Hvorfor hade FCM 2
Re: Hvorfor hade FCM 2
Glen har til alles store overraskelse fundet mikrofonen, og selvom 1 point på Brøndby stadion vel ikke nødvendigvis skal bortforklares, prøver Glen alligevel på ret alternativ vis:
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... rt/5464070
Hvor er dog synd for Glen, sådan at komme en mand i overtal!
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... rt/5464070
Hvor er dog synd for Glen, sådan at komme en mand i overtal!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
jonas386 skrev:Min pointe er ikke at der er tale om dårlige handler, eller om at smide penge ud af vinduet, men at alle, minus Urena og tildels Ollson, er også kendte navne for den almene fodboldfan. Sparv og Jim Larsen er da glimrende handler, men det er også rimeligt sikre kort i og med Sparv har været en profil i Groningen og Jim Larsen været en profil i Silkeborg og Rosenborg. På samme måde er Pusic (der ganske rigtigt ikke er hentet igennem det nye system) en etableret spiller, der som du nævner er topscorer i ligaen, samt Dahlin har bevist sig i Allsvenskan.
Handlerne fejler ikke noget, men det er jo ikke ligefrem navne der er kommet ud af ingenting og som har totalt overskredet samtlige forventninger.
Ja, eller at man ikke behøver at tænke på økonomienJeg vil personligt ikke sælge én eneste af de spillere vi har købt, til den pris vi har givet, og det vel et udtryk for at systemet IMO har virket- Personligt synes jeg det er noget voldsomt at bruge 7,5 millioner til en plads hvor man i forvejen er rimeligt godt besat. Men det er jo heldigvis ikke min hovedpine.
At Brøndby og FCK ikke får nok ud af deres mange millioner kan vi da hurtigt blive enige om, men det kan jo heller ikke undre når man ser hvem der står for handlerne i Brøndby, eller for scoutingen i FCK. Og jeg synes bestemt heller ikke BIF eller FCKs freakshow skal være pejleenhed i det tilfælde. I var dog lige ved at falde i samme fælde selv da i ville til at smide 19 millioner efter Uffe Bech. Det er mange penge man sparer med den slags scouting.Prøv at sammenligne med FCK og Brøndby og se hvad de har hentet i 10-15mio kroners klassen af spillere bare det sidste år og sammenlig værdien efterfølgende. Håber du vil komme med din vurdering.
Jeg har ikke forstået det således at Benham's system har et problem med at spillere er kendte i den almene befolkning. Kriteriet er derimod at spilleren, uanset om han er kendt eller ej, er undervurderet af markedet. Han kunne for den sags skyld i princippet være Tysk landsholdsspiller og samtidig af forskellige grunde være en overordenlig god handel (selvom det er usandsynligt). Og her vil jeg give Benham og Mike ret i at de handler man har lavet (hvis vi ser bort fra ukendte variabler som signons og mindsteprisklausuler) har været knaldgode, og dermed ser ud til at validere systemet.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Pointen er ikke absolut, at skulle se bort fra mere kendte spillere, og præsentere det ene helt nye ukendte navn efter det andet. Pointen er at hente dén rigtige spiller til billigere penge end deres værdi viser de burde være værd statistisk. Jeg køber ikke præmissen med at FCM har købt sikker succes i deres handler fordi det er spillere, som du mener tidligere har præsteret i mere eller mindre omfang og fan af dansk fodbold måske har hørt om. Der købt masser af kendte spillere til ligaen, som tidligere i forskellige udenlandske klubber har bevist deres værd for efterfølgende alligevel at være flopkøb.jonas386 skrev:Min pointe er ikke at der er tale om dårlige handler, eller om at smide penge ud af vinduet, men at alle, minus Urena og tildels Ollson, er også kendte navne for den almene fodboldfan. Sparv og Jim Larsen er da glimrende handler, men det er også rimeligt sikre kort i og med Sparv har været en profil i Groningen og Jim Larsen været en profil i Silkeborg og Rosenborg. På samme måde er Pusic (der ganske rigtigt ikke er hentet igennem det nye system) en etableret spiller, der som du nævner er topscorer i ligaen, samt Dahlin har bevist sig i Allsvenskan.
Handlerne fejler ikke noget, men det er jo ikke ligefrem navne der er kommet ud af ingenting og som har totalt overskredet samtlige forventninger.
Ja, eller at man ikke behøver at tænke på økonomienJeg vil personligt ikke sælge én eneste af de spillere vi har købt, til den pris vi har givet, og det vel et udtryk for at systemet IMO har virket- Personligt synes jeg det er noget voldsomt at bruge 7,5 millioner til en plads hvor man i forvejen er rimeligt godt besat. Men det er jo heldigvis ikke min hovedpine.
At Brøndby og FCK ikke får nok ud af deres mange millioner kan vi da hurtigt blive enige om, men det kan jo heller ikke undre når man ser hvem der står for handlerne i Brøndby, eller for scoutingen i FCK. Og jeg synes bestemt heller ikke BIF eller FCKs freakshow skal være pejleenhed i det tilfælde. I var dog lige ved at falde i samme fælde selv da i ville til at smide 19 millioner efter Uffe Bech. Det er mange penge man sparer med den slags scouting.Prøv at sammenligne med FCK og Brøndby og se hvad de har hentet i 10-15mio kroners klassen af spillere bare det sidste år og sammenlig værdien efterfølgende. Håber du vil komme med din vurdering.
Jeg tror ikke FCM hentede Sparv som et sikker profilkøb fra 2. Bundesliga fordi han engang tidligere har spillet stabilt i Groningen. Han er hentet fordi Smartodds mente man havde en spiller som spillede på et niveau i en liga der ville berettige, at han også ville præstere på højt niveau i superligaen. Såfremt du mener det dit kriterie som gør sig gældende må jeg forslå, at du anbefalede Gaarde at hente en kontraktløs Femi, som jo tidligere har været en profil i netop Groningen og iøvrigt er et kendt navn for den almene danske fodboldfan og tilmed har landskampe på Cv'et. Kriterier du jo fremhæver som et umiddelbar sikker succes køb.
Jim Larsen (som du nævner) er jo et andet godt eksempel. FCM gik i første omgang efter Lasse Nielsen (tidligere profil i ligaen og en spiller som havde bevist sit værd) Smartodds vendte tomlen ned og pegede istedet på Jim Larsen. Vi kan ikke sige hvordan Lasse Nielsen havde præsteret, men kan ihvertfald godt konkludere at Jim Larsen har været en succes. Jim Larsen blev hentet transferfrit hvilket ikke havde været tilfældet for Lasse Nielsen. Jeg synes umiddelbart Lasse Nielsen stod rigtig stærkt i erindringerne ovenpå flere flotte sæsoner hos jer, men det gjorde Danny Califf vist egentligt også.
7,5 mio er mange penge når man har Duncan enig. Men synes du isoleret set at 7,5 mio for ligaens topscorer ligner et billigt eller et dyrt køb? Hvis vi sælger ham med 8-9 forårsmål og DM guld for 15 mio til sommer har vi vel nærmest ikke råd til at lade være at hente ham for 7,5 mio nu;)
Tror du FCM's skambud 1 time inden vinduets lukning var fordi Smartodds ringede med en sikker gevinst i 11 time eller tænker du, at man gerne ville tilgodese den aftale man havde lavet med en spiller, som gerne ville videre?? Hold nu op...
Mike
Præcist! Rigtig godt udtrykt, og du rammer netop pointen her. Navnet er ligegyldigt, hvis værdien af spilleren er undervurderet af markedet.Buzz Killington skrev:jonas386 skrev:Min pointe er ikke at der er tale om dårlige handler, eller om at smide penge ud af vinduet, men at alle, minus Urena og tildels Ollson, er også kendte navne for den almene fodboldfan. Sparv og Jim Larsen er da glimrende handler, men det er også rimeligt sikre kort i og med Sparv har været en profil i Groningen og Jim Larsen været en profil i Silkeborg og Rosenborg. På samme måde er Pusic (der ganske rigtigt ikke er hentet igennem det nye system) en etableret spiller, der som du nævner er topscorer i ligaen, samt Dahlin har bevist sig i Allsvenskan.
Jeg har ikke forstået det således at Benham's system har et problem med at spillere er kendte i den almene befolkning. Kriteriet er derimod at spilleren, uanset om han er kendt eller ej, er undervurderet af markedet. Han kunne for den sags skyld i princippet være Tysk landsholdsspiller og samtidig af forskellige grunde være en overordenlig god handel (selvom det er usandsynligt). Og her vil jeg give Benham og Mike ret i at de handler man har lavet (hvis vi ser bort fra ukendte variabler som signons og mindsteprisklausuler) har været knaldgode, og dermed ser ud til at validere systemet.
Mike
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
- En nyskabende måde at købe fodboldspillere på, for det normale er naturligvis at klubber udelukkende henter kendte spillere som markedet præcist kender værdien og kvaliteten af... nej vel? Jeg vil påstå at 9 ud af 10 handler i dansk fodbold sker på samme præmisser, men uden brug af en professionel gamblers egenudviklede software som han uden tvivl har planer om at få udbredt i det professionelle fodboldmiljø. Til gengæld bruger andre klubber vel bare andre former for statistikdatabaser og laver en menneskelig vurdering.Mike80 skrev:Præcist! Rigtig godt udtrykt, og du rammer netop pointen her. Navnet er ligegyldigt, hvis værdien af spilleren er undervurderet af markedet.Buzz Killington skrev:jonas386 skrev:Min pointe er ikke at der er tale om dårlige handler, eller om at smide penge ud af vinduet, men at alle, minus Urena og tildels Ollson, er også kendte navne for den almene fodboldfan. Sparv og Jim Larsen er da glimrende handler, men det er også rimeligt sikre kort i og med Sparv har været en profil i Groningen og Jim Larsen været en profil i Silkeborg og Rosenborg. På samme måde er Pusic (der ganske rigtigt ikke er hentet igennem det nye system) en etableret spiller, der som du nævner er topscorer i ligaen, samt Dahlin har bevist sig i Allsvenskan.
Mike
Det muligt du har ret og FCM blot har været heldige at lave de 2 bedste transfervinduet i klubbens historie netop som Benhams Smartodds blev indført, som et værktøj i den midtjyske scouting model? Det selvfølgeligt også muligt at 4 spillere (Dahlin, Jim Larsen, Sparv og Pusic) som alle indgår i stærkeste start 11 på et absolut førerhold, og købt for samlet 12,5 mio bare er heldigt når man feks. Sammenligner med FCK's statistikbase, som kunne forsvare at smide 15mio for eks. De ridder, Mussi, m.f. eller Brøndby's køb af spillere som Hassani, Symanovski, Semb Berge osv.Jesper Schmidt skrev:- En nyskabende måde at købe fodboldspillere på, for det normale er naturligvis at klubber udelukkende henter kendte spillere som markedet præcist kender værdien og kvaliteten af... nej vel? Jeg vil påstå at 9 ud af 10 handler i dansk fodbold sker på samme præmisser, men uden brug af en professionel gamblers egenudviklede software som han uden tvivl har planer om at få udbredt i det professionelle fodboldmiljø. Til gengæld bruger andre klubber vel bare andre former for statistikdatabaser og laver en menneskelig vurdering.Mike80 skrev:Præcist! Rigtig godt udtrykt, og du rammer netop pointen her. Navnet er ligegyldigt, hvis værdien af spilleren er undervurderet af markedet.Buzz Killington skrev:jonas386 skrev:Min pointe er ikke at der er tale om dårlige handler, eller om at smide penge ud af vinduet, men at alle, minus Urena og tildels Ollson, er også kendte navne for den almene fodboldfan. Sparv og Jim Larsen er da glimrende handler, men det er også rimeligt sikre kort i og med Sparv har været en profil i Groningen og Jim Larsen været en profil i Silkeborg og Rosenborg. På samme måde er Pusic (der ganske rigtigt ikke er hentet igennem det nye system) en etableret spiller, der som du nævner er topscorer i ligaen, samt Dahlin har bevist sig i Allsvenskan.
Mike
Det selvfølgeligt muligt, at det øjebliksbillede FCM's seneste transfer succes tegner blot er et tilfældigt sammentræf med indførslen af den nye scoutingmodel, da det muligvis ikke (som du mener) ligger så langt fra det alle andre gør eller FCM selv gjorde før Benham.
Det muligt?! Men sandheden er nok, at jeg som FCM mand virkelig ønsker, at Benhams system giver midtjysk succes på transfer siden, og du modsat som AaB mand i en FCM hade tråd virkelig ønsker at se det modsatte. Det også en mulighed.
Mike
Jeg tror vi taler en anelse forbi hinanden her. Jeg synes ikke FCM har lavet nogle deciderede dårlige transfers, jeg er bare usikker på hvor stor en rolle det nye system spiller, og hvor meget det reelt set hjælper. Jeg går udfra dine tal er korrekte, og det første der springer mig i øjnene er Urena, 4 mill. Det er svært at vurdere ham præcist da han ikke har fået mange kampe fra start, men har gjort det godt når han er kommet ind. Nu er Pusic kommet til, og han er vel reelt set 3. valg i angrebet. Det er 4 millioner for en reserve. Du har naturligvis ret i at FCM får meget mere ud af deres handler de sidste 2 vinduer end FCK og BIF, men det er altså også, for superligaen, rimeligt dyre transfers. Hvis man skærer FCK og BIF fra, hvor ofte henter en dansk klub så en spiller til 4-5 millioner?
Der kan iøvrigt sagtens være noget om det nye system, men jeg forstår bare ikke helt hvorfor man så vælger at byde 19 millioner for Uffe Bech, og det samme for Lasse Vibe. Det virker helt tåbeligt for mig, og de spillere til de priser ville jeg slet ikke kunne se skulle være at købe til under markedspris.
Og så tror jeg nu alligevel de fleste klubber prøver at hente spillere til under markedspris
- Men jeg forstår hvad du mener 
Der kan iøvrigt sagtens være noget om det nye system, men jeg forstår bare ikke helt hvorfor man så vælger at byde 19 millioner for Uffe Bech, og det samme for Lasse Vibe. Det virker helt tåbeligt for mig, og de spillere til de priser ville jeg slet ikke kunne se skulle være at købe til under markedspris.
Og så tror jeg nu alligevel de fleste klubber prøver at hente spillere til under markedspris
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Haha. Dit udtryk om "det første der falder mig i øjnene" siger bare så meget. Jeg ser naturligvis på handlere med positive briller, og det første der falder MIG i øjene er, at man har kunne hente Jim Larsen, Sparv og Olsson for sammenlagt 3 mio, mens du med de nok lidt mere negative briller straks kigger på de 4 mio man gav for Urena;)jonas386 skrev:Jeg tror vi taler en anelse forbi hinanden her. Jeg synes ikke FCM har lavet nogle deciderede dårlige transfers, jeg er bare usikker på hvor stor en rolle det nye system spiller, og hvor meget det reelt set hjælper. Jeg går udfra dine tal er korrekte, og det første der springer mig i øjnene er Urena, 4 mill. Det er svært at vurdere ham præcist da han ikke har fået mange kampe fra start, men har gjort det godt når han er kommet ind. Nu er Pusic kommet til, og han er vel reelt set 3. valg i angrebet. Det er 4 millioner for en reserve. Du har naturligvis ret i at FCM får meget mere ud af deres handler de sidste 2 vinduer end FCK og BIF, men det er altså også, for superligaen, rimeligt dyre transfers. Hvis man skærer FCK og BIF fra, hvor ofte henter en dansk klub så en spiller til 4-5 millioner?
Og så tror jeg nu alligevel de fleste klubber prøver at hente spillere til under markedspris- Men jeg forstår hvad du mener
Jeg ved ikke om vi taler forbi hinanden. Jeg har ihvertfald svært ved at komme igennem med min pointe. Men kan se du ikke længere fremhæver hvorvidt det vigtig og spilleren er kendt af fodbold dk. Eller absolut skal være et helt ukendt blad for at kunne leve op til Smartodds scoutingsystem, så antager at du med på den præmis omkring moneyball nu:)
Du kigger på start 11 i FCM og bruger det til at vurdere værdien af indkøb og det synes jeg intet har med Smartodds at gøre? Gleen gav udtryk for at man i truppen manglede en dybdeløber, hvorefter Smartodds anbefalede at købe Urena for 4 mio. Det for mig urealistisk at købe en spiller for 4 mio, som fra første sæson skulle kunne slå først Duncan og dernæst Pusic af i vores nuværende system med én spidsangriber (og gerne en stor og fysisk stærk opspilsstation frem for en dybdeløber). Urena har gjort det fremragende som indskifter og leveret pointgivende mål og aktioner! Han er IMO som minimum 4 mio værd og solgte ham ikke igen for tilsvarende beløb, så det nu engang det jeg bruger som pejlemærke iforhold til hvorvidt FCM har hentet en spiller til under markedspris.
Jeg syntes jeg forsøget at svare på Uffe Beck transfer målet i mit sidste indlæg? Nåede du ikke helt igennem. Jeg tror ikke Uffe Beck budet var et produkt af Smartodds anbefaling til 19 mio kr. Det blev afgivet 1 time før vinduets lukning og det vidner vel mere om panik og desparation fra FCM's side iforhold til at forsøge, at opfylde Igbouns drøm om et skifte. FCM strakte sig langt for at finde erstatningen, hvilket Uffe Beck budet i virkeligheden vel bekræftet alt for godt.
Mike
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Kan vi ikke blive enige om, at ingen spillere hentet i vintervinduet kan afgøres om de er gode eller dårlige transfer. Det er meget hurtigt og ingen af FCMs eller vores Blomquist har bidraget med en væsentlig forskel endnu.
Hvis man konkluderer på den måde, så har FCM jo lavet den ringeste transfer dette årti ved ikke at sælge Sisto, som nu er skadet og ikke spiller.
Den med at man ikke vil sælge nogle af spillerne til under anskaffelsespris. Fint nok, men der skal også være købere og de mangler oftest i de udsagn. FCMs verdenstalenter Nattestad og Paul Onuachu er blevet lejet ud til 1. divisionsklubber - enten var de ikke så store talenter, som man troede eller også pisser man på deres udvikling ved at leje dem ud til klubber under deres niveau ?
Omkring prissætning, er der ikke enighed om, at henter man spillere til 5 mio eller derover, så skal de være profiler i ligaen og helst niveauet højere ?
Og bare for god ordens skyld. Det værste "jeg har den længste tissemand og smider penge ud af vinduet"-handel vil FCM altid stå for, nemlig købet af Jonas Borring.
Hvis man konkluderer på den måde, så har FCM jo lavet den ringeste transfer dette årti ved ikke at sælge Sisto, som nu er skadet og ikke spiller.
Den med at man ikke vil sælge nogle af spillerne til under anskaffelsespris. Fint nok, men der skal også være købere og de mangler oftest i de udsagn. FCMs verdenstalenter Nattestad og Paul Onuachu er blevet lejet ud til 1. divisionsklubber - enten var de ikke så store talenter, som man troede eller også pisser man på deres udvikling ved at leje dem ud til klubber under deres niveau ?
Omkring prissætning, er der ikke enighed om, at henter man spillere til 5 mio eller derover, så skal de være profiler i ligaen og helst niveauet højere ?
Og bare for god ordens skyld. Det værste "jeg har den længste tissemand og smider penge ud af vinduet"-handel vil FCM altid stå for, nemlig købet af Jonas Borring.
- FlæskeFrank
Jonas Borring er den helt uden sammenligning mest tossede handel til dato i dansk fodbold. Dén kan vi altid hive frem heheFlæskeFrank skrev:Kan vi ikke blive enige om, at ingen spillere hentet i vintervinduet kan afgøres om de er gode eller dårlige transfer. Det er meget hurtigt og ingen af FCMs eller vores Blomquist har bidraget med en væsentlig forskel endnu.
Jeg er nu enig i, at FCM opfører sig betydeligt mere ædrueligt og kompetent end Brøndby og FCK på transfermarkedet. Man kunne så være lidt flabet og indvende, at det heller ikke siger specielt meget. Og hele Bentmans database er vel bare gammel vin på nye flasker; som om al transferhandel hidindtil er foregået med hovedet under armen og på slump og pr. intuition?
Jo for søren der vi jo helt enige. Debatten startede jo også med at en debattør (Frygah) IMO havde siddet lidt for klar lidt for længe på affyringsrampen og ventet på at kunne hive en præstation ned som kunne sætte spørgsmålstegn ved Benhams scoutingsystem. Den kom så igår da Dahlin stod en middeldårlig kamp på en pløjemark i Brøndby. Min pointe er netop at det virker lidt urimeligt at bedømme manden på 2 kampe og ét inkasseret mål som værende en tvivlsom succes.FlæskeFrank skrev:Kan vi ikke blive enige om, at ingen spillere hentet i vintervinduet kan afgøres om de er gode eller dårlige transfer. Det er meget hurtigt og ingen af FCMs eller vores Blomquist har bidraget med en væsentlig forskel endnu.
Ja, nattestad og Poul er udlejet pt. Præcist som tidligere spillere har været udlejet og kommet retur. Kan bla. Nævne Juelsgaard og Lauritsen som der vel begge bliver satset ret kraftigt på? Måske man vurderer at 1.division fodbold er bedre for deres udvikling end en bænkeplads og reserveholdskampe i FCM.
Der jeg ikke helt enig. Jeg ned på at såfremt de fleste klubber i ligaen henter spillere til 5 mio kr. Må man forvente at de kan blive profiler på deres mandskab. Men en bred sammenligning er ikke retvisende IMO. Kan ikke se FCK automatisk henter en profil til deres hold for 5 mio. Kan heller ikke umiddelbart se FCM eller Brøndby gøre det samme.
Men du må gerne uddybe din holdning. Jeg nævner lige i flæng: Dahlin, Bak, Jim Larsen/ Banggaard, Erik Sviatchenko, Lauritsen, Igboun, Sisto, Sparv, Andersson, Jacob Poulsen, Pusic. Hvilke af disse spillere vel helt givet i din optik kunne erstattes af et 5 mio kr. Køb som så efterfølgende skal være en profil på holdet? Jeg kan se Lauritsen hvis man virkelig skal finde én. Resten kan ikke erstattes af klart bedre spillere til 5 mio. Er du uenig?
Ja, borring var dyr! Kan vi samtidigt blive enige om at handlen var før Smartodds og eksemplet derved argumenterer i retning af min pointe om bedre scouting idag?
Mike
-
FlæskeFrank
- Allstar

Jeg siger, at en spiller, som købes for 5 mio kr. skal være en profil i ligaen. Ikke at 5 mio kr. spiller vil kunne erstatte enhver spiller på et vilkårligt hold.
Så selvfølgelig kan du nævne nogle spillere, som vil være det samme værd. Dahlin gav I vel 5 mio kr. for, Back Bak Bach giver I vel 5 mio kr. om året(og nej det synes jeg ikke han er værd), Jim Larsen er i min værd måske 2-3 mio værd(og mon ikke I har givet det i signon), Banggaard virker god, men ikke 5 mio kr. værd, Schiatchenko synes at have fundet sit gamle jeg og nemt 10 mio kr. værd og måske mere. Lauritsen behold I bare ham, han er ordinær. Igboun, er 5 mio kr. værd, men angribere som pt. har mål i støvlerne koster ofte meget. Sisto har jeg tidligere sagt at der er penge i knægten, men det afgørende forår for ham. Sparv virker god, men han koster jer vel også 5 mio kr. Andersson mindre skadesplaget og han kunne koste 5 mio kr. eller derover. Jakob Poulsen behold ham - han er afgjort ikke 5 mio kr. værd. 31 år - hvis I købte ham/klon til 5 mio kr. så ville du hyle op om tossethed. Pusic - ham har I givet 7,5 mio kr. for, så han er forhåbentlig bedre end 5 mio kr. Og så ved vi vel ikke rigtig om hans klausul er gået med videre, evt. forhøjet.
Og du regner kun i medgang, et halvskidt forår, hvor I bliver nr. 2 og ikke spiller prangende, så er alle de nævnte priser halveret.
Så selvfølgelig kan du nævne nogle spillere, som vil være det samme værd. Dahlin gav I vel 5 mio kr. for, Back Bak Bach giver I vel 5 mio kr. om året(og nej det synes jeg ikke han er værd), Jim Larsen er i min værd måske 2-3 mio værd(og mon ikke I har givet det i signon), Banggaard virker god, men ikke 5 mio kr. værd, Schiatchenko synes at have fundet sit gamle jeg og nemt 10 mio kr. værd og måske mere. Lauritsen behold I bare ham, han er ordinær. Igboun, er 5 mio kr. værd, men angribere som pt. har mål i støvlerne koster ofte meget. Sisto har jeg tidligere sagt at der er penge i knægten, men det afgørende forår for ham. Sparv virker god, men han koster jer vel også 5 mio kr. Andersson mindre skadesplaget og han kunne koste 5 mio kr. eller derover. Jakob Poulsen behold ham - han er afgjort ikke 5 mio kr. værd. 31 år - hvis I købte ham/klon til 5 mio kr. så ville du hyle op om tossethed. Pusic - ham har I givet 7,5 mio kr. for, så han er forhåbentlig bedre end 5 mio kr. Og så ved vi vel ikke rigtig om hans klausul er gået med videre, evt. forhøjet.
Og du regner kun i medgang, et halvskidt forår, hvor I bliver nr. 2 og ikke spiller prangende, så er alle de nævnte priser halveret.
- FlæskeFrank
Ja okay. Jeg tror jeg med. Du mener at såfremt en klub bruger 5 mio skal det være fordi man henter en profil og det derved ikke er det samme, som en givet spiller absolut kan erstattes af en spiller i 5 mio klassen? Kringlet men håbet det gir mening og jeg har fanget din pointe?FlæskeFrank skrev:Jeg siger, at en spiller, som købes for 5 mio kr. skal være en profil i ligaen. Ikke at 5 mio kr. spiller vil kunne erstatte enhver spiller på et vilkårligt hold.
Ok. Vi rimeligt langt fra hinanden i dine vurderinger! Kan måske godt forstå en hvis nordjysk besindighed iforhold til prissættelse af spillere med jeres egen salgs historik i mente, men mener nu du slemt undervurdere flere spillere her. Det selfølgelig en objektiv vurdering men jeg ville satme være ked af det hvis Igboun blev prissat til 5 mio efter at have afvist 12 mio kr. Bud i 2 vintertransfervinduer i træk.
Bare ren nysgerrighed, hvor ligger din vurdering af spillere som: Thomsen, Alhman og Dalsgaard? Så skal jeg nok komme med min efterfølgende..
Mike
-
FlæskeFrank
- Allstar

Nemlig.Mike80 skrev:Du mener at såfremt en klub bruger 5 mio skal det være fordi man henter en profil og det derved ikke er det samme, som en givet spiller absolut kan erstattes af en spiller i 5 mio klassen?
FCK blev også tilbudt ekstrem mange millioner for f.eks. Zuma, beholdte ham og endte næsten med at betale for at slippe af med ham.
Jeg siger ikke, at det er tilfældet for jer, men du snakker fugle på taget og så kan man jo prissætte dem til hvad som helst. Tilsvarende kan det godt være en spiller er mange millioner værd for en bestemt klub, men ikke det værd for alle klubber. Fordi Bach Bak Bach er god for jer, er han ikke nødvendigvis god andre steder.
Jeg tror Thomsen er ca. 12-15 mio værd, Dalsgaard 3-5 mio kr.(mener han er meget mere værd, men på kontraktmæssig kort kontrakt). Ahlmann er formentlig 3-5 mio kr. værd.
- FlæskeFrank
Thomsen: Enig! Såfremt han genfinder niveau fra sidste sæson, Dalsgaard: 5-6 mio, Alhmann: 7-8 mio. Jeg måske bare lidt mere optimistisk omkring salgspriser!FlæskeFrank skrev:Nemlig.Mike80 skrev:Du mener at såfremt en klub bruger 5 mio skal det være fordi man henter en profil og det derved ikke er det samme, som en givet spiller absolut kan erstattes af en spiller i 5 mio klassen?
FCK blev også tilbudt ekstrem mange millioner for f.eks. Zuma, beholdte ham og endte næsten med at betale for at slippe af med ham.
Jeg siger ikke, at det er tilfældet for jer, men du snakker fugle på taget og så kan man jo prissætte dem til hvad som helst. Tilsvarende kan det godt være en spiller er mange millioner værd for en bestemt klub, men ikke det værd for alle klubber. Fordi Bach Bak Bach er god for jer, er han ikke nødvendigvis god andre steder.
Jeg tror Thomsen er ca. 12-15 mio værd, Dalsgaard 3-5 mio kr.(mener han er meget mere værd, men på kontraktmæssig kort kontrakt). Ahlmann er formentlig 3-5 mio kr. værd.
Mike
-
FlæskeFrank
- Allstar

Hvornår har I sidst solgt til en god pris ?
Det er vist nogle år siden. Og inden du nævner Schiatchenko, så lad mig lige sige, at han ikke blev solgt. Så hvornår har I sidst solgt og måske endda til en god pris, var det under Ørgaard ?
Det er vist nogle år siden. Og inden du nævner Schiatchenko, så lad mig lige sige, at han ikke blev solgt. Så hvornår har I sidst solgt og måske endda til en god pris, var det under Ørgaard ?
- FlæskeFrank
@Mike
Hvorfor nævne Sparv og Jim Larsen når vi allerede har snakket om dem, samt konstateret det er gode køb? Det er da klart de ikke springer i øjnene når det er kendte spillere der er hentet. Smartodds har vel først for alvor skullet stå sin prøve med Urena da det er et marked FCM/dansk fodbold sjældent bevæger sig i, og det er ikke til at sige hvordan han vil passe til skandinavisk fodbold kontra sydamerikansk fodbold eller russisk fodbold. Det er trodsalt noget nemmere med folk der kender ligaen, eller hvertfald har prøvet noget der minder om som Sparv, Olsson og Sparv alle har.
Jeg er med på det ikke diskvalificerer en spiller at han er kendt af systemet, jeg er bare ikke overbevist om hvor meget smartodds har betydet når man ser på navnene. Kunne navne som Tim Sparv, Jim Larsen eller Olsson ikke ligesågodt være hentede hvis man havde brugt de traditionelle metoder? Som skrevet ovenover så har det først stået sin første rigtige prøve med købet af Urena, og det er stadig for tidligt at vurdere hvorvidt han er en succes eller ej.
Men du ved jo ligesågodt som jeg at fodbold er øjebliksbilleder, og om 2 måneder kan du ønske ham til hvor pebret gror fordi han har brændt 3 mega chancer der kunne have givet 4 ekstra point.
Hvorfor nævne Sparv og Jim Larsen når vi allerede har snakket om dem, samt konstateret det er gode køb? Det er da klart de ikke springer i øjnene når det er kendte spillere der er hentet. Smartodds har vel først for alvor skullet stå sin prøve med Urena da det er et marked FCM/dansk fodbold sjældent bevæger sig i, og det er ikke til at sige hvordan han vil passe til skandinavisk fodbold kontra sydamerikansk fodbold eller russisk fodbold. Det er trodsalt noget nemmere med folk der kender ligaen, eller hvertfald har prøvet noget der minder om som Sparv, Olsson og Sparv alle har.
Jeg er med på det ikke diskvalificerer en spiller at han er kendt af systemet, jeg er bare ikke overbevist om hvor meget smartodds har betydet når man ser på navnene. Kunne navne som Tim Sparv, Jim Larsen eller Olsson ikke ligesågodt være hentede hvis man havde brugt de traditionelle metoder? Som skrevet ovenover så har det først stået sin første rigtige prøve med købet af Urena, og det er stadig for tidligt at vurdere hvorvidt han er en succes eller ej.
Men du ved jo ligesågodt som jeg at fodbold er øjebliksbilleder, og om 2 måneder kan du ønske ham til hvor pebret gror fordi han har brændt 3 mega chancer der kunne have givet 4 ekstra point.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Ja, det kommer nok an på om vi enige om hvad et godt salg er?FlæskeFrank skrev:Hvornår har I sidst solgt til en god pris ?
Fra erindringer mener jeg vi under Steinlein solgt Albæk, Juelsgaard og Løssl fra 1. Holdet. Priserne skulle angiveligt ligge på:
Albæk: 5mio
Juelsgaard: 3mio
Løssl: 3-4mio
Ikke videre gode salg IMO.
Derudover har vi under Steinlein solgt akademispillere som Kasper Knudsen (Inter), Joakim Andersen (Twente), Lasse Vigen (Fulham) og Asger Sørensen (red Bull)
Priser i medier dengang skulle være:
Knudsen: 8mio
Andersen: 5mio
Lasse Vigen: 5mio
Asger Sørensen: 5mio
Det jo svært at sige om det gode salg? Lasse Vigen er ihvertfald noget mere end de 5mio værd idag, og havde da gerne set dem udfolde sig på 1. Holdet i FCM inden salg, som strategien generelt også er omkring talenter i FCM. Desværre er det dyrt at være fattig og salgene var en konsekvens af nødvendig tilført kapital og ikke prangende sportslige resultater på 1. Holdet med manglende bud på spillere som konsekvens.
Det lider vi jo desværre så lidt under idag, hvor de næste åbenlyse talenter og fremtidige salg i Simon Kjær og Reid klassen ikke umiddelbart ligger ligefor i de næste akademi årgange. Dog skal Duelund fremhæves som en spiller der i FCM er kæmpe forventninger omkring.
Efter Benham har vi ændret strategi sportsligt og bevidst valgt at takke nej til salg. Ikke fordi der ikke har været interesse, (Sisto 30mio plus, Igboun 12mio, Erik 13mio) men fordi vi har valgt at gå benhårdt efter sportsligt succes før salg.
Håber det gav klarhed og var svar på dit spørgsmål?
Mike
-
FlæskeFrank
- Allstar

Min pointe var netop, at I ikke har solgt spillere til ret store beløb de senere år, men stadig tror alle jeres spillere er +30 mio kr. Verden har ændret sig. Selv Kasper Kusk med sin klausul kan være med i det marked. Og I har ikke været mere fattig end os.Mike80 skrev:Ja, det kommer nok an på om vi enige om hvad et godt salg er?FlæskeFrank skrev:Hvornår har I sidst solgt til en god pris ?
Fra erindringer mener jeg vi under Steinlein solgt Albæk, Juelsgaard og Løssl fra 1. Holdet. Priserne skulle angiveligt ligge på:
Albæk: 5mio
Juelsgaard: 3mio
Løssl: 3-4mio
Ikke videre gode salg IMO.
Derudover har vi under Steinlein solgt akademispillere som Kasper Knudsen (Inter), Joakim Andersen (Twente), Lasse Vigen (Fulham) og Asger Sørensen (red Bull)
Priser i medier dengang skulle være:
Knudsen: 8mio
Andersen: 5mio
Lasse Vigen: 5mio
Asger Sørensen: 5mio
Det jo svært at sige om det gode salg? Lasse Vigen er ihvertfald noget mere end de 5mio værd idag, og havde da gerne set dem udfolde sig på 1. Holdet i FCM inden salg, som strategien generelt også er omkring talenter i FCM. Desværre er det dyrt at være fattig og salgene var en konsekvens af nødvendig tilført kapital og ikke prangende sportslige resultater på 1. Holdet med manglende bud på spillere som konsekvens.
Det lider vi jo desværre så lidt under idag, hvor de næste åbenlyse talenter og fremtidige salg i Simon Kjær og Reid klassen ikke umiddelbart ligger ligefor i de næste akademi årgange. Dog skal Duelund fremhæves som en spiller der i FCM er kæmpe forventninger omkring.
Efter Benham har vi ændret strategi sportsligt og bevidst valgt at takke nej til salg. Ikke fordi der ikke har været interesse, (Sisto 30mio plus, Igboun 12mio, Erik 13mio) men fordi vi har valgt at gå benhårdt efter sportsligt succes før salg.
Håber det gav klarhed og var svar på dit spørgsmål?
Mike
Så fuglene på taget(jeg ved at jeg skriver det meget) er kun gode historier. Handlerne bliver ikke til noget af den ene eller anden årsag. Dt er selvfølgelig rart at tro at det kun er fordi I har sagt nej. Men Makienok kunne også sælges til 30 mio til Grosny FC, men spilleren sagde nej. Handlen kunne også være betinget på måder, hvor FCM måske kun fik en lille sum fra start og måtte så vente på en stor del af kagen indtil et vist antal kampe, sådan er f.eks. ungdomskøbene tit bygget op. F.eks. Sisto handlen kunne jo sagtens være strandet på at Sisto ikke kunne få det han ville have og den portugisisk klub, så sagde, at FCM skulle have det mindre. Så langt nåede forhandlinger jo ikke.
- FlæskeFrank
-
sulakvelidze
- Allstar

- Favoritspiller: Lukas Spalvis
FCK's debatforum, sidelinien.dk, kan for tiden være et tankevækkende sted at besøge. Denne tråd er der allerede linket til herinde:
http://sidelinien.dk/forums/showthread. ... å-odiøse
Men der er også andet godt at finde. Op til weekendens kamp mellem BIF og FCM har FCK-tilhængerne forståeligt nok haft lidt af et dilemma i forhold til, om de skulle håbe på nederlag til hadeklubben Brøndby eller mesterskabsfavoritterne fra FCM.
Der bliver sammenlignet med situationen fra 2008, da AaB tog mesterskabet fra FCK ved at slå Brøndby. Dengang var det åbenbart nemmere at holde med AaB mod BIF end det i dag er muligt at holde med FCM mod BIF. For som en af FCK-tilhængerne skriver:

http://sidelinien.dk/forums/showthread. ... å-odiøse
Men der er også andet godt at finde. Op til weekendens kamp mellem BIF og FCM har FCK-tilhængerne forståeligt nok haft lidt af et dilemma i forhold til, om de skulle håbe på nederlag til hadeklubben Brøndby eller mesterskabsfavoritterne fra FCM.
Der bliver sammenlignet med situationen fra 2008, da AaB tog mesterskabet fra FCK ved at slå Brøndby. Dengang var det åbenbart nemmere at holde med AaB mod BIF end det i dag er muligt at holde med FCM mod BIF. For som en af FCK-tilhængerne skriver:
Nogle gange er det sgu meget rart at blive bekræftet i alt det, denne tråd handler om.For mit vedkommende handler det, trods al min antipati mod BIF, i høj grad om den tredje part i ligningen. Jeg synes set-up'et i AaB er uendelig meget mere sympatisk end det i FCM, og havde det, når vi nu ikke kunne blive mestre i såvel 08 som sidste sæson, mindre slemt med at det blev AaB frem for stort set alle andre hold. Alene konstellationen Lynge Jacobsen/Erik Hamren eller Allan Gaarde/Kent Nielsen vs. Steinlein/Riddersholm er næsten nok til at sympatien tipper til fordel for AaB.
Og så ved jeg godt at folk kommer og går i enhver klub og virksomhed, men det er heller ikke så meget det. Den bizarre kombination af mindreværdskomplekser og storhedsvanvid man i vidt omfang ser udfoldet i Århus (verdens mindste storby), er tifold stærkere i Herning. Jeg kan simpelthen ikke tyre hele den der provinsielle selvfedme og "hwa ka' a' få for 100 kroner?"- mentalitet. Jeg kan ikke komme det nærmere end at det bare vil pisse mig så meget mere af, at se FCM med guld, end det gjorde med AaB. Jeg tror flere har det som jeg - jf. "Hvorfor er FCM så odiøse"-tråden
Jeg abonnerer ikke nødvendigvis på klicheen om at det første mesterskab er det sværeste, men i FCMs tilfælde kunne jeg godt se det passe. De vil kunne holde på nøglespillere og udbygge med midler fra deres pengestærke statistiknørd. Øv, de skulle have gået konkurs da de balancerede på kanten af afgrunden. Ligesom BIF i øvrigt.
Klasse underholdning: https://m.youtube.com/user/VesttribunenTV