Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Hanga » 21. jan 2015, 15:08

Yankee skrev:Ja, han var med på det svenske ligalandshold sidste år. Han er dog ikke med på deres nuværende tur til Abu Dhabi. Jeg ved at Lyngby havde to mand ovre og kigge på ham i Falkenberg i november, men de har nu også ret godt fat i deres scouting, så det skal ikke læses som en kritik af manden.

Umiddelbart har jeg svært ved at se at han skulle kunne forstærke os. Han er forhåbentlig tænkt som udviklingsspiller.
7 mål på 29 kampe for et hold der rykkede ud. Godt nok i en lidt svagere liga end vores, men trods alt væsentlig bedre end f.eks. vores 1 division. Samtidig vidner 2 A-landskampe om at han trods alt har markeret sig stærkt i Allsvenskan. Jeg tror bestemt ikke blot han er en udviklingsspiller. Muligvis ikke en fast starter fra start, men en kandidat til det.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 21. jan 2015, 15:10

Hanga skrev:
Yankee skrev:Ja, han var med på det svenske ligalandshold sidste år. Han er dog ikke med på deres nuværende tur til Abu Dhabi. Jeg ved at Lyngby havde to mand ovre og kigge på ham i Falkenberg i november, men de har nu også ret godt fat i deres scouting, så det skal ikke læses som en kritik af manden.

Umiddelbart har jeg svært ved at se at han skulle kunne forstærke os. Han er forhåbentlig tænkt som udviklingsspiller.
7 mål på 29 kampe for et hold der rykkede ud. Godt nok i en lidt svagere liga end vores, men trods alt væsentlig bedre end f.eks. vores 1 division. Samtidig vidner 2 A-landskampe om at han trods alt har markeret sig stærkt i Allsvenskan. Jeg tror bestemt ikke blot han er en udviklingsspiller. Muligvis ikke en fast starter fra start, men en kandidat til det.
hans stats og CV skræmmer i hvert fald ikke umiddelbart. Nogle der ved om den forholdsvist lave pris kan skyldes at han måske snart har kontraktudløb?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 21. jan 2015, 15:10

Ifølge fotbollskanalen har han afvist Djurgården samt IFK Göteborg, så noget må han kunne.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 21. jan 2015, 15:11

Ja, med udviklingsspiller mener jeg også at han om 1-2 år er tiltænkt en fast plads på holdet. Ikke nu og her. Det passer også fint med vores alderssammensætning på central midt.

Han har kontraktudløb om et år, ja.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 21. jan 2015, 15:12

Det er jo ikke sådan, at man sidder med armene oppe over hovedet her.

Jeg kan ikke se meningen med at investere i endnu en udviklingsspiller - er det ikke det, vi har vores højt besungne talentudvikling til? - så jeg håber bestemt, at manden er tiltænkt at skulle forstærke AaB pr. omgående.

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Indlæg af Califfen » 21. jan 2015, 15:13

Spanky skrev:
Yankee skrev:
9800 skrev:Godt med debat. FCK har suverænt det største budget, og de har vundet 6 mesterskaber de sidste ti år, og hvert eneste år har de været i top 2. BIF mangler styring, men de kommer i næste sæson. FCM har stort set taget medaljer hvert år.
Kig gerne mod udlandet. Chelsea og Man C, Barca og Real, Bayern osv. Monet talks
Du kan også pege på, at klubber som Atletico Madrid og Dortmund har været i Champions League-finaler, mens de engelske klubber sejler rundt. Det samme er tilfældet i Europa League, hvor selv stenrige klubber bliver skåret midt over af de dygtige spanske og portugisiske hold.
En sjov bemærkning i den sammenhæng - jeg læste en artikel på et tidspunkt hvor budgetterne for de store ligaer var listet op. Der fremgik det at Atletico havde/har et mindre budget end QPR. har desværre ikke lige noget link til den.
Det er en skam QPR har en manager der kun vil hente spillere, som han har trænet tidligere i karrieren, samt store egoer uden realitetssans.
Hvad kunne det ikke være blevet til?

Men stadig hatten af for Arry. PL's mest underholdende og fulde træner.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 21. jan 2015, 15:14

Hovedet skrev:Det er jo ikke sådan, at man sidder med armene oppe over hovedet her.

Jeg kan ikke se meningen med at investere i endnu en udviklingsspiller - er det ikke det, vi har vores højt besungne talentudvikling til? - så jeg håber bestemt, at manden er tiltænkt at skulle forstærke AaB pr. omgående.
Hvis han er en central midtbanespiller på 22 er det jo en ganske fin løsning. Vores midtbanetrio i maskinrummet er alle i 30'erne og vores bredde er rigtig lille på pladserne.

Hvis man vurderer at man ikke har selv nogle i truppen til at erstatte disse 3 er denne løsning jo ret oplagt vil jeg mene.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 21. jan 2015, 15:15

Det er da en noget nær optimal signing. Central midtbanemand, ung og med debut på det svenske landshold.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 21. jan 2015, 15:18

Forza skrev:
Hovedet skrev:Det er jo ikke sådan, at man sidder med armene oppe over hovedet her.

Hvis han er en central midtbanespiller på 22 er det jo en ganske fin løsning. Vores midtbanetrio i maskinrummet er alle i 30'erne og vores bredde er rigtig lille på pladserne.

Hvis man vurderer at man ikke har selv nogle i truppen til at erstatte disse 3 er denne løsning jo ret oplagt vil jeg mene.
Ja, det er jeg enig i, og i en alder af 22 skulle han jo både være ovre talenttiden samtidig med, at han selvfølgelig har udviklingspotentiale. Jeg vidste så ikke, at han både har takket nej til både Djurgården og IFK Göteborg, hvilket naturligvis borger for en eller anden kvalitet. Vores største mangel i efteråret var efter min mening det næsten totale fravær af kreativitet og chanceskabning, så jeg håber, at vores nye ven kan bidrage på den front.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 21. jan 2015, 15:19

Hovedet skrev:
Forza skrev:

Ja, det er jeg enig i, og i en alder af 22 skulle han jo både være ovre talenttiden samtidig med, at han selvfølgelig har udviklingspotentiale. Jeg vidste så ikke, at han har takket nej til både Djurgården og IFK Göteborg, hvilket naturligvis borger for en eller anden kvalitet. Vores største mangel i efteråret var efter min mening det næsten totale fravær af kreativitet og chanceskabning på midtbanen, så jeg håber, at vores nye ven kan bidrage på den front.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 21. jan 2015, 15:19

Jounalisterne på sportbladet.se og fotbollskanalen.se samt sportsdirektøren for Mjällby sparer i alt fald ikke på superlativerne når de beskriver Andreas Blomqvist.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 21. jan 2015, 15:28

Jo jo... men derfor forbyder os jo ikke at hente en ung spiller hvor man kan se store muligheder i og kan udvikle sig yderligere...

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 21. jan 2015, 15:30

Vil hellere have en kantspiller. Bruhn og Børsting kan blive fornuftige Superliga-spillere, men synes ikke vi har set samme potentiale som man så hos Lucas og Kusk da de kom på holdet eller Thomsen for den sags skyld.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 21. jan 2015, 15:33

hje1980 skrev:

Jo jo... men derfor forbyder os jo ikke at hente en ung spiller hvor man kan se store muligheder i og kan udvikle sig yderligere...
Det er jo heller ikke unaturligt at der kan være enkelte positioner, hvor vi ikke har et lysende talent. Lige nu har vi vel ikke nogle oplagte 6'ere eller målmænd på vej, og så giver det god mening at supplere udefra.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 21. jan 2015, 15:42

Yankee skrev:
hje1980 skrev:

Det er jo heller ikke unaturligt at der kan være enkelte positioner, hvor vi ikke har et lysende talent. Lige nu har vi vel ikke nogle oplagte 6'ere eller målmænd på vej, og så giver det god mening at supplere udefra.
Men er det på den plads vi har det størte behov for at blive suppleret udefra? Efter min mening nej, da vi ikke har nogle super talentulde kantspillere med profil-potentiale rendende.

white splash
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af white splash » 21. jan 2015, 15:47

thomasjn skrev:Vil hellere have en kantspiller. Bruhn og Børsting kan blive fornuftige Superliga-spillere, men synes ikke vi har set samme potentiale som man så hos Lucas og Kusk da de kom på holdet eller Thomsen for den sags skyld.
Syntes nu at Bruhn har vist at han har et rigtigt godt drive med bolden og godt kan sætte et par mand. Tror han vil blive en fin profil i superligaen.
1 2 3 Jimmy er en mur!

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 21. jan 2015, 15:49

thomasjn skrev:
Yankee skrev:
hje1980 skrev:

Men er det på den plads vi har det størte behov for at blive suppleret udefra? Efter min mening nej, da vi ikke har nogle super talentulde kantspillere med profil-potentiale rendende.
Må man spørge hvordan du er kommet frem til at vi ikke har super talentfulde kantspillere med profil-potentiale i truppen? Du er godt nok efterhånden blev halvkynisk, hvis en skadet Børsting, skadet Thrane og Bruhn med langt flere kampe end forventet (men som indtil han blev træt gjorde det rigtig godt i mine øjne), overhovedet ikke har talentet til at blive profiler i Suppen. Er det målestokken fremadrettet, får vores talenter det i hvert fald svært.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 21. jan 2015, 15:49

thomasjn skrev:Men er det på den plads vi har det størte behov for at blive suppleret udefra? Efter min mening nej, da vi ikke har nogle super talentulde kantspillere med profil-potentiale rendende.
Seriøst? På kanten har vi Thomsen på 21, Bruhn på 20 og Børsting på 19. Centralt har vi ingen under 30 i nærheden af førsteholdstruppen.

9800
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Wurtz

Indlæg af 9800 » 21. jan 2015, 15:50

Nu er det jo AaB og ikke Barcelona vi taler om, så en spiller til 1.5 mio er da helt sikkert ment til at gå ind i startopstillingen. Godt køb, ung spiller, lamdsholdsaktuel, videre salgs potentiale.

Godt arbejde Gaarde

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Indlæg af Califfen » 21. jan 2015, 15:51

thomasjn skrev:
Yankee skrev:
hje1980 skrev:

Så du Bruhn spille i efteråret? Han bliver god.
Og det er for tidligt at afskrive Børsting og Thrane. Vi er ok dækket ind på kanterne i min bog.
Den centrale midtbane derimod kan være helt væk om et år eller to pga alderdom, så denne signing er jo ganske enkelt fremragende og nødvendig.

Låst