Hvorfor hade FCM 2

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Pastorius » 4. feb 2015, 11:37

Med venlig Hilsen
--
Robert

tgjensen
Drenge
Drenge

Indlæg af tgjensen » 4. feb 2015, 11:41

Mike80 skrev:Det IMO ærgerligt Hobro ikke fik Paul for ville gerne have set ham i anden superligaklub, men det lige så uforståeligt at man som ansvarlig i en superligaen klub satser hele butikken på ét alternativ og efterfølgende bliver pigesur hvis konkurrenten (for det er FCM jo trods alt) ikke spiller med.

Mike
Det er måske naivt, men de er også nye i Superligaen. Direktøren udtalte også, at han jo måtte tage ved lære af situationen.

Jeg synes sgu heller ikke, det er i orden af FCM. Argumentet om, at de ikke vil udleje til en Superligaklub er tydeligvis opfundet til lejligheden, siden forhandlingerne allerede var så fremskredne. At Hobro ikke har garderet sig mod denne situation ændrer ikke på, at FCM reelt set løj over for dem.

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 4. feb 2015, 11:44

Pastorius skrev:
Det er svært heldigt at de i Glen Riddersholm har en træner med "emotionel intelligens", der "fornemmer folk og kommer ind under huden på dem", ligesom de har en kultur for at skabe hele mennesker. Ligesom ledelsesstilen bygger på "oprigtighed og en grundlæggende interesse for andre mennesker".

Så der er ingen problemer, det er bare alle os andre og pressen der er efter deres behandling af Igboun fordi vi er misundelige/janteloven/indsæt selv en floskel her.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

white splash
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af white splash » 4. feb 2015, 15:17

Supersystem skrev:Så er der ballade igen. Jeg er godt klar over, at vi har med EB at gøre, men det er samme sang som tidligere, som vi har hørt før.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... al/5427366
Det der kan simpelthen ikke passe.... I FCM vil de jo være bedst til mennesker....
1 2 3 Jimmy er en mur!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 4. feb 2015, 17:34

Måske FCM skulle lave en rapport om sandsynligheden for mesterskabet, hvis de fyrede Glen...

Bliver spændende at se hvordan de klarer presset fra nu af og frem. For der må ikke komme mange skæverter i starten før pressen kaster sig frådende over dem. Og det tror jeg simpelthen ikke Glen har den mentale styrke til at klare.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 4. feb 2015, 21:44

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/fcm-vil- ... -aarige-nu

Jeg ved ikke engang hvad jeg skal sige til det her....
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 4. feb 2015, 22:01

Det er jo ikke nødvendigt for AaB, at gøre sig synlig på den måde. Børn lærer at tænke positivt om AaB af det samfund de lever i, i hvert fald de fleste i Nordjylland, i det midtjyske er det anderledes
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 4. feb 2015, 22:21

Søgaard skrev:http://www.tipsbladet.dk/nyhed/fcm-vil- ... -aarige-nu

Lyder mest af alt som et projekt der er opfundet for på ny at kunne fortælle omverdenen hvor banebrydene FCM er.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 5. feb 2015, 10:03

Gad vide hvad det kommer til at betyde for moralen i truppen at man har nægtet Igboun at tage afsted. Jeg forstår FCM i og med de ikke kunne få en afløser ind og der var problemer med Pusic handelen. Men det er naturligvis problematisk at man har lovet spilleren at han kan skifte hvis der kommer et bud og så droppe det hele få minutter i lukketid.

Det er som om man i al sin snak om det hele menneske, og hvad ved jeg, helt har glemt hvor vigtigt det er med en tilfreds trup i jagten på mesterskaber. Først ham keeperen og nu Igboun.

Iøvrigt er jeg helt vild med hvordan Andersen i sommers var ude at brokke sig over at BIF købte så voldsomt ind og skabte dårligere chancer for klubbens talenter.
Nogle ting ændrer sig tilsyneladende aldrig.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 5. feb 2015, 10:22

jonas386 skrev:Iøvrigt er jeg helt vild med hvordan Andersen i sommers var ude at brokke sig over at BIF købte så voldsomt ind og skabte dårligere chancer for klubbens talenter.
Hvem er Andersen ?
- FlæskeFrank

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 5. feb 2015, 10:27

:cheers:
FlæskeFrank skrev:
jonas386 skrev:Iøvrigt er jeg helt vild med hvordan Andersen i sommers var ude at brokke sig over at BIF købte så voldsomt ind og skabte dårligere chancer for klubbens talenter.
Hvem er Andersen ?
Det er min mobil der ikke kan skrive Ankersen og valgte at rette det.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 5. feb 2015, 10:42

Her er den artikel som Jonas refererer til: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... -varm-luft

"- Transfervinduet er stedet, hvor man skal vise, at man virkelig mener talentudvikling. I min verden har Brøndby i dette vindue vist, at der er et gab mellem det, klubben siger, og det, de gør. De har købt stort ind og har med deres indkøb lavet et massivt angreb på guldet i Superligaen. Hvis jeg var et talent som Daniel Stückler (som Brøndby hentede i Lyngby, red.), ville jeg nu sidde og tænke: "Får jeg nogensinde chancen? Mener de virkelig det, de siger?" Agger og Elmander kan jeg forstå, men når man køber to unge nordmænd og lejer en islænding og en finne, sender man et signal til sine unge spillere, siger Rasmus Ankersen til tipsbladet.dk og uddyber:

- Jeg synes, det er fair at spørge, om Brøndbys Masterclass bare er varm luft, "buzzwords", eller om de for alvor mener talentudvikling? Indtil videre har vi til gode at se, om de virkelig vil satse på egne talenter, som de har sagt, de vil, siger Rasmus Ankersen, der på ekstraordinær generalforsamling mandag bliver valgt som bestyrelsesformand i FC Midtjylland."

Hvorfor konfronterer de danske fodboldmedier ikke FCM med udtalelser som disse, når de få måneder efter ordene er faldet, selv foretager sig nøjagtigt det samme som Brøndby. Kritikken af Brøndby var berettiget men FCM er nu gået i samme fodspor. Det er utroligt at der er nogen der rent faktisk lytter til hvad de siger nede i Herning og omegn, der kommer så meget gylle ud af MCH Arena at det ikke ville kunne være i samtlige af kommunens gylletanke.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 5. feb 2015, 10:54

Søgaard skrev:http://www.tipsbladet.dk/nyhed/fcm-vil- ... -aarige-nu

Claus Steinlein skrev: Målet er at udvikle verdens bedste fodboldspillere, og det skal ske via leg og læring. Ikast-Brande Kommunes banebrydende projekt på Nordre Skole giver unikke muligheder for, at uddannelse og sport går hånd i hånd allerede fra 0. klasse, og det giver os mulighed for at skabe store talenter
ekstremt højt bullshit-niveau i ét citat.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 5. feb 2015, 11:26

Den næste transfer Steinlein blokerer bliver nok til folkeskolen, da han forventer at kunne sælge spillerne til gymnasiet i næste vindue.

Mike80
1. div
1. div
Favoritspiller: Søren Skriver

Indlæg af Mike80 » 5. feb 2015, 14:06

jonas386 skrev:Gad vide hvad det kommer til at betyde for moralen i truppen at man har nægtet Igboun at tage afsted. Jeg forstår FCM i og med de ikke kunne få en afløser ind og der var problemer med Pusic handelen. Men det er naturligvis problematisk at man har lovet spilleren at han kan skifte hvis der kommer et bud og så droppe det hele få minutter i lukketid.

Det er som om man i al sin snak om det hele menneske, og hvad ved jeg, helt har glemt hvor vigtigt det er med en tilfreds trup i jagten på mesterskaber. Først ham keeperen og nu Igboun.

Iøvrigt er jeg helt vild med hvordan Andersen i sommers var ude at brokke sig over at BIF købte så voldsomt ind og skabte dårligere chancer for klubbens talenter.
Ja, det selfølgelig en ærgerlig sag og man kan da som FCM mand frygte hvad det vil gøre ved moralen hos specielt Igboun, men også i resten af truppen. Jeg dog håber og tror at både Igboun, Hassan og Izunna samt mange andre i truppen, så længe har været en del af klubben og målet om et mesterskab vejer højere end personlige skuffelser. Igbouns interwiev til tv2sporten siger mig dog også, at vi har at gøre med en skuffet mand men samtidigt også en spiller der godt kan se begge sider af sagen, og ved at klubben i deres situation selfølgelig ikke har kunne slippe ham medmindre en fuldgod erstatning kom ind den anden vej. Det kan ikke være til diskution at FCM har gjort ALT for at finde erstatningen med budene på Bech m.f.

Disse episoder har det jo også med at blive snakket en del op i pressen som man også kunne se med Erik, der kort tid efter hans "monsterskuffelse" valgte at forlænge kontrakten med FCM.

Haugaard sagaen er en joke. Alle kan se at vi ikke havde en målmand i top 6 efter vi solgte Løssl. Haugaard har fået chancen og gjort det ok uden at være super prangende. Han er ung og lovende men alle kunne se at dette netop var pladsen man kunne forbedre sig på op til en historisk vigtig halvsæson for FCM. Det kan ikke komme bag på Haugaard og fodbold dk. At man i den situation forsøger at optimere holdet og procenterne for succes. Indkøb i en professionel fodbold klub er en del af gamet og det sgu ikke synd for Haugaard eller dårlig stil af FCM, at man laver en indkøb, hvis muligt, selvom flere efterfølgende gerne vil fremhæve den vinkling.

Mike

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 5. feb 2015, 14:25

Mike80 skrev:
jonas386 skrev:Gad vide hvad det kommer til at betyde for moralen i truppen at man har nægtet Igboun at tage afsted. Jeg forstår FCM i og med de ikke kunne få en afløser ind og der var problemer med Pusic handelen. Men det er naturligvis problematisk at man har lovet spilleren at han kan skifte hvis der kommer et bud og så droppe det hele få minutter i lukketid.

Ja, det selfølgelig en ærgerlig sag og man kan da som FCM mand frygte hvad det vil gøre ved moralen hos specielt Igboun, men også i resten af truppen. Jeg dog håber og tror at både Igboun, Hassan og Izunna samt mange andre i truppen, så længe har været en del af klubben og målet om et mesterskab vejer højere end personlige skuffelser. Igbouns interwiev til tv2sporten siger mig dog også, at vi har at gøre med en skuffet mand men samtidigt også en spiller der godt kan se begge sider af sagen, og ved at klubben i deres situation selfølgelig ikke har kunne slippe ham medmindre en fuldgod erstatning kom ind den anden vej. Det kan ikke være til diskution at FCM har gjort ALT for at finde erstatningen med budene på Bech m.f.

Disse episoder har det jo også med at blive snakket en del op i pressen som man også kunne se med Erik, der kort tid efter hans "monsterskuffelse" valgte at forlænge kontrakten med FCM.

Haugaard sagaen er en joke. Alle kan se at vi ikke havde en målmand i top 6 efter vi solgte Løssl. Haugaard har fået chancen og gjort det ok uden at være super prangende. Han er ung og lovende men alle kunne se at dette netop var pladsen man kunne forbedre sig på op til en historisk vigtig halvsæson for FCM. Det kan ikke komme bag på Haugaard og fodbold dk. At man i den situation forsøger at optimere holdet og procenterne for succes. Indkøb i en professionel fodbold klub er en del af gamet og det sgu ikke synd for Haugaard eller dårlig stil af FCM, at man laver en indkøb, hvis muligt, selvom flere efterfølgende gerne vil fremhæve den vinkling.

Mike
Jeg tror såmænd ikke der er nogen der er uenig i at indkøb er fint, og nødvendigt, uanset om man har meldt ud man satser på talenter eller ej. Med en 28-årig målmand, synes det dog ikke at ligge i kortene at Haugaard skal suge erfaring til sig, og om et par år kan han få en chance igen. Han skal nok nærmere se det som om han er fast reserve i meget lang tid, medmindre Dahlin bliver solgt. Gør han ikke det, og bliver han en succes, har han jo snildt en 5-6 år i FCM.

Derudover er der altså stadig forskel på at lave indkøb, og så at have hentet Dahlin, Urena, Dickoh, Jim Larsen, Tim Sparv, Pusic, Olsson, Hedinsson i de seneste par transfervinduer. Samtidig har man Jakob Poulsen og Duncan, som også fylder i truppen. Skal der være spilletid til alle disse, samt til Pisto, Igboun, Hassan, Izunna samt Marco Larsen og André Rømer, så synes jeg godt man kan begynde at stille spørgsmålstegn ved hvor meget tid på banen de nuværende 18-19-årige talenter i realiteten kan få i FCM. Der er en god del af den nuværende trup der er egne talenter, men det er jo etablerede superligaspillere/profiler.

Jeg tror talentudviklingen kommer til at lide under, at man har en enorm stor trup af etablerede spillere, som alle er i spil til truppen, hvilket ikke giver den nødvendige kamperfaring som unge talenter har så voldsomt meget brug for. Hvis jeg var en 17-18 årig talentfuld angriber i FCM, ville jeg i hvert fald tænke at der var lang udsigt til nogen form for plads på bænken til en Superligakamp.

Og når man fra FCM's side så samtidig har så travlt med at påpege at BIF køber ind i stedet for at satse på talenterne, så synes det at virke lidt mærkeligt at man selv har foretaget samme triggerhappy indkøbspolitik.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Prica
Geografisk sted: Billund

Indlæg af Hinrup85 » 5. feb 2015, 15:34

Man kan umiddelbart godt forstå FcM's tanke gang omkring Igboun, i og med at man ikke kunne finde en afløser. Det man kunne have gjort for at dette ikke var ville blive et problem, var vel at involvere Igboun og forklare sine bevæggrunde langt tidligere. Så kunne de allerede der se om spilleren ville kunne acceptere begrundelsen, eller om man skulle gøre noget.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 5. feb 2015, 16:10

Hinrup85 skrev: Man kan umiddelbart godt forstå FcM's tanke gang omkring Igboun, i og med at man ikke kunne finde en afløser. Det man kunne have gjort for at dette ikke var ville blive et problem, var vel at involvere Igboun og forklare sine bevæggrunde langt tidligere. Så kunne de allerede der se om spilleren ville kunne acceptere begrundelsen, eller om man skulle gøre noget.
Hvis man stiller nogen noget i udsigt, og ikke overholder det, så hjælper det ikke meget at involvere nogen. De kunne have været meget mere præcise i deres aftale inden det kom så vidt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 5. feb 2015, 16:23

Er vores egen klub virkelig så uinteressant at det er sjovere at debattere FC Midtjylland?
Det kan godt være at det lykkes for deres sugardaddy at købe sig til mesterskabet i denne sæson, men prøv at se sådan på det at om 14 dage spiller vi en kamp som alle andre skandinaviske hold misunder os!

Jeg undres, men indrømmer også at jeg selv til tider har bidraget til FCM tråden. Ved godt at jeg har startet Vendsyssel FF tråden, men det synes jeg er noget andet da det er en lokalrival som pludselig er blevet en seriøs konkurrent.
De må gnide sig i hænderne i Herning-Ikast over den omtale deres klub pludselig får, dette er vel lige hvad de ønsker. De har formået at transformere en røvsyg fusion ml. Ikast og Herning til en kæmpe sportslig succes, som nu tilmed vækker debat hos mange andre klubber/fans. Omtale er generelt ensbetydende med større bevågenhed og med dette flere fans og større eksponering overfor sponsorer mv.
Til sammenligning tvivler jeg stærkt på om der eksisterer en AaB tråd på andre klubbers debatfora...

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 5. feb 2015, 16:32

frederikshavneren skrev:Er vores egen klub virkelig så uinteressant at det er sjovere at debattere FC Midtjylland?
I den her tråd, ja.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar