træner, han er særdeles dygtig i medierne, og han har indimellem præsteret flot offensiv fodbold. I AaB har vi en ideologi om, at vi skal bruge klubbens egne spillere, og at vi taktisk spiller med indadvendte wings og fremskudte backs, samt et teknisk pasningsspil med høj boldbesiddelse. Jeg tror, det er et kanont match.

Jess Thorup: Han er sympatisk mand, som har leveret fine resultater med Esbjerg og U21. Han har ganske vist lige forlænget, men han kunne måske godt lokkes til et trænerjob i AaB. DBU kræver vel næppe absurde summer af AaB.

Ove Pedersen: Jeg ser ham, som Kent Nielsen v. 2.0. Hamrendes sympatisk, erfaren, ekstremt fodboldinteresseret, og så tror jeg, at han ville matche vores profil glimrende.

Nej tak:
Jonas Dal: Måske er han dygtig. Måske er han sympatisk, men jeg nægter simpelthen at acceptere, at vores træner skal være glødende FCM-fan. Så kan han være nok så professionel, men jeg ville simpelthen hade hvert sekund. Derudover synes jeg, at han måske er lige vel grøn.

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Belgien

Indlæg af Jacob » 24. dec 2014, 14:14

Kunji skrev:Efter at have sovet på det et par dage, så er jeg faktisk helt okay med, at Kent stopper. Det var tid til noget nyt. For begge parter. Nu håber jeg, at man finder træneren i god tid, giver Kent sin løn for perioden ud samt et mindre gyldent håndtryk, og så kan den nye træner ellers få lov. Derfor er det for mig et krav, at vores kommende træner er ledig på markedet.

Ja tak:
Mikael Stahre: Ung, kompetent træner, som virker spændende. Der skal graves lidt i historien fra Göteborg, men han er interessant.

Troels Bech: Jeg tror, at Troels Bech passer som fod i hose i AaB. Han virker som en kompetent træner, han er særdeles dygtig i medierne, og han har indimellem præsteret flot offensiv fodbold. I AaB har vi en ideologi om, at vi skal bruge klubbens egne spillere, og at vi taktisk spiller med indadvendte wings og fremskudte backs, samt et teknisk pasningsspil med høj boldbesiddelse. Jeg tror, det er et kanont match.

Jess Thorup: Han er sympatisk mand, som har leveret fine resultater med Esbjerg og U21. Han har ganske vist lige forlænget, men han kunne måske godt lokkes til et trænerjob i AaB. DBU kræver vel næppe absurde summer af AaB.

Ove Pedersen: Jeg ser ham, som Kent Nielsen v. 2.0. Hamrendes sympatisk, erfaren, ekstremt fodboldinteresseret, og så tror jeg, at han ville matche vores profil glimrende.

Nej tak:
Jonas Dal: Måske er han dygtig. Måske er han sympatisk, men jeg nægter simpelthen at acceptere, at vores træner skal være glødende FCM-fan. Så kan han være nok så professionel, men jeg ville simpelthen hade hvert sekund. Derudover synes jeg, at han måske er lige vel grøn.
Hvorfor vil du give Kent både løn i resten af hans kontraktperiode og et gyldent håndtryk? Det er vel enten/eller.
Derudover er jeg meget enig med dine betragtninger, dog med undtagelse af Ove P som jeg ikke kan se passe ind hos os pt. Det er svært at sige det mere præcist hvorfor, men hvis man kigger på hans erfaringer rundt omkring, tror jeg ikke på, at han er manden der kommer med den nye energi og input som vi efterspørger.

Skulle der mod forventning ske en fyring i BIF, så vil jeg gerne sætte Thomas Frank på vores shortlist. Han virker til at have meget af den filosofi som vi gerne vil dyrke videre i AaB og jeg tror at han vil have det godt i vores setup. Derudover har vi god erfaring med at tage en træner der har høstet erfaring i BIF og blevet fyret der :)

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 24. dec 2014, 14:17

Ift. Mikael Stahre, så behøver der jo ikke været noget begravet. AaB forlænger jo heller ikke med Kent et tidspunkt, hvor han har gjort os til mestre. Måske Stahre havde krævet vild løn istedet for at sige stop selv. Kent valgte selv at sige stop.

Haglund og Stahre lyder spændende. Eneste problem er, at der skal skrives med dem nu og ikke til sommer. Jeg tror desværre ikke AaB fyrer Kent nu, men lader den nye træner vente.

Jeg er ikke i tvivl om Kents engagement, men ser hellere en ny mand på posten nu.

Brugeravatar
Henriksen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Müller
Geografisk sted: På tønden

Indlæg af Henriksen » 24. dec 2014, 14:24

Mit personlige træner-ønske er også Thomas Frank. AaBs talent-fabrik passer godt med hans kvaliteter på ungdomsfronten. De Brøndby-fans jeg kender ønsker ham hen hvor peberet gror, og det gik jo meget godt med Kent Nielsen som upopulær BIF-træner i et nyt jysk job.

Lars Søndergaard håber jeg vitterligt ikke på det bliver. Visioner er ikke just et begreb jeg ser foreneligt med den gode Haderslev-træner, og lad os nu bare fortsætte succesen med at hente ikke-AaB relateret materiale til træner-posten.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 24. dec 2014, 14:37

Jeg tvivler stærkt på at Jonas Dahl skulle være aktuel. Han har næsten ingen erfaring fra topniveau og vil i mine øjne være et større sats end Pehrsson var det. Der er et kæmpe spring fra Ikast FS, FCM U-hold og amatører i Hobro, til en af Danmarks største klubber.

Jeg er rimelig overbevist om at det bliver Lars Søndergaard, specielt når han udtaler sig som han gør (meget interesseret). Det kan godt give bagslag for ham hvis han må blive i Sønderjyske. Søndergaard er et ret usexet valg, men omvendt får vi en person der vil brænde for AaB, og som kender og accepterer vores strategi om mådehold og talentudvikling.

Det bliver nok svært at lokke store udenlandske trænerprofiler til, når vi ikke kan tilbyde en stor løn eller et stort spillerbudget. Vi skal have en træner, der vil brænde 100% for at fortsætte vores nuværende kurs.

Andre mulige kandidater, som kunne være passe ind hos os, og være indenfor realistisk rækkevidde, er Thomas Frank og Kasper Hjulmand, såfremt disse skulle få en fyreseddel. Jeg tvivler på at Jess Thorup er aktuel når han lige har forlænget med u21. Troels Bech, Ove P, Lars Olsen osv. får et kæmpe nej tak herfra.

Men mest af alt håber jeg nu bare at AaB ombestemmer sig ift. Kuhn - har stået i lære ved 2 mestertrænere, har vindermentalitet, og kender klubben ud og ind. Lad nu manden få chancen!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 24. dec 2014, 15:13

Hvis ikke det kan blive Kuhn, så må det være en tidligere Red Bull Salzburg træner - gerne en der har masser er erfaring af talentudvikling på høj plan, et højere plan end superligaen.

Ja det er ham, hit mæ' Lars Søndergaard!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 24. dec 2014, 16:09

Lars Søndergaard er enorm omstillingsparat. Tror han kan skifte rolle afhængig af den situation han står i. Så træner han på små vilkår bitcher han ikke over det, er der stjerner i truppen tackler han også det.

Husker tydelig, da en journalist spurgte om han havde ændret på noget, da han blev cheftræner i AaB efter Westergaard(? Husker jeg rigtig?) og steppet op fra assistentrollen.

Her svarede han nej, men ændret så svaret efter at have tænkt sig om, "jo han havde da barberet sig..."

Omstillingsparat!!!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 25. dec 2014, 00:59

Jeg tror ikke rigtigt på det bliver Søndergaard, der har tidligere været muligheder for at hente ham, og der blev han valgt fra, eller var slet ikke på skrivebordet. Så kan det godt være at der i dag sidder en anden i sportsdirektørstolen i AaB end dengang, men jeg tror nok vil skal regne med at ham dersens Lynge som sidder i bestyrelsen nu, ham bliver der lyttet til i AaB. Af samme grund er jeg overbevist om at Magnus Haglund er på blokken.

Besvar