Ny træner - sommeren 2015
Re: Ny træner - sommeren 2015
Hjulmand ville være en fantastisk træner at få, hans tilgang til fodbolden passer perfekt til vores spillere, men om det er realistisk tvivler jeg på, tror det bliver mere end svært at matche hans lønkrav
Jeg er fuldstændig enig i det du skriver med Hjulmand!Provst i Brovst skrev:Kasper Hjulmand er muligvis fyringstruet igen. Hvis ikke han er for stor en profil,så er han bestemt en mulighed.
Det er ikke min ideelle kandidat da jeg synes FCN spillede possession fodbold for possession fodboldens skyld. Det sidste år virkede det meget ufleksibelt.
Ellers er han vel perfekt.
Min kandidat er stadig vores Kuhn eller Sønderjyskes Lars Søndergaard.
Sad selv med samme fornemmelse, når jeg så dem.
Det lignede et hold, som ville kopiere Barcelona og spille possesion frem for alt andet.
Jeg synes det så klodset ud når de spillede. Hellere en sikker bold på tværs eller bagud end en chanceskabende aflevering i dybten.
Helt enig, det er jo også tankevækkende, hvor dårligt han gjorde det med et meget talentfuldt Lyngby-hold da han rykkede op med dem. På trods af spillere som Andreas Bjelland, Alexander Fischer, Brian Hamalainen, Mikkel Beckmann, Christian Holst, Kim Aabech og Lasse Rise røg man mildest ned med et brag fordi Hjulmand insisterede på at spille naivt. På samme måde var det pinligt, at man i CL ville spille flot fodbold for den flotte fodbolds skyld. Vi er enige om det er virkelig flot når det lykkees, som det gjor for FCN, men for mig er resultaterne større end et "godt forsøgt".Gaarde6 skrev:Jeg er fuldstændig enig i det du skriver med Hjulmand!Provst i Brovst skrev:Kasper Hjulmand er muligvis fyringstruet igen. Hvis ikke han er for stor en profil,så er han bestemt en mulighed.
Det er ikke min ideelle kandidat da jeg synes FCN spillede possession fodbold for possession fodboldens skyld. Det sidste år virkede det meget ufleksibelt.
Ellers er han vel perfekt.
Min kandidat er stadig vores Kuhn eller Sønderjyskes Lars Søndergaard.
Sad selv med samme fornemmelse, når jeg så dem.
Det lignede et hold, som ville kopiere Barcelona og spille possesion frem for alt andet.
Jeg synes det så klodset ud når de spillede. Hellere en sikker bold på tværs eller bagud end en chanceskabende aflevering i dybten.
- Corona
- 2. div

- Favoritspiller: Om morgen...
- Geografisk sted: Nordens Paris
Er der nogle der kan forklare mig hvorfor I tror at Kasper Hjulmand er realistisk? Fyringstruet eller ej...
Pyrotechnik Ist Kein Verbrechen!
Aalborg BK, IFK Göteborg og FC Hansa Rostock
Aalborg BK, IFK Göteborg og FC Hansa Rostock
- Mr. Larsen
- Allstar

- Favoritspiller: Jimmy Nielsen
- Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
- Kontakt:
Ved sgu snart ikke, alt respekt for hans præstationer i FCN. Men jeg synes han var for naiv med sin tilgang til holdet spillestil i CL, de fik jo en røvfuld stort set hver gang de gik på banen fordi han var naiv og tro de kunne spille som i superligaen. Han kan selvfølgelig ha ændret tilgang siden, men jeg ved ikke helt han er sgu lidt for selvfed til tider at høre på.troelsh skrev:Hjulmand ville være en fantastisk træner at få, hans tilgang til fodbolden passer perfekt til vores spillere, men om det er realistisk tvivler jeg på, tror det bliver mere end svært at matche hans lønkrav
Så langt heller Kuhn eller en udlænding som praktiserer samme eller noget ala den spillestil som vi gør brug af i AaB nu og som har noget erfaring og ballast, vi har ikke brug for en ny Magnus Pehrsson !
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren
-
9520AaB
- Allstar

- Favoritspiller: Maradona
- Geografisk sted: Skørping
Ny træner - sommeren 2015
Ved Gud at Magnus Pehrsson ikke gjorde det godt i ligaen, men hans europæiske resultater var altså ok. Erik Hamren var et lige så ukendt blad for os alle som Pehrsson, og det gik altså godt. Jeg tror netop at vi får en ny Pehrsson/Hamren, altså en vi i vores vildeste fantasi ikke havde hørt om eller regnet med. Hånden på hjertet, kan ikke se nogen danske kandidater.Mr. Larsen skrev:Ved sgu snart ikke, alt respekt for hans præstationer i FCN. Men jeg synes han var for naiv med sin tilgang til holdet spillestil i CL, de fik jo en røvfuld stort set hver gang de gik på banen fordi han var naiv og tro de kunne spille som i superligaen. Han kan selvfølgelig ha ændret tilgang siden, men jeg ved ikke helt han er sgu lidt for selvfed til tider at høre på.troelsh skrev:Hjulmand ville være en fantastisk træner at få, hans tilgang til fodbolden passer perfekt til vores spillere, men om det er realistisk tvivler jeg på, tror det bliver mere end svært at matche hans lønkrav
Så langt heller Kuhn eller en udlænding som praktiserer samme eller noget ala den spillestil som vi gør brug af i AaB nu og som har noget erfaring og ballast, vi har ikke brug for en ny Magnus Pehrsson !
- Mr. Larsen
- Allstar

- Kontakt:
Hamrén havde mere chef træner erfaring end Magnus Pehrsson, og været træner i nogen flere klubber før han kom til klubben.9520AaB skrev:Ved Gud at Magnus Pehrsson ikke gjorde det godt i ligaen, men hans europæiske resultater var altså ok. Erik Hamren var et lige så ukendt blad for os alle som Pehrsson, og det gik altså godt. Jeg tror netop at vi får en ny Pehrsson/Hamren, altså en vi i vores vildeste fantasi ikke havde hørt om eller regnet med. Hånden på hjertet, kan ikke se nogen danske kandidater.Mr. Larsen skrev:Ved sgu snart ikke, alt respekt for hans præstationer i FCN. Men jeg synes han var for naiv med sin tilgang til holdet spillestil i CL, de fik jo en røvfuld stort set hver gang de gik på banen fordi han var naiv og tro de kunne spille som i superligaen. Han kan selvfølgelig ha ændret tilgang siden, men jeg ved ikke helt han er sgu lidt for selvfed til tider at høre på.troelsh skrev:Hjulmand ville være en fantastisk træner at få, hans tilgang til fodbolden passer perfekt til vores spillere, men om det er realistisk tvivler jeg på, tror det bliver mere end svært at matche hans lønkrav
vi skal ikke ha en træner som først skal lære at være træner i en lidt større klub, det pres skal han ku klare fra dag 1 af, som fx. KN har gjort.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren
Var FCN spillestil i CL lige så naiv eller tro mod det oprindelige som vores var i europa kampene f.eks mod APOEL og Steua?Mr. Larsen skrev:Ved sgu snart ikke, alt respekt for hans præstationer i FCN. Men jeg synes han var for naiv med sin tilgang til holdet spillestil i CL, de fik jo en røvfuld stort set hver gang de gik på banen fordi han var naiv og tro de kunne spille som i superligaen. Han kan selvfølgelig ha ændret tilgang siden, men jeg ved ikke helt han er sgu lidt for selvfed til tider at høre på.troelsh skrev:Hjulmand ville være en fantastisk træner at få, hans tilgang til fodbolden passer perfekt til vores spillere, men om det er realistisk tvivler jeg på, tror det bliver mere end svært at matche hans lønkrav
Hjulmand vil være skræddersyet til AaB, han er ikke bange for bruge unge spillere, han er ikke vant til at købe sig til succes, han er en stor beundrer af AaBs spillestil - jeg har i hvert fald ikke hørt nogen rose os så meget som efter vi udspilledede dem i foråret.
I min verden er Hjulmand en kanon ønske træner, der findes af danskere kun Morten Olsen og Laudrup der kan slå ham og jeg er ikke gang sikker på jeg ville foretrække dem.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
- Mr. Larsen
- Allstar

- Kontakt:
Nu der forskel på at om man møder Apoel eller JuventusMaglau skrev:Var FCN spillestil i CL lige så naiv eller tro mod det oprindelige som vores var i europa kampene f.eks mod APOEL og Steua?Mr. Larsen skrev:Ved sgu snart ikke, alt respekt for hans præstationer i FCN. Men jeg synes han var for naiv med sin tilgang til holdet spillestil i CL, de fik jo en røvfuld stort set hver gang de gik på banen fordi han var naiv og tro de kunne spille som i superligaen. Han kan selvfølgelig ha ændret tilgang siden, men jeg ved ikke helt han er sgu lidt for selvfed til tider at høre på.troelsh skrev:Hjulmand ville være en fantastisk træner at få, hans tilgang til fodbolden passer perfekt til vores spillere, men om det er realistisk tvivler jeg på, tror det bliver mere end svært at matche hans lønkrav
Hjulmand vil være skræddersyet til AaB, han er ikke bange for bruge unge spillere, han er ikke vant til at købe sig til succes, han er en stor beundrer af AaBs spillestil - jeg har i hvert fald ikke hørt nogen rose os så meget som efter vi udspilledede dem i foråret.
I min verden er Hjulmand en kanon ønske træner, der findes af danskere kun Morten Olsen og Laudrup der kan slå ham og jeg er ikke gang sikker på jeg ville foretrække dem.
Udover det rent trænerfaglig er der vel også andre ting i spil ved f.eks. en Hjulmand. Hvorfor skulle han være specieilt interesseret i eller motiveret for at vende tilbage til Superligaen efter kun et år i udlandet? Den rette træner skal jo ikke kun matche på papiret, men også være sulten for skiftet.Maglau skrev:Var FCN spillestil i CL lige så naiv eller tro mod det oprindelige som vores var i europa kampene f.eks mod APOEL og Steua?Mr. Larsen skrev:Ved sgu snart ikke, alt respekt for hans præstationer i FCN. Men jeg synes han var for naiv med sin tilgang til holdet spillestil i CL, de fik jo en røvfuld stort set hver gang de gik på banen fordi han var naiv og tro de kunne spille som i superligaen. Han kan selvfølgelig ha ændret tilgang siden, men jeg ved ikke helt han er sgu lidt for selvfed til tider at høre på.troelsh skrev:Hjulmand ville være en fantastisk træner at få, hans tilgang til fodbolden passer perfekt til vores spillere, men om det er realistisk tvivler jeg på, tror det bliver mere end svært at matche hans lønkrav
Selvfølgelig, jeg ser motivationen for at vende som implicit ellers giver naturligvis ingen mening. Hvis han bliver fyret tvivler jeg på at der står en masse udlandske klubber parat til at tage over og forslaget er selvfølgelig med en masser hvis´er.thomasjn skrev:Udover det rent trænerfaglig er der vel også andre ting i spil ved f.eks. en Hjulmand. Hvorfor skulle han være specieilt interesseret i eller motiveret for at vende tilbage til Superligaen efter kun et år i udlandet? Den rette træner skal jo ikke kun matche på papiret, men også være sulten for skiftet.Maglau skrev:Var FCN spillestil i CL lige så naiv eller tro mod det oprindelige som vores var i europa kampene f.eks mod APOEL og Steua?Mr. Larsen skrev:Ved sgu snart ikke, alt respekt for hans præstationer i FCN. Men jeg synes han var for naiv med sin tilgang til holdet spillestil i CL, de fik jo en røvfuld stort set hver gang de gik på banen fordi han var naiv og tro de kunne spille som i superligaen. Han kan selvfølgelig ha ændret tilgang siden, men jeg ved ikke helt han er sgu lidt for selvfed til tider at høre på.troelsh skrev:Hjulmand ville være en fantastisk træner at få, hans tilgang til fodbolden passer perfekt til vores spillere, men om det er realistisk tvivler jeg på, tror det bliver mere end svært at matche hans lønkrav
Men i den ideelle verden er han min drømme træner når ikke det bliver Kuhn.
AaB - BIF 13/4 2014
-
Rextherunt
- Landshold

- Geografisk sted: Østjylland
Det handler IKKE om at vinde...det handler om at YDMYGE!!
Jeg frygter lidt Gaarde ser sig varm på manden Hjulmand hiver med sig ud af klubben; Keld Bordinggaard. Skulle Hjulmand komme til AaB må et af kravene dog være at han sætter Bordinggaard af et stop eller to før han kører ind i Aalborg.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
-
MightyReds
- 1. div

Uden at have været igennem hele debatten, så synes jeg Johnny Mølby burde være en af top tre kandidaterne til jobbet. Gjort det super godt i sin tid i Horsens, og selvom det ikke nødvendigvis skal være en som har været i klubben før, så trækker det ikke ned at han selv har spillet i AaB trøjen.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Har Hjulmand vundet en europæisk kamp ?
Vil godt nok være noget skeptisk, hvis det bliver ham. Han er god i medierne og kan snakke fodbold hele tiden, bruger unge spillere, men der er altså også nogle mindre positive sider.
Vil godt nok være noget skeptisk, hvis det bliver ham. Han er god i medierne og kan snakke fodbold hele tiden, bruger unge spillere, men der er altså også nogle mindre positive sider.
- FlæskeFrank
Han har også vundet et af de dersens mesterskaber, lige så flot som vores det sidste og med cirka samme budget. Han er mit bud på den perfekte AaB træner, men tvivler på at han gider tilbage til dansk superliga.FlæskeFrank skrev:Har Hjulmand vundet en europæisk kamp ?
Nej en træner der er så gift med en spillestil er ikke holdbar i længden. Vi har i forvejen set alt for store DBU tendenser på holdet i efteråret med masser af possesion og ingen målfarlighed. Hjulmands pasningskarussel bringer os ikke videre. Træneren skal alle dage være klar på at tilpasse taktikken til den trup han har og derudover altid have sejr som det fremmeste mål. Hjulmand går mest op i det kunsteriske indtryk og det er da fint, hvis det også er flot fodbold, men jeg vil meget hellere vi vinder end spiller flot. Det der med FCN spillede så flot i CL er så pokkers plat og det der kom fra de andre hold var jo mest alt sådan noget "Godt FORSØGT knægt". Jeg vil da meget hellere gå videre fra gruppespillet på at spille diciplineret som vi gjorde i 2008 end have en høj pasningsprocent.Eksil skrev:Han har også vundet et af de dersens mesterskaber, lige så flot som vores det sidste og med cirka samme budget. Han er mit bud på den perfekte AaB træner, men tvivler på at han gider tilbage til dansk superliga.FlæskeFrank skrev:Har Hjulmand vundet en europæisk kamp ?
Mølby...?
Hjulmand...?
Ove P...?
Lars Søndergaard...?
I det her selskab er jeg mere tilbøjelig til at give Magnus Persson en ny chance.
Hjulmand...?
Ove P...?
Lars Søndergaard...?
I det her selskab er jeg mere tilbøjelig til at give Magnus Persson en ny chance.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Jeg er ikke uenig i, at Hjulmands hang til possesion fodbold kan give anledning til bekymring... men kan vi være sikre på, at han står fast ved dette? Hvis man tænker på det hold FCN havde, så var det jo helt oplagt at spille sådan. De fik klø i europa, men var det gået bedre, hvis de havde spillet anderledes? Det er svært at sige, for holdets spillestil var jo at forsvare sig med bolden, og hvis de pludselig overlod initiativ med vilje, og spillede mere kontrafodbold, kan det være at holdet var faldet lige så meget fra hinanden.
Husk på, at man jo også var helt overbevist om, at Kent Nielsen foretrak defensiv og fysisk betonet fodbold... det var altså lige indtil han ansvaret for vores drenge. Hvem ved om Hjulmand har samme pragmatiske tilgang til tingene?
Jeg indrømmer blankt, at jeg ikke aner hvordan han har grebet tingene an i Mainz.
Husk på, at man jo også var helt overbevist om, at Kent Nielsen foretrak defensiv og fysisk betonet fodbold... det var altså lige indtil han ansvaret for vores drenge. Hvem ved om Hjulmand har samme pragmatiske tilgang til tingene?
Jeg indrømmer blankt, at jeg ikke aner hvordan han har grebet tingene an i Mainz.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Hvor flot skal det være hvis ikke tidligere Mainz og Salzburg trænere ikke er gode nok?Pastorius skrev:Mølby...?
Hjulmand...?
Ove P...?
Lars Søndergaard...?
Skal det være en træner fra klubber som Dortmund, Tottenham og Milan?
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.