Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Gaarde6 » 30. dec 2014, 17:02

Jeg mener stadigvæk vores problem er at Kusk ikke er her mere!
Vi har rigtig gode angribere! Vi har en mega god og løbestærk midtbane!
MEN vi har ingen spiller med fart og driblinger (på samme tid) og på kusk niveau.
Ikke nok med kusk kunne noget selv. Han kunne også binde 1,5-2 mænd, så der blev skabt plads og chancer til andre spillere.
Vi har ganske enkelt ikke den spiller lige nu!
Jeg mener at vi enten 1) Skal købe ham udefra. Eller 2) satse butikken på den bliver Bruhn, som tager rollen på holdet.
Som det ser ud lige nu, håber jeg på Bruhn får lov at udvikle sig hen over foråret, ved at spille en masse.
Han kunne sagtens være løsningen på sigt.
Og med det "Gratis" forår vi har i vente, burde vi give ham tilliden.

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 30. dec 2014, 19:13

frederikshavneren skrev:
Yankee skrev:Helenius var skuffende - ja, men han blev sandt for dyden heller ikke serviceret ret godt. Ingen indlæg, ingen bagrumsbolde, ingenting. Han måtte selv skabe alle de chancer han fik og fik alligevel lavet en håndfuld mål i et på alle måder umuligt efterår for Helenius.

At gå ud og hente ENDNU flere angribere vil være vanvid. Vi har Anders K. Jakobsen, Nicklas Helenius og Rasmus Jönsson til foråret. En trio som alle (!) andre Superliga-klubber ville have givet deres højre arm for så sent som i sommers. Det er en uhørt stærk angriberbesætning og hvis vi ikke kan få et godt tomandsangreb op at køre peger pilen altså mere på trænerbænken end på svingdøren.

Hvis man ikke kan forstå hvorfor Helenius underpræsterede i efteråret er man både blind på de fodboldfaglige aspekter såvel som de menneskelige. Det grænser sig til en fornærmelse at kræve hans lejeaftale ophævet. Kan du virkelig ikke huske dengang Helenius var ligaens bedste angriber og bankede kasser ind for os? Kan du virkelig ikke forestille dig at han kan nå det niveau igen? Manden er 23 år! Han fortjener vores allesammens opbakning og når vi så får den gamle Helenius tilbage kan i godt pakke sammen med alle jeres Superettan-lottokuponer.
At vi har problemer med at skabe chancer er tydeligt, det viser statistikkerne også. I efteråret var vi et af Superligaens mest effektive hold hvilket selvfølgelig er positivt, men statistikken viste desværre også at vi var et af de hold der skabte færrest chancer.

Helenius var udmærket før han blev solgt til Villa, men det kan vi ikke bruge til noget nu. Det er fortid, det er nutiden som gælder! Når du nu roser Helenius så meget så er det værd at huske på, at selv i de gode perioder før Helenius blev solgt var han ofte meget udskældt her på sitet. Prøv for underholdningens skyld at læse nogle gamle kamptråde. Imidlertid havde Helenius evnen til pludselig at score et fantastisk mål ud af ingenting, det har han slet ikke vist i efteråret og så står indtrykket af en ude af form angriber med dårlige førsteberøringer og slatne afslutninger tilbage..
He he fantastisk sandhedsvidne om Helenius at bruge hvad der er skrevet herinde for når folk skriver noget er det SANDHEDEN.
Tanken om at sende Helenius retur er nok det dummeste jeg nogensinde har læst herinde.
Sindsyg tankegang.

Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Arendt » 30. dec 2014, 23:51

Jeg mener ikke, at det er det rigtige at annullere Helenius' lejekontrakt. Jeg vil give kritikerne på denne side ret i, at Nicklas ikke har spillet, som dengang Nicklas var bedst i AaB. Han har været syg, hvor han har mistet mange kilo muskelmasse, mens han ligeledes har været hårdt ramt mentalt. De fleste inklusiv mig selv troede, at Nicklas var blevet en mere fysisk stærk angriber. Det er han ikke blevet, og det kan der intet gøres noget ved.

Vi har nu en lang opstart, hvor Helenius har mulighed for at finde arbejdshandskerne frem og komme i ordentlig grund -og kampform. Hvis dette lykkedes er jeg ikke i tvivl om, at manden efter sæsonen har lavet + 10 mål i alle turneringer. En anden væsentlig forskel er, at Rasmus Jönsson kommer i spil i dette forår. Han vil kunne servicere til både Nicklas, men ligeledes til kantspillerne, når han kommer i fulde omdrejninger.

Nicklas har yderligere udtalt, at han med sin sportspsykolog har fundet 3 ting, som vil gøre ham glad igen. Den ene er at spille for AaB. Jeg er helt sikker på, at han vil gøre alt for at blive den samme spiller igen. Med hårdt arbejde fra hans side er jeg sikker på, at vi får en bedre spiller at se i foråret. Hvis Nicklas kommer i omdrejninger i foråret, hvori han rammer tæt på sit topniveau, så skal vi uden at blinke købe ham til sommer, da han på sit topniveau har landsholdsklasse.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 31. dec 2014, 03:48

Maglau skrev:
frederikshavneren skrev:
Yankee skrev:Helenius var skuffende - ja, men han blev sandt for dyden heller ikke serviceret ret godt. Ingen indlæg, ingen bagrumsbolde, ingenting. Han måtte selv skabe alle de chancer han fik og fik alligevel lavet en håndfuld mål i et på alle måder umuligt efterår for Helenius.

At gå ud og hente ENDNU flere angribere vil være vanvid. Vi har Anders K. Jakobsen, Nicklas Helenius og Rasmus Jönsson til foråret. En trio som alle (!) andre Superliga-klubber ville have givet deres højre arm for så sent som i sommers. Det er en uhørt stærk angriberbesætning og hvis vi ikke kan få et godt tomandsangreb op at køre peger pilen altså mere på trænerbænken end på svingdøren.

Hvis man ikke kan forstå hvorfor Helenius underpræsterede i efteråret er man både blind på de fodboldfaglige aspekter såvel som de menneskelige. Det grænser sig til en fornærmelse at kræve hans lejeaftale ophævet. Kan du virkelig ikke huske dengang Helenius var ligaens bedste angriber og bankede kasser ind for os? Kan du virkelig ikke forestille dig at han kan nå det niveau igen? Manden er 23 år! Han fortjener vores allesammens opbakning og når vi så får den gamle Helenius tilbage kan i godt pakke sammen med alle jeres Superettan-lottokuponer.
At vi har problemer med at skabe chancer er tydeligt, det viser statistikkerne også. I efteråret var vi et af Superligaens mest effektive hold hvilket selvfølgelig er positivt, men statistikken viste desværre også at vi var et af de hold der skabte færrest chancer.

Helenius var udmærket før han blev solgt til Villa, men det kan vi ikke bruge til noget nu. Det er fortid, det er nutiden som gælder! Når du nu roser Helenius så meget så er det værd at huske på, at selv i de gode perioder før Helenius blev solgt var han ofte meget udskældt her på sitet. Prøv for underholdningens skyld at læse nogle gamle kamptråde. Imidlertid havde Helenius evnen til pludselig at score et fantastisk mål ud af ingenting, det har han slet ikke vist i efteråret og så står indtrykket af en ude af form angriber med dårlige førsteberøringer og slatne afslutninger tilbage..
He he fantastisk sandhedsvidne om Helenius at bruge hvad der er skrevet herinde for når folk skriver noget er det SANDHEDEN.
Tanken om at sende Helenius retur er nok det dummeste jeg nogensinde har læst herinde.
Sindsyg tankegang.
Som jeg skrev i mit indlæg så ved jeg ikke hvordan lejekontrakten er skruet sammen. Måske er det slet ikke muligt at ophæve aftalen, i så fald er det en nyttesløs diskussion.

Det er fint at du ser anderledes på det, men jeg står naturligvis ved hvad jeg skrev. Helenius har skuffet big time i efteråret hvor han slet ikke var den spiller han engang var. Der er mange årsager til at han underpræsterede i efteråret, men samlet set så var det ikke godt nok det han leverede.
Jeg kan slet ikke forstå hvorfor der tilsyneladende er så stor tålmodighed med Helenius, prøv at forestille jer at det var f. eks. Curth som havde leveret et tilsvarende efterår (1 mål i åbent spil i Superligaen). I så fald tør jeg godt garantere at han var blevet savet ned her på sitet.

Journalisterne på de landsdækkende medier er måske også helt galt på den når de nominerede Helenius som en af efterårets største flop (jeg ser bort fra Nordjyskes sportsjournalister som ikke ejer kritisk sans)?

Nu står vi med en dyr underpræsterende angriber, som måske bliver bedre til foråret. Der er ingen garanti for at han bliver bedre og nej der er ingen lang opstart til at finde bedre takter. Træningen genoptages d. 7. januar, men det går altså allerede løs d. 19. februar mod Club Brügge KV.

For lige at skifte emne så er jeg enig med dem som har påpeget manglen på kreativitet på midtbanen som et stort problem. Jeg har altid anset Farums Søren Christensen som en af de mest kreative centrale midtbane spillere i Superligaen, han er transferfri om et døgn. Jeg tror klart at han prioriterer et udlandseventyr, men det ændrer ikke på at an kunne være et meget interessant emne (det til trods for at endnu et lidt skrøbeligt bentøj ikke lige er hvad vi har brug for).

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 31. dec 2014, 13:09

Iflg. bold.dk har vi flere gange i efteråret scoutet midterforsvareren Marc Pedersen fra FC Fredericia, som potentiel Thelander afløser såfremt han bliver solgt.

Marc Pedersen har kontraktudløb i Fredericia til sommer og har ytret ønske om, at skifte til en Superliga klub. Som ung blev Marc Pedersen betegnes som et stortalent, men han har aldrig slået til og er endt som et uforløst evighedstalent. Hverken i Vejle, Randers el. Djurgårdens IF kunne han for alvor gøre sig gældende. Han har tilmed været en del skadet.

Jeg ser absolut ikke Marc Pedersen som afløser for Thelander. I bedste fald er han en hæderlig breddespiller, som sikkert kan gøre det fornuftigt på mandagsholdet (reserveholdet).

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 1. jan 2015, 12:35

Marc Pedersen virker som en fin Thelanderklon.

Han er rigtig god forsvarsspiller eller var, for jeg har ikke set ham i Fredericia. Men det virker til, at har fået styr på skaderne.

Men det er vel ikke utænkeligt at vi sælger en spiller i januar?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 1. jan 2015, 12:37

FlæskeFrank skrev:Marc Pedersen virker som en fin Thelanderklon.

Han er rigtig god forsvarsspiller eller var, for jeg har ikke set ham i Fredericia. Men det virker til, at har fået styr på skaderne.

Men det er vel ikke utænkeligt at vi sælger en spiller i januar?
Da vi købte Rasmus Thelander var han bare et langt større talent end Marc Pedersen er det, og betydeligt yngre. Jeg sidder ikke ligefrem med armene oppe over denne nyhed må jeg sige.

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 1. jan 2015, 13:19

Hvad er det lige du ikke forstår, Frederikshavneren. Yankee skærer det perfekt ud i pap, så man skulle tro, at det forstår enhver. Jeg har selv forsøgt det samme uden held, men helt utroligt er der stadig toneangivende folk på debatten, der ikke kan forholde sig til andres mening. Men du prøver ikke en gang at forstå hvad det er Yankee siger. Du er ligeglad. Vi laver ikke mål nok. Vi fyrer bare angriberne, og kaster en masse penge efter nogle andre, der vil møde de samme problemer. Sådan er verden ikke i AaB, og det ville også være komplet tåbeligt.

Vi har ikke kunnet skabe et spillemiljø, så vi kan udnytte vores offensive folk. Det kan vi ikke, fordi der ikke er nogen af de danske topklubber, der tør spille kampene. Jeg forstår dem godt. Hvorfor skulle de ikke gøre det så svært som muligt for AaB at skabe flot fodbold i Danmark? De gider ikke være til grin, derfor gør de det, de skal. De spiller kampene, så AaB ikke kan komme til at spille ordentlig fodbold.

Hvad er modtrækket så? Det kunne være at erkende, at vi ikke kommer til at spille flot fodbold i en periode. Altså kan vi gardere os mere bagude, så vi i det mindste kan forhindre Kenneth Emil, Thelander eller Nikolaj Larsen i at lave bommerter, der koster point?

Men er det det vi vil? Træneren vil i hvert fald ikke. Han vil spille endnu mere offensivt, med endnu større risiko, at dømme efter hans minespil under kampene. Man det ændrer ikke ved, at Randers ligger på en tredjeplads uden at have noget offensivt spillekoncept. Otte fysisk stærke mand bag bold, los den op foran. Så kommer målet sikkert, og de vinder med 1-0. Ellers spiller de bare 0-0.

Hvordan er det lige du forestiller dig, at Nicklas eller hvem som helst af vores angribere skal kunne klare den slags modstand og sikre os de resultater og den slags spil du forventer? Det synes jeg du skal forklare i stedet for at snakke om fiasko, for fodbold er et kampspil, hvor det går ud på at ødelægge det for modstanderne, og tvinge ham til at begå fejl.
frederikshavneren skrev: At vi har problemer med at skabe chancer er tydeligt, det viser statistikkerne også. I efteråret var vi et af Superligaens mest effektive hold hvilket selvfølgelig er positivt, men statistikken viste desværre også at vi var et af de hold der skabte færrest chancer.

Helenius var udmærket før han blev solgt til Villa, men det kan vi ikke bruge til noget nu. Det er fortid, det er nutiden som gælder! Når du nu roser Helenius så meget så er det værd at huske på, at selv i de gode perioder før Helenius blev solgt var han ofte meget udskældt her på sitet. Prøv for underholdningens skyld at læse nogle gamle kamptråde. Imidlertid havde Helenius evnen til pludselig at score et fantastisk mål ud af ingenting, det har han slet ikke vist i efteråret og så står indtrykket af en ude af form angriber med dårlige førsteberøringer og slatne afslutninger tilbage.

3 mål scorede Helenius i Superligaen i efterårssæsonen (heraf 2 på straffespark), det er godt nok meget tæt på at være dumpet som jeg ser det.

Diskussionen har været oppe og vende før, men det må være tydeligt at Gaarde gamblede big time i sommers ved at hente 3 så rustne spillere. Ene har skuffet, men trods alt scoret et par vigtige mål og langsomt fundet bedre takter. Helenius og RJ har været massive skuffelser. Jeg ser helt klart sommerens fejlslagne transferstrategi, som en væsentlig årsag til efterårets nedtur (Superliga). Jeg ved godt at næsten alle her på sitet tiljublede Gaarde i sommers, men der er nok nogle som har ladet sig forblænde af navnene.

Kan vi sende Helenius retur nu så er det med at gøre det. Så må der være luft i budgettet til at hente en stærk angriber nu hvor SF også er væk.

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 1. jan 2015, 13:51

Freddie skrev:Hvad er det lige du ikke forstår, Frederikshavneren. Yankee skærer det perfekt ud i pap, så man skulle tro, at det forstår enhver. Jeg har selv forsøgt det samme uden held, men helt utroligt er der stadig toneangivende folk på debatten, der ikke kan forholde sig til andres mening. Men du prøver ikke en gang at forstå hvad det er Yankee siger. Du er ligeglad. Vi laver ikke mål nok. Vi fyrer bare angriberne, og kaster en masse penge efter nogle andre, der vil møde de samme problemer. Sådan er verden ikke i AaB, og det ville også være komplet tåbeligt.

Vi har ikke kunnet skabe et spillemiljø, så vi kan udnytte vores offensive folk. Det kan vi ikke, fordi der ikke er nogen af de danske topklubber, der tør spille kampene. Jeg forstår dem godt. Hvorfor skulle de ikke gøre det så svært som muligt for AaB at skabe flot fodbold i Danmark? De gider ikke være til grin, derfor gør de det, de skal. De spiller kampene, så AaB ikke kan komme til at spille ordentlig fodbold.

Hvad er modtrækket så? Det kunne være at erkende, at vi ikke kommer til at spille flot fodbold i en periode. Altså kan vi gardere os mere bagude, så vi i det mindste kan forhindre Kenneth Emil, Thelander eller Nikolaj Larsen i at lave bommerter, der koster point?

Men er det det vi vil? Træneren vil i hvert fald ikke. Han vil spille endnu mere offensivt, med endnu større risiko, at dømme efter hans minespil under kampene. Man det ændrer ikke ved, at Randers ligger på en tredjeplads uden at have noget offensivt spillekoncept. Otte fysisk stærke mand bag bold, los den op foran. Så kommer målet sikkert, og de vinder med 1-0. Ellers spiller de bare 0-0.

Hvordan er det lige du forestiller dig, at Nicklas eller hvem som helst af vores angribere skal kunne klare den slags modstand og sikre os de resultater og den slags spil du forventer? Det synes jeg du skal forklare i stedet for at snakke om fiasko, for fodbold er et kampspil, hvor det går ud på at ødelægge det for modstanderne, og tvinge ham til at begå fejl.
frederikshavneren skrev: At vi har problemer med at skabe chancer er tydeligt, det viser statistikkerne også. I efteråret var vi et af Superligaens mest effektive hold hvilket selvfølgelig er positivt, men statistikken viste desværre også at vi var et af de hold der skabte færrest chancer.

Helenius var udmærket før han blev solgt til Villa, men det kan vi ikke bruge til noget nu. Det er fortid, det er nutiden som gælder! Når du nu roser Helenius så meget så er det værd at huske på, at selv i de gode perioder før Helenius blev solgt var han ofte meget udskældt her på sitet. Prøv for underholdningens skyld at læse nogle gamle kamptråde. Imidlertid havde Helenius evnen til pludselig at score et fantastisk mål ud af ingenting, det har han slet ikke vist i efteråret og så står indtrykket af en ude af form angriber med dårlige førsteberøringer og slatne afslutninger tilbage.

3 mål scorede Helenius i Superligaen i efterårssæsonen (heraf 2 på straffespark), det er godt nok meget tæt på at være dumpet som jeg ser det.

Diskussionen har været oppe og vende før, men det må være tydeligt at Gaarde gamblede big time i sommers ved at hente 3 så rustne spillere. Ene har skuffet, men trods alt scoret et par vigtige mål og langsomt fundet bedre takter. Helenius og RJ har været massive skuffelser. Jeg ser helt klart sommerens fejlslagne transferstrategi, som en væsentlig årsag til efterårets nedtur (Superliga). Jeg ved godt at næsten alle her på sitet tiljublede Gaarde i sommers, men der er nok nogle som har ladet sig forblænde af navnene.

Kan vi sende Helenius retur nu så er det med at gøre det. Så må der være luft i budgettet til at hente en stærk angriber nu hvor SF også er væk.
Jeg er slet ikke enig i din analyse. Vores manglende potinhøst skyldes primært at vi har mangler flow i vores spil, fordi for mange nøglespillere har været skadet og for mange i den faste stamme ikke har præsteret på samme niveau som i mesterskabssæsonen. Mange af de fejl vi laver i opspillet er sket i fuldstændig upressede situationer, det kan modstanderne ikke klandres for.

Tendensen har vi iøvrigt set hver gang AaB har performet godt en sæson, så falder de sammen året efter.

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 1. jan 2015, 15:05

Så vil du måske være god at fortælle mig hvorfor vores skadesplagede hold var i stand til at slå sig videre i EURO League til trods for at den har mødt meget kvalificeret modstand. 3-0 over Dynamo Kiev, 1-0 over Steaua, Bukarest, 2-0 på udebane over Dinamo Zagreb. Man kunne også nævne 1. halvleg i den ulyksalige kamp i Bukarest.
Det er måske bare held, eller kunne det være fordi det drejer sig om stolte klubber, der aldrig kunne få sig til at parkere bussen mod en dansk modstander, og derfor får tæv.
De 3-0 over Kiev er måske det bedste enkeltresultat nogensinde i AaBs historie. Ikke så ringe af et svækket reservehold.
Min teori er, at AaB fik lov til at spille på den måde holdet er bedst, og at det havde marginalerne, en fremragende målmand.
Brent skrev:
Jeg er slet ikke enig i din analyse. Vores manglende potinhøst skyldes primært at vi har mangler flow i vores spil, fordi for mange nøglespillere har været skadet og for mange i den faste stamme ikke har præsteret på samme niveau som i mesterskabssæsonen. Mange af de fejl vi laver i opspillet er sket i fuldstændig upressede situationer, det kan modstanderne ikke klandres for.

Tendensen har vi iøvrigt set hver gang AaB har performet godt en sæson, så falder de sammen året efter.

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 1. jan 2015, 16:17

Freddie skrev:Så vil du måske være god at fortælle mig hvorfor vores skadesplagede hold var i stand til at slå sig videre i EURO League til trods for at den har mødt meget kvalificeret modstand. 3-0 over Dynamo Kiev, 1-0 over Steaua, Bukarest, 2-0 på udebane over Dinamo Zagreb. Man kunne også nævne 1. halvleg i den ulyksalige kamp i Bukarest.
Det er måske bare held, eller kunne det være fordi det drejer sig om stolte klubber, der aldrig kunne få sig til at parkere bussen mod en dansk modstander, og derfor får tæv.
De 3-0 over Kiev er måske det bedste enkeltresultat nogensinde i AaBs historie. Ikke så ringe af et svækket reservehold.
Min teori er, at AaB fik lov til at spille på den måde holdet er bedst, og at det havde marginalerne, en fremragende målmand.
Jeg mener ikke din teori holder. Så må su pogså se på udekampene i EL, hvor vi særligt i den sidste og meget afgørende kamp mod Rio Ave er katastrfalt ringe, her kan du vil ikke beskylde Rio Ave for at parkere nogen bus. Ligeledes var det en katastrofe mod Apoel, der også burde ligge godt til os med deres fremadrettede spil i Nicosia.

Hvis vi så tager sejren på 2-0 over Zagreb, som du fremhæver, spillede vi en dårlig kamp, og kan kunne takke vores målmand for, at det ikke endte rigtig grimt. Vi spillet totalt i bund og fik dygtigt udnyttet et par kontraløb.

Ja hjemmekampene mod Steaua og Kiev får vi hevet spillet op på et andet niveau og minimeret antallet af fejl i forhold til superligaen. Mon ikke det kan tilskrives, at spillerne rammer et lidt andet tændingsniveau når modstanderen hedder Dinamo Kiev end når det er Vestsjælland der kommer forbi?

At vi slår et portogisisk midterhold som Rio Ave knebent hjemme, er vil hvad man må betragte som en pligtsejr.

Men sjovt nok var mønstret jo lidt det samme i efter mesterskabet i 08, her imponerede vi også stort i Europa men kunne ikke få det til at fungere i ligaen.

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 1. jan 2015, 17:33

Men dit eget argument er, at vi er slemt skadesplagede og vi kan ikke klare os i ligaen hvor vi er topseedede. Hvorfor er vi næstbedst med de samme spillere i en meget stærkere besat international turnering hvor vi er bundseedede.
Det kan ikke være på grund af skaderne, da vi klarer os fremragende internationalt. Det betyder ikke at vi ikke taber kampe, men vi vinder dem vi skal vinde, og det er det fodbold på det plan drejer sig om.

Eller er det sådan at Dynamo Kiev rent faktisk er ringere end Sønderjyske, eller at Nordsjælland bare banker Dynamo Zagreb eller Steaua Bukarest? Eller er der alligevel en lille mikroskopisk mulighed for, at når de danske hold har krammet på AaB, så skyldes det, at alle nu har fattet det Lars Søndergaard så for flere år siden og Ove Pedersen opdagede sidste år. Vi parkerer bare bussen, så er de røde stækkede. Hvis ikke vi gør det får vi tæsk i massevis. Hvad tror du de foretrækker?
Brent skrev:
Jeg mener ikke din teori holder. Så må su pogså se på udekampene i EL, hvor vi særligt i den sidste og meget afgørende kamp mod Rio Ave er katastrfalt ringe, her kan du vil ikke beskylde Rio Ave for at parkere nogen bus. Ligeledes var det en katastrofe mod Apoel, der også burde ligge godt til os med deres fremadrettede spil i Nicosia.

Hvis vi så tager sejren på 2-0 over Zagreb, som du fremhæver, spillede vi en dårlig kamp, og kan kunne takke vores målmand for, at det ikke endte rigtig grimt. Vi spillet totalt i bund og fik dygtigt udnyttet et par kontraløb.

Ja hjemmekampene mod Steaua og Kiev får vi hevet spillet op på et andet niveau og minimeret antallet af fejl i forhold til superligaen. Mon ikke det kan tilskrives, at spillerne rammer et lidt andet tændingsniveau når modstanderen hedder Dinamo Kiev end når det er Vestsjælland der kommer forbi?

At vi slår et portogisisk midterhold som Rio Ave knebent hjemme, er vil hvad man må betragte som en pligtsejr.

Men sjovt nok var mønstret jo lidt det samme i efter mesterskabet i 08, her imponerede vi også stort i Europa men kunne ikke få det til at fungere i ligaen.

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 1. jan 2015, 19:18

Freddie skrev:Men dit eget argument er, at vi er slemt skadesplagede og vi kan ikke klare os i ligaen hvor vi er topseedede. Hvorfor er vi næstbedst med de samme spillere i en meget stærkere besat international turnering hvor vi er bundseedede.
Det kan ikke være på grund af skaderne, da vi klarer os fremragende internationalt. Det betyder ikke at vi ikke taber kampe, men vi vinder dem vi skal vinde, og det er det fodbold på det plan drejer sig om.

Eller er det sådan at Dynamo Kiev rent faktisk er ringere end Sønderjyske, eller at Nordsjælland bare banker Dynamo Zagreb eller Steaua Bukarest? Eller er der alligevel en lille mikroskopisk mulighed for, at når de danske hold har krammet på AaB, så skyldes det, at alle nu har fattet det Lars Søndergaard så for flere år siden og Ove Pedersen opdagede sidste år. Vi parkerer bare bussen, så er de røde stækkede. Hvis ikke vi gør det får vi tæsk i massevis. Hvad tror du de foretrækker?
Brent skrev:

Som jeg skriver er det sådan, at spillerne har performet bedre løftet deres spil og lavet færre fejl i de to hjemmekampe mod Kiev og Steaua. I de øvrige europæiske kampe har vi ikke præsteret godt.

Dynamo Kiev er ikke ringere end Sønderjyske, men kunne du måske overveje det argument, at spillerne er mere motiverede og derved præsterer skarpere og laver færre personlige fejæ når det gælder en hjemmekamp mod Kiev end når man for 117 gang møder Sønderjydske på en pløjemark i Haderslev?

Jeg har ikke set hverken EFB. FCN, FCM eller FCK parkere nogen bus overhovedet. For den sags skyld heller ikke FCV, der parkede bussen i langt højere grad under Ove P. Det eneste hold jeg har set pakke sig på Aalborg stadion er Hobro, jeg har set alle hjemmekampene. Det er da klart at vi som forsvarende mesterhold må forventes at have et spilovertag på hjemmebane, alt andet ville da være dybt underligt, men der er ingen af holdene ud over Hobro der har parkeret bussen og forsøgt at ødelægge kampen, hvilket også fremgår af statistikken for boldbesiddelse.

Hvis du ser på skudstatistikken for vores kampe ser du problemet, vi har langt færre afslutninger på mål end vores modstandere. Som Frederikshavneren nævner har især helenius manglet killerinstinkt, han har ofte fået bolden på kanten af feltet, men i stedet for at afslutte på mål fra kanten af feltet, som han gjorde i sine velmagtsdagen bremsr han op og drejer et par gange rundt om sig selv og afleverer tilbage i banen.

Så vi kan desværre ikke tørre vores svingende resultater af på at modstanderne.

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 1. jan 2015, 21:37

Du har ret. Lad os stoppe denne meningsudveksling. Jeg skal nok lade være med at forsøge yderligere at forsøge at give dig et nuanceret billede af efteråret 2014. Jeg havde heller ikke regnet med, at vi kunne komme til en forståelse, men gjorde forsøget alligevel.
Jeg kan bare konstatere, at vi to ikke har set de samme kampe. Du er i godt selskab. Jeg ser heller ikke de samme kampe som Frederikshavneren. Så kan I to glæde jer over det og lide sammen. Jeg kan konstatere, at der kun er en spiller i AaB, der har været på banen i samtlige 29 kampe i efteråret, Nicklas Helenius, så Kent lader til at være okay tilfreds.
Jeg kan dog glæde mig over, at du nu har lagt skadesproblematikken lidt væk. Nu er skadevolderen svingende motivation i din verden. I min er det manglende udvikling og forudseenhed i forhold til hvad der skal ske på banen i en vigtig sæson, men kun når vi spiller i den danske liga og måske pokalturnering, når vi skal til at møde modstandere på topniveau.

Brent skrev:
Som jeg skriver er det sådan, at spillerne har performet bedre løftet deres spil og lavet færre fejl i de to hjemmekampe mod Kiev og Steaua. I de øvrige europæiske kampe har vi ikke præsteret godt.

Dynamo Kiev er ikke ringere end Sønderjyske, men kunne du måske overveje det argument, at spillerne er mere motiverede og derved præsterer skarpere og laver færre personlige fejæ når det gælder en hjemmekamp mod Kiev end når man for 117 gang møder Sønderjydske på en pløjemark i Haderslev?

Jeg har ikke set hverken EFB. FCN, FCM eller FCK parkere nogen bus overhovedet. For den sags skyld heller ikke FCV, der parkede bussen i langt højere grad under Ove P. Det eneste hold jeg har set pakke sig på Aalborg stadion er Hobro, jeg har set alle hjemmekampene. Det er da klart at vi som forsvarende mesterhold må forventes at have et spilovertag på hjemmebane, alt andet ville da være dybt underligt, men der er ingen af holdene ud over Hobro der har parkeret bussen og forsøgt at ødelægge kampen, hvilket også fremgår af statistikken for boldbesiddelse.

Hvis du ser på skudstatistikken for vores kampe ser du problemet, vi har langt færre afslutninger på mål end vores modstandere. Som Frederikshavneren nævner har især helenius manglet killerinstinkt, han har ofte fået bolden på kanten af feltet, men i stedet for at afslutte på mål fra kanten af feltet, som han gjorde i sine velmagtsdagen bremsr han op og drejer et par gange rundt om sig selv og afleverer tilbage i banen.

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 2. jan 2015, 12:16

Younes Namli fra AB kan vi godt glemme. Den offensive profil er tæt på et skifte til Heerenveen http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... alent-i-ab" onclick="window.open(this.href);return false;

Arendt
Landshold
Landshold

Indlæg af Arendt » 2. jan 2015, 16:34

frederikshavneren skrev:Younes Namli fra AB kan vi godt glemme. Den offensive profil er tæt på et skifte til Heerenveen http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... alent-i-ab" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er rigtig ærgerligt! Det er et meget stort skridt for ham, og medmindre han virkelig rykker sig meget i hans første periode i klubben, bliver det svært for ham at få spilletid.

Hvis han ikke slår til, skal vi være hurtige på aftrækkeren, da han minder mig om Kusk om sin spillestil.

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 2. jan 2015, 17:46

Eller også skulle vi rette opmærksomheden mod vores 'gamle kærlighed' Bassel Jradi, der er mislykket i Strømgodset. Er sikker på at han med lidt alfaderlig vejledning fra Poul Erik ville kunne blomstre i Aalborg.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 2. jan 2015, 18:33

Rams skrev:Eller også skulle vi rette opmærksomheden mod vores 'gamle kærlighed' Bassel Jradi, der er mislykket i Strømgodset. Er sikker på at han med lidt alfaderlig vejledning fra Poul Erik ville kunne blomstre i Aalborg.
Han er vel ikke ret meget mere end 20 år er han ?
Så vidt jeg husker spillede han lidt venstre back men er primært venstre fløj ik ?
Han så rigtig spændende ud i AB, men aner ikke, hvordan han har udviklet sig i FCN og i Norge ?

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 2. jan 2015, 18:48

Freddie skrev:Du har ret. Lad os stoppe denne meningsudveksling. Jeg skal nok lade være med at forsøge yderligere at forsøge at give dig et nuanceret billede af efteråret 2014. Jeg havde heller ikke regnet med, at vi kunne komme til en forståelse, men gjorde forsøget alligevel.
Jeg kan bare konstatere, at vi to ikke har set de samme kampe. Du er i godt selskab. Jeg ser heller ikke de samme kampe som Frederikshavneren. Så kan I to glæde jer over det og lide sammen. Jeg kan konstatere, at der kun er en spiller i AaB, der har været på banen i samtlige 29 kampe i efteråret, Nicklas Helenius, så Kent lader til at være okay tilfreds.
Jeg kan dog glæde mig over, at du nu har lagt skadesproblematikken lidt væk. Nu er skadevolderen svingende motivation i din verden. I min er det manglende udvikling og forudseenhed i forhold til hvad der skal ske på banen i en vigtig sæson, men kun når vi spiller i den danske liga og måske pokalturnering, når vi skal til at møde modstandere på topniveau.

Brent skrev:

Årsagen til at Helenius har spillet så
Mange kampe skal findes i manglen på alternativer ikke tilfredshed med hans præstationer.

Arendt
Landshold
Landshold

Indlæg af Arendt » 2. jan 2015, 20:09

Gaarde6 skrev:
Rams skrev:Eller også skulle vi rette opmærksomheden mod vores 'gamle kærlighed' Bassel Jradi, der er mislykket i Strømgodset. Er sikker på at han med lidt alfaderlig vejledning fra Poul Erik ville kunne blomstre i Aalborg.
Han er vel ikke ret meget mere end 20 år er han ?
Så vidt jeg husker spillede han lidt venstre back men er primært venstre fløj ik ?
Han så rigtig spændende ud i AB, men aner ikke, hvordan han har udviklet sig i FCN og i Norge ?
Manden har mig bekendt aldrig spillet venstre back. Bassel Jradi kan spille på begge kanter samt bag angriberen, hvor han er en 10'er type. Hvis han udvikler det defensive har han ligeledes potentiale på 8'er positionen. Han var målfarlig i AB og en stor profil i 1. division.

Låst