Kamptråd: Pokalkvartfinale Esbjerg FB - AaB, torsdag d. 5. marts 2015

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: Pokalkvartfinale Esbjerg FB - AaB, torsdag d. 5. marts 2015

Indlæg af frederikshavneren » 4. mar 2015, 12:46

Hvis Jönsson starter inde i pokalkampen så må han sandsynligvis stå over imod Randers. Kent udtalte for nylig at Jönsson ikke kan spille tre kampe på seks dage.
Det er muligt at det går bedre med RJ end forventet, men det er hele tiden en balancegang hvor der ikke skal forceres.

Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Arendt » 4. mar 2015, 12:54

frederikshavneren skrev:Hvis Jönsson starter inde i pokalkampen så må han sandsynligvis stå over imod Randers. Kent udtalte for nylig at Jönsson ikke kan spille tre kampe på seks dage.
Det er muligt at det går bedre med RJ end forventet, men det er hele tiden en balancegang hvor der ikke skal forceres.
Jeg synes også, at det ville være smartere at sende RJ på bænken i morgen og give Enevoldsen spilletid fra start. På denne måde forcerer vi ikke med RJ, mens han er klar til at kunne indgå i start-elleve i Randers kampen.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 4. mar 2015, 13:05

Arendt skrev:
frederikshavneren skrev:Hvis Jönsson starter inde i pokalkampen så må han sandsynligvis stå over imod Randers. Kent udtalte for nylig at Jönsson ikke kan spille tre kampe på seks dage.
Jeg synes også, at det ville være smartere at sende RJ på bænken i morgen og give Enevoldsen spilletid fra start. På denne måde forcerer vi ikke med RJ, mens han er klar til at kunne indgå i start-elleve i Randers kampen.
Mon ikke også ENE og Helenius kan stække det Esbjerg hold. Hvis det absolut bliver nødvendigt, kan vi smide RJ ind med 20-30 min igen. Randers kampen er lige så vigtig som Esbjerg, og der vil jeg hellere se RJ starte inde mod det forsvar de har.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 4. mar 2015, 13:14

Selvfølgelig vil Jönsson være forrygende at få på banen, men skadeshistorikken in mente kan jeg ikke forestille mig at han starter inde eller faktisk kommer på banen.

Mht. Kasper Pedersen, så kunne det friste at give ham en kamp mere, det var solidt sidst. Om det så er KEP eller Thelander, som må sidde over er hip som hap. Men det skulle være for at belønne Kasper P og ikke for at straffe en af de to andre.

Bemærk at Blomquist starter inde, men ikke noget om pladsen. Så det behøver jo ikke være Risgårds plads.

I øvrigt må Esbjerg være paniske. Sidste år slog vi 26. februar AGF 4-1 i pokalen, dernæst slog vi dem den 8. marts 5-2 i ligaen, hvorefter AGF rykkede ud.

Her står der mod Esbjerg 3-1 2. marts og X-X 5. marts. Hvad kommer til sommer :P
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 4. mar 2015, 13:28

Jeg håber, vi starter med Jönsson i morgen. Jeg tror, det er vigtigt, at man prøver at bygge videre på mandagens succes - og kæmper for at undgå den flade og tandløse fornemmelse, der har klæbet sig til vores offensiv i store dele af sæsonen. Det var forrygende at se Jönsson udfolde sig mod Esbjerg, men det var lige så godt at se, hvordan resten af offensiven blev tilført noget selvtillid og gejst. Thomsen stemplede ind med en flot indsats, AK gjorde sig fx bemærket med mange dygtige dybdeløb osv. Kent har indtil videre i sæsonen efterlyst, at holdet igen tør slippe tøjlerne og folde sig ud offensivt, og det så vi igen lidt af mod Esbjerg med svenskeren på banen. Der skal selvfølgelig hele tiden tages hensyn til Jönssons bentøj, og det er muligt, han max skal have 45 minutter. Men jeg håber meget, at han er frisk og klar til at tage den halvleg i morgen.

AaB-Jones
Allstar
Allstar

Indlæg af AaB-Jones » 4. mar 2015, 13:30

FlæskeFrank skrev:Selvfølgelig vil Jönsson være forrygende at få på banen, men skadeshistorikken in mente kan jeg ikke forestille mig at han starter inde eller faktisk kommer på banen.

Mht. Kasper Pedersen, så kunne det friste at give ham en kamp mere, det var solidt sidst. Om det så er KEP eller Thelander, som må sidde over er hip som hap. Men det skulle være for at belønne Kasper P og ikke for at straffe en af de to andre.

Bemærk at Blomquist starter inde, men ikke noget om pladsen. Så det behøver jo ikke være Risgårds plads.

I øvrigt må Esbjerg være paniske. Sidste år slog vi 26. februar AGF 4-1 i pokalen, dernæst slog vi dem den 8. marts 5-2 i ligaen, hvorefter AGF rykkede ud.

Her står der mod Esbjerg 3-1 2. marts og X-X 5. marts. Hvad kommer til sommer :P
Artiklen i Nordjyske siger nu, at Risgård er skadet og erstattes af Blomquist - enig i at KEP ikke skal straffes eller nødvendigvis behøver en pause (som jeg foreslog før), men jeg vil gerne se duoen Kasper P og Thelander i aktion.

Håber at Jönsson starter, og jeg synes også, at Nordjyske indikerer dette, MEN de har ofte før ladet sig snyde af Kents små finter - senest med Thrane som starter mod Brøndby (det var helt sikkert for at snyde fjenden :aabfan: ).

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 4. mar 2015, 14:34

Sauer skrev:
Jeg håber, vi starter med Jönsson i morgen. Jeg tror, det er vigtigt, at man prøver at bygge videre på mandagens succes - og kæmper for at undgå den flade og tandløse fornemmelse, der har klæbet sig til vores offensiv i store dele af sæsonen. Det var forrygende at se Jönsson udfolde sig mod Esbjerg, men det var lige så godt at se, hvordan resten af offensiven blev tilført noget selvtillid og gejst. Thomsen stemplede ind med en flot indsats, AK gjorde sig fx bemærket med mange dygtige dybdeløb osv. Kent har indtil videre i sæsonen efterlyst, at holdet igen tør slippe tøjlerne og folde sig ud offensivt, og det så vi igen lidt af mod Esbjerg med svenskeren på banen. Der skal selvfølgelig hele tiden tages hensyn til Jönssons bentøj, og det er muligt, han max skal have 45 minutter. Men jeg håber meget, at han er frisk og klar til at tage den halvleg i morgen.
Jeg mener, at kampen i morgen er vigtigere end kampen mod Randers på søndag. Det ville trods alt være federe at vinde pokalen end at blive nr. 4 i Superligaen, og af den grund håber jeg også, at RJ er at finde på banen mod Esbjerg.

Det er den uden sammenligning bedste kamp, vi har spillet i hele sæsonen - vel nærmest den eneste rigtig gode, i hvert fald målt på offensiven. Jeg bemærkede, at vi pludselig så noget til Nikolaj Thomsen igen, og at Børsting blomstrede. Om end ordet "synergieffekt" af historiske årsager har en uheldig klang på disse kanter, er det vel nærliggende at anvende ordet, når vi taler Rasmus Jönsson. Jeg vil vove den påstand, at der er tale om 2 forskellige hold med eller uden ham.

Læg i øvrigt dertil, at vi igen-igen bøvler rigtig meget med skader; både Risgaard og Würtz er ude af morgendagens opgør, og da det meget vel kan vise sig at blive forårssæsonens vigtigste kamp, ser jeg ingen grund til at eksperimentere i startopstillingen.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 4. mar 2015, 15:50

Hovedet skrev:Det er den uden sammenligning bedste kamp, vi har spillet i hele sæsonen - vel nærmest den eneste rigtig gode, i hvert fald målt på offensiven.
Aaarh...

Vi mødte et utrolig dårligt Esbjerg-forsvar, der insisterede på en hovedløs taktik og til sidst knækkede helt over. Vores angrebsspil var godt, men lukrerede i meget høj grad også på den meget plads vi fik at spille på.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 4. mar 2015, 15:58

Det bliver spændende at se hvordan vi klarer os uden Würtz - som iflg Nordjyske heller ikke er klar.
Det bliver så Augo - Blomqvist centralt, formentlig. Spændende!

Jeg håber godt nok Nordjyske tager fejl med at Jönsson starter inde. Jeg synes det vil være et sindssygt gamble med hans "skrøbelige helbred".
Jeg vil hellere have en frisk Jönsson med mod Randers.

http://www.nordjyske.dk/nyheder/blomqvi ... c/112/1513

AK, PK og Risgård også ude.

Så hedder den vel:

Ene - Helenius
Thomsen - Blomqvist - Augo - Børsting
Blåbjerg - Thelander - KEP - Dalsgaard
Nielsen

Stadig en udmærket start-11'er - men naturligvis en noget tyndere bænk end sidst.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 4. mar 2015, 16:02

astonvilla skrev:.....
Så hedder den vel:

Ene - Helenius
Nielsen
Siden hvornår har vi hentet Jimmy hjem fra USA? ;)
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 4. mar 2015, 16:03

astonvilla skrev:Det bliver spændende at se hvordan vi klarer os uden Würtz - som iflg Nordjyske heller ikke er klar.

Jeg håber godt nok Nordjyske tager fejl med at Jönsson starter inde. Jeg synes det vil være et sindssygt gamble med hans "skrøbelige helbred".

Så hedder den vel:

Ene - Helenius
Nielsen

Stadig en udmærket start-11'er - men naturligvis en noget tyndere bænk end sidst.
Jimmæææ?

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 4. mar 2015, 16:18

Yankee skrev:
Hovedet skrev:Det er den uden sammenligning bedste kamp, vi har spillet i hele sæsonen - vel nærmest den eneste rigtig gode, i hvert fald målt på offensiven.
Aaarh...

Vi mødte et utrolig dårligt Esbjerg-forsvar, der insisterede på en hovedløs taktik og til sidst knækkede helt over. Vores angrebsspil var godt, men lukrerede i meget høj grad også på den meget plads vi fik at spille på.
Jo, det kan man godt sige, hvis vi fokuserer på det halvtomme glas, som Esbjergs defensiv ganske rigtigt udgjorde. Pointen er, at i denne sæson har vi ikke været farlige, uanset om modstanderne har stillet sig højt eller dybt på banen eller hvad pokker de nu har gjort, og andre hold har jo haft held med den taktik, som Esbjerg lagde for dagen i mandags.

Selv i pokalkampene mod Vejle og for den sags Odder i Aalborg kom vi jo ikke til det antal chancer, vi gjorde i mandags. Ja, mod Vejle kom vi vel slet ikke til noget som helst.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 4. mar 2015, 16:19

Sauer skrev:
astonvilla skrev:Det bliver spændende at se hvordan vi klarer os uden Würtz - som iflg Nordjyske heller ikke er klar.

Så hedder den vel:

Ene - Helenius
Nielsen

Jimmæææ?
haha - must be a Freudian Slip
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 4. mar 2015, 16:34

Hovedet skrev:
Yankee skrev:
Aaarh...

Jo, det kan man godt sige, hvis vi fokuserer på det halvtomme glas, som Esbjergs defensiv ganske rigtigt udgjorde. Pointen er, at i denne sæson har vi ikke været farlige, uanset om modstanderne har stillet sig højt eller dybt på banen eller hvad pokker de nu har gjort, og andre hold har jo haft held med den taktik, som Esbjerg lagde for dagen i mandags.
Jeg var nu mere imponeret over sejrene mod Kiev og Midtjylland.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 4. mar 2015, 16:38

Maglau skrev:
AaB-Jones skrev:Efter at have læst på Nordjyske.dk tror jeg på følgende line-up (Würtz og AK starter på bænken), mens PK er syg.

Det er ikke længe siden, hvor man gøs ved de reserver vi havde om de nu kunne afløse start11.

Det gør man ikke længere.
- FlæskeFrank

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 4. mar 2015, 17:09

Yankee skrev:
Hovedet skrev:
Yankee skrev:
Aaarh...

Jeg var nu mere imponeret over sejrene mod Kiev og Midtjylland.
Ja, resultaterne er større, det anfægter jeg ikke. Her fokuserer jeg alene på offensivens kvalitet.

Kampen mod Dynamo Kiev kunne man spille om hver dag de næste 100 år, uden at den ville slutte 3-0 til AaB. Den var ikke et udtryk for, at vores offensiv var sprudlende og producerede et hav af chancer. Vi var mest af alt heldige i den kamp, men jeg kan da godt se det paradoksale i, at den eneste kamp i efteråret, hvor vi scorer 3 mål, falder mod det stærkeste hold, vi har mødt siden CL-tiden.

Kampen mod FCM mindede dybest set om de fleste andre kampe, vi har spillet i denne sæson.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 4. mar 2015, 17:21

FlæskeFrank skrev:
Maglau skrev:
AaB-Jones skrev:Efter at have læst på Nordjyske.dk tror jeg på følgende line-up (Würtz og AK starter på bænken), mens PK er syg.

Det er ikke længe siden, hvor man gøs ved de reserver vi havde om de nu kunne afløse start11.

Det gør man ikke længere.
Ah, vi skal nu ikke længere tilbage end den 19. februar, hvor vi ikke bare gøs over vores bænk, men ligefrem over vores startopstilling i kampen mod Club Brügge...

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 4. mar 2015, 17:23

Hovedet skrev:
Yankee skrev:
Aaarh...

Selv i pokalkampene mod Vejle og for den sags Odder i Aalborg kom vi jo ikke til det antal chancer, vi gjorde i mandags. Ja, mod Vejle kom vi vel slet ikke til noget som helst.
Der ud over så havde Esbjergenserne spillet otte hjemmekampe i ligaen uden at tabe og kun lukket fem mål ind. Jeg synes absolut glasset var og er halvt fyldt.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 4. mar 2015, 17:49

Så hedder den vel:

Ene - Helenius
Nielsen

Det var jo en meget specifik skade Jonsson fik, og ikke udtryk for hans generelle helbred. Saa hvis han er ovre lyskeproblemerne efter hans skade, saa er der ingen indikation af at han skulle vaere mere skroebelig end de andre spillere i truppen. Hvis han ikke er ovre den skade, saa giver jeg dig ret i at han boer smaekke sin roev i baenken indtil Randerskampen.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 4. mar 2015, 17:55

Der er lagt op til en del ændringer. Defensivt er det en bet at Würtz ikke er med, men så må Augu vise at han stadigvæk har niveauet til at være med.
Det er fornuftigt at skifte ud (delvist nødtvungent pga. skader og sygdom), risikoen er naturligvis bare at rytmen forsvinder og at det går kraftigt ud over spillet.

Besvar