Kamptråd: Pokalkvartfinale Esbjerg FB - AaB, torsdag d. 5. marts 2015

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: Pokalkvartfinale Esbjerg FB - AaB, torsdag d. 5. marts 2015

Indlæg af Buzz Killington » 5. mar 2015, 23:41

thomasjn skrev:
Buzz Killington skrev:
thomasjn skrev:Indkald hele banden til træning kl. 5 i morgen tidlig og kør dem benhårdt i 90' minutter uden afbrydelse. Så kan de måske lære, hvad det kræves at vinde fodboldkampe - hårdt arbejde i 90 minutter.
Ja, straf! Det bliver man klogere af! Og i lyset af at dette var 5 kamp paa 14 dage saa er jeg sikker paa det lige er hvad der skal til. Heck, at koere dem doede inden en fysisk kraevende Randers kamp om 3 dage er simpelthen det klogeste jeg har hoert. Saa kan de laere det!
De lukkede EfB ind i en kamp de aldrig burde været lukket ind - det er simpelthen for vattet.
Der er ingen der er uenige heri. Men det goer ikke straf en mindre vanvittig anbefaling. Specielt naar det haarde program kan vaere en del af aarsagen til den elendige praestation.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 5. mar 2015, 23:43

frederikshavneren skrev:Haderslev eller Slagelse i pokalfinalen... Hvor er det fesent!
Det er vist det, man kalder pokalfodboldens charme...

Men fuck nu det, vi havde sgu alligevel aldrig sendt FCK ud over 2 kampe og havde sikkert fået Rasmus Jönsson korsbåndskadet ved stillingen 4-0 i Parken til FCK 2 minutter før tid i den anden semifinale.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 5. mar 2015, 23:45

Buzz Killington skrev:
thomasjn skrev:
Buzz Killington skrev:
thomasjn skrev:Indkald hele banden til træning kl. 5 i morgen tidlig og kør dem benhårdt i 90' minutter uden afbrydelse. Så kan de måske lære, hvad det kræves at vinde fodboldkampe - hårdt arbejde i 90 minutter.
Ja, straf! Det bliver man klogere af! Og i lyset af at dette var 5 kamp paa 14 dage saa er jeg sikker paa det lige er hvad der skal til. Heck, at koere dem doede inden en fysisk kraevende Randers kamp om 3 dage er simpelthen det klogeste jeg har hoert. Saa kan de laere det!
De lukkede EfB ind i en kamp de aldrig burde været lukket ind - det er simpelthen for vattet.
Der er ingen der er uenige heri. Men det goer ikke straf en mindre vanvittig anbefaling. Specielt naar det haarde program kan vaere en del af aarsagen til den elendige praestation.
tror umidelbart heller ikke lige den ledelsesstrategi/stil virker motiverende frem mod Søndag:-)

Olly
2. div
2. div
Favoritspiller: Kjetil Wæhler

Indlæg af Olly » 5. mar 2015, 23:45

Er vi sikker på at en fjerdeplads giver europæisk kvalifikation hvis pokalvinderen ender i top 4. Synes jeg læste et eller andet sted at det var slut med det. Eller var det den tabende pokalfinalist som ikke kunne opnå europærisk kvalifikation hvis pokalvinderen kom i top 4???

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 5. mar 2015, 23:49

Buzz Killington skrev:
thomasjn skrev:
Buzz Killington skrev:
Nu er der for det første næppe nogen hos AaB der tager den anbefaling til sig og for det andet, skal den nok ses i samme lys som mange af de andre indlæg her i aften; Kæmpe frustration over at føre 2-0 og smide det hele på gulvet i en 2. halvleg hvor det åbenbart giver strafpoint til bødekassen at løbe, dække op og tackle hos de røde.

Brugeravatar
vandmelonen
1. div
1. div
Favoritspiller: Mæhle

Indlæg af vandmelonen » 6. mar 2015, 00:52

frederikshavneren skrev:Haderslev eller Slagelse i pokalfinalen... Hvor er det fesent!
Tænk at det i virkeligheden kunne have endt med at de to mødte hinanden i en finale. En finale som vel må betegnes som den største enkeltstående kamp i dansk fodbold. Se dét vil fandme være pinligt. For dansk fodbold vel og mærke.
Men det er en anden diskussion.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 6. mar 2015, 08:33

vandmelonen skrev:
Tænk at det i virkeligheden kunne have endt med at de to mødte hinanden i en finale. En finale som vel må betegnes som den største enkeltstående kamp i dansk fodbold. Se dét vil fandme være pinligt. For dansk fodbold vel og mærke.
Nu begynder vi jo at lyde karikeret københavnerarrogante. Hvorfor i alverden skulle det være "pinligt", hvis FCV og SønderjyskE nåede finalen?

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 6. mar 2015, 09:30

Kæft jeg under Sønderjyske den finaleplads. Der kan man tale om et hold, der ikke har fine fornemmelser eller blæst op i medierne. Det handler udelukkende om direkte spil, masser af dueller og fight og engagement hos ALLE spillere. Herligt.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 6. mar 2015, 10:09

Kunji skrev:
EfBeren skrev:
Kunji skrev:
Kreddy skrev:
EfBeren skrev:Så fik I sgu jeres egen medicin idag mht mål man ikke kan garderer sig imod. :)

Var overbevidst om den var lukket, men fodbold er et underligt spil nogle gange.
gardere *
Superflot indlæg, du byder ind med der. Tak.

Pueha, det er sgu en træls kamp at tabe. Telefonnummeret er altså tæt på at have ret i, at sæsonen er ved at være slut. Hvis vi taber på søndag, så virker det usandsynligt, at vi har andet end sekundære placeringer at kæmpe for. Det er sgu bittert, når man - trods elendigt spil - har fået så mange chancer for at være med i denne sæson.
Jeg beklager, hvis I ser mit indlæg som hånligt, fordi det var på ingen måder skrevet med det formål. Jeg har intet imod AaB, og har faktisk stor sympati for jer.

Hvis I havde scoret på jeres kæmpe chance til 3-1, så var det AaB der var videre nu. Det gør det bare endnu mere underligt, fordi vi sejlede voldsomt i mange situationer.
Min kommentar var ikke henvendt mod dig, men derimod den debattør, der lige valgte at rette en sølle grammatisk fejl i dit indlæg.

Jeg har ikke oplevet andet end sympatiske EfB-fans herinde, og måden I opfører jer på herinde er eksemplarisk. Så I er skam så evigt velkomne. :)

Tillykke med sejren. I fortjente den, og jeg håber, I tager hele lortet!
Også tillykke herfra. Dejligt med debattører udefra - især når de gør sig så godt som EfB'eren.

Min sympati ligger også hos Jer - men da en FCK sejr formentlig vil kaste en ekstra billet til Europa af sig, så må man nok sluge den bitre pille og håbe på dem. Men bliver det ikke sådan, vil jeg da gippe med Fisker Fanen hvis I snupper pokalen. God Vestenvind til Jer resten af sæsonen - lige med undtagelse af den 23./24. maj hvor vi ses i Dobbelt A.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 6. mar 2015, 10:23

Foråret kan jo stadig blive til at FCM stadig ikke har vundet en titel, og at SønderjyskE blandt flere når at vinde en titel før FCM.
Hvad angår kampen igår viste den at AaB mangler bredde i midtbanetruppen, til at være taklende og boldholdende felt til felt spiller. Ando ligner ikke en som er på vej til at blive det, ligeså Blomme.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Fabbe
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Indlæg af Fabbe » 6. mar 2015, 10:45

Jeg kunne ikke lade være med at bemærke fra min magelige plads i sofaen, hvordan kalkuner i skrigende jakker skulle klistre sig helt op ad tilskuere på AaB's tribuneafsnit. Mod slutningen stiller cirka 10 AaB-fans sig på nedre afsnit, og kalkunerne er fulgt med og ligner et halstørklæde, der har viklet sig stramt omkring.

Rigtigt klistrende at se på som igler og sikkert også pisseirriterende og intimiderende. Man betaler ikke for sin billet for at der skal stå et korps af handicaphjælpere og passe på en.

Et propfyldt afsnit af Brøndby-fans udgør jo en langt større ordensrisiko, men så skal kalkunerne ikke nyde noget af at mænge sig. Så står de alle sammen uden for tribuneafsnittet.

Sommetider undrer man sig over, at de overhovedet tør lukke tilskuere ind.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Kenneth K » 6. mar 2015, 11:46

Nuuuiiiijjjjj, hvor er mit skridt ømt, ovenpå den gang prygl... Ikke engang APOEL- eller Steaua-kampene når det her kollaps til sokkeholderne.

Jeg mindes ikke at have været så skuffet over en AaB-indsats siden... siden for evigt? Dila Gori- og Sarajevo-kampene er også vand ved siden af. Holy fuck, mand.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 6. mar 2015, 11:47

Spørgsmål: I anden halvleg hvor den centrale midtbane er ikke eksisterende.

Spillede Thomsen centralt eller var det Enevoldsen, som blev rykket ned på Blomquists plads ?

For hvis det var Thomsen, så mener jeg, at det projekt må stoppe. Det fungerer bare ikke. Nu havde nederlaget i går mange fædre, så det var ikke for at skyde på Thomsen alene, mere at selvom Thomsen gerne vil spille derinde, så funker det bare ikke for AaB - i alt for mange af kampene.
- FlæskeFrank

Aabwibz
Superliga
Superliga
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af Aabwibz » 6. mar 2015, 11:52

FlæskeFrank skrev:Spørgsmål: I anden halvleg hvor den centrale midtbane er ikke eksisterende.

Spillede Thomsen centralt eller var det Enevoldsen, som blev rykket ned på Blomquists plads ?

For hvis det var Thomsen, så mener jeg, at det projekt må stoppe. Det fungerer bare ikke. Nu havde nederlaget i går mange fædre, så det var ikke for at skyde på Thomsen alene, mere at selvom Thomsen gerne vil spille derinde, så funker det bare ikke for AaB - i alt for mange af kampene.
Da Blomqvist blev taget ud, blev Thomsen rykket det ind. Selvom han gang på gang, når han får lov at spille der, skuffer fælt. Seneste eksempel mod Brugge, hvor vi med en midtbane med Wurtz-Augo nok ikke havde tabt 3-1.
Football. Fucking football. Imagine not being into it. Those poor, poor half-alive bastards.
19/5/12

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 6. mar 2015, 12:22

Fabbe skrev:Jeg kunne ikke lade være med at bemærke fra min magelige plads i sofaen, hvordan kalkuner i skrigende jakker skulle klistre sig helt op ad tilskuere på AaB's tribuneafsnit. Mod slutningen stiller cirka 10 AaB-fans sig på nedre afsnit, og kalkunerne er fulgt med og ligner et halstørklæde, der har viklet sig stramt omkring.

Rigtigt klistrende at se på som igler og sikkert også pisseirriterende og intimiderende. Man betaler ikke for sin billet for at der skal stå et korps af handicaphjælpere og passe på en.

Et propfyldt afsnit af Brøndby-fans udgør jo en langt større ordensrisiko, men så skal kalkunerne ikke nyde noget af at mænge sig. Så står de alle sammen uden for tribuneafsnittet.

Nu så jeg ikke så meget efter, men der har før været lignende tilstande.

Jeg har stået i Esbjerg med ASC-bussen onsdag 16:00 hvor vi var maks 35-40 fans, og blev mere eller mindre mandsopdækket af 30 kontrollører og tilsvarende politifolk. Som sagt blev der da også hevet en enkelt person ud for at kaste sin stort set tomme øl ned i betonen lige foran ham, ligesom en anden blev afvist fordi han havde glemt en hobbykniv i sit arbejdstøj, da han var kørt til Esbjerg direkte. Det var en stor dag for Esbjergs sikkerhedskontrol, virkede det som.

Man undres nogle gange over prioriteringerne hos etaten.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
vandmelonen
1. div
1. div
Favoritspiller: Mæhle

Indlæg af vandmelonen » 6. mar 2015, 12:40

Hovedet skrev:
vandmelonen skrev:
Nu begynder vi jo at lyde karikeret københavnerarrogante. Hvorfor i alverden skulle det være "pinligt", hvis FCV og SønderjyskE nåede finalen?
Du skal fandme ikke kalde mig københavner!!

Nej. Jeg mener bare at SE og FCV vel nok må betegnes som to af suppens allermest usexede og mindst eksotiske hold. Begge klubbers tilskueresnit tilsammen sniger sig vel knap nok op på AaB's samlede og i forvejen fesne snit.
Forestil dig en finale, i et kvart fyldt Telia Parken, hvor der ikke engang kommer 10.000. Det vil jo ikke se ud som var det den største enkeltstående kamp. Jeg tror heller ikke medier og omverdenen vil opfatte det sådan.

At én af de to hold i så fald også skulle repræsentere Danmark i Europa, er en anden ting. Europæisk fodbold på Harboe Arena eller Sydbank Park. Wow.
Ja, bare kald det halvarrogant. Men det kommer jo alligevel heller ikke til at blive aktuelt i denne sæson :)

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Indlæg af Califfen » 6. mar 2015, 12:52

Frygah skrev:
Fabbe skrev:Jeg kunne ikke lade være med at bemærke fra min magelige plads i sofaen, hvordan kalkuner i skrigende jakker skulle klistre sig helt op ad tilskuere på AaB's tribuneafsnit. Mod slutningen stiller cirka 10 AaB-fans sig på nedre afsnit, og kalkunerne er fulgt med og ligner et halstørklæde, der har viklet sig stramt omkring.

Nu så jeg ikke så meget efter, men der har før været lignende tilstande.

Jeg har stået i Esbjerg med ASC-bussen onsdag 16:00 hvor vi var maks 35-40 fans, og blev mere eller mindre mandsopdækket af 30 kontrollører og tilsvarende politifolk. Som sagt blev der da også hevet en enkelt person ud for at kaste sin stort set tomme øl ned i betonen lige foran ham, ligesom en anden blev afvist fordi han havde glemt en hobbykniv i sit arbejdstøj, da han var kørt til Esbjerg direkte. Det var en stor dag for Esbjergs sikkerhedskontrol, virkede det som.

Man undres nogle gange over prioriteringerne hos etaten.
Med ASC-bussen allerede i Esbjerg kl 16 på en onsdag? What?

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 6. mar 2015, 13:13

Det kan sgu også godt være det var en torsdag, og vi var der klokken 17:00. Det var i hvert fald en tidlig hverdagskamp, hvor der nærmest ingen fans var. Derfor var opbudet også fuldstændig sindssygt.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Mogens
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Indlæg af Mogens » 6. mar 2015, 15:27

Provst i Brovst skrev:
Klaus skrev:
Pippo skrev:
Klaus skrev:(...) Og hvordan var det lige Esbjerg spillede i dag???? Det er fandme utroligt, at vores træner vælger at satse på den måde. Bruhns tid skal nok komme, men han er der ikke endnu. Det samme med Thomsen. Hvornår har han sidst spillet en rigtig god kamp???? Og hvornår har han spillet godt centralt??? Svaret på første spørgsmål er, at det er længe siden. På andet er det ALDRIG. Hvad gør Kent???Fandme om ikke han sætter ham ind centralt... Jeg er skuffet, DYBT skuffet. Vi har lige pisset på vores eneste chance for et trofæ i denne sæson. Og det på den mest nosseløse, pinlige, amatøragtige måde. Kent må godt nok have en træls smag i munden lige nu :@
Ja, føj da... Nikolaj Thomsen lavede to assists mandagens kamp mod Esbjerg. Det siger jo alt om, hvor elendig han var i den kamp :o
Thomsen er ikke elendig. Men hans niveau har i denne sæson været langt under sidste års. Og jo, han spillede sin bedste kamp længe i mandags, men en rigtig god kamp, som vi kunne opleve i sidste sæson?? Det synes jeg ikke. Jeg vil også gerne stå ved, at jeg ikke synes han er god centralt. Faktisk synes jeg det er gået dårligt hver eneste gang.. Derfor forstår jeg ikke Kent sætter ham der ind. Jeg er på ingen måde mopset på Nikolaj eller Bruhn for den sags skyld. Jeg er sur over trænerens dispositioner.
Thomsen kan ikke spille centralt, det er blevet forsøgt 15 gange nu uden en enste succes. Det sætter hele holdet under pres.

Det har du helt ret i. Uforståeligt at Kent bliver ved med at prøve. Jeg vil hellere se Thelander der end Thomsen eller Nikolai Larsen.
Nu tror jeg så heller ikke, at Kent har planer om at spille med Nikolai Larsen centralt.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

EfBeren
Drenge
Drenge

Indlæg af EfBeren » 6. mar 2015, 20:07

astonvilla skrev:
Kunji skrev:
EfBeren skrev:
Kunji skrev:
Kreddy skrev:
EfBeren skrev:Så fik I sgu jeres egen medicin idag mht mål man ikke kan garderer sig imod. :)

Var overbevidst om den var lukket, men fodbold er et underligt spil nogle gange.
gardere *
Superflot indlæg, du byder ind med der. Tak.

Pueha, det er sgu en træls kamp at tabe. Telefonnummeret er altså tæt på at have ret i, at sæsonen er ved at være slut. Hvis vi taber på søndag, så virker det usandsynligt, at vi har andet end sekundære placeringer at kæmpe for. Det er sgu bittert, når man - trods elendigt spil - har fået så mange chancer for at være med i denne sæson.
Jeg beklager, hvis I ser mit indlæg som hånligt, fordi det var på ingen måder skrevet med det formål. Jeg har intet imod AaB, og har faktisk stor sympati for jer.

Hvis I havde scoret på jeres kæmpe chance til 3-1, så var det AaB der var videre nu. Det gør det bare endnu mere underligt, fordi vi sejlede voldsomt i mange situationer.
Min kommentar var ikke henvendt mod dig, men derimod den debattør, der lige valgte at rette en sølle grammatisk fejl i dit indlæg.

Jeg har ikke oplevet andet end sympatiske EfB-fans herinde, og måden I opfører jer på herinde er eksemplarisk. Så I er skam så evigt velkomne. :)

Tillykke med sejren. I fortjente den, og jeg håber, I tager hele lortet!
Også tillykke herfra. Dejligt med debattører udefra - især når de gør sig så godt som EfB'eren.

Min sympati ligger også hos Jer - men da en FCK sejr formentlig vil kaste en ekstra billet til Europa af sig, så må man nok sluge den bitre pille og håbe på dem. Men bliver det ikke sådan, vil jeg da gippe med Fisker Fanen hvis I snupper pokalen. God Vestenvind til Jer resten af sæsonen - lige med undtagelse af den 23./24. maj hvor vi ses i Dobbelt A.
Mange tak for alle jeres tilkendegivelser, det er dejligt at det går begge veje. :)

Også er jeg glad for at I har gode oplevelser med EfB-fans herinde, jeg har også altid kun oplevet venlige AaB-fans. Glæder mig til kampen i Aalborg i maj, håber på en god slutspurt fra jer, så I kan komme op omkring de sjove placeringer. :aabfan:

Besvar