Mike80 skrev:Klaus skrev:Mike80 skrev:
Efter de udmeldinger som der har været lyder det nu til at de har været ret præcise allerede tidligt i vinduet. Der blev meldt ud at man var parat til at slippe Igboun såfremt der kom et bud som lovet og man fik en afløser på plads som kunne erstatte det sportslige tab op til en yderst vigtig halvsæson. Buddet kom i 11. Time og FCM gjorde ALT for at imødekomme Igbouns drøm og økonomisk sikring men selv med overbud på 18-19 mio på spillere i Vibe/ Bech/ Vaclec kategorien kunne det ikke lykkes med så kort tid at handle på. Var buddet kommet 5 dage tidligere var Igboun i Kina men omstændighederne gjorde desværre at situationen blev som den gjorde. Forstår dog emnet og vinklen i denne tråd for jeg håbede også Igboun fik lov at tage afsted selvom jeg sportsligt ville se det som en kæmpe bet!
Mike
Tjaaa, udgangspunktet var jo omtalte gentleman-aftale. Jeg kan godt forstå FCM gerne vil beholde Igboun, for han er en fantastisk spiller. Men det sagt burde en aftale vel være en aftale, specielt når man af og til puster sig op til at være verdensmestre i mandskabsbehandling. Når Ridersholm har det SÅ dårligt med behandlingen af Igboun, at han føler sig kaldet til at LOVE ham en transfer til sommer. Ja så er der nok noget om snakken. Det med at man skulle have en anden spiller ind først, lugter meget af at være en tilføjelse, der er kommet til senere.
Sommerens behandling af Schiachenko (staveplade.dk) var jo også langt ude. Til gengæld har jeg grumme svært ved at forstå, at jeres tidligere førsteholdsmåmand har noget at brokke sig over. Objektivt set, var han et af de svageste led på et meget stærkt hold. Og jeg forstår udmærket, at man har ønsket at forstærke sig på posten.
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... gboun-salg
Jeg tror Ridersholm har det dårligt på det personlige plan, hvor han selfølgelig deler ærgrelsen med en person han har fulgt tæt 9 år i FCM over en misset mulighed for en kæmpe økonomisk gevinst. Jeg helt med på præmissen i denne tråd og selfølgelig har FCM i denne sammenhæng gang i endnu en af fodboldens største forbrydelser ved at skuffe en spiller der havde håbet på en gyldent skifte og enda forud for at man havde lovet spilleren, at arbejde for et salg.
Jeg også med på at vinklen ikke behøver at være særligt nuanceret og jo mere negativ drejningen på FCM kan blive jo mere rigtigt i tråden. Vi snakker imidlertidligt professionelt fodbold, hvor mange mennesker omkring en klub skal tilgodeses: investorer, sponsorer, fans, trup og alle andre omkring klubben. FCM ligger til at kunne spille et historisk dansk mesterskab i hus og har investeret stort i bestræbelserne på at opnå dette ved spillerindkøb, og afvisningen af bla. 30 mio kr bud. Et salg i 11 time af transfervinduet på en bærende profil uden mulighed for kvalificeret erstatning kan på ingen måde forsvares over for alle andre omkring klubben end Igboun selv. Derfor kunne et salg, hvad enten der blevet lavet Gentleman aftaler om at arbejde på dette, naturligvis ikke gennemføres i den nuværende situation! Det ville være et top mærkeligt signal, og det kan en forståelig her og nu skuffelse hos en enkelt spiller naturligvis ikke ændre på. FCM meldte tidligt i transfervinduet ud at de ville lade Igboun gå ved det rigtige bud men omstændighederne var, at det naturligvis jf. Ovenstående ikke kunne svækkes sportsligt! Allan Bak Jensen (agent) havde et helt vindue at arbejde på men formåede, at lande et bud med under 36 timer tilbage af vinduet, hvorefter FCM strække sig i alle retninger med vandvids bud blot for netop at opfylde deres del af aftalen med Igboun. Det lykkes desværre ikke selvom alle omkring klubben ønskede dette velvidende at man ville miste en sportslig vigtig brik.
Men nuancer i debatten har vel aldrig været et tema her;)
Mike
Du er jo selv ekstremt forudindtaget Mike grundet dit tilhoersforhold, saa det ville klaede dig at laegge glorien fra dig naar du skriver herinde. Derudover, lige et par spoergsmaal:
Saafremt der var en aftale, paa hvilken maade bliver det dermed en formildende omstaendighed ved at aftalebrud, at investorer, sponsorer, fans, trup og alle andre omkring klubben ogsaa har noget paa spil? Hvis man vidste man ikke ville vaere i stand til at overholde aftalen, saa burde man ikke have lavet den. Men du skriver gudhjaelpemig at selvom der var en aftale, saa skulle man bryde den! Hvilken nuance er det du vil fremhaeve her?
Derudover skriver du at: "
FCM meldte tidligt i transfervinduet ud at de ville lade Igboun gå ved det rigtige bud men omstændighederne var, at det naturligvis jf. Ovenstående ikke kunne svækkes sportsligt" Kunne du ikke lige finde et link hertil? Det foerste jeg mindes man hoerte i offentligheden var netop ikke at et evt. salg var betinget paa denne maade.
Sidst men ikke mindst, saa har jeg ikke tillid til at buddet paa Uffe havde noget med Igboun at goere. Han er ligesom Pusic angriber. Saa hvis Pusic ikke var en erstatning for Igboun, saa er Uffe det heller ikke. Derfor kan det sagtens bare vaere et forsoeg paa damagecontrol at man vaelger at leake denne historie.
Og til slut, saadan rent markedsfoeringsmaessigt, naar man i den ene henseende gerne vil profilere sig som klassens fraekke dreng, saa aabner man naturligvis ogsaa doeren for at man ikke partout bliver anset som 100% stueren i andre henseender. Man har selv aabnet doeren her.