Ny træner - sommeren 2015
Re: Ny træner - sommeren 2015
Jeg er altså heller ikke helt tryg ved at bevare Kent som træner. Men man må bare lægge sin tillid til at han er professionel nok, samt stole på Gaardes dømmekraft.
Ja det ser speget ud med Kent. Nu arbejder jeg selv i en større IT-virksomhed og der er det f.eks. ikke givet folk får lov til at komme på job den sidste måned, hvis de står overfor et skifte og det vurderes der kan være den type problemer. Det er jo ganske almindelig common sense. Man kan så spørge, hvem pokker skulle tage over? Jeg tror ikke Gaarde er der, hvor han kunne ansætte en permanent træner nu. Derudover vil det jo være en kattepine, hvis man giver Kuhn holdet og det bliver en kæmpe succes. Det vil give elendige forudsætninger for den nye træner og en skuffet/smuttet Kuhn. Det lette ville sgu være, hvis man troede på Kuhn var manden, lod ham tage over nu og så fandt den assistent der kunne komplementere Kuhn.
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Selvfølgelig fyrer man ikke Kent, nu må i holde op altså. Hvorfor i alverden skulle man dog gøre det? Jeg har fortsat ikke set et eneste godt argument.
Skulle den Kent Nielsen som i samtlige andre henseender er et menneske som sætter en ære i "gammeldags" værdier som ære, og som at man overholder sine aftaler, pludselig gå imod alt han står for og ikke være 100% loyal mod AaB så længe han er her? Ja undskyld mig, men jeg synes simpelthen det lyder som en vanvittig tanke. Jeg er fuldstændig overbevist om at Kent vil gøre alt hvad der står i hans magt for at slutte bedst muligt af med AaB, og jeg kan slet ikke forstå hvorfor det skulle være til diskussion.
Jeg er med på at det vil være optimalt at man får en aftale med den nye træner på plads i god tid før sommerens vigtige transfervindue, men at bruge en bunke penge på at fyre Kent, betale et halvt års ekstra løn til en ny træner, og ikke mindst sætte sig selv under et langt større tidspres i processen med at finde den helt rigtige kommende træner... det lyder i mine ører vanvittigt.
Iøvrigt kan man vel næppe bare lige uden videre fyre en ansat med begrundelsen "vi tror ikke på du i den kommende tid kommer til at opføre dig loyalt mod din arbejdsgiver".
Skulle den Kent Nielsen som i samtlige andre henseender er et menneske som sætter en ære i "gammeldags" værdier som ære, og som at man overholder sine aftaler, pludselig gå imod alt han står for og ikke være 100% loyal mod AaB så længe han er her? Ja undskyld mig, men jeg synes simpelthen det lyder som en vanvittig tanke. Jeg er fuldstændig overbevist om at Kent vil gøre alt hvad der står i hans magt for at slutte bedst muligt af med AaB, og jeg kan slet ikke forstå hvorfor det skulle være til diskussion.
Jeg er med på at det vil være optimalt at man får en aftale med den nye træner på plads i god tid før sommerens vigtige transfervindue, men at bruge en bunke penge på at fyre Kent, betale et halvt års ekstra løn til en ny træner, og ikke mindst sætte sig selv under et langt større tidspres i processen med at finde den helt rigtige kommende træner... det lyder i mine ører vanvittigt.
Iøvrigt kan man vel næppe bare lige uden videre fyre en ansat med begrundelsen "vi tror ikke på du i den kommende tid kommer til at opføre dig loyalt mod din arbejdsgiver".
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Jeg ser Kent Nielsen som en OB træner, nu når han vinder titlen som årets træner så tror jeg at det gør OBerne mere tilfredse end os. Jeg ser ikke længere den hæder som tilhørende AaB men kun Kent personligt.
Jeg tror at AaB's spillere har det på samme måde, han er skiftet uanset hvordan han opfører sig og det må han også selv være mentalt.
AaB skal finde en ny træner ASAP!
Jeg tror at AaB's spillere har det på samme måde, han er skiftet uanset hvordan han opfører sig og det må han også selv være mentalt.
-
seamann
Det er netop den mest anvendte begrundelse i erhvervslivet for fritstillelse af ledere - loyaliteten betvivles (af gode grunde).Jesper Schmidt skrev:Selvfølgelig fyrer man ikke Kent, nu må i holde op altså. Hvorfor i alverden skulle man dog gøre det? Jeg har fortsat ikke set et eneste godt argument.
Hvis KNs loyalitet er 100% vil han ikke besvare opkaldet fra OB - han kan ikke rådgive et konkurrerende selskab samtidig med at han er i AaB A/S.
Han skal ud - og det med det vons.
-
Jesper Schmidt
- Halftime

Men den situation må være den samme, uanset om han nu havde offentliggjort en ny klub eller ej. Hvor tit ser man lige klubber give en træner sparket efter man ikke er blevet enige om en forlængelse? Jeg tror iøvrigt det vil være mere end svært at finde en statistisk tendens som fortæller det skulle være sådan.Provst i Brovst skrev:Jeg ser Kent Nielsen som en OB træner, nu når han vinder titlen som årets træner så tror jeg at det gør OBerne mere tilfredse end os. Jeg ser ikke længere den hæder som tilhørende AaB men kun Kent personligt.
- astonvilla
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
Såfremt du ikke har set et eneste godt argument, så synes jeg du skal kigge en ekstra gang.Jesper Schmidt skrev:Selvfølgelig fyrer man ikke Kent, nu må i holde op altså. Hvorfor i alverden skulle man dog gøre det? Jeg har fortsat ikke set et eneste godt argument.
- astonvilla
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
Såfremt (med kraftig og fed streg under såfremt) det er korrekt at OB er i dialog med Kent omkring eventuelle spillerindkøb - så er det ud af vagten med det samme.dyhrmaN skrev:Med denne nyeste besked fra OB, om at KN allerede tages med på råd i dette transfervindue, synes jeg også, at KNs fortsatte virken i AaB begynder at blive en smule kompliceret.
http://www.bold.dk/nyt/ob-parat-til-at-handle-i-januar
Så er han jo nødvendigvis ikke 100% fokuseret på AaB længere.
Så må Kuhn/PEA tage over indtil afløseren er fundet.
Det er jo også sådan man håndterer en lignende situation i enhver anden større privat virksomhed med respekt for sig selv.
Jeg anfægter ingenlunde Kents professionalisme - men såfremt han inddrages i diverse driftsmæssige overvejelser omkring hans fremtidige virke, så er han jo nødvendigvis ikke 100% til stede heroppe. Derfor er det ud, hvis det er tilfældet.
-
Jesper Schmidt
- Halftime

Selvfølgelig skal Kent ikke udføre arbejde for OB mens han er i AaB, det er sådan set det jeg lige har skrevet at jeg ikke har fantasi til at forestille mig vil ske. Hvorfor skulle man betvivle hans loyalitet? Det forstår jeg simpelthen ikke.seamann skrev:Det er netop den mest anvendte begrundelse i erhvervslivet for fritstillelse af ledere - loyaliteten betvivles (af gode grunde).Jesper Schmidt skrev:Selvfølgelig fyrer man ikke Kent, nu må i holde op altså. Hvorfor i alverden skulle man dog gøre det? Jeg har fortsat ikke set et eneste godt argument.
Hvis KNs loyalitet er 100% vil han ikke besvare opkaldet fra OB - han kan ikke rådgive et konkurrerende selskab samtidig med at han er i AaB A/S.
Og hvordan skulle en fyring eller fritstillelse pga. frygt for det skulle ske iøvrigt kunne hjælpe AaB? I forhold til det konkurrencemæssige, er den eneste gevinst for AaB vel at man så vil styrke OB, fordi de får landets bedste træner et halvt år tidligere end ellers.
Jeg mangler stadig svar på hvad det er som er så frygteligt farligt ved at beholde Kent, at man skal bruge mindst en halv million på at fyre ham, og sætte sig selv under et voldsomt pres med at finde den perfekte nye træner. Hvis worst case scenario er at Kent eventuelt skulle tage telefonen og vende tomlen op eller ned overfor en eller anden tilfældig spiller OB har i kikkerten, synes jeg måske nok frygten er en smule overdrevet. Så kan jeg nu bedre forstå provstens argument, omend jeg ikke er enig i at tro der er særlig stor risiko for at det får en negativ indvirkning.
-
Jesper Schmidt
- Halftime

Ikke uenig. Men der er intet som tyder på det er tilfældet, er der?astonvilla skrev:Derfor er det ud, hvis det er tilfældet.
Præcis der er jo en grund til at medarbejdere, som er på vej over til en konkurrent i alle andre jobs typisk fases ud i den sidste tid og deres primære job bliver overdragelse af viden og opgaver til andre kollegaer/afløsere i den sidste tid. Du giver jo heller ikke en sælger, som er på vej ud tips om mulige kunder. Dels er det bare dumt og det sætter også vedkommende i en fandens kattepine.astonvilla skrev: Jeg anfægter ingenlunde Kents professionalisme - men såfremt han inddrages i diverse driftsmæssige overvejelser omkring hans fremtidige virke, så er han jo nødvendigvis ikke 100% til stede heroppe. Derfor er det ud, hvis det er tilfældet.
-
Jesper Schmidt
- Halftime

Det synes jeg jo netop du (og andre) gør, når frygten for manglende fokus på AaB, og loyalitet overfor AaB, bliver brugt som argumenter for en fyring.astonvilla skrev: Jeg anfægter ingenlunde Kents professionalisme
I min optik er det at se spøgelser, når det drejer sig om Kent Nielsen.
-
Jesper Schmidt
- Halftime

Så må vi jo få fundet en ny træner som i de sidste par måneder kan få overdraget opgaverne løbende af Kent Nielsen, hvis et trænerjob kan sidestilles med et almindeligt job på arbejdsmarkedet...thomasjn skrev:Præcis der er jo en grund til at medarbejdere, som er på vej over til en konkurrent i alle andre jobs typisk fases ud i den sidste tid og deres primære job bliver overdragelse af viden og opgaver til andre kollegaer/afløsere i den sidste tid. Du giver jo heller ikke en sælger, som er på vej ud tips om mulige kunder. Dels er det bare dumt og det sætter også vedkommende i en fandens kattepine.astonvilla skrev: Jeg anfægter ingenlunde Kents professionalisme - men såfremt han inddrages i diverse driftsmæssige overvejelser omkring hans fremtidige virke, så er han jo nødvendigvis ikke 100% til stede heroppe. Derfor er det ud, hvis det er tilfældet.
De der sammenligninger mellem det øvrige arbejdsmarked og sportsligt personale i en pro fodboldklub holder altså ikke, helt generelt.
Selvfølgelig skal han ikke det, medmindre man har et bedre alternativ klar.seamann skrev:Det er netop den mest anvendte begrundelse i erhvervslivet for fritstillelse af ledere - loyaliteten betvivles (af gode grunde).Jesper Schmidt skrev:Selvfølgelig fyrer man ikke Kent, nu må i holde op altså. Hvorfor i alverden skulle man dog gøre det? Jeg har fortsat ikke set et eneste godt argument.
Hvis man fritstiller folk i det private erhvervsliv, så er det for at beskytte forretningshemmeligheder, eller undgå at de kan nå at tage kunder med inden de holder op - og der er det oftest for sent, hvis ikke man har lavet en klausul om det allerede inden da. Ofte ser man at en ledende medarbejder har en klausul om at arbejde indenfor samme branche indenfor et vist tidsrum efter ansættelsens ophør.
Jeg tvivler på at der er ret mange forretningshemmeligheder superligaklubberne imellem, og jeg tror ikke der er nogen fodboldklubber der slipper afsted med at lave en klausul om at en træner ikke må træne andre klubber i ligaen efterfølgende.
Jeg tror ikke et øjeblik på at Kent kommer til at mangle respekt i truppen efterfølgende, og spillerne er nok heller ikke dummere end at de nok ved at Kuhn og Gaarde, sikkert også kan huske hvis de ikke yder optimalt fremover. Mht. at forsøge at hente AaB spillere fremover, så tror jeg ikke på vi er anderledes stillet uanset om han bliver fyret eller ej (tror KEP er i farezonen uanset hvad vi der sker), og det er jo ikke fordi han har en trackrekord i hverken BIF eller AaB, med at hente spillere fra sine tidligere klubber i stort tal (KEP er den eneste jeg kan komme i tanke om).
...men han skal selvfølgelig have at vide at han kun har én arbejdsgiver indtil kontraktudløb. Man kan ikke forhindre ham i at tale med sin kommende arbejdsgiver, men 100% af hans arbejdstid tilhører AaB, og bryder han det, skal kontrakten selvfølgelig ophæves øjeblikligt.
...nå ja, og så er der jo også et signal til en evt. ny træner i hvordan vi behandler medarbejdere, der er på vej væk. Det signal har AaB i hvert fald tidligere tillagt stor værdi.
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Kent indgår forhåbentlig ikke i overvejelserne om klubbens fremtidige transferstrategi, men alligevel ved han sikkert godt hvad der foregår. Nu er det her et meget tænkt eksempel: Det er fremme at AaB er interesseret i Viborgs Kevin Mensah, hvad nu hvis OB ringer og spørger Kent om han gerne vil have K. Mensah til OB?
Er det illoyalt hvis Kent så tager stilling vel vidende AaBs planer?
Der er ikke så mange som skriver om spillertruppen. Hvordan ser de på situationen? For mig at se er det meget vigtigt hvordan truppen håndterer situationen. Det skal naturligvis indgå i Gaardes overvejelser. Fornemmer Gaarde at respekten er væk så er det bare ud af vagten med Kent.
Det kan godt være at Kent og truppen kan håndtere det, det der måske taler for er at vi har udsigt til et par Kanon kampe mod Club Brügge KV. Hvis de ikke kan finde fælles fodslag i fuld fokus på denne opgave er der noget galt.
Alligevel hvis foråret starter med at vi ryger ud mod belgierne og hvis det samme sker mod Esbjerg i pokalen så ligner forårssæsonen en lang ørkenvandring, hvor truppen måske ikke længere har respekt for Kent.
Der er ikke så mange som skriver om spillertruppen. Hvordan ser de på situationen? For mig at se er det meget vigtigt hvordan truppen håndterer situationen. Det skal naturligvis indgå i Gaardes overvejelser. Fornemmer Gaarde at respekten er væk så er det bare ud af vagten med Kent.
Det kan godt være at Kent og truppen kan håndtere det, det der måske taler for er at vi har udsigt til et par Kanon kampe mod Club Brügge KV. Hvis de ikke kan finde fælles fodslag i fuld fokus på denne opgave er der noget galt.
Alligevel hvis foråret starter med at vi ryger ud mod belgierne og hvis det samme sker mod Esbjerg i pokalen så ligner forårssæsonen en lang ørkenvandring, hvor truppen måske ikke længere har respekt for Kent.
Jeg forstår ikke lige hvorfor respekten for træneren skulle forsvinde, og selvom den gør, så har de vel stadig selv et mål om at være bedst mulige, en vis professionalisme om at yde deres bedste uanset hvad, og stadig en mulig konsekvens i at ham der skal forhandle deres næste kontrakt og deres mest sandsynlige assistenttræner fremover også kan vurdere deres opførsel i den periode.frederikshavneren skrev:Kent indgår forhåbentlig ikke i overvejelserne om klubbens fremtidige transferstrategi, men alligevel ved han sikkert godt hvad der foregår. Nu er det her et meget tænkt eksempel: Det er fremme at AaB er interesseret i Viborgs Kevin Mensah, hvad nu hvis OB ringer og spørger Kent om han gerne vil have K. Mensah til OB?
Det er noget andet med motivationen i det scenarie du fremstiller, men det har jo ikke umiddelbart noget med Kent at gøre.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Jeg er selv fortaler for, at vi skifter nu.
Men vi kan ikke skifte nu, hvis vi ikke har den nye træner på plads. I min verden er man ved at lave en AaB-Classic, startede allerede da man kvalificerede sig til gruppespillet, hvor man hellere ville spare sig igennem efteråret i stedet for at hente ekstra spiller ind og betale de basører ekstra for at få bredde i truppen(og nej det er ikke bagklogskabens klare lys).
Nu foretager man sig ikke noget i januar transfervinduet, for "vi har et godt hold og nu må vi se, hvem der skal være træner..." Til sommer er "træneren så lige ankommet og skal se truppen an", så vi spilder endnu et transfervindue. Og det vil også gøre kontraktforlængelserne mere bøvlet med den usikkerhed.
Så Gaarde find din kandidat nu og begynd at hente spillere ind.
Men vi kan ikke skifte nu, hvis vi ikke har den nye træner på plads. I min verden er man ved at lave en AaB-Classic, startede allerede da man kvalificerede sig til gruppespillet, hvor man hellere ville spare sig igennem efteråret i stedet for at hente ekstra spiller ind og betale de basører ekstra for at få bredde i truppen(og nej det er ikke bagklogskabens klare lys).
Nu foretager man sig ikke noget i januar transfervinduet, for "vi har et godt hold og nu må vi se, hvem der skal være træner..." Til sommer er "træneren så lige ankommet og skal se truppen an", så vi spilder endnu et transfervindue. Og det vil også gøre kontraktforlængelserne mere bøvlet med den usikkerhed.
Så Gaarde find din kandidat nu og begynd at hente spillere ind.
Jeg tror på at en lokal har nemmere ved at falde til, og være dygtig fra dag 1, end en fremmed. Nogen gange er det godt med nyt udefra, men alt skepsis mod Kent Nielsen har mig bekendt kørt på hans manglende tilknytning til AaB.frederikshavneren skrev:Gad vide om Lars Søndergaard overhovedet ville være et emne hvis han ikke havde en fortid på Hornevej?634 skrev:Spændende nyt emne, Ally McCoist er også stoppet i Glasgow Rangers, han er nok usandsynlig, men vi bør kigge bredt her i starten af træner søgningen. Jeg vil faktisk være fint tilfreds med Lars Søndergaard.Winterburn skrev:Name dropper life en overset hollænder med god erfaring og ledig på markedet: Mario Been. Har stået i lære hos Bert Van Maijweek og Leo Beenhaaker
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Mario_Been
Lars Søndergaard har meget erfaring også fra udlandet og formentlig gode kontakter (Okotie)
Den samlede pakke med ny træner synes jeg Lars Søndergaard fylder godt ud, og så synes jeg også det virker meget pålideligt, at det kan lykkedes at lave kontrakt med Lars Søndergaard. Det er ikke sikkert, at det ville lykkes at skrive med Mario Been, og mange andre, jeg vil finde det forfærdeligt, hvis det endnu engang kommer til en flerårig træner-farce med først en midlertidig, fordi det ikke lykkes at få ham der blev forsøgt hentet.
Jeg er for så vidt enig Jesper.Jesper Schmidt skrev:Det synes jeg jo netop du (og andre) gør, når frygten for manglende fokus på AaB, og loyalitet overfor AaB, bliver brugt som argumenter for en fyring.astonvilla skrev: Jeg anfægter ingenlunde Kents professionalisme
I min optik er det at se spøgelser, når det drejer sig om Kent Nielsen.
Men det er fandme et kæmpe problem hvis Kent Nielsen går og leger indkøbsmand sammen med OB's sportsdirektør her i januar måned. Det er i min verden direkte noget pis, og så længe Kent netop er på kontrakt her, skal han bare passe sit job her, og ikke snakke nyindkøb med kommende arbejdsgiver. Hvis OB virkelig vil have hans råd om spillerindkøb (som altså sagtens være i direkte konkurrence med AaB!), så må de smide kassen og købe ham fri allerede nu.
Man kan ikke både have en fremtidig aftale på plads, samtidig med man allerede nu samarbejder om spillerindkøb, som er det OB i den bold.dk nyhed lægger op til. Det må Kent sgu også være fornuftig nok til at forstå.