Hvorfor hade FCM 2

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af le Cid » 6. feb 2015, 11:17

Kan vi ikke bare nøjes med at konkludere, at FCM har haft flere af disse sager, hvor spillere har følt sig dårligt behandlet, og AaB har i runde tal haft 0! Men AaB har til gengæld ikke et koncept, hvor vi arbejder med "hele mennesker"...
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 6. feb 2015, 11:33

Mike80 skrev:
Buzz Killington skrev:Det er ikke et eksempel paa en manglende nuance. Det er et spoergsmaal som netop giver dig plads til selv at fremhaeve en nuance. Du skrev tidligere: "Derfor kunne et salg, hvad enten der blevet lavet Gentleman aftaler om at arbejde på dette, naturligvis ikke gennemføres i den nuværende situation". Jeg gider ikke doemme dig foer du har en chance for at uddybe det. Saa jeg kan ikke se hvorfor du beklager den manglede nuance.

Saa igen, mener du gentleman aftaler (f.eks. i dette tilfaelde) er ligegyldige, saafremt "investorer, sponsorer, fans, trup og alle andre omkring klubben" skal tilgodeses? Hvis du mener de er ligegyldige, saa er resten af diskussionen ligegyldig.
Det ikke for at være næsvis, men forstår ærligt talt ikke dit indlæg, som jeg ikke mener kommer med meget nyt? Jeg ret overbevist om at jeg i denne tråd allerede har givet udtryk for hvad jeg mener. Nemlig at en gentleman aftale holdt op imod ydre og ændrede omstændigheder, som i dette tilfælde, kan have af betydning for et retfærdigt udfald. Jeg kan konstatere, at selv den ultra skuffede hovedperson langt hen af vejen er enig ligesom han også godt kan se problematikken fra klubbens side? Heri "alle kan lave en aftale men ikke alle aftaler kan holdes?" Hvis jeg skal skære den ud i pap blev aftaler lavet med gode hensigter fra begge sider men op et tidspunkt hvor FCM ikke første ligaen med 8 point, havde investeret kraftigt i bestræbelserne på at holde føringen og ikke kunne finde en erstatning med den korte tidsfrist man havde at arbejde på? Så ja hvis du opfatter det som, at være ensbetydende med at den oprindelige aftale er ligegyldig er vi nok der hvor diskutionen i din optik også bliver det. (Hvis jeg altså opfatter dit indlæg rigtigt?!)

Mike
Dette er heller ikke for at vaere naesvis, men jeg forstaar simpelthen ikke din brug af spoergsmaalstegn, da du ikke kun bruger dem i forbindelse med spoergmaal. Og det er sikkert en af grundende til det kniber for mig med forstaaelsen. Men naar jeg laeser dit indlaeg, saa kan jeg ikke laese det anderledes end at en gentleman-aftale, kan opsiges unilateral hvis den ene part har svaert ved at leve op til den. Saa er det nok fint for FCM hvis Igboun saa alligevel ikke tager det saa tungt. Jeg syntes dog personligt det er umoralsk adfaerd, saafremt aftalen vitterligt er blevet brudt, hvilket er et interessant spoergsmaal i sig selv.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 6. feb 2015, 11:38

le Cid skrev:Kan vi ikke bare nøjes med at konkludere, at FCM har haft flere af disse sager, hvor spillere har følt sig dårligt behandlet, og AaB har i runde tal haft 0! Men AaB har til gengæld ikke et koncept, hvor vi arbejder med "hele mennesker"...
Vi har haft en lille sag med Karim Zaza hvis du husker. Han foelte i hvert fald selv han var blevet lovet noget lignende en kontraktforlaengelse, hvilket han saa aldrig modtog.

http://politiken.dk/sport/fodbold/super ... aa-porten/
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 6. feb 2015, 11:45

Buzz Killington skrev:
le Cid skrev:Kan vi ikke bare nøjes med at konkludere, at FCM har haft flere af disse sager, hvor spillere har følt sig dårligt behandlet, og AaB har i runde tal haft 0! Men AaB har til gengæld ikke et koncept, hvor vi arbejder med "hele mennesker"...
Vi har haft en lille sag med Karim Zaza hvis du husker. Han foelte i hvert fald selv han var blevet lovet noget lignende en kontraktforlaengelse, hvilket han saa aldrig modtog.

Jeg husker svagt sagen, men jeg kan ikke læse ud af artiklen, at han skulle være lovet noget. Jeg ville også have været skuffet i hans sted, men der er da ikke noget odiøst i ikke at forlænge en kontrakt... og jeg kan da sagtens forstå, at man ikke vil komme med sådan en udmelding inden den sidste EKSTREMT VIGTIGE kamp!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 6. feb 2015, 11:57

le Cid skrev:
Buzz Killington skrev:

Jeg husker svagt sagen, men jeg kan ikke læse ud af artiklen, at han skulle være lovet noget. Jeg ville også have været skuffet i hans sted, men der er da ikke noget odiøst i ikke at forlænge en kontrakt... og jeg kan da sagtens forstå, at man ikke vil komme med sådan en udmelding inden den sidste EKSTREMT VIGTIGE kamp!
Jeg tror bestemt ikke Lynge havde lovet ham noget der ikke blev overholdt. Det er Lynge trods alt for klog til. Det var mere det at Zaza havde forstaaet og forventet det saadan at der ville komme et tilbud, og at man havde ladet ham blive i troen indtil i aller sidste oejeblik. Saa kan man mene at Zaza selv maa styre sin skuffelse, men jeg syntes nu ikke man kan udelukke at han foelte sig daarligt behandlet (og man kan spekulere i at AaB ikke meldte ud tidligere for at undgaa at det skulle gaa ud over Zaza's praestationer paa banen).

Alligevel er dette det overhovedet eneste eksempel jeg kan huske, og det er paa ingen maade paa FCM niveau, hvis der overhovet er en sag.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 6. feb 2015, 13:40

De fleste forstår jo hvorfor FCM agerede som de har gjort i den her sag, men det virker da i den grad besynderligt at man overhovedet laver en aftale hvis man ikke har tænkt sig at overholde den alligevel.
Det er iøvrigt 3. Vindue i træk at Igboun føler FCM har taget røven på ham. Hvorfor synes man det er ok? Han virker dog så professionel at han ikke lader det gå udover sit spil på banen, eller sine holdkammerater, men det er jo ikke første gang han føler FCM har lovet ham noget for så at ændre mening i sidste øjeblik.

Jeg forstår FCM vil have en erststning, og jeg forstår hvorfor man ikke er interesserede i at komme svækket ud til foråret på nogen som helst måde. Men man har altså haft 12 måneder, altså et helt år, til at finde en afløser, og vælger alligevel at vente til sidste øjeblik før man forsøger at hente spillere fra en af de højeste hylder inden vinduet lukker. Havde Benhams system ikke em eller anden juvel til en billig penge der ville passe perfekt ind? Eller skal man virkelig op og betale 20 millioner for en erstatning? I så fald kunne man lige så godt spørge mig, eller inde på ulvegraven for at finde en erstatning
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 6. feb 2015, 14:43

jonas386 skrev:De fleste forstår jo hvorfor FCM agerede som de har gjort i den her sag, men det virker da i den grad besynderligt at man overhovedet laver en aftale hvis man ikke har tænkt sig at overholde den alligevel.
Det er iøvrigt 3. Vindue i træk at Igboun føler FCM har taget røven på ham. Hvorfor synes man det er ok? Han virker dog så professionel at han ikke lader det gå udover sit spil på banen, eller sine holdkammerater, men det er jo ikke første gang han føler FCM har lovet ham noget for så at ændre mening i sidste øjeblik.

Jeg forstår FCM vil have en erststning, og jeg forstår hvorfor man ikke er interesserede i at komme svækket ud til foråret på nogen som helst måde. Men man har altså haft 12 måneder, altså et helt år, til at finde en afløser, og vælger alligevel at vente til sidste øjeblik før man forsøger at hente spillere fra en af de højeste hylder inden vinduet lukker. Havde Benhams system ikke em eller anden juvel til en billig penge der ville passe perfekt ind? Eller skal man virkelig op og betale 20 millioner for en erstatning? I så fald kunne man lige så godt spørge mig, eller inde på ulvegraven for at finde en erstatning
Jeg forstår slet ikke at man overhovedet begynder at diskutere rationalet i at man er nødt til at holde på Igboun.

Der er lavet en gentleman-aftale. Det betyder i min verden at den er vigtigere end noget man har skrevet ned. Den aftale har så åbenbart ikke været så præcis som man har kunnet ønske, men hvis man i FCM godt kan forstå at Igboun efterfølgende er blevet skuffet, og alligevel ikke har overholdt sin Gentleman-aftale, så er man ikke Gentlemen... længere er den ikke. Alle arndre argumenter er irrelevante.

At være klassens frække dreng betyder i det midtjyske at man ikke er bundet af hverken moral, etik, eller lovparagraffer, medmindre konsekvenserne ved at overskride grænserne er større end ved at holde sig på den rigtige side.

Derfor findes denne tråd og derfor bliver FCM aldrig en rigtig storklub - heller ikke om hundrede år. Den filosofi kan nogle gange give resultater på kort sigt, men det bliver aldrig længsigtet holdbar.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 6. feb 2015, 14:53

Og der lyves videre på heden. http://www.bold.dk/nyt/fcm-boss-der-fin ... ld-procent

Så sent som i går, afviste Disco Glenn historien pure på bla. bold.dk:
"Jeg har snakket med Claus (sportsdirektør Steinlein, red) om historien, og vi kan ikke andet end grine af det. Det er ikke et gram sandhed i det."

Tror jeg bliver nød til at udvide mit BIF medie-boykot med FCM. Engang var det lidt sjovt, men det bliver for meget og for ulækkert. Per Rud får jo så meget baghjul at det er helt skandaløst.
Aalborg BK 1885!

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 6. feb 2015, 14:59

Jeg tror da vi er helt enige. Det var ligesåmeget til den der "få nu nuancerne med" retorik fra Mike. Dybest set er der jo ikke specielt mange nuancer, man har lovet et, og gør så det komplet modsatte. Hvis man synes den slags er ok, så fred være med det, men det tror jeg nu ikke Mike, eller de fleste andre FCM fans synes. Jeg forstår dog hvorfor man vil forsvare sin klub overfor "mindreværets højborg", og jeg kunne da sikkert finde på det samme hvis debatten med modsat fortegn kørte på bold, eller på graven. Det kommer dog næppe til at ske da AaB altid har været gode til ikke at stå i vejen for sine spillere. Se bare Lasse Nielsen sidste år, eller Rade i 08 sæsonen. I begge tilfælde solgte man store profiler selvom man havde gang i et vigtigt forår med evt mesterskab og dertilhørende ChL kval, og i begge tilfælde endte det jo helt godt.
Dermed ikke sagt at salg af profiler = mesterskaber, men jeg tror på det gør noget ved holdet at spillerne ved at de får lov til at tage videre hvis de gør det godt, og ikke bare får lov til at sidde kontrakten ud som det jo ofte har været tilfældet i bl.a. FCK hvor man ofte har måttet lade store profiler skifte på en fri transfer fordi man ikke har fået solgt i tide. Se bare spillere som Zanka eller Hutchinson

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 6. feb 2015, 15:06

jonas386 skrev:Jeg tror da vi er helt enige. Det var ligesåmeget til den der "få nu nuancerne med" retorik fra Mike. Dybest set er der jo ikke specielt mange nuancer, man har lovet et, og gør så det komplet modsatte. Hvis man synes den slags er ok, så fred være med det, men det tror jeg nu ikke Mike, eller de fleste andre FCM fans synes. Jeg forstår dog hvorfor man vil forsvare sin klub overfor "mindreværets højborg", og jeg kunne da sikkert finde på det samme hvis debatten med modsat fortegn kørte på bold, eller på graven. Det kommer dog næppe til at ske da AaB altid har været gode til ikke at stå i vejen for sine spillere. Se bare Lasse Nielsen sidste år, eller Rade i 08 sæsonen. I begge tilfælde solgte man store profiler selvom man havde gang i et vigtigt forår med evt mesterskab og dertilhørende ChL kval, og i begge tilfælde endte det jo helt godt.
Dermed ikke sagt at salg af profiler = mesterskaber, men jeg tror på det gør noget ved holdet at spillerne ved at de får lov til at tage videre hvis de gør det godt, og ikke bare får lov til at sidde kontrakten ud som det jo ofte har været tilfældet i bl.a. FCK hvor man ofte har måttet lade store profiler skifte på en fri transfer fordi man ikke har fået solgt i tide. Se bare spillere som Zanka eller Hutchinson
Nuancer giver ikke mening når man taler grundlæggende principper eller værdier.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 6. feb 2015, 15:14

Jeg troede egentlig at det der statistikværktøj fra Benham var sat i værk for at man kunne finde gode, undervurderede spillere, som præsterer bedre end prisen. I det lys er det da lidt morsomt, at man ender med at byde vilde millionbeløb på Martin Pusic, Uffe Bech og Lasse Vibe, som er dybt forudsigelige transferemner for enhver bodega-ekspert, der følger bare en anelse med i fo'bol'.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
viper_dk
Ynglinge
Ynglinge
Favoritspiller: Jozo
Kontakt:

Indlæg af viper_dk » 6. feb 2015, 15:16

»Der er en procent, men hvad den er, er fuldstændig 'confidential' (hemmelige, red.) informationer fra England. Det går vi ikke ud med.« siger FCM-formanden til bt.dk

Ret svært ikke at smile :D

http://www.bt.dk/superligaen/fcm-forman ... for-guldet
"Nu vil jeg ikke sige, at du lyver, men det er jo direkte usandt det du står og siger"

Mike80
1. div
1. div
Favoritspiller: Søren Skriver

Indlæg af Mike80 » 6. feb 2015, 15:43

Søgaard skrev:Og der lyves videre på heden. http://www.bold.dk/nyt/fcm-boss-der-fin ... ld-procent

"Jeg har snakket med Claus (sportsdirektør Steinlein, red) om historien, og vi kan ikke andet end grine af det. Det er ikke et gram sandhed i det."

Tror jeg bliver nød til at udvide mit BIF medie-boykot med FCM. Engang var det lidt sjovt, men det bliver for meget og for ulækkert. Per Rud får jo så meget baghjul at det er helt skandaløst.
Ankersen i den oprindelige artikel i BT:

»Ja, vi ved godt, hvor godt vi står i forhold til guldet. Men det er ikke noget, trænerne eller ledelsen behøver vide. Det er bare noget, Matthew Benham kigger på i forhold til sin investering i klubben,« siger Rasmus Ankersen og fortsætter:

Træk vejret.

Mike

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 6. feb 2015, 15:47

Mike80 skrev:
Søgaard skrev:Og der lyves videre på heden. http://www.bold.dk/nyt/fcm-boss-der-fin ... ld-procent

»Ja, vi ved godt, hvor godt vi står i forhold til guldet. Men det er ikke noget, trænerne eller ledelsen behøver vide. Det er bare noget, Matthew Benham kigger på i forhold til sin investering i klubben,« siger Rasmus Ankersen og fortsætter:

Træk vejret.

Mike
Lige inden står der:
"Dagen efter afviste Rasmus Ankersen over for BT, at en sådan rapport var blevet lavet, men fredag vil han dog gerne indrømme, at klubben har lavet en beregning for, hvor stor chance midtjyderne har for at vinde guldet."

Hvilken integritet!
Med venlig Hilsen
--
Robert

Mike80
1. div
1. div

Indlæg af Mike80 » 6. feb 2015, 15:49

Pastorius skrev:
Mike80 skrev:

Træk vejret.

Mike
Lige inden står der:
"Dagen efter afviste Rasmus Ankersen over for BT, at en sådan rapport var blevet lavet, men fredag vil han dog gerne indrømme, at klubben har lavet en beregning for, hvor stor chance midtjyderne har for at vinde guldet."

Hvilken integritet!
Ja, det lyder helt vandvittigt at den slags kan ske i moderne fodbold?? Puha...

Mike

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 6. feb 2015, 15:54

Hahaha. Come on, du halvfifler med et citat og når det så påpeges så er det bare sådan gamet er. Det er altså tyndt.

Mike80
1. div
1. div

Indlæg af Mike80 » 6. feb 2015, 16:08

jonas386 skrev:De fleste forstår jo hvorfor FCM agerede som de har gjort i den her sag, men det virker da i den grad besynderligt at man overhovedet laver en aftale hvis man ikke har tænkt sig at overholde den alligevel.

Din fakta er ikke helt korrekt. Det korrekt at FCM også fik et bud på Igboun på selve sidstedagen af transfervinduet i vinterens vindue 13/14 på et tidspunkt, hvor man også lå nr. 1 i ligaen. Tidligere i vinduet havde en investorkreds bevilliget økonomien i en J. Poulsen transfer, da han blev hentet i Monaco på en høj løn, og da timingen på Igboun budet med mindre end 24 timer var så elendig takkede FCM nej tak. Allan bak var efterfølgende ude og udtrykke sin skuffelse over at Igboun ikke fik lov at fortsætte i Portugal. FCM lovede Igboun at han ville blive solgt i sommerens vindue men der kom ingen bud, at forholde sig til og et salg var ikke muligt?

Jeg forstår ikke hvordan man i Igboun lejren har haft 12 mdr. Til at finde en interesseret klub men først formår at lande et bud med 36 timer tilbage af vinduet? FCM meldte tidligt ud at man ville lade Igboun gå såfremt man kunne finde en afløser. Man havde eftersigende 3 egnede afløseren fundet gennem smartsodds men, da buddet på Igboun faldt så sent var alle disse 3 spillere desværre ikke længere muligheder, da de enten var solgt videre eller ikke kunne slippes så sent i vinduet. At FCM så efterfølgende forsøger sig desperat med spillere, som du selv siger, man ligeså godt kunne spørge efter her eller på ulvegraven viser jo bare hvor meget man har forsøgt at strække sig iforhold til at imødekomme Igbouns ønske! Jeg tror ikke at FCM's ønskescenarie var at smide 20 mio kr. Bud efter superliga spillere 2 timer før vinduets lukning tror du?! Jeg tror mere det netop skal tolkes som et helhjertet forsøg på at tilgodese en spillers ønsker og muliggøre et Igboun skifte til Kina.

Mike

Mike80
1. div
1. div

Indlæg af Mike80 » 6. feb 2015, 16:10

jonas386 skrev:Hahaha. Come on, du halvfifler med et citat og når det så påpeges så er det bare sådan gamet er. Det er altså tyndt.
På ingen måde? Jeg henviser til at brugeren påpeger at Glen er fuld af løgn hvilket muligvis ikke var tilfældet, da Ankersen udtaler trænerer og ledere ikke nødvendigvis behøver at have indsigt i rapporten? I bedste Debatside stil blev responsen at skulle forholde sig til et andet postulat hvilket jeg gjorde..

Men Gleen løj altså ikke nødvendigvis og det var nu engang den oprindelige pointe fra brugeren.

Mike

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 6. feb 2015, 16:11

Mike80 skrev:

Mike
Ja, det er ret vandet....

Det overrasker mig selvfølgelig ikke at det kan ske, men det kan godt lade sig gøre - både i moderne fodbold og erhvervslivet generelt - at opføre sig ordenligt og bevare sin integritet.

Filmen knækker for alvor når snakken falder på gentlemanaftaler og man så samtidig ikke mener det er et problem at man bliver grebet i en løgn.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Mike80
1. div
1. div

Indlæg af Mike80 » 6. feb 2015, 16:21

Pastorius skrev:
Mike80 skrev:

Mike
Ja, det er ret vandet....

Det overrasker mig selvfølgelig ikke at det kan ske, men det kan godt lade sig gøre - både i moderne fodbold og erhvervslivet generelt - at opføre sig ordenligt og bevare sin integritet.

Filmen knækker for alvor når snakken falder på gentlemanaftaler og man så samtidig ikke mener det er et problem at man bliver grebet i en løgn.
Jeg helt enig. Godt vi ikke behøver diskuterer den problematik.

Mike

Besvar