Ny træner - sommeren 2015
-
sulakvelidze
- Allstar

- Favoritspiller: Lukas Spalvis
Re: Ny træner - sommeren 2015
Allan Gaarde med en form for kommentar om Kasper Hjulmand:
http://nordjyske.dk/nyheder/AaB-doeren- ... =655152920
http://nordjyske.dk/nyheder/AaB-doeren- ... =655152920
Klasse underholdning: https://m.youtube.com/user/VesttribunenTV
Jeg kan også godt følge dine ord og er i øvrigt helt enig i, at Gaarde har gjort et glimrende stykke arbejde. Sommertransfervinduet var fremragende (her havde AaB jo ikke fuldført aktieemission og scoret EL-penge), og jeg er også enig i klubbens overordnede fokus på bæredygtig økonomi og talentarbejde. Vi skal ikke lege Brøndby eller Midtjylland.Buzz Killington skrev:Det har du naevnt foer (ikke at der er noget galt i det!), men jeg kan nu stadig ikke genkende det billede. Som jeg ser det forsoeger man blot paa den at signalere til omverdenen at man ikke laengere er villige til at gamble med klubbens oekonomi og eksistens, og arbejder derfor paa at skrue folks forventninger ned til noget der ligger langt fra de sidste mange aars overforbrug. Mit indtryk er at Gaarde og Co. har loest denne opgave fint. Men samtidig syntes jeg bestemt heller ikke Gaarde anstraenger for ikke at konstant naevne at dette har vaeret det mest succesfulde aar i AaB's historie, eller at vi er fantastiske til talentudvikling osv.Hovedet skrev:Det er jeg også enig i. En af AaBs styrker gennem tiderne har været fokus på det sportslige og den faktiske virkelighed. Ikke et eller andet indbildt potentiale med udgangspunkt i et indbyggertal, til lejligheden udvalgte tilskuertal eller lignende. Jeg ser blot en tendens til, at vi er lidt på vej over i den modsatte grøft med konstant underspil.Yankee skrev:Bestemt - men nu var det jo tilskuertal og mediedækning, der blev nævnt - ikke byens størrelse eller klubbens historie.Hovedet skrev:Generelt helt enig. Men altså; Aalborg er også en stor by/kommune. Faktisk den 3. største i landet med et kæmpe opland, stor historie osv. Der er ingen grund til at underspille vores rolle; tværtimod er det en risikabel strategi, da den let kan blive selvopfyldende.
Jeg synes netop erfaringen viser, at markedsføring, opland og faciliteter intet er værd hvis ikke man gør et dygtigt sportsligt arbejde på alle niveauer. Spørg bare i Vejle, Horsens eller Århus.
Og det bringer mig også tilbage til at en ny træner forhåbentlig ikke vurderer klubbens potentiale ud fra hvor mange avisartikler, der bliver skrevet om klubben eller hvor mange mennesker der bor i Region Nordjylland. Tværtimod er det vigtigt, at alle forholdene omkring den sportslige præstationsenhed er til stede og at klubbens generelt besidder en stor fodboldfaglighed, som træneren kan trække på. Det er i hvert fald de elementer, en ny træner bør fokusere på.
Det er naturligvis svaert at dokumentere en tendens i den eksterne kommunikation uden et stort analysearbejde, men jeg kan bare slet slet ikke genkende din bekymring for at man konstant underspiller, saadan, overhovedet. F.eks. mht. traenere naevner Gaarde jo faktisk at meget store navne har interesse i at komme til klubben. Saadan en bemaerkning tjener udelukkende at hoejne AaB's profil som attraktiv klub.
Der er dog nogle udmeldinger, som jeg simpelthen finder for defensive og selvudslettende, såsom "en lille klub i Nordjylland", og at købet af Blomqvist i vinters var "eneste skud i bøssen" (overskud på 50 millioner og en egenkapital på 100!). Vi skal ikke hænge os så meget i fejltagelserne fra koncerntiden (der jo reelt intet havde med investeringer i dyre fodboldspillere at gøre), at vi skruer ambitionsniveauet for langt ned - slet ikke når det kommer til en ny træner.
Husk at Gaarde "kun" er sportsdirektør og dermed ikke betstemmer det budget han arbejder under. Han sendte to ud, hvilket efterlod et skud i bøssen. Man kan være uenig i, at vi bruger for lidt, men det er ikke på ham. Håber også at klubben åbner lidt mere op til sommer når den næste træner skal hente 1-2-3 profiler til hans nye hold.Hovedet skrev:Jeg kan også godt følge dine ord og er i øvrigt helt enig i, at Gaarde har gjort et glimrende stykke arbejde. Sommertransfervinduet var fremragende (her havde AaB jo ikke fuldført aktieemission og scoret EL-penge), og jeg er også enig i klubbens overordnede fokus på bæredygtig økonomi og talentarbejde. Vi skal ikke lege Brøndby eller Midtjylland.Buzz Killington skrev:Det har du naevnt foer (ikke at der er noget galt i det!), men jeg kan nu stadig ikke genkende det billede. Som jeg ser det forsoeger man blot paa den at signalere til omverdenen at man ikke laengere er villige til at gamble med klubbens oekonomi og eksistens, og arbejder derfor paa at skrue folks forventninger ned til noget der ligger langt fra de sidste mange aars overforbrug. Mit indtryk er at Gaarde og Co. har loest denne opgave fint. Men samtidig syntes jeg bestemt heller ikke Gaarde anstraenger for ikke at konstant naevne at dette har vaeret det mest succesfulde aar i AaB's historie, eller at vi er fantastiske til talentudvikling osv.Hovedet skrev:Det er jeg også enig i. En af AaBs styrker gennem tiderne har været fokus på det sportslige og den faktiske virkelighed. Ikke et eller andet indbildt potentiale med udgangspunkt i et indbyggertal, til lejligheden udvalgte tilskuertal eller lignende. Jeg ser blot en tendens til, at vi er lidt på vej over i den modsatte grøft med konstant underspil.Yankee skrev:Bestemt - men nu var det jo tilskuertal og mediedækning, der blev nævnt - ikke byens størrelse eller klubbens historie.Hovedet skrev:Generelt helt enig. Men altså; Aalborg er også en stor by/kommune. Faktisk den 3. største i landet med et kæmpe opland, stor historie osv. Der er ingen grund til at underspille vores rolle; tværtimod er det en risikabel strategi, da den let kan blive selvopfyldende.
Jeg synes netop erfaringen viser, at markedsføring, opland og faciliteter intet er værd hvis ikke man gør et dygtigt sportsligt arbejde på alle niveauer. Spørg bare i Vejle, Horsens eller Århus.
Og det bringer mig også tilbage til at en ny træner forhåbentlig ikke vurderer klubbens potentiale ud fra hvor mange avisartikler, der bliver skrevet om klubben eller hvor mange mennesker der bor i Region Nordjylland. Tværtimod er det vigtigt, at alle forholdene omkring den sportslige præstationsenhed er til stede og at klubbens generelt besidder en stor fodboldfaglighed, som træneren kan trække på. Det er i hvert fald de elementer, en ny træner bør fokusere på.
Det er naturligvis svaert at dokumentere en tendens i den eksterne kommunikation uden et stort analysearbejde, men jeg kan bare slet slet ikke genkende din bekymring for at man konstant underspiller, saadan, overhovedet. F.eks. mht. traenere naevner Gaarde jo faktisk at meget store navne har interesse i at komme til klubben. Saadan en bemaerkning tjener udelukkende at hoejne AaB's profil som attraktiv klub.
Der er dog nogle udmeldinger, som jeg simpelthen finder for defensive og selvudslettende, såsom "en lille klub i Nordjylland", og at købet af Blomqvist i vinters var "eneste skud i bøssen" (overskud på 50 millioner og en egenkapital på 100!). Vi skal ikke hænge os så meget i fejltagelserne fra koncerntiden (der jo reelt intet havde med investeringer i dyre fodboldspillere at gøre), at vi skruer ambitionsniveauet for langt ned - slet ikke når det kommer til en ny træner.
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Afsløring: Amerikansk VM-træner kan blive AaBs nye chef
Han førte USA til VM i 2010 i Sydafrika og imponerede stort under selve slutrunden ved at føre holdet til en førsteplads i gruppespillet - foran blandt andre England. Bradley og USA røg efterfølgende ud i ottendedelsfinalen mod Ghana efter forlænget spilletid.
Året efter førte Bob Bradley USA til finalen i det nordamerikanske svar på EM, CONCACAF Gold Cup.
Han er nuværende træner i Stabæk.
http://en.wikipedia.org/wiki/Bob_Bradley
Han førte USA til VM i 2010 i Sydafrika og imponerede stort under selve slutrunden ved at føre holdet til en førsteplads i gruppespillet - foran blandt andre England. Bradley og USA røg efterfølgende ud i ottendedelsfinalen mod Ghana efter forlænget spilletid.
Året efter førte Bob Bradley USA til finalen i det nordamerikanske svar på EM, CONCACAF Gold Cup.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Bob Bradley havde jeg ikke lige set kommet, men er vel ikke skidt i forhold til vores amerikanske forbindelse: Peter Woodring(hvem husker!), Danny Califf, Marcus Tracy og Chris Rolfe.
Som norsk træner har han vel også en rimelig kendskab til Norden og europæisk fodbold. Kunne være et frisk bud.
Som norsk træner har han vel også en rimelig kendskab til Norden og europæisk fodbold. Kunne være et frisk bud.
- FlæskeFrank
Netop det du nævner, giver meget mening i forhold til vinter indkøbet eller mangel på samme. At have den nye træner med inde over investeringerne i nye spillere istedet for at handle på Kents input 6 mdr før han er væk.Eksil skrev: Husk at Gaarde "kun" er sportsdirektør og dermed ikke betstemmer det budget han arbejder under. Han sendte to ud, hvilket efterlod et skud i bøssen. Man kan være uenig i, at vi bruger for lidt, men det er ikke på ham. Håber også at klubben åbner lidt mere op til sommer når den næste træner skal hente 1-2-3 profiler til hans nye hold.
Jeg har også haft forståelse for den manglende tilgang i vinterpausen. Det havde måske været relevant at hente en afløser fra Gorter, men på lige dette punkt har AaB jo også været så uheldige, at man tror, det er løgn, og giv nu bare Blåbjerg en chance.fish skrev:Netop det du nævner, giver meget mening i forhold til vinter indkøbet eller mangel på samme. At have den nye træner med inde over investeringerne i nye spillere istedet for at handle på Kents input 6 mdr før han er væk.Eksil skrev: Husk at Gaarde "kun" er sportsdirektør og dermed ikke betstemmer det budget han arbejder under. Han sendte to ud, hvilket efterlod et skud i bøssen. Man kan være uenig i, at vi bruger for lidt, men det er ikke på ham. Håber også at klubben åbner lidt mere op til sommer når den næste træner skal hente 1-2-3 profiler til hans nye hold.
Den hér med "et skud i bøssen" signalerer i for høj grad anstrengt økonomi, og de udmeldinger synes jeg ikke, vi har behov for.
Det er lige nøjagtig sådan en kanin jeg havde håbet på at Gaarde kunne hive op af hatten.FlæskeFrank skrev:Bob Bradley havde jeg ikke lige set kommet, men er vel ikke skidt i forhold til vores amerikanske forbindelse: Peter Woodring(hvem husker!), Danny Califf, Marcus Tracy og Chris Rolfe.
Det at han er på rygtemøllen før der florerer nogle danske navne er også opløftende.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
- Provst i Brovst
- Allstar

The Bob ruller sig ud under et interview:
https://www.facebook.com/video.php?v=10 ... permPage=1
LOL det vil jeg gerne se i DK.
https://www.facebook.com/video.php?v=10 ... permPage=1
LOL det vil jeg gerne se i DK.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Spændende. Må indrømme jeg ikke lige havde set Bob Bradley som et emne, men jeg synes at det vil være befriende hvis AaB tænker ud af boksen og ikke vælger en ven af huset (Søndergaard).Provst i Brovst skrev:Afsløring: Amerikansk VM-træner kan blive AaBs nye chef
Gad vide hvilke fire emner der har været til samtale?
Bradley
L. Søndergaard
L. Olsen
?
Det er selvfølgelig ren spekulation, men det kunne nu være sjovt at vide
- Provst i Brovst
- Allstar

- Provst i Brovst
- Allstar

IFK Göteborg 2014-11-24
Avslöjar: Bradley nobbar ”Blåvitt”
Uppgifter: Därför tackar han nej
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/f ... 9910343.ab
Jeg håber ikke det er planen er Kuhn skal ofres til fordel for Bobs assistent,
Jeg kender ikke meget til ham, men navnet er da interessant af en hel række grunde, bl.a. pga 2 landstræner jobs hos rimeligt stærke lande. Er der nogen der ved mere om hvad han ptaktiserer? Har kun set USAs landshold, og det er jo svært at vurdere over så få kampe hvad han kan.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
-
frederikshavneren
- Allstar

Det kan jeg ikke se noget problem ved. Efter den fantastiske succes i den seneste tid tror jeg at det vil være godt med et nyt trænerteam, der har et friskt syn på AaB. Selv om Bradley skulle tage en assistent med så er det trods alt ikke en hel stab som han tager med, som det ellers er kutyme i nogle udenlandske ligaer.Provst i Brovst skrev:IFK Göteborg 2014-11-24
Kuhn er under alle omstændigheder nok færdig i klubben til sommer. Han har indikeret at han gerne vil være cheftræner igen, men det bliver heldigvis ikke i AaB hvis Gaardes tidligere udtalelser står til troende.
Hvis det er hans krav bliver det et nej tak herfra!Provst i Brovst skrev:IFK Göteborg 2014-11-24
Kuhn og Poul Erik er så fandens vigtige for vores trup og ikke mindst vores unge spillere!
-
frederikshavneren
- Allstar

Hvorfor ikke?Gaarde6 skrev:Hvis det er hans krav bliver det et nej tak herfra!Provst i Brovst skrev:IFK Göteborg 2014-11-24
Kuhn og Poul Erik er så fandens vigtige for vores trup og ikke mindst vores unge spillere!
Kuhn vil formentlig være cheftræner igen, hvilket betyder at han ikke kan fortsætte i AaB
PEA har ifølge en anden debattør ytret ønske om at trappe ned
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Jeg må nok erkende, at jeg ikke helt kan se, hvad det er der gør Bob Bradley så rasende interessant.
Han kvalificerede USA til VM 2010 - Alt andet ville simpelthen også være en fiasko, når modstanderne i kvalifikationen hedder Barbados, Honduras, El Salvador, etc.
Ved VM 2010 vandt USA akkurat sin gruppe på målscore - Foran Algeriet, Slovenien og et ringe engelsk landshold. Og resultaterne til slutrunden var én sejr, to uafgjorte og et nederlag.
Én gang i tre forsøg har han vundet CONCACAF Gold Cup, hvor eneste anstændige modstander i turneringen er Mexico, som også har været finalemodstanderen de to øvrige gange. Og her vandt Mexico hhv. 5-0 og 4-2.
Og så en midterplacering med Stabæk.
Altså ikke noget ekstraordinært.
Han kvalificerede USA til VM 2010 - Alt andet ville simpelthen også være en fiasko, når modstanderne i kvalifikationen hedder Barbados, Honduras, El Salvador, etc.
Ved VM 2010 vandt USA akkurat sin gruppe på målscore - Foran Algeriet, Slovenien og et ringe engelsk landshold. Og resultaterne til slutrunden var én sejr, to uafgjorte og et nederlag.
Én gang i tre forsøg har han vundet CONCACAF Gold Cup, hvor eneste anstændige modstander i turneringen er Mexico, som også har været finalemodstanderen de to øvrige gange. Og her vandt Mexico hhv. 5-0 og 4-2.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
- Lucas Andersen 25. juli 2022
Så er sagen jo også en helt anden.frederikshavneren skrev:Hvorfor ikke?Gaarde6 skrev:Hvis det er hans krav bliver det et nej tak herfra!Provst i Brovst skrev:IFK Göteborg 2014-11-24
Kuhn vil formentlig være cheftræner igen, hvilket betyder at han ikke kan fortsætte i AaB
PEA har ifølge en anden debattør ytret ønske om at trappe ned
Mit nej til det er, HVIS Kuhn gerne vil blive som assistent, og så bliver vippet ud pga han gerne vil have hans egne folk med.
Når det så er sagt.. Så aner jeg INTET om manden og hvad han står for?!
Her sætter jeg selvfølgelig min lid til Gaarde finder en træner, som fører den nuværende stil (Med at bruge de unge) videre.
-
frederikshavneren
- Allstar

Bradley har gjort det meget fornuftigt med Stabæk forudsætningerne i betragtning.Gnu skrev:Jeg må nok erkende, at jeg ikke helt kan se, hvad det er der gør Bob Bradley så rasende interessant.
Stabæk er en af de norske traditionsklubber, men de har været plaget af stor uro i de seneste år. Stabæk vandt The Double i 2008 hvor spillere som Daniel Nannskog, Alanzinho og Christian Keller var blandt profilerne, siden hen er det gået støt ned ad bakke. Klubben har været tæt på økonomisk ruin og konkurs indtil flere gange, hvilket betød drastiske reduktioner af spiller budgettet, som medførte dårligere sportslige resultater. Det kulminerede med nedrykning i 2012. De rykkede op i Tippeligaen i 2013 og klarede sig ganske fornuftigt i deres comeback i Tippeligaen.
Stabæk er ikke den storklub som den engang var, men Bradley har gjort det ganske godt med et ganske svagt spillermateriale til rådighed.