Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
ebbejeppe
2. div
2. div

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af ebbejeppe » 20. jan 2015, 13:02

[/quote]
Først og fremmest betyder pengene, at AaB kan holde længere på gode spillere, sælge dem til højere pris og undgå Kusklignende klausuler i fremtiden. [/quote]

Jeg kan ikke se, hvordan en stabil økonomi kan afværge, at frikøbskausuler som Kusks også i fremtiden sniger sig ind i spillerkontrakterne. (Beklager, jeg ved at Kusk-klausul allerede er debatteret herfra og til månen et par gange)
Min pointe er bare - en sådan klausul kan ikke afværges ved en stærk økonomi. Det handler om AaB's sportslige niveau (ja, trods the double er vi stadig for nogle spillere en udviklingsklub, et springbræt eller hvad man nu vil kalde det). Når en spiller, der har ambitioner om at komme til udlandet, skal forhandle kontrakt vil mulighederne for at skifte have højt prioritet - højere end løn, bonusser mm. Derfor kan f.eks. en lav frikøbsklausul være en nødvendighed for at få enderne til at mødes. Det er en størrelse, som en stærkere økonomi ikke kan ændre meget ved.
Lynge har givetvis ikke været begejstret for at give Kusk en klausul, men når knægten (og hans agent) vil have gode kort på hånden i forhold til at komme til udlandet, så er højere sign-on fee, forbedret løn mm. ikke nødvendigvis tilstrækkeligt. Og her mener jeg, at en frikøbsklausul er bedre end en ikke-forlængelse.
Derfor tror jeg ikke, at det nye, solide økonomiske fundament er ensbetydende med, at klausuler er historie i AaB.

krede89
Miniput
Miniput
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af krede89 » 20. jan 2015, 15:25

Nu så jeg, at de i Aarhus tøver med at forlænge Kasper Povlsens kontrakt, som udløber til sommer. Jeg har altid set et lys i ham, og nu hvor det glippede med Jens Jønsson i sommers, og Wichmanns afgang, så kunne jeg sagtens se ham som et fint bud på en erstatning på den centrale midt. Jeg er klar over, at han som type slet ikke er lige med Wichmann, men han har nogle åbenlyse defensive kvaliteter, og han har desuden også gjort sig som back i AGF, da Peter Sørensen var ved roret.

Hvad siger i til ham?

Desuden - er der nogen, der ved om SønderjyskE har købt Erik Marxen permanent eller han fortsat er på leje fra ACH. Han gør det altså helt suverænt godt. Ham så jeg gerne i AaB også.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Indlæg af Spanky » 20. jan 2015, 15:40

krede89 skrev:Nu så jeg, at de i Aarhus tøver med at forlænge Kasper Povlsens kontrakt, som udløber til sommer. Jeg har altid set et lys i ham, og nu hvor det glippede med Jens Jønsson i sommers, og Wichmanns afgang, så kunne jeg sagtens se ham som et fint bud på en erstatning på den centrale midt. Jeg er klar over, at han som type slet ikke er lige med Wichmann, men han har nogle åbenlyse defensive kvaliteter, og han har desuden også gjort sig som back i AGF, da Peter Sørensen var ved roret.

Hvad siger i til ham?

Desuden - er der nogen, der ved om SønderjyskE har købt Erik Marxen permanent eller han fortsat er på leje fra ACH. Han gør det altså helt suverænt godt. Ham så jeg gerne i AaB også.
Uddyb venligst "åbenlyse kvaliteter". Han er en knoldsparker udover det sædvanlige - hans niveau er allerhøjest til 1. div. Wichmann er en sand Rommedahl tempomæssigt sammenlignet med Povlsen og det siger vel ikke så lidt.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 20. jan 2015, 16:37

Spanky skrev:
krede89 skrev:Nu så jeg, at de i Aarhus tøver med at forlænge Kasper Povlsens kontrakt, som udløber til sommer. Jeg har altid set et lys i ham, og nu hvor det glippede med Jens Jønsson i sommers, og Wichmanns afgang, så kunne jeg sagtens se ham som et fint bud på en erstatning på den centrale midt. Jeg er klar over, at han som type slet ikke er lige med Wichmann, men han har nogle åbenlyse defensive kvaliteter, og han har desuden også gjort sig som back i AGF, da Peter Sørensen var ved roret.

Hvad siger i til ham?

Uddyb venligst "åbenlyse kvaliteter". Han er en knoldsparker udover det sædvanlige - hans niveau er allerhøjest til 1. div. Wichmann er en sand Rommedahl tempomæssigt sammenlignet med Povlsen og det siger vel ikke så lidt.
Haha jeg er rørende enig!
Manden er talentløs og har INTET vi kan bruge (mener jeg nu heller ikke Jönsson havde)
Vi har massere af spillere, som er et niveau over de to der!
Vi mangler fart og driblinger på den midtbane! Altså det modsatte af de to AGF spillere.

9800
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Wurtz

Indlæg af 9800 » 20. jan 2015, 17:20

Lidt OFF topic: Jeg debatterede lidt omkring Wichmanns afgang, og skrev (på en sober måde) at jeg mente han var for langsom, og ikke havde niveau til at blive fast starter. Jeg blev SVINET til af en pige, jeg havde overhovedet ikke forstand på fodbold osv... Da jeg så tjekker hendes Facebook er det Wichmanns søster:-) sgu lidt pinligt for ham at hun skal sidde og forsvare ham :-)

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 20. jan 2015, 17:44

Det er naturligvis korrekt, at selv aldrig så stærk en økonomi forhindrer frikøbsklausuler; disse kan jo også være hensigtsmæssige i tilfælde, hvor man sikrer sig en god spiller på favorable vilkår. I tilfældet Kusk var der primo 2012 ikke andet at gøre som følge af klubbens økonomi, men jeg tvivler meget på, at den havde set sådan ud, hvis den var indgået 3 år senere.

Under alle omstændigheder betyder vores nuværende økonomi, at vi dog står bedre i reelt alle situationer. Den lettere fesne konklusion kan vi vist godt drage uden at tage munden for fuld.

Lidt ved siden af emnet vil jeg samtidig rose AaB for at have renset regnskaberne for diverse gøgl og gejl, samtidig med at spillertruppens værdi er nedskrevet til nogle få millioner kroner. Ser man bort fra rigmandsfaktoren, fremstår AaB økonomisk langt sundere og stærkere end f.eks. Brøndby, OB og FCM. Jeg mener, det er noget nær uhørt, at en klub har en egenkapital på ca. 100 millioner kroner, hvoraf skønsmæssigt 80 millioner er likviditet.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 20. jan 2015, 17:45

9800 skrev:...
Maaske du bare skulle lade det vaere ved den samtale, og saa slette det indlaeg der. Der er vel ingen grund til at bringe der her, et sted hvor personen ikke kan og maaske slet ikke har lyst til at forsvare sig selv.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

white splash
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af white splash » 20. jan 2015, 20:45

Buzz Killington skrev:
9800 skrev:...
Maaske du bare skulle lade det vaere ved den samtale, og saa slette det indlaeg der. Der er vel ingen grund til at bringe der her, et sted hvor personen ikke kan og maaske slet ikke har lyst til at forsvare sig selv.
Må vi så heller ikke diskutere spillere, Gaarde, Stadionspeaker, Theodor, Røde, osv... Medmindre man er sikker på at de har en profil herinde?
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 20. jan 2015, 21:31

Esbjerg snupper Mensah
http://www.bold.dk/nyt/esbjerg-vinder-kampen-om-mensah" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 20. jan 2015, 21:38

Enten er det skræmmende at han vælger esbjerg frem for os eller så vælger vi ikke at overstige vores loft for lønudgifter.

Det begrænser os tilsyneladende.

Eller noget helt 3, kunne være at vi ville have haft ham nu.

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 20. jan 2015, 21:52

Kristian skrev:Enten er det skræmmende at han vælger esbjerg frem for os eller så vælger vi ikke at overstige vores loft for lønudgifter.

Det kunne jo også tænkes han ser muligheden for spilletid som værende større i Esbjerg, eller at vi ganske enkelt heller ikke har været så interesserede i ham. Han kunne være spændende, men vi har altså en del folk på den plads, og både Børsting og Bruhn virker som interessante talenter, mens både Enevoldsen og Thomsen er mere etablerede spillere. Og uanset hvor udskældt Ene har været herinde, så har han altså gjort det ganske fint i flere kampe.
Lad os nu bare få hentet en spiller der kan dække den centrale midtbane, gerne en med lidt fremtid.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af mich1596 » 20. jan 2015, 22:21

jonas386 skrev:
Kristian skrev:Enten er det skræmmende at han vælger esbjerg frem for os eller så vælger vi ikke at overstige vores loft for lønudgifter.

Det kunne jo også tænkes han ser muligheden for spilletid som værende større i Esbjerg, eller at vi ganske enkelt heller ikke har været så interesserede i ham. Han kunne være spændende, men vi har altså en del folk på den plads, og både Børsting og Bruhn virker som interessante talenter, mens både Enevoldsen og Thomsen er mere etablerede spillere. Og uanset hvor udskældt Ene har været herinde, så har han altså gjort det ganske fint i flere kampe.
Lad os nu bare få hentet en spiller der kan dække den centrale midtbane, gerne en med lidt fremtid.
Money makes the world go round :cool: tror dog på at vi har et grundlæggende stærkere "set up" end esbjerg....så held og lykke til Mensha i esbjerg....der lige så godt kunne have valgt randers som en vej ud i glemsel.
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Tyskeren
Allstar
Allstar

Indlæg af Tyskeren » 20. jan 2015, 22:23

Snakkede med en stor aktionær igår, og han sagde at nogle af de tunge aktionærer har sagt til ledelsen i AaB, at de ikke må gå i den anden grøft og slet ikke bruge nogle penge.. Nu er der et solidt økonomisk grundlag og derfor er der luft til at hente et par nye spillere. Gaarde havde beroliget dem om at der var noget på vej.. Men den nye træner skal efter sigende købes fri af sin nuværende kontrakt og det kommer til at koste.

Spændende spændende...

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 20. jan 2015, 22:25

Det kan jo også være at Mensah har fravalgt os pga. usikkerheden vedr. den sportslige ledelse når Kent stopper. Måske Mensah har prioriteret at snakke med træneren (stirrende Niels Frederiksen), hvilket naturligvis ikke kan lade sig gøre i vores tilfælde.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Re: Sv: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Kristian » 20. jan 2015, 22:25

Tyskeren skrev:Snakkede med en stor aktionær igår, og han sagde at nogle af de tunge aktionærer har sagt til ledelsen i AaB, at de ikke må gå i den anden grøft og slet ikke bruge nogle penge.. Nu er der et solidt økonomisk grundlag og derfor er der luft til at hente et par nye spillere. Gaarde havde beroliget dem om at der var noget på vej.. Men den nye træner skal efter sigende købes fri af sin nuværende kontrakt og det kommer til at koste.

Spændende spændende...
Spændende at der bliver sagt dette. Ikke at aktionærerene har det sidste ord, men det er deres penge der skal investeres.

Håber Gaarde holder tungen lige i munden.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 20. jan 2015, 22:38

Tyskeren skrev: Men den nye træner skal efter sigende købes fri af sin nuværende kontrakt og det kommer til at koste.
Det lyder ikke til det bliver Lars Søndergaard så. Han er kontraktløs til sommer. Tyder på det enten er en udenlandsk træner, eller måske Jess Thorup.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Tyskeren
Allstar
Allstar

Indlæg af Tyskeren » 20. jan 2015, 22:45

Som jeg har hørt det, vil Gaarde have træneren på plads inden han begynder og hente nye spillere.. Igen - det er hvad jeg har hørt fra en stor aktionær med indblik i AaB.

EfBeren
Drenge
Drenge

Indlæg af EfBeren » 20. jan 2015, 22:47

mich1596 skrev:
jonas386 skrev:

Money makes the world go round :cool: tror dog på at vi har et grundlæggende stærkere "set up" end esbjerg....så held og lykke til Mensha i esbjerg....der lige så godt kunne have valgt randers som en vej ud i glemsel.
Aldrig sammenlign EfB og Randers, der er milevidt en kæmpe forskel på de to klubber. Meget muligt, at trupperne er nogenlunde ens i styrkeforhold, men EfB er bare en på alle måder langt større klub end Randers FC, der ikke har den store historie, fans, traditioner osv at byde på- beklager, hvis jeg har misforstået dit indlæg.

Mht til Mensah, så troede jeg han ville vælge AaB især grundet jeres fantastiske sæson sidste år, samt flotte spil. Som I selv er inde på, så har det nok spillet ind, at der er usikkerhed om den kommende træner i AaB, mens der er klarhed på linjerne i EfB omkring træneren.

Men lad os nu se, om han overhovedet vælger EfB eller om det er en and.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 20. jan 2015, 22:51

Er sådan lidt so-so med Mensah. Han er en spændende spiller, men jeg synes jeg ikke det er en spiller man skal betale i dyre summer for. Han har haft fordelen af to interesserede klubber og EfB var måske villig til at betale mere. Er jo selv fortaler for klubben skal gøre noget, men at bruge uforholdsvist mange penge på en spiller som Mensah det synes ville være dumt, hvis det er det som er tilfældet. Der er masser af spillere på hans niveau.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 20. jan 2015, 22:54

jonas386 skrev:
Tyskeren skrev: Men den nye træner skal efter sigende købes fri af sin nuværende kontrakt og det kommer til at koste.
Det lyder ikke til det bliver Lars Søndergaard så. Han er kontraktløs til sommer. Tyder på det enten er en udenlandsk træner, eller måske Jess Thorup.
Eller Lars Olsen :S

Måske det er værd at lave en liste over trænere i Allsvenskan, med tanke på klubbens forkærlighed for svenske trænere samt rygtet for et par dage siden om at Gaarde var på vej til Sverige.

Låst