Jeg er faktisk meget enig med dig. Jeg er på den ene side glad for, hvis han kommer, men er også noget i tvivl om hans egentlige niveau. At han så bliver gratis eller i hvert fald, bliver relativt billig i pris, er selvfølgelig meget fint. Og igen helt enig i, at der er mange interessante spillere derude der sagtens kan matche Mensah.thomasjn skrev:Er sådan lidt so-so med Mensah. Han er en spændende spiller, men jeg synes jeg ikke det er en spiller man skal betale i dyre summer for. Han har haft fordelen af to interesserede klubber og EfB var måske villig til at betale mere. Er jo selv fortaler for klubben skal gøre noget, men at bruge uforholdsvist mange penge på en spiller som Mensah det synes ville være dumt, hvis det er det som er tilfældet. Der er masser af spillere på hans niveau.
Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)
Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Hvis det er sandt, så bliver jeg faktisk lidt knotten, hvis det vi frikøber en af de trænere, som f.eks. Haglund, som var frie på markedet til jul. Så kunne man ligeså godt fritstille Kent og så skrive med på det tidspunkt.Tyskeren skrev:Men den nye træner skal efter sigende købes fri af sin nuværende kontrakt og det kommer til at koste...
Så jeg hælder mest til, at det må være Jess Thorup. Han har gjort godt på talent-, SL- og europæisk niveau. Tilsvarende får han en U21-slutrunde med landsholdet inden evt. tiltræden til AaB(så selvfølgelig vil Thorup ikke tiltræde til vinter).
Hvis tilfældet er Thorup, så har vi løftet trænerpotentialet væsentligt.
Men afklaringen må gerne komme denne måned.
- FlæskeFrank
Omvendt så har en hver ambitiøs træner, som tager et landstrænerjob for Danmark vel sikret sig en klausul, hvis et klubjob skulle dukke op. Kender selvfølgelig ikke Thorups kontrakt, men en topklub i Superligaen må være mere attraktivt end det anonyme U/21 landstræner job med materiale af skiftende/tvivlsom kvalitet. Ved heller ikke helt om jeg er fan af Thorup. Det er jo altid lidt utaknemligt at vurdere en træner udefra, men umiddelbart ligner han ikke nogen stærk leder og den eneste han for alvor har bevist er vel en enkelt god halvsæson med EfB efter de i efteråret kun lige var over stregen og en forventet oprykning.FlæskeFrank skrev:Hvis det er sandt, så bliver jeg faktisk lidt knotten, hvis det vi frikøber en af de trænere, som f.eks. Haglund, som var frie på markedet til jul. Så kunne man ligeså godt fritstille Kent og så skrive med på det tidspunkt.Tyskeren skrev:Men den nye træner skal efter sigende købes fri af sin nuværende kontrakt og det kommer til at koste...
Så jeg hælder mest til, at det må være Jess Thorup. Han har gjort godt på talent-, SL- og europæisk niveau. Tilsvarende får han en U21-slutrunde med landsholdet inden evt. tiltræden til AaB(så selvfølgelig vil Thorup ikke tiltræde til vinter).
Hvis tilfældet er Thorup, så har vi løftet trænerpotentialet væsentligt.
Men afklaringen må gerne komme denne måned.
Altså han kunne jo bare være blevet hos Esbjerg hvis han ikke gad det anonyme U/21 job. Det kunne dog egentlig være meget fornuftigt hvis han tog U/21 slutrunden med, og så lod en ny træner komme til frem mod den næste slutrunde.
Jeg synes iøvrigt han har gjort det rigtig godkendt med U/21 landsholdet, der er hvertfald blevet scoret en masse mål, og spillet friskt til, og det tror jeg heller ikke man skal kimse ad.
Som jeg ser det er Thorup da mere interessante navne som er blevet nævnt. Han gjorde det rigtig fint i Esbjerg, tør give de unge spillere chancen, og spiller noget af den fodbold vi gerne selv vil praktisere. Samtidig er han et stort trænertalent der kan udvikle sig med klubben. Lidt som man håbede det ville ske med Perhsson, og så er han en person jeg ville kunne holde ud at se i AaB.
Jeg synes iøvrigt han har gjort det rigtig godkendt med U/21 landsholdet, der er hvertfald blevet scoret en masse mål, og spillet friskt til, og det tror jeg heller ikke man skal kimse ad.
Som jeg ser det er Thorup da mere interessante navne som er blevet nævnt. Han gjorde det rigtig fint i Esbjerg, tør give de unge spillere chancen, og spiller noget af den fodbold vi gerne selv vil praktisere. Samtidig er han et stort trænertalent der kan udvikle sig med klubben. Lidt som man håbede det ville ske med Perhsson, og så er han en person jeg ville kunne holde ud at se i AaB.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Det kunne også være, at en vis Morten Wieghorst kan se at GF projektet ikke blir til det de lovede/håbede. Hvis Gf ikke kan hente Lyngby og Viborg er det jo nærmest en farce, der er dog kun 6 point op. Morten har bevist sit værd andre steder og så tror jeg matchet vil være perfekt for AaB. Positiv tilgang til spillet, teknisk fodbold, men samtidig en slider mentalitet.
Han er er helt sikkert dyr!!(3 årig kontrakt underskrevet i maj 14'), men projekt AaB må bare være mere spændende end at få Gf i suppen. Han får selvf. en konge løn i Gf, men man kan jo håbe..
ps. Han har helt sikkert en klausul i kontakten med Gf..., hvis AaB ringer så må han smutte:) hehe
Han er er helt sikkert dyr!!(3 årig kontrakt underskrevet i maj 14'), men projekt AaB må bare være mere spændende end at få Gf i suppen. Han får selvf. en konge løn i Gf, men man kan jo håbe..
ps. Han har helt sikkert en klausul i kontakten med Gf..., hvis AaB ringer så må han smutte:) hehe
- AaB 85 95 99 08
- Landshold

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: København
Det her vindue er vel tæt på allerede at være en katastrofe. Om under en måned genoptages sæsonen - vel at mærke med nogle meget vigtige kampe - og vi har ikke træneren på plads, ligesom vi ikke har nogen angriber.
Vi har desuden mistet én mand fra startopstillingen og to af de bedre breddespillere, uden at det har ført til handling. Gamle dages dårligdomme med at vente alt for længe, hvilket tidligere har været kostbart, har åbenbart sneget sig ind igen.
Det skal efterhånden gå uhyggeligt stærkt, hvis det ikke skal lugte slemt af, at man har givet op.
Vi har desuden mistet én mand fra startopstillingen og to af de bedre breddespillere, uden at det har ført til handling. Gamle dages dårligdomme med at vente alt for længe, hvilket tidligere har været kostbart, har åbenbart sneget sig ind igen.
Det skal efterhånden gå uhyggeligt stærkt, hvis det ikke skal lugte slemt af, at man har givet op.
Fodbold skal ses med hjertet!
Alt det her med vi stadig intet har hørt omkring nye spillere, og en evt. ny træner, er vel typisk AaB.
Vi kommer altid på sidste dagen og præsentere en overraskelse, og sådan er det år efter år..... Havde dog håbet at Gaarde var anderledes.
Hva' dato er det nu at vinduet lukker?
Vi kommer altid på sidste dagen og præsentere en overraskelse, og sådan er det år efter år..... Havde dog håbet at Gaarde var anderledes.
Hva' dato er det nu at vinduet lukker?
Enig. Sker der ikke noget, kan vi lige så godt sige tak for kampen. Sidste mand lukker og slukker! RIP AaB. We had a good run.AaB 85 95 99 08 skrev:Det her vindue er vel tæt på allerede at være en katastrofe. Om under en måned genoptages sæsonen - vel at mærke med nogle meget vigtige kampe - og vi har ikke træneren på plads, ligesom vi ikke har nogen angriber.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!
Regel nr. ét på et hvert debatforum er vist at man skal ignorere trolls. På trods af du vel i en årrække har kastet om dig med indlæg, der har haft samme indhold som ovenstående, er du endnu at finde her på siden.AaB 85 95 99 08 skrev:Det her vindue er vel tæt på allerede at være en katastrofe. Om under en måned genoptages sæsonen - vel at mærke med nogle meget vigtige kampe - og vi har ikke træneren på plads, ligesom vi ikke har nogen angriber.
AaB 85 95 99 08, vil du ikke godt smutte over på nationen igen, der finder du ligesindede der deler dit sortsyn på livet!
Du kører konstant i den samme rille, men her får du svaret endnu engang: Vi får først en ny træner til sommer. Vi har fattet at du mener det er forrykt og at du mener det kommer til at koste klubben livet. Men Kent bliver, så hvorfor blive ved med at pointerer at du mener dette er en fejl?
Det er dertil på ingen måde sikkert at vi henter nogen spillere i dette vindue. Jeg kunne også også godt ønske mig at vi hentet en kvalitetsspiller til hver kæde, men jeg ved godt det ikke kommer til at ske. Hvorfor så brokke sig over det? Lær dog at forholde dig til realiteterne.
- Erasmus Montanus
- Allstar

- Favoritspiller: Kasper Risgård
Gaarde har kun skuffet siden han kom til! Han kører os i sænk! HVOR ER CHANKOOOOOOOOOOOOOOO?!?!
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Det er virkelig en balancegang vi er ude i. Efter min mening vil det hold der har det 8. Største budget i længden blive nr 8, med udsving, så de nogen år kan være i overhængende nedrykningsfare, og andre år vil være som 2014.
Nye spillere betyder mindre plads til egne talenter, men der vil også være tidspunkter hvor der ikke findes dygtige spillere indenfor egne rækker på en given plads.
På trods af økonomisk kaos er det ikke fodbold forretningen der har kostet, det har været alle side aktiviteterne (og det er egentlig et argument for at hente profiler udefra)
Hvis vi tager FCM, FCK og BIF fra, som vi alligevel ikke kan hente på spillerbudgettet, er det så værd at investere massivt for at blive nr 4-5?
Nye spillere betyder mindre plads til egne talenter, men der vil også være tidspunkter hvor der ikke findes dygtige spillere indenfor egne rækker på en given plads.
På trods af økonomisk kaos er det ikke fodbold forretningen der har kostet, det har været alle side aktiviteterne (og det er egentlig et argument for at hente profiler udefra)
Hvis vi tager FCM, FCK og BIF fra, som vi alligevel ikke kan hente på spillerbudgettet, er det så værd at investere massivt for at blive nr 4-5?
Har du overvejet nogle anti-depresiver? Selv i double-sæsonen kunne du finde en lort i pokalerne.Frygah skrev:Enig. Sker der ikke noget, kan vi lige så godt sige tak for kampen. Sidste mand lukker og slukker! RIP AaB. We had a good run.AaB 85 95 99 08 skrev:Det her vindue er vel tæt på allerede at være en katastrofe. Om under en måned genoptages sæsonen - vel at mærke med nogle meget vigtige kampe - og vi har ikke træneren på plads, ligesom vi ikke har nogen angriber.
Det er noget værre vrøvl, og vi har hørt på det lige siden Superligaen blev fuldtidsprofessionel. Det er endnu ikke sket, at Superliga-tabellen har matchet de økonomiske forudsætninger - tværtimod har vi de seneste par år set klubber med store sponsorindtægter og stort spillerbudget som Esbjerg, Vejle, Randers og AGF være elevatorhold mens Haderslev, Slagelse og gudhjælpemig nu også Hobro så småt har etableret sig. De sidste tre sæsoner har AaB og FC Nordsjælland vundet mesterskaber, selvom FCK melder ud at de har investeret over 30% ekstra i spillertruppen? Er der noget, der tyder på at penge vil være en bedre indikator for sportslige præstationer end for 10 eller 20 år siden? Hvornår kommer det dér "i længden"?9800 skrev:Det er virkelig en balancegang vi er ude i. Efter min mening vil det hold der har det 8. Største budget i længden blive nr 8, med udsving, så de nogen år kan være i overhængende nedrykningsfare, og andre år vil være som 2014.
Budgettet er en væsentlig bagvedliggende parameter for sportslige præstationer, men der vil ALTID - i hver eneste sæson - være langt vigtigere kortsigtede parametre såsom gennembrud af store talenter, dygtigt trænerarbejde, stærkt teamwork m.v. Det er de parametre, vi skal være de dygtigste på - ikke på transfermarkedet.
Tendensen i international fodbold er netop at penge betyder meget - men at der er en øvre grænse for hvad du kan købe dig til. De engelske hold har astronomiske budgetter, men bliver stadig kørt ud på røv og albuer af spanske midterhold, fordi sidstnævnte bare er meget dygtigere på træningsbanerne. Det er også på dén måde, at FCN, AaB og måske FCM har ødelagt FCK's hegemoni i dansk fodbold. Via at være bedre på træningsbanerne.
Godt med debat. FCK har suverænt det største budget, og de har vundet 6 mesterskaber de sidste ti år, og hvert eneste år har de været i top 2. BIF mangler styring, men de kommer i næste sæson. FCM har stort set taget medaljer hvert år.
Kig gerne mod udlandet. Chelsea og Man C, Barca og Real, Bayern osv. Monet talks
Kig gerne mod udlandet. Chelsea og Man C, Barca og Real, Bayern osv. Monet talks
Du kan også pege på, at klubber som Atletico Madrid og Dortmund har været i Champions League-finaler, mens de engelske klubber sejler rundt. Det samme er tilfældet i Europa League, hvor selv stenrige klubber bliver skåret midt over af de dygtige spanske og portugisiske hold.9800 skrev:Godt med debat. FCK har suverænt det største budget, og de har vundet 6 mesterskaber de sidste ti år, og hvert eneste år har de været i top 2. BIF mangler styring, men de kommer i næste sæson. FCM har stort set taget medaljer hvert år.
- Spanky
- Allstar

- Favoritspiller: Risgård og Mini
- Geografisk sted: Vodskov
En sjov bemærkning i den sammenhæng - jeg læste en artikel på et tidspunkt hvor budgetterne for de store ligaer var listet op. Der fremgik det at Atletico havde/har et mindre budget end QPR. har desværre ikke lige noget link til den.Yankee skrev:Du kan også pege på, at klubber som Atletico Madrid og Dortmund har været i Champions League-finaler, mens de engelske klubber sejler rundt. Det samme er tilfældet i Europa League, hvor selv stenrige klubber bliver skåret midt over af de dygtige spanske og portugisiske hold.9800 skrev:Godt med debat. FCK har suverænt det største budget, og de har vundet 6 mesterskaber de sidste ti år, og hvert eneste år har de været i top 2. BIF mangler styring, men de kommer i næste sæson. FCM har stort set taget medaljer hvert år.
Spændende, nogen der ved hvem den her gut er?
http://www.bold.dk/nyt/medie-AaB-snupper-svensker" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bold.dk/nyt/medie-AaB-snupper-svensker" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Reyad
- Allstar

- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: 5500
Det eneste jeg kan læse mig frem til er, at han tidligere er blevet rygtet til bl.a. BIF og Holland - og at han skulle være en 6'er.
Spændende med nogle rygter og der må være krummer i knægten, når han har fået debut på det svenske landshold som 22-årig(dog kan der være tale om ligalandsholdet, som rangerer som officielle kampe i Sverige)
Spændende med nogle rygter og der må være krummer i knægten, når han har fået debut på det svenske landshold som 22-årig(dog kan der være tale om ligalandsholdet, som rangerer som officielle kampe i Sverige)
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Laekker alder, og Svensker. En ny greve. Saa kan Thomsen blive ude paa floejen.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Ja, han var med på det svenske ligalandshold sidste år. Han er dog ikke med på deres nuværende tur til Abu Dhabi. Jeg ved at Lyngby havde to mand ovre og kigge på ham i Falkenberg i november, men de har nu også ret godt fat i deres scouting, så det skal ikke læses som en kritik af manden.
Umiddelbart har jeg svært ved at se at han skulle kunne forstærke os. Han er forhåbentlig tænkt som udviklingsspiller.
Umiddelbart har jeg svært ved at se at han skulle kunne forstærke os. Han er forhåbentlig tænkt som udviklingsspiller.