Hvorfor hade FCM 2

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
jonas386
Allstar
Allstar

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af jonas386 » 25. feb 2015, 21:53

Ved ikke om de er tvungede til at sælge Sisto. Igboun kan de nok ikke holde på længere, men Sisto virker ikke til at have synderligt travlt, og selvom flere større klubber er interesserede er han jo stadig kun 21. Og u-21 EM og evt europæisk gruppespil (såfremt FCM når det) med gode præstationer skader næppe hans pris eller hans muligheder i det store udland.
Jeg har dog lidt svært ved at se det næste skridt for Sisto. Han er jo nok klar til mere end Holland/Belgien, men hvor præcis hans niveau ligger er svært. Havde det været for 15 år siden kunne jeg godt se ham passe godt til Serie-A, men pt er der ikke megen ide i et sådan skifte
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 26. feb 2015, 00:53

jonas386 skrev:Ved ikke om de er tvungede til at sælge Sisto. Igboun kan de nok ikke holde på længere, men Sisto virker ikke til at have synderligt travlt, og selvom flere større klubber er interesserede er han jo stadig kun 21. Og u-21 EM og evt europæisk gruppespil (såfremt FCM når det) med gode præstationer skader næppe hans pris eller hans muligheder i det store udland.
Jeg har dog lidt svært ved at se det næste skridt for Sisto. Han er jo nok klar til mere end Holland/Belgien, men hvor præcis hans niveau ligger er svært. Havde det været for 15 år siden kunne jeg godt se ham passe godt til Serie-A, men pt er der ikke megen ide i et sådan skifte
Er Sisto virkelig så god? Jeg synes godt nok han har mange udfald, og hele kampe hvor han på det nærmeste er totalt usynlig. Kommer han direkte til en større klub end hvad der svarer til en Hollandsk/Belgisk sub-top klub, tror jeg han får det svært. Han er uden tvivl et fint talent, og han kommer da sikkert til at få en fin karriere, også på landsholdet, men jeg synes godt nok han ofte bliver hypet op til noget han ikke er endnu. Jeg ser ham bestemt ikke som landsholdsspiller her og nu, og jeg ser ham absolut heller ikke som værende superligaens bedste spiller.

Jeg tror nu heller ikke FCM er tvunget til at sælge ham til sommer, men derfor kan det da sagtens være de gør det, hvis buddene på ham er den størrelse medierne beskriver, vil det endda være en af de større fadæser ikke at sælge ham. Igboun derimod kan selv FCM med deres lidt underlige udlægning af gentlemenaftaler vel næppe holde på i endnu et vindue.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 26. feb 2015, 01:06

Udfald eller ej så har han stadig scoret 7 mål og på rekordtid blevet en profil hos midtjyderne. Jeg synes heller ikke han er superligaens bedste spiller nu og her, men han er bestemt superligaens største talent. Og derfor mener jeg også han kunne tage en sæson mere. Ligue 1 kunne være et bud derefter.

Alexis
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Martin P

Indlæg af Alexis » 26. feb 2015, 02:44

Jesper Schmidt skrev:
jonas386 skrev:Ved ikke om de er tvungede til at sælge Sisto. Igboun kan de nok ikke holde på længere, men Sisto virker ikke til at have synderligt travlt, og selvom flere større klubber er interesserede er han jo stadig kun 21. Og u-21 EM og evt europæisk gruppespil (såfremt FCM når det) med gode præstationer skader næppe hans pris eller hans muligheder i det store udland.
Er Sisto virkelig så god? Jeg synes godt nok han har mange udfald, og hele kampe hvor han på det nærmeste er totalt usynlig. Kommer han direkte til en større klub end hvad der svarer til en Hollandsk/Belgisk sub-top klub, tror jeg han får det svært. Han er uden tvivl et fint talent, og han kommer da sikkert til at få en fin karriere, også på landsholdet, men jeg synes godt nok han ofte bliver hypet op til noget han ikke er endnu. Jeg ser ham bestemt ikke som landsholdsspiller her og nu, og jeg ser ham absolut heller ikke som værende superligaens bedste spiller.

Jeg tror nu heller ikke FCM er tvunget til at sælge ham til sommer, men derfor kan det da sagtens være de gør det, hvis buddene på ham er den størrelse medierne beskriver, vil det endda være en af de større fadæser ikke at sælge ham. Igboun derimod kan selv FCM med deres lidt underlige udlægning af gentlemenaftaler vel næppe holde på i endnu et vindue.
Desværre, ja han er så god. Han er lige fyldt 20 år, og han er vel ligaens bedste spiller, eller meget tæt på. Hvis han bomber 7 mål ind i den her halvsæson, og spiller godt til EM, virker det nærmest urealistisk at FCM kan holde på ham.

Mike80
1. div
1. div
Favoritspiller: Søren Skriver

Indlæg af Mike80 » 26. feb 2015, 07:49

Jesper Schmidt skrev:

Sisto har helt sikkert sine udfald og rammer ikke altid sit topniveau i alle kampe. Men knægten er lige fyldt 20 og var reelt stadig ungdomsspiller før starten af denne sæson, så med det i mente er den slags udfald vist meget naturligt. Jeg synes dog at han netop i dette efterår har vist en noget større stabilitet end vi så i foråret. Det største fremskridt hos netop Sisto, og en ting han generelt blir overset på er IMO hans defensive indsats. Sisto er på et år gået fra kun at være en individualist til nu at være en holdspilleren, som tager sine defensive løb, og oftest er en af de FCM spillere med aller flest kilometer i benene efter kampe, på trods af han som regel har 2-3 (måske) afgørende individuelle aktioner offensivt. Det heller ikke uden grund at knægten smadrede alle fysiske test sit første år som senior i klubben.

Jeg mener præcist (og det nemt at sige som FCM mand, men for Sisto's vedkommende er det IMO også åbenlyst for den neutrale fodboldmand) at Sisto er alt det talent han blir gjort til. Han skulle angiveligt have en unik tilgang til sin træning, hvor han ifølge Gleen træner på et niveau han aldrig tidligere har oplevet og oftest er det netop Gleen og folkene omkring Sisto som er nød til at holde ham igen.

Mht. Til landsholdet er jeg enig. Sisto skal med u21 landsholdet og på den måde indsluses i DBU regi før han er klar til eventuel debut på A-landshold. Med det i mente har jeg dog svært ved at se spillere som: Uffe Beck, Emil Larsen, Nicolaj Thomsen (med alt respekt for jeg stor fan af manden) osv. Være mere klar til landsholdet end Sisto. Jeg ved heller ikke om Sisto halt åbenlyst er superligaen bedste spiller? Men jeg ved at han er den spiller som har været bedst spillende over 17 kampe i FCM trøjen og bidraget med ting man ikke har set i Herning siden Zidan samtidigt med at han individuelt har betydet point til regnskabet via aktioner og afgørende mål. Så jeg har svært ved at se hvem som jeg skulle pege på som Superligaens bedste spiller i efteråret, såfremt det ikke er Sisto. Hvem mener du har været bedre?

Mike

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 26. feb 2015, 09:46

Enig i at Pione Sisto var rigtig god i efteråret. Og spændende sidste forår.

Men det spændende bliver dette forår. Han er startet skadet og det vil jo ikke være det første store talent, som ender med at blive for meget skadet til at få den karriere som talentet berettiget. Uden at vide om det er tilfældet.

Så foråret bliver meget afgørende for ham. Ender han med et lidt skadesplaget forår, så tror jeg mange klubber trækker følehornene til sig.

Mht. prisen så tror jeg ikke den stiger ret meget. Selv med et godt forår. Det kan være lidt større klubber, men ikke nødvendigvis flere penge.. Nu fremgik det jo ikke af det bud fra Portugal om det var skruet sammen præstationsmæssigt, så mange af penge kunne jo være fugle på taget. Ligesom Sisto måske ikke vil til det land. Hvis prisen skal stige, så skal han lave mange mål og nå A-landsholdet.

Det har jo været klart, at Kina og nogle ex-sovjetstater tilbyder meget store beløb, men måske ikke sportslig er så interessante for spillerne. Uden at sammenligne Portugal med dette, men det er ikke Premier League.
- FlæskeFrank

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 26. feb 2015, 12:53

Klaus skrev:Så vidt jeg kan se gør FCM vel nogenlunde som vi gjorde i 2008. Man forsøger at købe et mesterskab ved bevidst at bruge mange flere penge end driften kan retfærdiggøre. Jeg forstår dem nu godt. De har i forvejen et godt hold, og med de 3 spillere de har fået tilført i januar, er deres trup efter danske forhold rigtig god. Nu er både deres bredde og topniveau på plads, og vi skal huske, at selvom de lever over evne, er deres trup stadigvæk betydeligt lavere lønnet end fx FCK og Brøndby. Og man kan jo også spørge, hvornår chancen opstår igen. De bliver nødt til at sælge i hvert fald Igboun og Sisto til sommer. Selvom der er en bred trup, vil den formentlig blive lidt svagere og de kan være helt sikre på, at Brøndby og FCK forstærker sig endnu mere. Så set fra Hernings side er det nu eller aldrig.

Selvom deres engelske "daddy" vil tilføre flere penge de kommende år, vil han næppe dække et årligt underskud på 50 millioner. Derfor vil FCM også på et tidspunkt blive nødt til at forholde sig til virkeligheden om økonomisk balance. Men lige nu tror man blindt på at øget vækst kan betale gildet og balancen vil komme på længere sigt. Den historie kender vi vist ret godt fra vores egen klub. :cool:

Jeg er naturligvis misundelig over deres evne til at stampe penge op af jorden. Men efter vores egen karruseltur, håber jeg aldrig, at vi vil skele til FCM når fremtidige budgetter skal lægges...
Satsede vi egentlig specielt meget op til sæsonen 2007/2008? Jeg husker, at vi før sæsonen solgte 3 markante profiler i Jimmy Nielsen, Frederik Winsnes og Rasmus Würtz, og at vi kun fik tilført Andreas Johansson, som oven i købet først trådte til truppen, da vi havde spillet en halv snes betydende kampe. Ydermere solgte vi Rade Prica i vinterpausen, og Nomwethe blev skadet ret hurtigt i sæson. Vi blev derpå tilført en svensker på leje og Anders Due. Facit: 4 store profiler væk, 1 stor profil skadet - 2 profiler tilføjet og 1 profil lejet.

Sandheden er vel nærmere, at også det mesterskab kom væltende ned fra himlen, og at den påståede satsning snarere er en anden tids efterrationalisering, hvor vi - i mine øjne fejlagtigt - kæder guldet i 2008 og den efterfølgende europæiske succes sammen med det økonomiske kollaps, der fulgte efter. Det er værd at bemærke, at nok tiltede driften fuldstændigt i de år, men ikke pga. fodbolden, der tværtom høvlede trecifrede millionbeløb i kassen.

Derfor synes jeg ikke, det giver mening at sammenligne FCM med AaB anno 2007/2008. Jeg kan slet ikke mindes, at vi har foretaget sportslige satsninger i blot tilnærmelsesvist det omfang, som FCM og i endnu højere grad Brøndby gør i øjeblikket. Det har vel kun været i slutningen af halvfemserne, vi for alvor har været med på beatet, når det gælder spillerbudget.

Vi har ganske vist også sat ufattelige penge overstyr, men af helt andre årsager end FCM og Brøndby.

EDIT: Glemte lige Karim Zaza i farten :-)

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 26. feb 2015, 17:16

Hovedet skrev:
Klaus skrev:Så vidt jeg kan se gør FCM vel nogenlunde som vi gjorde i 2008. Man forsøger at købe et mesterskab ved bevidst at bruge mange flere penge end driften kan retfærdiggøre. Jeg forstår dem nu godt. De har i forvejen et godt hold, og med de 3 spillere de har fået tilført i januar, er deres trup efter danske forhold rigtig god. Nu er både deres bredde og topniveau på plads, og vi skal huske, at selvom de lever over evne, er deres trup stadigvæk betydeligt lavere lønnet end fx FCK og Brøndby. Og man kan jo også spørge, hvornår chancen opstår igen. De bliver nødt til at sælge i hvert fald Igboun og Sisto til sommer. Selvom der er en bred trup, vil den formentlig blive lidt svagere og de kan være helt sikre på, at Brøndby og FCK forstærker sig endnu mere. Så set fra Hernings side er det nu eller aldrig.

Selvom deres engelske "daddy" vil tilføre flere penge de kommende år, vil han næppe dække et årligt underskud på 50 millioner. Derfor vil FCM også på et tidspunkt blive nødt til at forholde sig til virkeligheden om økonomisk balance. Men lige nu tror man blindt på at øget vækst kan betale gildet og balancen vil komme på længere sigt. Den historie kender vi vist ret godt fra vores egen klub. :cool:

Jeg er naturligvis misundelig over deres evne til at stampe penge op af jorden. Men efter vores egen karruseltur, håber jeg aldrig, at vi vil skele til FCM når fremtidige budgetter skal lægges...
Satsede vi egentlig specielt meget op til sæsonen 2007/2008? Jeg husker, at vi før sæsonen solgte 3 markante profiler i Jimmy Nielsen, Frederik Winsnes og Rasmus Würtz, og at vi kun fik tilført Andreas Johansson, som oven i købet først trådte til truppen, da vi havde spillet en halv snes betydende kampe. Ydermere solgte vi Rade Prica i vinterpausen, og Nomwethe blev skadet ret hurtigt i sæson. Vi blev derpå tilført en svensker på leje og Anders Due. Facit: 4 store profiler væk, 1 stor profil skadet - 2 profiler tilføjet og 1 profil lejet.

Sandheden er vel nærmere, at også det mesterskab kom væltende ned fra himlen, og at den påståede satsning snarere er en anden tids efterrationalisering, hvor vi - i mine øjne fejlagtigt - kæder guldet i 2008 og den efterfølgende europæiske succes sammen med det økonomiske kollaps, der fulgte efter. Det er værd at bemærke, at nok tiltede driften fuldstændigt i de år, men ikke pga. fodbolden, der tværtom høvlede trecifrede millionbeløb i kassen.

Derfor synes jeg ikke, det giver mening at sammenligne FCM med AaB anno 2007/2008. Jeg kan slet ikke mindes, at vi har foretaget sportslige satsninger i blot tilnærmelsesvist det omfang, som FCM og i endnu højere grad Brøndby gør i øjeblikket. Det har vel kun været i slutningen af halvfemserne, vi for alvor har været med på beatet, når det gælder spillerbudget.

Vi har ganske vist også sat ufattelige penge overstyr, men af helt andre årsager end FCM og Brøndby.

Korrekt jeg kom til at blande to mesterskaber sammen. Jeg tænkte naturligvis på 99, da vi fik Strandli, Staale og Matovac - Sorry.......

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 26. feb 2015, 17:42

Klaus skrev:
Hovedet skrev:

Korrekt jeg kom til at blande to mesterskaber sammen. Jeg tænkte naturligvis på 99, da vi fik Strandli, Staale og Matovac - Sorry.......
Ja, dengang var vi betydeligt mere fremme i skoene. Faktisk var vi vist lønførende i dansk fodbold på det tidspunkt, i hvert fald helt i top. Og dengang havde det - i modsætning til 2008 - været fuldkommen utænkeligt, at vi havde solgt vores topscorer i vinterpausen for 20 millioner kroner. Bemærk også, at FCM i år har afvist betydeligt større bud på Sione Pisto.

Dog - og ejheller i 90erne - har vi på noget tidspunkt haft en regulær Sugar Daddy tilknyttet klubben.

Peder V Mikkelsen
Junior
Junior

Indlæg af Peder V Mikkelsen » 27. feb 2015, 19:59

oswald skrev:
Det betyder at FCM forventer et underskud på 15-20 mio i 2. halvår.
Jeg har valgt at tro at der var tale om en skrivefejl, jeg tror ikke at Shrinivas skal have 20 mio. kr. tilbage og derfor tror jeg også på at de kun taber 5-10 mio. kr. i 2. halvår af regnskabet.
Kom så de Hviie

Peder V Mikkelsen
Junior
Junior

Indlæg af Peder V Mikkelsen » 27. feb 2015, 20:44

Hovedet skrev:Er dansk fodbold fritaget for Financial fair play?
Nej, det rammer de hold der spiller europæiske kampe hvis de er indenfor de økonomiske krav (5 mio. EUR i underskud).

DBU har indført en smule økonomiske krav hvor de jævnligt er ude med riven efter klubber, de tog fat i AaB for et par år siden og bad dem rejse kapital for at kunne leve op til krav om at have mindst 25% af den samlede lønsum målt 12 måneder bagud i kassen. BIF har haft lignende problemer da de for få år siden brød reglen om overforfalden gæld (vistnok noget med at de glemte at betale for baneleje og vedligeholdelse i lang tid).

Fodboldvirksomhederne rapporter nøgletal ind hvert kvartal, der står mere om det i forbindelse med licens:

http://www.dbu.dk/turneringer_og_result ... /Superliga

Se f.eks. dokument DBU's vurderingsmæssige handlinger vedr. økonomiske kriterier og krav og dokumentet Checkliste vedrørende kapitel 10 - økonomiske krav og selvfølgelig kapitel 10 i licensmanualen:
F. Vurdering af oplysningerne om økonomiske fremtidsudsigter

1. For så vidt angår oplysninger om økonomiske fremtidsudsigter skal DBU vurdere, om en af de i manualens pkt. 10.5.7 definerede indikatorer er overtrådt. Hvis en indikator er overtrådt, skal DBU vurdere oplysningerne om økonomiske fremtidsudsigter som defineret i stk. 2 nedenfor.
De økonomiske krav skal findes flere steder, nogle er kun beskrevet i cirkulære 80, nogle er kun beskrevet i licensmanualen og andre er kun beskrevet i noter i de bilag man kan finde på ovenstående websted.
Kom så de Hviie

Peder V Mikkelsen
Junior
Junior

Indlæg af Peder V Mikkelsen » 27. feb 2015, 21:00

FCM skal låne 25 mio. kr. af sugardaddy og vil afnoteres af GXG Markets (da sugardaddy giver adgang til lette penge behøver man ikke at hente dem over børsen længere):

http://jyllands-posten.dk/sport/fodbold ... -sin-ejer/

Det betyder desværre også at man ikke længere kan følge særligt godt med i deres gøren og laden, da de så ikke længere skal skrive børsmeddelelser når der sker interessante ting i biksen. Årsregnskabet kan altid hentes på cvr.dk:

http://datacvr.virk.dk/data/visenhed?en ... &type=Alle

EDIT: FCM beskriver her hvor de vil gennemføre beslutningen:

http://fcm.dk/nyheder/indkaldelse-til-e ... cm-holding

Nu sidder jeg lige og læser dokumentet "Notice to covene" og falder over dette:
There are significant costs associated with the listing on GXG Markets A/S. In particular, compliance with stock exchange rules and regulations and the requirement that the Company must adopt IFRS accounting rules, demands deployment of large administrative resources
Det er mærkeligt, de har 15. februar ansøgt om at være med i Superligaen i næste sæson og så vil de ikke bruge IFRS regnskabs reglerne, det er et af A-kravene for at de kan få licens til at spille i Superligaen.

Se dokumentet "Grundlag for udarbejdelse af årsrapporten" på:

http://www.dbu.dk/turneringer_og_result ... /Superliga
Annex Vll

Grundlag for udarbejdelse af årsrapporten
( Basis for the preparation of financial statements )

A. Princip

1. Som beskrevet i manualens pkt. 10.5.2 og 10.5.3 udarbejdes årsrapporten på grundlag af International Financial Reporting Standards (IFRS), som også anvendes i Danmark (Årsregnskabsloven) i overensstemmelse med EU's direktiv nr. 4 og nr. 7.
Kom så de Hviie

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 1. mar 2015, 21:09

For ikke at tage den i Superliga-tråden, så var den nye superscoutede 8-million kroners keeper fra FCM i øvrigt hamrende usikker i dagens kamp.

Bliver spændende at se om det her er hans niveau, for så skal der godt nok finjusteres lidt på deres parametre på Heden.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 1. mar 2015, 21:26

Frygah skrev:For ikke at tage den i Superliga-tråden, så var den nye superscoutede 8-million kroners keeper fra FCM i øvrigt hamrende usikker i dagens kamp.

Bliver spændende at se om det her er hans niveau, for så skal der godt nok finjusteres lidt på deres parametre på Heden.
Han har også kun 8 i udstråling og 5 i aggressivitet

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 1. mar 2015, 21:35

Eksil skrev:
Frygah skrev:For ikke at tage den i Superliga-tråden, så var den nye superscoutede 8-million kroners keeper fra FCM i øvrigt hamrende usikker i dagens kamp.

Han har også kun 8 i udstråling og 5 i aggressivitet
Mon ikke Glen har været inde i FM editioren og pynte lidt på hans stats? :-)

Mike80
1. div
1. div

Indlæg af Mike80 » 1. mar 2015, 22:13

Med Sparv, Jim Larsen, Olson, Urena og Pusic (som scorede idag) virker det en anelse søgt at skyde på scoutingsystemet fordi den 6 hentede spiller på statistik fra Benham spiller en middel usikker kamp på en parkeringsplads i Brøndby. Men ja, håber også han viser højere niveau end det vi ser idag! Og som ligaens bedste keeper 2 sæsoner i træk i allsvensken forventer jeg nok også det går den vej.

(Og så var 8 mio iøvrigt ikke den pris som var fremme, men det pynter jo selfølgelig på indlægget i rigtig retning af din pointe)

Selv blind høre finder korn;)

Mike

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 1. mar 2015, 22:14

Mike80 skrev:

Med Sparv, Jim Larsen, Olson, Urena og Pusic (som scorede idag) virker det en anelse søgt at skyde på scoutingsystemet fordi den 6 hentede spiller på statistik fra Benham spiller en middel usikker kamp på en parkeringsplads i Brøndby. Men ja, håber også han viser højere niveau end det vi ser idag! Og som ligaens bedste keeper 2 sæsoner i træk i allsvensken forventer jeg nok også det går den vej.

(Og så var 8 mio iøvrigt ikke den pris som var fremme, men det pynter jo selfølgelig på indlægget i rigtig retning af din pointe)

Selv blind høre finder korn;)

Mike
Nå.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 1. mar 2015, 22:19

Var Pusic ikke hentet udenfor systemet, og på at man kendte ham fra ligaen?
Jeg er iøvrigt stadig en anelse skeptisk overfor moneyball konceptet når man stortset har hentet etablerede navne og ikke ligefrem til småpenge. Var ideen ikke at man skulle kunne finde undervurderede spillere til billige penge der kunne være profiler?

Mike80
1. div
1. div

Indlæg af Mike80 » 1. mar 2015, 22:49

jonas386 skrev:Var Pusic ikke hentet udenfor systemet, og på at man kendte ham fra ligaen?
Jeg er iøvrigt stadig en anelse skeptisk overfor moneyball konceptet når man stortset har hentet etablerede navne og ikke ligefrem til småpenge. Var ideen ikke at man skulle kunne finde undervurderede spillere til billige penge der kunne være profiler?
Jo, det muligt man signede Pusic fordi man vidste hvad han stod for uden databasen. Men mener nu stadig der var en masse fremme om statistik iforhold til Pusic transferen. Den famøse 99% rapport og meldinger om at han ifølge Smartodds var 1 af 4 trestjernede spillere i ligaen? Så mon ikke han ligesom alle andre tranfers i det nye system er blevet valgt til af både scouts i FCM, trænerteamet og Smartodds.

Ideen med konceptet er at hente spillere som præcist dækker, det man mener, at mangle sportsligt i FCM, og samtidigt finde den bedst mulige spiller billigst til de sportslige krav. Urena er et eksempel på, at man følte man manglede en dybdeløber i truppen, og herefter bad Smartodds komme med bud på spillere, som kunne hentes billigere end deres værdi i følge systemet egentligt berettigede til. Vi havde aldrig signet Urena uden Smartodds. Jeg vil personligt ikke sælge én eneste af de spillere vi har købt, til den pris vi har givet, og det vel et udtryk for at systemet IMO har virket.

Jim Larsen: transferfri (lige nu foran Banggaard som makker til Erik)
Sparv: transferfri (IMO ligaens bedste balancespiller sammen med Kahlenberg)
Ollson: 3 mio (kæmpe talent og profil på Sveriges U-21 landshold som. 19 årige)
Urena: 4 mio (vigtig indskrifter og point afgørende i nærmest samtlige indhop)
Pusic: 7,5 mio (superligaen topscorer til 7,5 mio)
Dahlin:5 mio (Skidt kamp idag men solgt for 8 mio d/kr. For mindre end 1 år siden fra allsvensken og sportslig succes i Tyrkiet men ønskede at komme væk grundet familie mæssige årsager! Jeg forventer han bliver en gevinst men lad os sige den stadig er åben)

Hvem synes du er købt for dyrt! (Uddyb gerne)

Prøv at sammenligne med FCK og Brøndby og se hvad de har hentet i 10-15mio kroners klassen af spillere bare det sidste år og sammenlig værdien efterfølgende. Håber du vil komme med din vurdering.

Mike

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 1. mar 2015, 23:05

Min pointe er ikke at der er tale om dårlige handler, eller om at smide penge ud af vinduet, men at alle, minus Urena og tildels Ollson, er også kendte navne for den almene fodboldfan. Sparv og Jim Larsen er da glimrende handler, men det er også rimeligt sikre kort i og med Sparv har været en profil i Groningen og Jim Larsen været en profil i Silkeborg og Rosenborg. På samme måde er Pusic (der ganske rigtigt ikke er hentet igennem det nye system) en etableret spiller, der som du nævner er topscorer i ligaen, samt Dahlin har bevist sig i Allsvenskan.
Handlerne fejler ikke noget, men det er jo ikke ligefrem navne der er kommet ud af ingenting og som har totalt overskredet samtlige forventninger.
Jeg vil personligt ikke sælge én eneste af de spillere vi har købt, til den pris vi har givet, og det vel et udtryk for at systemet IMO har virket
Ja, eller at man ikke behøver at tænke på økonomien ;) - Personligt synes jeg det er noget voldsomt at bruge 7,5 millioner til en plads hvor man i forvejen er rimeligt godt besat. Men det er jo heldigvis ikke min hovedpine.
Prøv at sammenligne med FCK og Brøndby og se hvad de har hentet i 10-15mio kroners klassen af spillere bare det sidste år og sammenlig værdien efterfølgende. Håber du vil komme med din vurdering.
At Brøndby og FCK ikke får nok ud af deres mange millioner kan vi da hurtigt blive enige om, men det kan jo heller ikke undre når man ser hvem der står for handlerne i Brøndby, eller for scoutingen i FCK. Og jeg synes bestemt heller ikke BIF eller FCKs freakshow skal være pejleenhed i det tilfælde. I var dog lige ved at falde i samme fælde selv da i ville til at smide 19 millioner efter Uffe Bech. Det er mange penge man sparer med den slags scouting.

Besvar