Superliga 2014/2015

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Eksil
Allstar
Allstar

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af Eksil » 24. jan 2015, 12:35

Jack skrev:Og det er fint nok, men hvad de fleste falder over det grundlæggende dumme i at en dansk klub skal hedde Football Club Copenhagen. Det er bare lige så 90er lækkert som Cartoons og Buffalostøvler

Ja det skulle åbenbart lyde internationalt, men sådan er det, ingen grund til at havde ondt i røven over det 23 år efter.
Har bestemt ikke ondt i røven, og der var åbenbart grunde til at der skulle et nyt navn til, som du fint beskriver. Jeg forklarer bare hvorfor det lyder idiotisk og heldigvis er sygen død nu. FC Fyn blev vel den sidste med det tåbelige præfix?

Det ville være trist hvis København ikke havde en stærk klub, men derfor kan man da rimeligvis godt være kritisk over for navnet, også selvom de nok aldrig laver det om.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 24. jan 2015, 13:12

Mest komisk er det dog, når de nøjes med at kalde sig selv for FC. "Kom så, FC!", "Vi elsker FC" osv. Min hjerteklub er den dersens Football Club.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 24. jan 2015, 15:45

Derfor kan man kun håbe at Vejle Boldklub rykker op efter de forlod den skrækkelige fusion med Kolding.

En klub med historie, et fedt stadion i Bøgeskoven og en tidligere AaB spiller som træner (Kleber)

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 24. jan 2015, 20:52

Bech skrev: Lidt kursmanipulation, lidt fiflen med tilskuertal, men nej, så grelt står det så vidt det vides ikke til. Nu har vi jo ikke heller set udfaldet af den sag om kursmanipulation, som der er rejst imod Parken Sport og Entertainment. Men når bagmandspolitiet rejser sigtelser, så falder hammeren som regel.
De vinder nogle gange sagerne i byretten, og taber så som regel ankesagen. Bagmandspolitiet har ikke nogen imponerende track record.

Jeg tror heller ikke de får skovlen under Don Ø og Glistrup.
Med venlig Hilsen
--
Robert

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 29. jan 2015, 01:20

Spændende angriber på vej til Herning-Ikast http://m.bt.dk/fodbold/fcm-jagter-tjekk ... angriberde" onclick="window.open(this.href);return false; Overraskende hvis de kan hente Kadlec, men uanset hvad man måtte mene om sugardaddyen Benham så giver de mange engelske bettingpenge store muligheder for sportslig succes.

Her før forårssæsonen ligner FCM en kæmpe guldfavorit.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 29. jan 2015, 01:35

frederikshavneren skrev:Spændende angriber på vej til Herning-Ikast http://m.bt.dk/fodbold/fcm-jagter-tjekk ... angriberde" onclick="window.open(this.href);return false; Overraskende hvis de kan hente Kadlec, men uanset hvad man måtte mene om sugardaddyen Benham så giver de mange engelske bettingpenge store muligheder for sportslig succes.

Her før forårssæsonen ligner FCM en kæmpe guldfavorit.
Ifølge en fyr på graven ville Paderborn leje ham (eller forsøgte), men det ville tilsyneladende koste 1 mill euro for et halvt år. En anelse pebret måske, men bestemt et spændende navn. Det er jo desværre ikke ens betydende med han er dårlig fordi han ikke er slået igennem i BuLi. Har aldrig set ham spille, men husker da han var regnet som et ok stort talent for nogle år siden.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 30. jan 2015, 18:10

Per Rud er sgu sjov.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... an/5421647
Der er en hel del interesse for Fredrik Semb Berge. Selv om medierne har gjort ham til et flop, kan jeg sige, at der er kæmpe stor interesse for ham fra andre steder, og vi har sagt til hans agent, at han godt må undersøge det marked
Ja, det er helt sikkert kun medierne der har gjort ham til et flop. Man har naturligvis selv været rigtigt tilfreds med ham, det er selvfølgelig derfor man sender et indkøb til 8 millioner videre efter et halvt år. Endda på en plads hvor man i den grad mangler stabilitet, og ikke mindst kvalitet. Troede man på ham i BIF så havde man naturligvis givet ham mere end kun 6 måneder.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 30. jan 2015, 19:50

Iflg. Bold.dk er FCM tæt på at hente Martin Pusic i Esbjerg. Kroaten har en frikøbsklausul på ca. 7,5 mill. kr., det er bestemt ikke småpenge, men Benham og co. vil åbenbart gerne investere i holdet.

Hvis FCM henter Pusic så bliver deres i forvejen stærke trup endnu stærkere.

Vi kan ligeså godt forberede os på at guldet går til Herning-Ikast i denne sæson :@
Jeg tror at de har lært rigtig meget af sidste sæson, de smider ikke et stort forspring væk igen.

EfBeren
Drenge
Drenge

Indlæg af EfBeren » 30. jan 2015, 20:29

Jeg bliver fandme bitter, hvis den lille lorte klub fra Herning henter ham. Smutter han til dem, så falder han i samme usle kategori som Janssen.

Som du skriver frederikshavner, så må vi nok forberede os på de bliver mestre, jeg kan ikke se, hvordan det skal gå galt for dem. Men hvad gør man da ikke for penge i den klub..

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 30. jan 2015, 22:01

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 30. jan 2015, 23:03

frederikshavneren skrev:Iflg. Bold.dk er FCM tæt på at hente Martin Pusic i Esbjerg. Kroaten har en frikøbsklausul på ca. 7,5 mill. kr., det er bestemt ikke småpenge, men Benham og co. vil åbenbart gerne investere i holdet.

Vi kan ligeså godt forberede os på at guldet går til Herning-Ikast i denne sæson :@
Jeg tror at de har lært rigtig meget af sidste sæson, de smider ikke et stort forspring væk igen.
Det må være tungt at være EFB-fan ligenu.

Er der nogen, der seriøst tror på ham Pusic er scoutet efter det der Benham scoutingsystem?

I mine øjne, en rigtig lille-penis-transfer.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Sv: Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af Kristian » 30. jan 2015, 23:32

doukas skrev:
frederikshavneren skrev:Iflg. Bold.dk er FCM tæt på at hente Martin Pusic i Esbjerg. Kroaten har en frikøbsklausul på ca. 7,5 mill. kr., det er bestemt ikke småpenge, men Benham og co. vil åbenbart gerne investere i holdet.

Det må være tungt at være EFB-fan ligenu.

Er der nogen, der seriøst tror på ham Pusic er scoutet efter det der Benham scoutingsystem?

I mine øjne, en rigtig lille-penis-transfer.
Vel er han da ej:-) Alle i superligaen kender Pusic og mon ikke vi kan komme frem til det samme som hr. Benhams scoutingsystem kan:-)

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 31. jan 2015, 01:36

Benham's system skulle jo bruges til at finde kvalitet til relativ lavpris, ved at koebe fra holder der rangerede over FCM, men som blev undervurderet af markedet. Og der falder Pusic jo ikke ind under. Men hans klausul samt praestationer i superligaen har vel gjort at man alligevel har vurderet ham som vaerende walju for moni ude i legeland.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 1. feb 2015, 11:14

Nu er transfervinduet ikke lukket endnu, men status kl. 11.00 dagen før vinduet lukker, må være, at AaB har haft godt af vinduet.

De klubber omkring har klaret det dårligere: FCN, som er lige over, har på et ½ år mistet den centrale midtbane(Stockholm, AC og Søren Christensen). Det vil svare til at vi mistede Würtz, Augu og Risgård. Det vil være et hårdt slag og selvom Hans Mulder er kommet ind, virker det risikofyldt.

Tager vi pladsen ligeover FCN, så ligger BIF, som vi møder i første runde. De har afgivet en af deres dyre forsvarsreserver. Selvfølgelig spiller Agger alle kampene i foråret er de styrket, ellers...

Lige bag os, har vi Hobro. De har mistet angriber Berggreen uden at få noget ind. Det virker som et hold, der skal kigge nedad.
Så kommer Esbjerg. Der er skiftet en del ud på pladserne, men Gomes og Pusic var vigtige for dem i efteråret, så det bliver nok lidt hakkende i foråret.

Sønderjyske har vanen tro skiftet ud på pladserne og en rutineret angriber er gået ud, selvom han ikke helt fik den spilletid, som var forventet, så mangler de nok lidt kvalitet, ligesom Jonasson i forsvaret ikke synes erstattet eller rettere en midtbanespiller er kommet ind.

Endelig har OB tyndet ud i rækkerne. Ruud er gået ud for Jonasson og Bodul, som burde have lykkets, men ikke gjorde er fortid. De mangler i den grad en angriber.

De to under stregen FCV og Silkeborg. FCV har prøvet med en nogle forstærkninger blandt andet en græsk angriber. Noget ukendt. Kunne måske godt lykkes.

Der er mange rygter pt. så det er et øjebliksbillede. Men de næste døgns spillere vil for nogle klubber blot være status quo i forhold til efteråret.
- FlæskeFrank

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 1. feb 2015, 11:41

Omkring Hobro så henter de helt sikkert en angribere mere ind på en lejeaftale, spørgsmålet er om det skal være Dalgaard (tidligere Viborg) eller en 2m mand fra Midt-Afrika/Jylland. Har en tro på, at de nok skal klare den hjem, selvom stregen kommer til at jage dem som i Jaws

Kunne også se Brøndby hive en kanin op ad hatten, simpelthen fordi Frank og Rud kombinationen er så presset til at vinde noget metal, ellers...

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 2. feb 2015, 10:31

Fiskerne er eftersigende ved at sælge Ankersen til IFK. Smutter han og Pusic så ser de godt nok ikke skræmmende ud. Så må avancement i pokalen være forventeligt ligesom jeg ikke tror det bliver EfB vi kommer til at kæmpe med om placeringerne i top 6.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 2. feb 2015, 11:21

thomasjn skrev:Fiskerne er eftersigende ved at sælge Ankersen til IFK. Smutter han og Pusic så ser de godt nok ikke skræmmende ud. Så må avancement i pokalen være forventeligt ligesom jeg ikke tror det bliver EfB vi kommer til at kæmpe med om placeringerne i top 6.
Jeg vil betragte det som en forstærkning at de slipper af med Ankersen. Han attitude er træls, og selvom han ind imellem laver gode ting, så tror jeg han slider mere på holdet end han bidrager. Havde jeg spillet på hold med ham, havde jeg i hvert fald ikke trukket mig i taklinger overfor ham.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Indlæg af Spanky » 2. feb 2015, 11:32

Pastorius skrev:
thomasjn skrev:Fiskerne er eftersigende ved at sælge Ankersen til IFK. Smutter han og Pusic så ser de godt nok ikke skræmmende ud. Så må avancement i pokalen være forventeligt ligesom jeg ikke tror det bliver EfB vi kommer til at kæmpe med om placeringerne i top 6.
Jeg vil betragte det som en forstærkning at de slipper af med Ankersen. Han attitude er træls, og selvom han ind imellem laver gode ting, så tror jeg han slider mere på holdet end han bidrager. Havde jeg spillet på hold med ham, havde jeg i hvert fald ikke trukket mig i taklinger overfor ham.
Enig. Det lader til EfB slipper af med Ego1 og Ego2 i form af Ankersen og Pusic. På sigt tror jeg det er en fordel for dem og holdet rykker tættere sammen. Men mon ikke de skal bruge 3-4 kampe på at få en ny startellever til at fungere (også selv om de har flere træningskampe). Så kan vi passende spille os videre i poklaen.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 2. feb 2015, 14:44

Spanky skrev:Enig. Det lader til EfB slipper af med Ego1 og Ego2 i form af Ankersen og Pusic. På sigt tror jeg det er en fordel for dem og holdet rykker tættere sammen. Men mon ikke de skal bruge 3-4 kampe på at få en ny startellever til at fungere (også selv om de har flere træningskampe). Så kan vi passende spille os videre i poklaen.
Et stort ego i sig selv er ikke noget problem i topsport. Det skal man kunne håndtere, og uden ego går det heller ikke.

Det bliver et problem når et stort ego trækker i den forkerte retning. Fx. ved ikke at yde et ordenlig arbejdsindsats, sende dårlige signaler, ikke præsterer eller bare - som i hovedårsagen her - er alt for dum.

Hos os viste AK i en kort periode tegn på nogle af de negative egenskaber ved et stort ego, men udefra set, ser det ud til at være blevet håndteret godt. Helenius har problemer med at få ego og præstationer til at gå op i en højere enhed, men det er vist (bortset fra det åbenlyse resultatmæssige) mest et problem for ham selv. Han lader ikke til at påvirke andre end sig selv negativt (men det er selvfølgelig også slemt nok).
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 2. feb 2015, 16:32

Omvendt er kvaliteten i deres trup ret tvivlsom efterhånden. Holdet er vel nu

Dubravka
Ok målmand

Johnsen Laursen, Stenderup/Almebäck, MJ, Knudsen
Et forsvar i den tunge ende, hvad enten de stiller med det ene Brøndby flop eller det andet. Tilmed har Feriedrengen ikke vist noget skræmmende niveau efter han kom tilbage til DK.

Fellah, Friberg, Lekven, Lynge
Lekven har klasse og Friberg har måske også. Deres kanter er dog middelmådige udover Fellah der ikke spiller ret mange kampe.

Söder, Larsson
Umiddelbart er det ikke vildt skræmmende. Söder har ikke imponeret og Larsson er et spørgsmålstegn.

Alt i alt har jeg svært ved at se det hold gøre meget væsen af sig selvom de har mistet to personer som måske havde deres dårlige sider, men også var de to bedste på holdet.

Besvar