Nu er er det jo en træner og ikke en gøglerklovn vi manglerFlæskeFrank skrev:Hvor er Glen på listen.Gaarde6 skrev:Kasper Hjulmand
Ove Pedersen
Johnny Mølby
Peter Sørensen
Jesper Sørensen
Michael Hemmingsen
Erik Rasmussen
Lars Søndergaard
Allan Kuhn
Jonas Dal
Troels Bech
Jes Thorup
Keld Bordingaard
Jon Dahl Thomasson
Bo Henriksen
Henrik Jensen
John Faxe
Lars Olsen
kim Poulsen
Michael Hansen
Ove Christensen
Morten Wieghorst
Poul Hansen
Tommy Møller
Thomas Thomasberg
Viggo Jensen
Han siger selv at han er rigtig god. Samtidig har han god plads i sit pokalskab!
Ny træner - sommeren 2015
Re: Ny træner - sommeren 2015
Michael Hemmingsen har ikke haft et job som fodboldtræner, siden han blev fyret i OB i 2012. Med den økonomi og materiale vi har i klubben, kan vi godt tillade os at sigte meget højere. På din liste vil jeg uden at blinke sige Kasper Hjulmand. Han har vundet et mesterskab med FCN og har spillet Champions League. Kritikere inklusiv mig selv vil sige, at han spillede meget naivt i Champions League, men det har han forhåbentligt lært noget af. Han er lige blevet fyret i Mainz, og hvis vi nogensinde skal have en træner i hans kaliber, så skal det være nu. Kasper Hjulmand har brug for en succesoplevelse igen som træner og resten af Europa synes udelukket efter hans tidlige fyring.Gaarde6 skrev:Kasper Hjulmand
Ove Pedersen
Johnny Mølby
Peter Sørensen
Jesper Sørensen
Michael Hemmingsen
Erik Rasmussen
Lars Søndergaard
Allan Kuhn
Jonas Dal
Troels Bech
Jes Thorup
Keld Bordingaard
Jon Dahl Thomasson
Bo Henriksen
Henrik Jensen
John Faxe
Lars Olsen
kim Poulsen
Michael Hansen
Ove Christensen
Morten Wieghorst
Poul Hansen
Tommy Møller
Thomas Thomasberg
Viggo Jensen
Har temmelig sikket glemt nogen![]()
Men, hvis jeg kigger ned over den liste (Og dette er bare MIN mening)
Så springer der ikke mange i øjnene, som jeg er vild med at få til AaB!
Skulle jeg pege nogen ud, jeg ikke havde noget i mod at se heroppe var det nok:
Michael Hemmingsen - Erik Rasmussen - Lars Søndergaard eller Kasper Hjulmand.
Nu hvor Kuhn desværre ikke er en mulighed :-( Så vil jeg nok pege på Hemmingsen af dem på den liste, som ham jeg helst ville have.
Man kan argumentere for hvor meget rutine osv vi skal gå efter.
Jeg håber Kuhn og Poul Erik fortsætter og de kan så opveje den rutine som Hemmingsen mangler.
Hvem så du helst af dem her ? Og mangler jeg nogen ?
En anden ting som taler for Kasper Hjulmand er, at spillerne i FCN altid har påpeget hans mandskabsbehandling som en af hans største styrker. Han spiller fodbold langs jorden, mens han har mod til at satse på talenter i egne rækker. Hjulmand er virkelig et seriøst og kvalificeret bud i min bog. Det eneste som taler for, er hans store løn. Det ville dog være i hans interesse, hvis han fik et gyldent håndtryk og kunne komme videre.
Han er en af Danmarks største trænertalenter, men det skal ligeledes siges i den forbindelse, at der ikke er ret mange at tage af. Hvis ikke det skal være ham, så er Jess Thorup, Lars Olsen, Morten Wieghorst, Jonas Dal og Lars Søndergaard seriøse navne i valgte rækkefølge.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.
Hvad er det en liste over? En masse mennesker, der med sikkerhed ikke bliver ny AaB-træner?
Det er højst 2-3 navne på den liste, der ikke kan afvises med 100 pct. sikkerhed.
Det er højst 2-3 navne på den liste, der ikke kan afvises med 100 pct. sikkerhed.
Hvad med ham svenskeren AaB havde en aftale med som var Lynges nummer 1? Han hoppede fra i sidste øjeblik også endte vi med Persson. (haglund eller sådan noget?)
Han hedder Magnus Haglund.gravballe skrev:Hvad med ham svenskeren AaB havde en aftale med som var Lynges nummer 1? Han hoppede fra i sidste øjeblik også endte vi med Persson. (haglund eller sådan noget?)
Det er du nød til at uddybe?Yankee skrev:Hvad er det en liste over? En masse mennesker, der med sikkerhed ikke bliver ny AaB-træner?
Højest 2-3 navne på listen der ikke kan afvises 100%?
Udfra hvilke kriterier? Økonomi? Eller?
Ud fra at de naturligvis ikke er interessante. Det er jo bare en liste over 1. divisionstrænere og TV-eksperter, for at være lidt grov.Gaarde6 skrev:Det er du nød til at uddybe?Yankee skrev:Hvad er det en liste over? En masse mennesker, der med sikkerhed ikke bliver ny AaB-træner?
En af trænerne har fortalt mig at de først til april for forklaret deres jobbeskrivelse efter sommerferien, og der er faktisk en del, som er uafklaret til den kommmende sæson.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
Skal det forståes som at man har tænkt sig at lave en større omstrukturering, eller hvordan? Eller måske at set-up'et skal ændres markant?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Mig bekendt skal set-uppet ikke ændres, men Kent stopper, Kuhn har kontrakt udløb, PEA vil gerne nedtrappe, jacob Friis har været U træner i mange sæsoner og kunne eventuelt blive ass, for ny Cheftræner.jonas386 skrev:Skal det forståes som at man har tænkt sig at lave en større omstrukturering, eller hvordan? Eller måske at set-up'et skal ændres markant?
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
Haha ja det er jo så ikke os alle sammen, som deler den holdning.Yankee skrev:Ud fra at de naturligvis ikke er interessante. Det er jo bare en liste over 1. divisionstrænere og TV-eksperter, for at være lidt grov.Gaarde6 skrev:Det er du nød til at uddybe?Yankee skrev:Hvad er det en liste over? En masse mennesker, der med sikkerhed ikke bliver ny AaB-træner?
Men fair nok du synes det. Måske andre vil kommentere på navnene så
Det er da hvertfald en række af navne, med dansk pas, man kan forholde sig til. Jeg kender ikke meget til det norske eller svenske marked som jo nok er det Gaarde ellers kigger på. Men mht listen af navne kan jeg da hvertfald lynhurtigt sætte et "nej tak" ved en stor del af dem. Nogle er ikke gode nok, andre synes jeg ikke passer på profiler, og andre igen ville jeg ganske simpelt hade at se i spidsen for AaB. Disse navne er markeret med et fint lille x.Kasper Hjulmand
Ove Pedersen - X
Johnny Mølby - X
Peter Sørensen - X
Jesper Sørensen - X
Michael Hemmingsen - X
Erik Rasmussen - X
Lars Søndergaard
Allan Kuhn
Jonas Dal - X
Troels Bech - X
Jes Thorup
Keld Bordingaard - X
Jon Dahl Thomasson
Bo Henriksen - X
Henrik Jensen - X
John Faxe - X
Lars Olsen - X
kim Poulsen - X
Michael Hansen - X
Ove Christensen - X
Morten Wieghorst - X
Poul Hansen - X
Tommy Møller - X
Thomas Thomasberg - X
Viggo Jensen - X
Tilbage er der så folk jeg kunne se en mulighed i, eller hvertfald ikke vil afskrive helt på forånd. Jon Dahl har jeg en anelse svært ved at forholde mig til, da jeg ikke har set meget til hans trænergerning, men jeg kan se det interessante i navnet.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Hvorfor skulle Hjulmand være interesseret i et job i Nordjylland?. For Lets face it AaB er en midterklub, der økonomisk er meget langt fra toppen af dansk fodbold. Han kan gå de næste 2 år og næsten være stensikker på få tilbudt et af de bedst lønnede og højst profilerede trænerjobs i DK (Brøndby, FCK og landsholdstrænertjansen).Arendt skrev: Michael Hemmingsen har ikke haft et job som fodboldtræner, siden han blev fyret i OB i 2012. Med den økonomi og materiale vi har i klubben, kan vi godt tillade os at sigte meget højere. På din liste vil jeg uden at blinke sige Kasper Hjulmand. Han har vundet et mesterskab med FCN og har spillet Champions League. Kritikere inklusiv mig selv vil sige, at han spillede meget naivt i Champions League, men det har han forhåbentligt lært noget af. Han er lige blevet fyret i Mainz, og hvis vi nogensinde skal have en træner i hans kaliber, så skal det være nu. Kasper Hjulmand har brug for en succesoplevelse igen som træner og resten af Europa synes udelukket efter hans tidlige fyring.
En anden ting som taler for Kasper Hjulmand er, at spillerne i FCN altid har påpeget hans mandskabsbehandling som en af hans største styrker. Han spiller fodbold langs jorden, mens han har mod til at satse på talenter i egne rækker. Hjulmand er virkelig et seriøst og kvalificeret bud i min bog. Det eneste som taler for, er hans store løn. Det ville dog være i hans interesse, hvis han fik et gyldent håndtryk og kunne komme videre.
Han er en af Danmarks største trænertalenter, men det skal ligeledes siges i den forbindelse, at der ikke er ret mange at tage af. Hvis ikke det skal være ham, så er Jess Thorup, Lars Olsen, Morten Wieghorst, Jonas Dal og Lars Søndergaard seriøse navne i valgte rækkefølge.
Det svarer vel til at Mourinho eller Guardiola skulle have valgt trænerjobs for Augsburg eller Sunderland.
Jess Thorup tror jeg også er fuldstændig urealistisk på nuværende tidspunkt, han har rigeligt at se til dette forår med at forberede et U21-EM, hvor vi nok har det bedste hold nogensinde. Kan han skaffe et resultat her, vil han åbne for mulige trænerjobs i hele Europa.
Mht. Wieghorst så får han sikkert en del mere i lønningsposen i AGF end AaB har råd til. Desuden ville AaB skulle betale transfersum og det kan jeg simpelt hen ikke se ske.
Jeg tror mere på en træner der går ledig eller har kontraktudløb. Jeg er enig i at Michael Hemmingsen har gået ledigt længe. Ellers kunne jeg faktisk godt se ham i AaB.
Mit gæt er at det bliver enten Johnny Mølby eller Lars Søndergaard, der bliver vores næste træner, medmindre Gaarde indser fornuften i at Allan Kuhn skal have chancen.
Det må være være meget smigrende for Kasper Hjulmand, at du sammenligner hans situation med Josep Guardiola og Jose Mourinho. Jeg synes dog ikke, at det er virkeligheden.Kempes skrev:Hvorfor skulle Hjulmand være interesseret i et job i Nordjylland?. For Lets face it AaB er en midterklub, der økonomisk er meget langt fra toppen af dansk fodbold. Han kan gå de næste 2 år og næsten være stensikker på få tilbudt et af de bedst lønnede og højst profilerede trænerjobs i DK (Brøndby, FCK og landsholdstrænertjansen).Arendt skrev: Michael Hemmingsen har ikke haft et job som fodboldtræner, siden han blev fyret i OB i 2012. Med den økonomi og materiale vi har i klubben, kan vi godt tillade os at sigte meget højere. På din liste vil jeg uden at blinke sige Kasper Hjulmand. Han har vundet et mesterskab med FCN og har spillet Champions League. Kritikere inklusiv mig selv vil sige, at han spillede meget naivt i Champions League, men det har han forhåbentligt lært noget af. Han er lige blevet fyret i Mainz, og hvis vi nogensinde skal have en træner i hans kaliber, så skal det være nu. Kasper Hjulmand har brug for en succesoplevelse igen som træner og resten af Europa synes udelukket efter hans tidlige fyring.
Det svarer vel til at Mourinho eller Guardiola skulle have valgt trænerjobs for Augsburg eller Sunderland.
Jess Thorup tror jeg også er fuldstændig urealistisk på nuværende tidspunkt, han har rigeligt at se til dette forår med at forberede et U21-EM, hvor vi nok har det bedste hold nogensinde. Kan han skaffe et resultat her, vil han åbne for mulige trænerjobs i hele Europa.
Mht. Wieghorst så får han sikkert en del mere i lønningsposen i AGF end AaB har råd til. Desuden ville AaB skulle betale transfersum og det kan jeg simpelt hen ikke se ske.
Jeg tror mere på en træner der går ledig eller har kontraktudløb. Jeg er enig i at Michael Hemmingsen har gået ledigt længe. Ellers kunne jeg faktisk godt se ham i AaB.
Mit gæt er at det bliver enten Johnny Mølby eller Lars Søndergaard, der bliver vores næste træner, medmindre Gaarde indser fornuften i at Allan Kuhn skal have chancen.
Kasper Hjulmand er lige blevet fyret i Mainz efter et halvt år, hvorfor Tyskland er sandsynligvis er lukket land fra ham. Jeg kan heller ikke se ham blive træner i andre steder i Europa.
For at vende tilbage til Danmark, som du ligeledes nævner, mener du at Kasper Hjulmand vil blive enten træner for FCK, Brøndby eller landsholdet. Jeg ser det som urealistisk, at FCK fyrer Ståle. Han har lang snor, efter han leverede FCKs bedste resultater overhovedet i deres korte historie. Landsholdet synes jeg på ingen måde, at han er klar til at overtage. Han har vundet et mesterskab, blevet nr. 2 i den efterfølgende sæson og fyret i Mainz efter 6 måneder. Jeg tror ikke på det, medmindre DBU vælger, at det skal være en dansker. Det håber jeg ikke, men det er en helt anden diskussion. Det eneste danske trænernavn, som vil være kompetent til at træne det danske landshold er Michael Laudrup. Det mest realistiske af de 3 klubber er Brøndby, da de er utilregnelig og er et galehus. Hvis Brøndby taber i morgen til os, og hvis de ikke ender i top 3 i år, er jeg overbevist om at Thomas Frank ryger. Her vil Kasper Hjulmand kunne sættes ind. Hvis dette sker skal vi have fingrene i Thomas Frank, da han virkelig er en spændende træner og fordi vi har gode erfaringer med fyrede træner fra Brøndby
Jeg håber ikke, at Lars Søndergaard og Johnny Mølby er de mest realistiske navne for AaB. Jeg håber, at vi finder en spændende svensker, hvis dette er alternativet.
Med den økonomi DBU har så tror jeg ikke på at det danske landshold kan tiltrække udenlandske trænerkapaciteter. Michael Laudrup har flere gange udtalt han snart vil stoppe som træner, og han går tydeligvis efter pengene, derfor mener jeg han ikke han er i spil som Morten Olsens afløser.Arendt skrev: Det må være være meget smigrende for Kasper Hjulmand, at du sammenligner hans situation med Josep Guardiola og Jose Mourinho. Jeg synes dog ikke, at det er virkeligheden.
Kasper Hjulmand er lige blevet fyret i Mainz efter et halvt år, hvorfor Tyskland er sandsynligvis er lukket land fra ham. Jeg kan heller ikke se ham blive træner i andre steder i Europa.
For at vende tilbage til Danmark, som du ligeledes nævner, mener du at Kasper Hjulmand vil blive enten træner for FCK, Brøndby eller landsholdet. Jeg ser det som urealistisk, at FCK fyrer Ståle. Han har lang snor, efter han leverede FCKs bedste resultater overhovedet i deres korte historie. Landsholdet synes jeg på ingen måde, at han er klar til at overtage. Han har vundet et mesterskab, blevet nr. 2 i den efterfølgende sæson og fyret i Mainz efter 6 måneder. Jeg tror ikke på det, medmindre DBU vælger, at det skal være en dansker. Det håber jeg ikke, men det er en helt anden diskussion. Det eneste danske trænernavn, som vil være kompetent til at træne det danske landshold er Michael Laudrup. Det mest realistiske af de 3 klubber er Brøndby, da de er utilregnelig og er et galehus. Hvis Brøndby taber i morgen til os, og hvis de ikke ender i top 3 i år, er jeg overbevist om at Thomas Frank ryger. Her vil Kasper Hjulmand kunne sættes ind. Hvis dette sker skal vi have fingrene i Thomas Frank, da han virkelig er en spændende træner og fordi vi har gode erfaringer med fyrede træner fra Brøndby![]()
Jeg håber ikke, at Lars Søndergaard og Johnny Mølby er de mest realistiske navne for AaB. Jeg håber, at vi finder en spændende svensker, hvis dette er alternativet.
Mht. Ståle, så kan det godt være at han har lang snor, men vinder han ikke en titel i denne sæson, så kunne jeg godt forestille mig at de forvænte FCK-fans begynder at kræve hans afgang. Der er i forvejen vist ingen der synes han har ageret særlig fornuftig på transfermarkedet.
Kan godt følge dig ang Thomas Frank. Faktisk foretrækker jeg klart ham foran Hjulmand da han er klar til at sætte taktikken efter holdets styrker, banens beskaffenhed m.m. for at få et resultat, fremfor absolut at ville spille på en bestemt måde (uanset at dette er dømt til at fejle). Samtidig har Thomas Frank i flere omgange talt med stor respekt om AaB.
Ville da ønske vi kunne tiltrække trænere fra hylden over f.eks. Lars Søndergaard og Johnny Mølby, men det vil kræve at man på direktionsgangene i Aalborg er villige til økonomisk at satse langt mere, og have markant højerere ambitioner end tilfældet er i dag. De spændende svenskere vil højst sandsynlig kunne tage jobs i f.eks. Qatar, Kina og Kasakhstan, der økonomisk set er langt mere attraktive.
Nu må vi altså også snart ophøre med at omtale AaB som en fodboldens fattiggård, for hvem kun naboens dreng og trænere fra hylde Å er relevante, når truppen skal sættes. Det er ved at blive en selvopfyldende profeti.
Selvfølgelig kan vi sgu da konkurrere med AGF - I ved nok, den klub der rykkede ud af den Superliga, der så sent som i fjor blev vundet af AaB. Om vi vil det, er en anden sag, men vi skal være opmærksomme på, at risikoen for at sygne fuldstændig hen er til stede, hvis nøjsomhed er det eneste kriterium, når den nye træner skal vælges.
En panisk angst for at bruge lidt af pengetanken på nu godt 100 millioner stort set likvide kroner kan altså blive meget dyr i det lange løb. Lad os nu lige hæve overliggeren en tand og ansætte en træner med et navn og noget perspektiv.
Selvfølgelig kan vi sgu da konkurrere med AGF - I ved nok, den klub der rykkede ud af den Superliga, der så sent som i fjor blev vundet af AaB. Om vi vil det, er en anden sag, men vi skal være opmærksomme på, at risikoen for at sygne fuldstændig hen er til stede, hvis nøjsomhed er det eneste kriterium, når den nye træner skal vælges.
En panisk angst for at bruge lidt af pengetanken på nu godt 100 millioner stort set likvide kroner kan altså blive meget dyr i det lange løb. Lad os nu lige hæve overliggeren en tand og ansætte en træner med et navn og noget perspektiv.
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Enig.Hovedet skrev:Nu må vi altså også snart ophøre med at omtale AaB som en fodboldens fattiggård, for hvem kun naboens dreng og trænere fra hylde Å er relevante, når truppen skal sættes. Det er ved at blive en selvopfyldende profeti.
Der er penge i kassen nu, at der nu er råd til pålæg på brødet kan også ses af at bestyrelsen nu er villig til at spendere lidt penge. Inden for den sidste tid er der brugt penge på at hente Andreas Blomquist (1,1 mill. kr.) samt på nye storskærme/bander.
Schoors har også udtalt at de nu er rede til at bruge lidt penge hvilket ovenstående viser.
Michael Hemmingsen, Johnny Mølby, Faxe mv. bør slet ikke være emner, de er slet ikke gode nok til AaB.
Mølby blev for få år siden regnet som et af de lysende trænertalenter, men begivenhederne i Horsens har givet Mølby et meget blakket renommé. Mølby rykkede ned med et ok Horsens mandskab hvilket var noget af en fiasko, men helt ubegribeligt valgte Horsens ikke at fyre ham.
De valgte tilmed at give Mølby chancen i 1. division hvor Horsens var tårnhøj oprykningsfavorit, men sæsonen endte som bekendt med en kæmpe fiasko hvor Horsens måtte se sig distanceret af svage Hobro og Silkeborg.
Mølby har et meget stort ansvar for at Horsens i dag er bombet tilbage til stenalderen. Han udførte et elendigt stykke trænerarbejde, at de ikke fyrede ham er helt ubegribeligt.
Det ses også tydeligt at andre klubber bestemt ikke har stået i kø for at hente Mølby.
Burde han ikke være en mulighed? Jeg ved ikke lige hvordan det er gået ham siden.Arendt skrev:Han hedder Magnus Haglund.gravballe skrev:Hvad med ham svenskeren AaB havde en aftale med som var Lynges nummer 1? Han hoppede fra i sidste øjeblik også endte vi med Persson. (haglund eller sådan noget?)
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Det bliver næppe Haglund. Efter nogle sæsoner i Lillestrøm er han netop vendt tilbage til Elfsborg.gravballe skrev:Burde han ikke være en mulighed? Jeg ved ikke lige hvordan det er gået ham siden.Arendt skrev:Han hedder Magnus Haglund.gravballe skrev:Hvad med ham svenskeren AaB havde en aftale med som var Lynges nummer 1? Han hoppede fra i sidste øjeblik også endte vi med Persson. (haglund eller sådan noget?)
Helt enig. Lad os gå efter Kasper Hjulmand!frederikshavneren skrev:Enig.Hovedet skrev:Nu må vi altså også snart ophøre med at omtale AaB som en fodboldens fattiggård, for hvem kun naboens dreng og trænere fra hylde Å er relevante, når truppen skal sættes. Det er ved at blive en selvopfyldende profeti.
Der er penge i kassen nu, at der nu er råd til pålæg på brødet kan også ses af at bestyrelsen nu er villig til at spendere lidt penge. Inden for den sidste tid er der brugt penge på at hente Andreas Blomquist (1,1 mill. kr.) samt på nye storskærme/bander.
Schoors har også udtalt at de nu er rede til at bruge lidt penge hvilket ovenstående viser.
Michael Hemmingsen, Johnny Mølby, Faxe mv. bør slet ikke være emner, de er slet ikke gode nok til AaB.
Mølby blev for få år siden regnet som et af de lysende trænertalenter, men begivenhederne i Horsens har givet Mølby et meget blakket renommé. Mølby rykkede ned med et ok Horsens mandskab hvilket var noget af en fiasko, men helt ubegribeligt valgte Horsens ikke at fyre ham.
De valgte tilmed at give Mølby chancen i 1. division hvor Horsens var tårnhøj oprykningsfavorit, men sæsonen endte som bekendt med en kæmpe fiasko hvor Horsens måtte se sig distanceret af svage Hobro og Silkeborg.
Mølby har et meget stort ansvar for at Horsens i dag er bombet tilbage til stenalderen. Han udførte et elendigt stykke trænerarbejde, at de ikke fyrede ham er helt ubegribeligt.
Det ses også tydeligt at andre klubber bestemt ikke har stået i kø for at hente Mølby.