Superliga 2014/2015

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af Spanky » 2. feb 2015, 21:48

thomasjn skrev:Omvendt er kvaliteten i deres trup ret tvivlsom efterhånden. Holdet er vel nu

Dubravka
Ok målmand

Johnsen Laursen, Stenderup/Almebäck, MJ, Knudsen
Et forsvar i den tunge ende, hvad enten de stiller med det ene Brøndby flop eller det andet. Tilmed har Feriedrengen ikke vist noget skræmmende niveau efter han kom tilbage til DK.

Fellah, Friberg, Lekven, Lynge
Lekven har klasse og Friberg har måske også. Deres kanter er dog middelmådige udover Fellah der ikke spiller ret mange kampe.

Söder, Larsson
Umiddelbart er det ikke vildt skræmmende. Söder har ikke imponeret og Larsson er et spørgsmålstegn.

Alt i alt har jeg svært ved at se det hold gøre meget væsen af sig selvom de har mistet to personer som måske havde deres dårlige sider, men også var de to bedste på holdet.
Hvad med Hans Henrik? Ham har de vel stadigvæk. Kvalitetsspiller selvom han efterhånden er oppe i årene.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 2. feb 2015, 22:35

Spanky skrev:
thomasjn skrev:Omvendt er kvaliteten i deres trup ret tvivlsom efterhånden. Holdet er vel nu

Dubravka
Ok målmand

Johnsen Laursen, Stenderup/Almebäck, MJ, Knudsen
Et forsvar i den tunge ende, hvad enten de stiller med det ene Brøndby flop eller det andet. Tilmed har Feriedrengen ikke vist noget skræmmende niveau efter han kom tilbage til DK.

Fellah, Friberg, Lekven, Lynge
Lekven har klasse og Friberg har måske også. Deres kanter er dog middelmådige udover Fellah der ikke spiller ret mange kampe.

Söder, Larsson
Umiddelbart er det ikke vildt skræmmende. Söder har ikke imponeret og Larsson er et spørgsmålstegn.

Alt i alt har jeg svært ved at se det hold gøre meget væsen af sig selvom de har mistet to personer som måske havde deres dårlige sider, men også var de to bedste på holdet.
Hvad med Hans Henrik? Ham har de vel stadigvæk. Kvalitetsspiller selvom han efterhånden er oppe i årene.
Fiskerne har tydeligvis valgt at satse skandinavisk. De har nu 6 nordmænd-svenskere i truppen (Michael Almebäck, Erik Friberg, Mohammed Fellah, Magnus Lekven, Daniel Larsson og Robin Söder).

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 18. feb 2015, 00:04

http://m.bt.dk/?redirect=www.bt.dk/supe ... ob-kollega&

Thomas Frank har da en pointe i at man ikke når specielt langt med sådanne udtalelser. Men det bekræfter også lidt min, og sikkert en del andres, mistanke i at Troels Bech ganske enkelt er for blød en træner til at håndtere de store stridigheder i en trup.

Jeg tror iøvrigt ikke at Ove P's udtalelse nødvendigvis skal ses som en kritik af Troels Bech.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 18. feb 2015, 09:24

jonas386 skrev:http://m.bt.dk/?redirect=www.bt.dk/supe ... ob-kollega&

Thomas Frank har da en pointe i at man ikke når specielt langt med sådanne udtalelser. Men det bekræfter også lidt min, og sikkert en del andres, mistanke i at Troels Bech ganske enkelt er for blød en træner til at håndtere de store stridigheder i en trup.

Jeg tror iøvrigt ikke at Ove P's udtalelse nødvendigvis skal ses som en kritik af Troels Bech.
Det er dog et mærkværdigt sted kritik af andre klubber kommer fra. Det er jo ikke fordi det har skortet på knap så heldige historien i medierne fra BIF-lejren af. Kan de snart selv finde ud af, om de udtaler sig om enkeltspillere eller ej?

Jeg undrer mig til stadighed over at træningen ikke kan være hård nok. Er det en flok dovne teenagere der hellere vil hænge ud med tøserne, når de ikke har en mand brølende dem ind i skallen hvert øjeblik?
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 18. feb 2015, 11:21

Hvis vi skal være rimelige er det nok nærmere et Per Rud problem.

Iøvrigt tror jeg svaret på dit spørgsmål er et ja. Mentaliteten i Ådalen har vist ikke altid været den stærkeste i kongeriget.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 18. feb 2015, 14:26

Det morsomme er dog at Thomas Frank med sine udtalelser gør præcist det samme som Ove P...

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 18. feb 2015, 14:43

Jesper Schmidt skrev:

Det morsomme er dog at Thomas Frank med sine udtalelser gør præcist det samme som Ove P...
Det er jeg ikke helt enig i. Jeg synes han gør det sobert, og holder sig til noget der ligger udenfor det trænerfaglige.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 18. feb 2015, 14:58

Pastorius skrev:
Jesper Schmidt skrev:

Det er jeg ikke helt enig i. Jeg synes han gør det sobert, og holder sig til noget der ligger udenfor det trænerfaglige.
Men er det respektfuldt og kollegialt at kritisere en kollegas udtalelser gennem pressen? Og er det nu også så sobert at bruge lidt barnagtige vendinger som »Og det var super fedt, at han gjorde det - rigtig kollegialt«. Eller sætningen "Jeg synes, at det, han kan, er, at stille et hold op defensivt og gøre dem sindssygt svære at spille mod", som i mine øjne er temmeligt nedladende, ihvertfald mellem linjerne.

Det virker lidt unødvendigt at han i det hele taget mener det er hans job at have en mening om det.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 18. feb 2015, 15:14

Jesper Schmidt skrev:
Pastorius skrev:
Jesper Schmidt skrev:

Men er det respektfuldt og kollegialt at kritisere en kollegas udtalelser gennem pressen? Og er det nu også så sobert at bruge lidt barnagtige vendinger som »Og det var super fedt, at han gjorde det - rigtig kollegialt«. Eller sætningen "Jeg synes, at det, han kan, er, at stille et hold op defensivt og gøre dem sindssygt svære at spille mod", som i mine øjne er temmeligt nedladende, ihvertfald mellem linjerne.

Det virker lidt unødvendigt at han i det hele taget mener det er hans job at have en mening om det.
Næ, men der er forskel på at angribe folk på deres faglige stolthed og færdigheder, også så at fortælle at man synes de har opført sig tåbeligt. Desuden står Troels Bech i en situation, hvor han uanset hvordan han ellers ville reagere på Oves udtalelser, ville komme til at se dum og defensiv ud. Han har ikke andet valg end at vende den anden kind til. Det har Ove P. Det er vel netop dét der gør Ove P's kritik urimelig.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 18. feb 2015, 18:59

Pastorius skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Pastorius skrev:
Jesper Schmidt skrev:

Næ, men der er forskel på at angribe folk på deres faglige stolthed og færdigheder, også så at fortælle at man synes de har opført sig tåbeligt. Desuden står Troels Bech i en situation, hvor han uanset hvordan han ellers ville reagere på Oves udtalelser, ville komme til at se dum og defensiv ud. Han har ikke andet valg end at vende den anden kind til. Det har Ove P. Det er vel netop dét der gør Ove P's kritik urimelig.
Den faglige (eller rettere fodboldæstetiske) kritik Thomas Frank kommer med er godt nok også en tynd omgang. Har godt nok meget svært ved at se ham kunne overleve med OBs materiale.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 18. feb 2015, 19:58

TF virker tabt i Brøndby og får helt sikkert sparket hvis de ikke får noget metal i år. Han råder over en dyr dyr trup men får meget lidt ud af det. Tror han glæder sig til at lave TV bagefter.

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 22. feb 2015, 13:35

Tilsyneladende vild lønudvikling i Superligaen. Gennemsnitslønnen for en Superliga spiller har nu rundet 100.000 kr. Iflg. denne artikel. Nu er artiklen fra EB så der skal tages forbehold. http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... ng/5451346

Der var tydelig forskel på AaB og Club Brugge i torsdags, men det skal der også være når spillerne i den belgiske klub i gennemsnit indkasserer 750.000 kr. om måneden.

Hvis tallene passer så er det også tankevækkende som dansk fodbold har distanceret norsk og svensk fodbold økonomisk. Der er selvfølgelig forskel på Rosenborg/Sarpsborg og
IFK Göteborg/Mjallby, men grundlæggende så er Superligaen lønførende i Skandinavien.

Jeg havde ellers indtryk af at lønniveauet i dansk fodbold var faldende, det har det i hvert fald været i AaB. De fleste klubber har skåret i udgifterne, men måske det er ved at vende igen.
Jeg tror at den økonomiske forskel ml. klubberne er ved at blive endnu større. FCK har meldt ud at de øger deres spillerbudget med 10% årligt, penge mændene i Brøndby og FCM smider også om sig med penge.

Det var fornuftigt og yderst nødvendigt at vi gearede ned og satte tæring efter næring, men hvis udviklingen fortsætter så er det naturligvis et problem at vi bliver mindre konkurrence dygtig ift. klubberne ejet af pengemænd. The Double viste at det er muligt at levere sensationelle resultater mod alle odds, men i det lange løb så er økonomien afgørende for de sportslige resultater.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 22. feb 2015, 13:42

frederikshavneren skrev:
Det var fornuftigt og yderst nødvendigt at vi gearede ned og satte tæring efter næring, men hvis udviklingen fortsætter så er det naturligvis et problem at vi bliver mindre konkurrence dygtig ift. klubberne ejet af pengemænd. The Double viste at det er muligt at levere sensationelle resultater mod alle odds, men i det lange løb så er økonomien afgørende for de sportslige resultater.
Ja, for vi kan jo alle se, at de BIF, FCK etc. hiver det eneste mesterskab efter hinanden ind - det må være pga. de millionvis af kroner de har kastet efter spillere...
Ska' vi hak'?

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 22. feb 2015, 13:43

Mads Øland vil dog gerne have lønnen til at være endnu højere.
Lønningerne i topsport er høje, men skal vi have en chance i fremtiden er det vigtigt vi har en række økonomisk stærke klubber
Ja, eller at fodboldspillere ikke får så ekstreme lønninger som det er tilfældet.

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 22. feb 2015, 13:48

MrBangDK skrev:
frederikshavneren skrev:
Ja, for vi kan jo alle se, at de BIF, FCK etc. hiver det eneste mesterskab efter hinanden ind - det må være pga. de millionvis af kroner de har kastet efter spillere...
Hvornår er lønførende FCK sidst sluttet uden for top 2?

Du tror vel ikke at det er et tilfælde at et hold som Man City er gået fra League One til, at være det mest succesrige engelske Premier League hold i de seneste sæsoner?

'Mærkeligt' nok blev Chelseas resultater også meget bedre da der blev postet uhyre mange russiske rubler i kassen...

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 22. feb 2015, 13:50

Hvornår er nummer 2 på listen sidst sluttet i top-2?

Det er 10 år siden kan jeg fortælle.

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 22. feb 2015, 13:58

jonas386 skrev:Hvornår er nummer 2 på listen sidst sluttet i top-2?

Det er 10 år siden kan jeg fortælle.
Det er rigtigt, men det fortæller også noget om at Brøndby har forvaltet deres potentiale meget dårligt. Det samme kan siges om AGF. Den dag de udnytter deres økonomiske formåen fornuftigt så bliver de tophold.

Når det er sagt så er økonomien afgørende. I ny og næ kan klubber med små budgetter levere sensationelle resultater, men groft sagt så er det økonomien der bestemmer.

Du kan også se det i de store ligaer hvor der næsten altid er the usual suspects med de største budgetter som vinder.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 22. feb 2015, 14:24

Men det fortæller jo også historien om at pengene i sig selv ikke gør hele arbejdet, der skal købes de rigtige spillere samt sættes den rigtige trup sammen. Brøndby har da brugt deres penge abnormt dårligt, men det fortæller jo også bare at der skal mere til end blot penge.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 22. feb 2015, 14:39

frederikshavneren skrev: Det var fornuftigt og yderst nødvendigt at vi gearede ned og satte tæring efter næring, men hvis udviklingen fortsætter så er det naturligvis et problem at vi bliver mindre konkurrence dygtig ift. klubberne ejet af pengemænd. The Double viste at det er muligt at levere sensationelle resultater mod alle odds, men i det lange løb så er økonomien afgørende for de sportslige resultater.
loenudviklingen er udelukkende udtryk for FCK, BIF og FCM's oprustning. Det er ikke udtryk for en bred stigning. Og hovedaarsagen til at danske superligaklubber er foran resten af skandinavien, har nok mere at goere med antallet af klubber i den bedste raekke. Hvis man kun tog de 12 oeverste klubber i alle lande ville gennemsnittet vaere taettere.

Slutteligt, med mindre vi finder en eller anden rigmand, der vil pumpe store summer i klubben, saa maa vi bare acceptere vores plads i hierarkiet under the big spenders. FCK, FCM, BIF og paa sigt maaske OB, er bare i en helt anden liga oekonomisk. Og det vil vaere selvmord at forsoege at konkurrere med dem paa loen. Hvis vi dog kan faa opbygget et solidt koncept med egenudviklede spillere der saelges videre til monsterpriser, saa kan vi begynde at snakke. Men indtil da, skal vi nok naermere staa lidt paa sidelinjen, og saa satse paa at overleve de andre klubbers hovedloese og selvudslettende satsning paa at vaere nummer et i landet.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 26. feb 2015, 19:10

Sjov test, men selvfølgelig også ret useriøs:
http://www.forza.dk/nyhed/quiz/tag-test ... uperligaen

Jeg kan lige så godt lægge kortene på bordet. Iflg. testens kalkulationer holder jeg åbenbart med FCK :(

Besvar