Nej, jeg tror ikke alle vores spillere er 30mio værd? Jeg tror vores 3 største salgsobjekter er henholdsvis ca. 12mio (Sly), 13mio (Erik) og 30mio (Sisto). Jeg ved udemærket at markedet ikke idag er som det var da vi solgte Simon Poulsen og Femi for 25mio stykket. Jeg vurderer deres værdi ud fra de bud der nu engang er lagt fra klubber på de respektive spillere, hvilket om alt er trods alt, må være en udemærket indikation på en markedsværdi? Det ihvertfald et mere kvalificeret og underbygget bud end nær vi feks. Gætter på Nicolaj Thomsen kan indbringe AaB 15 mio uden at der endnu var været et egentligt bud på manden. (Ved godt der var rygter om fransk fodbold)FlæskeFrank skrev:Min pointe var netop, at I ikke har solgt spillere til ret store beløb de senere år, men stadig tror alle jeres spillere er +30 mio kr. Verden har ændret sig. Selv Kasper Kusk med sin klausul kan være med i det marked. Og I har ikke været mere fattig end os.Mike80 skrev:Ja, det kommer nok an på om vi enige om hvad et godt salg er?FlæskeFrank skrev:Hvornår har I sidst solgt til en god pris ?
Det er vist nogle år siden. Og inden du nævner Schiatchenko, så lad mig lige sige, at han ikke blev solgt. Så hvornår har I sidst solgt og måske endda til en god pris, var det under Ørgaard ?
Fra erindringer mener jeg vi under Steinlein solgt Albæk, Juelsgaard og Løssl fra 1. Holdet. Priserne skulle angiveligt ligge på:
Albæk: 5mio
Juelsgaard: 3mio
Løssl: 3-4mio
Ikke videre gode salg IMO.
Derudover har vi under Steinlein solgt akademispillere som Kasper Knudsen (Inter), Joakim Andersen (Twente), Lasse Vigen (Fulham) og Asger Sørensen (red Bull)
Priser i medier dengang skulle være:
Knudsen: 8mio
Andersen: 5mio
Lasse Vigen: 5mio
Asger Sørensen: 5mio
Det jo svært at sige om det gode salg? Lasse Vigen er ihvertfald noget mere end de 5mio værd idag, og havde da gerne set dem udfolde sig på 1. Holdet i FCM inden salg, som strategien generelt også er omkring talenter i FCM. Desværre er det dyrt at være fattig og salgene var en konsekvens af nødvendig tilført kapital og ikke prangende sportslige resultater på 1. Holdet med manglende bud på spillere som konsekvens.
Det lider vi jo desværre så lidt under idag, hvor de næste åbenlyse talenter og fremtidige salg i Simon Kjær og Reid klassen ikke umiddelbart ligger ligefor i de næste akademi årgange. Dog skal Duelund fremhæves som en spiller der i FCM er kæmpe forventninger omkring.
Efter Benham har vi ændret strategi sportsligt og bevidst valgt at takke nej til salg. Ikke fordi der ikke har været interesse, (Sisto 30mio plus, Igboun 12mio, Erik 13mio) men fordi vi har valgt at gå benhårdt efter sportsligt succes før salg.
Håber det gav klarhed og var svar på dit spørgsmål?
Mike
Så fuglene på taget(jeg ved at jeg skriver det meget) er kun gode historier. Handlerne bliver ikke til noget af den ene eller anden årsag. Dt er selvfølgelig rart at tro at det kun er fordi I har sagt nej. Men Makienok kunne også sælges til 30 mio til Grosny FC, men spilleren sagde nej. Handlen kunne også være betinget på måder, hvor FCM måske kun fik en lille sum fra start og måtte så vente på en stor del af kagen indtil et vist antal kampe, sådan er f.eks. ungdomskøbene tit bygget op. F.eks. Sisto handlen kunne jo sagtens være strandet på at Sisto ikke kunne få det han ville have og den portugisisk klub, så sagde, at FCM skulle have det mindre. Så langt nåede forhandlinger jo ikke.
Ja, spilleren kunne selfølgelig også brække begge ben eller blive ramt af en helikopter dagen før et eventuelt salg ville blive gennemført. Men jeg tror nu eks. Nok at både Erik og Igboun havde sagt ja tak til deres tilbud, såfremt FCM var villige til salg. (Det var ihvertfald begge store medie historier, som tydende på at spillerene var mere end villige til de handler)
Jeg helt med på din pointe om at der ikke er penge i banken før blækket er tørt. Men jeg forstår tilgengæld ikke hvorfor en spillers værdi (Sly) skulle være 6-7mio mindre værd end de to bud der allerede har været på manden. Chancen for at Igboun siger nej til en klub der byder 5 mio (med tilsvarende økonomi til lønpakke) er da IMO større end samme tilfælde men for en mere pengestærke klub. Med din logik kan vi lige så godt lade være at snakke eventuelt værdi af spillere, for alt kan jo ske i forbindelse med handler. Jeg syntes det ville være en kedelig tilgang til verdens mest debaterede sportsgren:)
Mike