Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af FlæskeFrank » 18. jan 2015, 16:27

Gaarde6 skrev:
Brent skrev:Efterhånden er handlingslammelsen i vores ledelses ved at være skræmmende, vi er en måned fra opstart og en af de vigtigste kampe i klubbens historie, og vi har stadig ikke set skyggen af en forstærkning eller en ny træner.

Gaarde skal snart til at vise sit værd nu, vi mangler desperat en angriber og en back, også gerne en midterforsvarer til at tage over for Kenneth Emil, som desværre ikk har niveauet.

Hvis ikk vi skal få en ordentlig en på hatten af Brugge, skal der handles nu!
WTF ?? En af de vigtigste kampe i klubbens historie ???
Den er da ikke i nærheden af at være det!
Jeg ser det som en bonus kamp. Skaber vi et godt resultat og kommer videre (Hvilket jeg ikke tror en forstærkning fra eller til kommer til at ændre på) Så er det fedt.
Ryger vi ud.. Tja så ryger vi ud. På ingen måde noget som kan pisse mig af.

De vigtige kampe var kval kampene, hvor vi kom ind og fik del i millionerne.
Alt hvad der kommer der efter er bare en bonus i min verden.
Helt enig. Ren flødeskum.

Hvis den skulle have den betydning, så skulle vi jo netop have hentet tre topspillere, som vi ikke havde råd til med mindre vi vandt EL.
- FlæskeFrank

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 18. jan 2015, 16:46

FlæskeFrank skrev:
Gaarde6 skrev:
Brent skrev:Efterhånden er handlingslammelsen i vores ledelses ved at være skræmmende, vi er en måned fra opstart og en af de vigtigste kampe i klubbens historie, og vi har stadig ikke set skyggen af en forstærkning eller en ny træner.

Gaarde skal snart til at vise sit værd nu, vi mangler desperat en angriber og en back, også gerne en midterforsvarer til at tage over for Kenneth Emil, som desværre ikk har niveauet.

Jeg ser det som en bonus kamp. Skaber vi et godt resultat og kommer videre (Hvilket jeg ikke tror en forstærkning fra eller til kommer til at ændre på) Så er det fedt.

Hvis den skulle have den betydning, så skulle vi jo netop have hentet tre topspillere, som vi ikke havde råd til med mindre vi vandt EL.
Det er ren tabermentalitet!

Selvfølgelig er vi underdogs mod Club Brugge, men derfor skal vi da alligevel gå benhårdt efter overraskelsen. Ud over de sportslige oplevelser/udfordringer vil der også være pænt mange penge ved videre avancement (selvf. afhængig af modstander). Vi er Skandinaviens eneste tilbageværende repræsentant i europæisk fodbold, det forpligter sgu.

Angående spillertruppen så må det være tydeligt for alle at vi mangler kreativitet. Hvis Rasmus Jönsson bliver klar så er det naturligvis en kæmpe forstærkning, men når han nu må formodes at være rusten og tilmed har et skrøbeligt bentøj så skal vi passe på med at forvente for meget af svenskeren.

16 mål i 17 superliga kampe viser med al tydelighed hvor store problemer vi havde offensivt i efteråret. Det var desværre ikke udtryk for at vi brændte et hav af chancer, nej det var fordi at vi sled voldsomt med at skabe chancer. Statistikkerne viste også at vi var et af Superligaens absolut ringeste hold til at skabe chancer.

SF og Wichmann er væk, derfor må der være råderum til at gøre noget.

Brugeravatar
Mogensen
1. div
1. div
Geografisk sted: Br.slev

Indlæg af Mogensen » 18. jan 2015, 17:47

Kasper Kusk hjem på leje ???

Han har kun spillet 12 min de sidste 4 kampe
ved godt at vi har mere brug for en venstreback
Og en angriber, men det vil fandme være lækkert
At få Kusk hjem.

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 18. jan 2015, 17:53

Mogensen skrev:Kasper Kusk hjem på leje ???

Han har kun spillet 12 min de sidste 4 kampe
ved godt at vi har mere brug for en venstreback
Og en angriber, men det vil fandme være lækkert
At få Kusk hjem.
Det ser lidt svært ud for Kusk. Han var end ikke i truppen til Twentes udekamp i vaskebaljen i dag.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 18. jan 2015, 18:28

Nej tak, efter et halvt år tror jeg umuligt Kusk er sulten for at spille for AaB igen. Jeg håber for ham han bliver i Twente og kæmper sig på holdet eller i det mindste har modet til at blive i udlandet fremfor at vende hjem og syne hen til at blive blød mellemvare i Suppen.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 18. jan 2015, 18:57

frederikshavneren skrev:
FlæskeFrank skrev:
Gaarde6 skrev:

Det er ren tabermentalitet!

Selvfølgelig er vi underdogs mod Club Brugge, men derfor skal vi da alligevel gå benhårdt efter overraskelsen. Ud over de sportslige oplevelser/udfordringer vil der også være pænt mange penge ved videre avancement (selvf. afhængig af modstander). Vi er Skandinaviens eneste tilbageværende repræsentant i europæisk fodbold, det forpligter sgu.

Angående spillertruppen så må det være tydeligt for alle at vi mangler kreativitet. Hvis Rasmus Jönsson bliver klar så er det naturligvis en kæmpe forstærkning, men når han nu må formodes at være rusten og tilmed har et skrøbeligt bentøj så skal vi passe på med at forvente for meget af svenskeren.

16 mål i 17 superliga kampe viser med al tydelighed hvor store problemer vi havde offensivt i efteråret. Det var desværre ikke udtryk for at vi brændte et hav af chancer, nej det var fordi at vi sled voldsomt med at skabe chancer. Statistikkerne viste også at vi var et af Superligaens absolut ringeste hold til at skabe chancer.

SF og Wichmann er væk, derfor må der være råderum til at gøre noget.
Nu gik snakken omkring Brügge-kampen og dens betydning. Selvfølgelig skal vi gå efter chancen, men den kan ikke definerer vores forår. Den er allerede godkendt i europæisk sammenhæng. I mere end 20 år er vores kamp mod Man C vel det længste et dansk hold er nået. Mange klubber har spillet i februar(første kamp efter jul), men den efterfølgende runde i marts er det vel kun os, som har deltaget i(ren hukommelse).

Jeg har tidligere sagt, at jeg var skuffet over dette vindue, og det har jeg ikke ændret på, men det har intet med Brügge-kampen at gøre. Ligesom Pastorius har ret i, at AaB på ingen måde har indikeret et andet vindue, end det vi oplever.

Men vi er så nogen, som finder den taktik skuffende.
- FlæskeFrank

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 19. jan 2015, 11:45

Ærlig talt synes jeg, at foråret ligner en gratis omgang. Realistisk set kan vi hverken nå det ene eller det andet i Superligaen, pokalturneringen er mest af alt tilfældigheder, og selv om jeg godt kan følge frederikshavneren, er kampene mod Club Brügge først og fremmest bonus. Jeg kan ikke lige se, hvem vi skal hente af spillere for at have en realistisk chance mod det hold, og omfanget af en sådan investering ville næppe stå mål med udbyttet.

Jeg synes, at foråret mest af alt handler om at spille et slagkraftigt hold sammen, der kan præge Superligaen i sæsonen 2015/2016. Det er noget hø med Gorters skade, og havde vi haft mulighed for medaljer, ville jeg også have ønsket erstatning i det tilfælde. Som sagerne er, synes jeg imidlertid, at Blåmand skal have chancen i foråret og få oparbejdet noget rutine, mens vi venter på Ahlmann.

Foråret skal endvidere anvendes til at få Jönsson i omdrejninger og Enevoldsen og Helenius tilbage til fordums form. Hvis de 3 ting lykkes, og Ahlmann/Spalvis vender tilbage, har vi på papiret et vældig stærkt hold, der måske kunne suppleres med en etableret klassespiller udefra.

Jeg er derimod modstander af et eventuelt lejemål med Kasper Kusk; det er problematisk i forhold til vores talentudviklingsstrategi, at vores talenter synes at floppe alle som en, uanset hvor de ender henne. Lad ham kæmpe sig til en plads i Twente, og så kan vi tale om ham i AaB engang om 8-10 år.

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 19. jan 2015, 12:54

Helt enig

Foråret i superligaen er gratis, og det ville være direkte idiotisk at hente nogen, bare fordi vi skal møde Brügge. Uanset hvem det måtte være, er det urealistisk at tro, at vedkommende kunne nå at blive spillet ind på holdet til de første to kampe efter vinterpausen.

Det giver langt mere mening at vise tillid til vores unge drenge og lade eksempelvis Blåbjerg klare paragrafferne på venstre back.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 19. jan 2015, 13:35

9 point op til 3. pladsen med 16 kampe igen, det er for tidligt at give op eller kalde noget for gratis, selvom Blåbjerg selvfølgelig skal have chancen.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 19. jan 2015, 14:02

Gnu skrev:Foråret i superligaen er gratis...
Foråret er ikke gratis!!!

Vi skal pinedød opnå europæisk deltagelse, så efterårets mange rare europoint kan genbruges. De point alene vil formentlig seede os til indtil næstsidste runde(altså før de rigtige kvalkampe). Altså skal vi blot holde seedning og så overraske en gang. Det kan ske.
- FlæskeFrank

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 19. jan 2015, 14:26

FlæskeFrank skrev:

Vi skal pinedød opnå europæisk deltagelse, så efterårets mange rare europoint kan genbruges. De point alene vil formentlig seede os til indtil næstsidste runde(altså før de rigtige kvalkampe). Altså skal vi blot holde seedning og så overraske en gang. Det kan ske.
Enig. Jeg bryder mig ikke om ordet gratis i forbindelse med kampe/sæsoner. Det vil være rædselsfuldt hvis klubben/spillerne ser foråret som gratis, det vil betyde at de allerede har undskyldningen klar hvis de præsterer dårligt. Der er absolut ingen kampe der er gratis og det er uagtet om vi spiller i Parken eller på Camp Nou.

Spændende om Gaarde snart lander en ny spiller. Efter ophævelsen af Wichmanns kontrakt lød det til, at han ville gå målrettet efter at hente en midtbanespiller (K. Mensah?)

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 19. jan 2015, 14:54

FlæskeFrank skrev:

Historisk har vi ikke haft meget gavn af at være seeded (men er selvfølgelig enig).
Med venlig Hilsen
--
Robert

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 19. jan 2015, 15:12

Vi skal have et helt exceptionelt forår, hvis vi skal i betragtning til medaljer. Skal vi spille europæisk fodbold, bliver det via pokalturneringen. Vi har sat for meget over styr i efteråret, hvor særligt de sidste 3 kampe var kostbare. At vi overhovedet beskæftiger os med toppen, skyldes nok mest af alt de sidste dampe fra forårets Double - eufori. Hvis vi havde ligget på samme måde for et år siden, er mit bud, at vi alene havde beskæftiget os med afstanden til nr. 11.

Selvfølgelig er der aldrig noget, der er gratis i betydningen "ligegyldigt"; men foråret ser jeg mest af alt som et pejlemærke på, hvor vi står i sæsonen 2015/2016, der for øvrigt udgør Superligaens 25-års jubilæum.

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 19. jan 2015, 15:13

frederikshavneren skrev:
FlæskeFrank skrev:

Enig. Jeg bryder mig ikke om ordet gratis i forbindelse med kampe/sæsoner. Det vil være rædselsfuldt hvis klubben/spillerne ser foråret som gratis, det vil betyde at de allerede har undskyldningen klar hvis de præsterer dårligt. Der er absolut ingen kampe der er gratis og det er uagtet om vi spiller i Parken eller på Camp Nou.
Prøv nu lige at tænke dig om Frøken Glasset Er Halvtomt. Kan du overhovedet forestille dig en situation, hvor én eneste spiller, træner, holdleder, sportsdirektør, bolddreng i AaB vil stille sig op og sige "Nå ja, det var noget lort, men det var en gratis kamp"? Selvfølgelig vil alle gå efter at komme så højt op i tabellen som muligt, men en eventuel investering skal stå mål med et eventuelt afkast.

Gratis skal naturligvis forstås som en realistisk forventning om, at vi hverken bliver mester eller rykker ned.

Og nu skal Den Evige Sortseer nok komme rendende med en dommedagsprofeti om, at vi teoretisk set godt kan rykke ned.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 19. jan 2015, 15:25

http://nordjyske.dk/nyheder/europaeisk- ... 0/112/1513" onclick="window.open(this.href);return false;

Denne her hører måske mere hjemme i tråden om økonomiske problemer (eller mangel på samme), men umiddelbart ser det jo vældig positivt ud. 40 millioner er mig bekendt også mere, end hvad AaB oprindeligt budgetterede med (30 - 35 millioner kr.) på Europa League.

Så vidt jeg lige kan vurdere, vil AaB efter 4. kvartal i 2014 have en egenkapitel i omegnen af 100 millioner, hvoraf langt størsteparten endda vil være likvide midler. Vi er vel ved at være der, hvor vi kan overkomme en forstærkning af holdet :-)

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 19. jan 2015, 20:37

Jo Inge Berget som har været nævnt herinde på et tidspunkt har netop skrevet kontrakt med Malmö FF.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 19. jan 2015, 20:54

Håber Gaarde holder hovedet iskoldt og ikke kigger alt for meget med herinde, for nogle forslag er helt hen i vejret.

Vi skal tænke på nogle spillere vender tilbage fra skadespause inden Brügge kampen (bl.a. Jönsson) og så tage en vurdering derfra mhs til spillere der er i form og på hvilke pladser vi er sårbare.

Eneste plads vi rigtig er sårbare er venstre back pladsen hvis Blåbjerg (gud forbyde det), også bliver skadet.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 19. jan 2015, 23:20

Hovedet skrev:http://nordjyske.dk/nyheder/europaeisk- ... 0/112/1513

Denne her hører måske mere hjemme i tråden om økonomiske problemer (eller mangel på samme), men umiddelbart ser det jo vældig positivt ud. 40 millioner er mig bekendt også mere, end hvad AaB oprindeligt budgetterede med (30 - 35 millioner kr.) på Europa League.

Så vidt jeg lige kan vurdere, vil AaB efter 4. kvartal i 2014 have en egenkapitel i omegnen af 100 millioner, hvoraf langt størsteparten endda vil være likvide midler. Vi er vel ved at være der, hvor vi kan overkomme en forstærkning af holdet :-)
Ja, likviditeten fejler ikke noget, MEN det skal altså tages alvorligt, når AaB siger de vil have balance i driften. Dvs at vi ikke kan gøre indhug i egenkapitalen, blot for at købe ind.

Jeg tror man - på et tidspunkt - vil se AaB investere noget af egenkapitalen i en eller anden form for værdiskabende aktivitet, der passer ind i værdisættet. Det kunne jo fx være at udvide ungdomsarbejdet, men jeg tror ikke pengene bliver brugt på indkøb af spillere, hvis ikke den daglige drift kan dække omkostningerne og forrentningen af pengene.

....og så tror jeg en lejeerstatning til Gorther/Ahlmann også kunne komme på tale udenfor det normale budget. Altså noget ekstraordinært, man ikke har planlagt med.

Sportslige investeringer, tror jeg kommer til at ske i nogenlunde takt med sportslige resultater.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 20. jan 2015, 11:53

Pastorius skrev:

Ja, likviditeten fejler ikke noget, MEN det skal altså tages alvorligt, når AaB siger de vil have balance i driften. Dvs at vi ikke kan gøre indhug i egenkapitalen, blot for at købe ind.

Jeg tror man - på et tidspunkt - vil se AaB investere noget af egenkapitalen i en eller anden form for værdiskabende aktivitet, der passer ind i værdisættet. Det kunne jo fx være at udvide ungdomsarbejdet, men jeg tror ikke pengene bliver brugt på indkøb af spillere, hvis ikke den daglige drift kan dække omkostningerne og forrentningen af pengene.

....og så tror jeg en lejeerstatning til Gorther/Ahlmann også kunne komme på tale udenfor det normale budget. Altså noget ekstraordinært, man ikke har planlagt med.

Sportslige investeringer, tror jeg kommer til at ske i nogenlunde takt med sportslige resultater.
Først og fremmest betyder pengene, at AaB kan holde længere på gode spillere, sælge dem til højere pris og undgå Kusklignende klausuler i fremtiden. Derudover er der mulighed for akutinvesteringer, hvis AaB - guderne forbyde det - har en efterårssæson á la 2010, hvortil kommer, at man nu omsider ikke hele tiden skal beskæftige sig med lurende konkurs.

Her og nu mener jeg ikke, der er det store behov for forstærkninger, jf. placeringen i Superligaen. Jeg ser gerne Blåbjerg få chancen i foråret, selv om jeg erkender, at vi er svækket som følge af Gorter/Ahlmann - skaderne, og havde vi ligget til medaljer, havde en lejeaftale nok været relevant.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 20. jan 2015, 12:47

Hovedet skrev:
Pastorius skrev:

Først og fremmest betyder pengene, at AaB kan holde længere på gode spillere, sælge dem til højere pris og undgå Kusklignende klausuler i fremtiden. Derudover er der mulighed for akutinvesteringer, hvis AaB - guderne forbyde det - har en efterårssæson á la 2010, hvortil kommer, at man nu omsider ikke hele tiden skal beskæftige sig med lurende konkurs.

Her og nu mener jeg ikke, der er det store behov for forstærkninger, jf. placeringen i Superligaen. Jeg ser gerne Blåbjerg få chancen i foråret, selv om jeg erkender, at vi er svækket som følge af Gorter/Ahlmann - skaderne, og havde vi ligget til medaljer, havde en lejeaftale nok været relevant.
Argumentet med at kunne holde spillerne længere og sælge til højere pris er teoretisk. Det er brugt før i AaB men jeg har aldrig set det udmønte sig i cash.

Hvis det skal virke skal vi nok op at skrive fem års kontrakter med vores talenter.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Låst