Ny træner - sommeren 2015

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Provst i Brovst » 10. mar 2015, 10:34

Maglau skrev:
astonvilla skrev:
Provst i Brovst skrev:
astonvilla skrev:Forsøger Jonas Dal at gøre sig lidt lækker?

http://www.bold.dk/nyt/jonas-dal-funger ... un-i-hobro
Det lyder jo til at der er valgt en fire mands gruppe hvorfra træneren skal ansættes, så jeg tror ikke man kan melde sig på banen nu og så blive en del af opløbet med mindre man er Hjulmand eller Laudrup.
Eller Mourinho - han er værd at overveje, da det i så fald vil betyde garanteret forlængelse med Ene, jfr. artikel i Nordjyske.
Problemet med Mourinho er at han ikke er så vild med at bruge egne talenter - men det kan han måske lære. Så et JA herfra.
Og det flotte spil
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Indlæg af Spanky » 10. mar 2015, 11:36

Provst i Brovst skrev:
Maglau skrev:
astonvilla skrev:
Provst i Brovst skrev:
astonvilla skrev:Forsøger Jonas Dal at gøre sig lidt lækker?

http://www.bold.dk/nyt/jonas-dal-funger ... un-i-hobro
Det lyder jo til at der er valgt en fire mands gruppe hvorfra træneren skal ansættes, så jeg tror ikke man kan melde sig på banen nu og så blive en del af opløbet med mindre man er Hjulmand eller Laudrup.
Eller Mourinho - han er værd at overveje, da det i så fald vil betyde garanteret forlængelse med Ene, jfr. artikel i Nordjyske.
Problemet med Mourinho er at han ikke er så vild med at bruge egne talenter - men det kan han måske lære. Så et JA herfra.
Og det flotte spil
Fuck det flotte spil, hvis bare manden holder sit titelsnit! En titel for hver 35. kamp og 10 vundne finaler ud af 11!

http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... areer.html

Brugeravatar
Winterburn
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: New York

Indlæg af Winterburn » 12. mar 2015, 02:41

Sidder lige og stener med en kop kaffe og lidt for meget Wiki surfing. Faldt over nogle navne - sikkert allerede nævnt :cool:

Martin Laursen. Stor karriere. Har dog kun trænet BSV i 2. Div i 1,5 sæson

Jon Dahl. Har nævnt ham før. Igen sats. Kort trænertid. Men med gode ideer fra den hollandske skole

Martin Andresen. Trænede Vålerenga i 4-5 år med bl.a. Et vundet Mesterskab. Kun 38 oven i købet og fri på markedet
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 12. mar 2015, 09:05

Du er godt klar over at Martin Andresen i dag er adm. direktør i den norske møbelkæde Skeidar. Tvivler stærkt på at han skifter tjansen som boss i en virksomhed med en omsætning på næsten 2 mia. NKK ud med den lunefulde tilværelse som superligatræner :D
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Indlæg af Spanky » 15. mar 2015, 10:23

http://www.bold.dk/nyt/soenderjyske-har ... s-afloeser

Man kan vel godt forestille sig, at Mr. Søndergaard holder Sønderjyske hen indtil der er en afklaring på, om han bliver AaB træner. Mon ikke han er en af de 4-5 stykker Gaarde har tilbage på blokken?

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Belgien

Indlæg af Jacob » 15. mar 2015, 15:36

Spanky skrev:http://www.bold.dk/nyt/soenderjyske-har ... s-afloeser

Man kan vel godt forestille sig, at Mr. Søndergaard holder Sønderjyske hen indtil der er en afklaring på, om han bliver AaB træner. Mon ikke han er en af de 4-5 stykker Gaarde har tilbage på blokken?
Taget deres (Sønderjyske og Søndergaard) tidligere udmeldinger i betragtning, virker det yderst sandsynligt. Vel egentlig også ok, at Gaarde undersøger den mulighed til dørs. Kan sagtens se Søndergaard som en af de 4-5 bedste muligheder pt.
Life is good..... AaB is better!

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 18. mar 2015, 11:58

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... ab/5486599

Den havde jeg sgu ikke lige set komme. Ved ikke helt hvad jeg synes.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 18. mar 2015, 12:01

jonas386 skrev:http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... ab/5486599

Den havde jeg sgu ikke lige set komme. Ved ikke helt hvad jeg synes.
Fantastisk fodboldspiller, men træner? det aner INGEN af os, hvad han kan der:-) men fedt lyder det da i medierne.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 18. mar 2015, 12:04

:cheers: :aabfan: :danmarkfan:

Vildt nok!
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 18. mar 2015, 12:58

Provst i Brovst skrev::cheers: :aabfan: :danmarkfan:

Vildt nok!
Virkelig fedt, men også lidt et anti-klimaks hvis det bliver en fyr der hedder Lars, der allerede bor i byen. Har ikke noget imod Søndergaard, men hans navn er ikke lige så vildt som eks landstrænere og u-holdstrænere fra Real.

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 18. mar 2015, 13:01

nu står der jo også at forhandlingerne mellem AaB og ham ex real spilleren er brudt sammen.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 18. mar 2015, 13:02

Eksil skrev:

Vildt nok!
Virkelig fedt, men også lidt et anti-klimaks hvis det bliver en fyr der hedder Lars, der allerede bor i byen. Har ikke noget imod Søndergaard, men hans navn er ikke lige så vildt som eks landstrænere og u-holdstrænere fra Real.
Helt enig, men derfor kan LS sagtens være lige så god eller bedre for AaB.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 18. mar 2015, 13:26

Eksil skrev:

Vildt nok!
Jeg havde ikke overvejet Morientes, men jeg er bestemt ikke overrasket over at han har været et emne.

Gaarde sagde til pre season arrangementet at meget store udenlandske træner navne har henvendt sig til AaB. Nogle af dem forsvandt straks da de hørte lønniveauet, mens andre iflg. Gaarde alligevel kan se sig selv i AaB trods en beskeden løn.

Det vil være enormt befriende hvis AaB tænker ud af boksen og går efter en interessant udlænding.
Nu har navne som Bob Bradley og Fernando Morientes været i spil, det vil være noget af et antiklimaks hvis det ender med Søndergaard. Hvis det skal være en kvalitet at bo i Aalborg så kan vi lige så godt vælge Ove C. Han kan lære os at parkere dobbeltdækkeren foran mål! Ove må også være den eneste træner som kan prale med erfaring som bordtennistræner.

svldk
Ynglinge
Ynglinge
Geografisk sted: Grønland

Indlæg af svldk » 18. mar 2015, 13:38

Ja jeg ved godt, at forhandlingerne med Morientes iflg. artiklen er brudt sammen :D

..og jeg kender absolut intet til hans evner som træner,

..men det kunne da umiddelbart være meget interessant med en ungdomstræner fra en Real, som
evt. kunne tiltrække talenter fra RM som måske ikke er gode nok til deres 1. hold (Men derfor sagtens kan være til vores)
If you train hard, you'll not only be hard, you'll be hard to beat.

dyhrmaN
Allstar
Allstar

Indlæg af dyhrmaN » 18. mar 2015, 15:06

Det havde edermame været et spændende trænernavn!!
Alene navnet ville kunne trække udenlandsk opmærksomhed til AaB og helt sikkert også tiltrække spillere, som vi normalt ikke ville kunne få fat på. Er også sikker på, at han ville kunne repræsentere en fed spillestil, og når man har været ungdomstræner i Real Madrid er man så absolut ikke uden evner.

Hvis forhandlingerne vitterligt er gået i stå, så tror jeg AaB har ladet en endda meget stort chance passere.

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 18. mar 2015, 15:15

dyhrmaN skrev:Det havde edermame været et spændende trænernavn!!
Alene navnet ville kunne trække udenlandsk opmærksomhed til AaB og helt sikkert også tiltrække spillere, som vi normalt ikke ville kunne få fat på. Er også sikker på, at han ville kunne repræsentere en fed spillestil, og når man har været ungdomstræner i Real Madrid er man så absolut ikke uden evner.

Hvis forhandlingerne vitterligt er gået i stå, så tror jeg AaB har ladet en endda meget stort chance passere.
Enig. Morientes ville godt nok være et meget spændende valg. Iflg. artiklen fra Ekstra Bladet så ønskede Morientes at tage sine egne assistenter med, hvilket AaB ikke var meget for.

dyhrmaN
Allstar
Allstar

Indlæg af dyhrmaN » 18. mar 2015, 15:22

frederikshavneren skrev:

Enig. Morientes ville godt nok være et meget spændende valg. Iflg. artiklen fra Ekstra Bladet så ønskede Morientes at tage sine egne assistenter med, hvilket AaB ikke var meget for.
Alt efter hvordan det økonomiske havde været i dette, kunne man godt have slugt den kamel. Kuhn har kontraktudløb, og selvom han er elsket i Aalborg, så kan han sagtens gå ud og finde en anden spændende klub at træne eller være assistent i.
PEA er på vej på pension og trapper ned. Hvem mere? Igen. Hvis jeg som aktionær eller sponsor, får at vide, at dette er bevæggrunden, så ville jeg være overordentligt skuffet.
AaB skal have større ambitioner. Det er lidt som om at den økonomiske krise har fået AaB til at drukne i middelmådighed, der kun kan føre en negativ spiral med sig.

dyhrmaN
Allstar
Allstar

Indlæg af dyhrmaN » 18. mar 2015, 15:24

dyhrmaN skrev:
frederikshavneren skrev:

Alt efter hvordan det økonomiske havde været i dette, kunne man godt have slugt den kamel. Kuhn har kontraktudløb, og selvom han er elsket i Aalborg, så kan han sagtens gå ud og finde en anden spændende klub at træne eller være assistent i.
PEA er på vej på pension og trapper ned. Hvem mere? Igen. Hvis jeg som aktionær eller sponsor, får at vide, at dette er bevæggrunden, så ville jeg være overordentligt skuffet.
AaB skal have større ambitioner. Det er lidt som om at den økonomiske krise har fået AaB til at drukne i middelmådighed, der kun kan føre en negativ spiral med sig.
Hertil skal også nævnes, at med en træner som Morientes ville medieopmærksomheden være en HELT anden end den er i dag. Ligepludselig ville AaB blive et kendt navn i hele Europa, hvilket kunne give større interesse fra sponsorer, bedre økonomi, stærkere hold og så videre. Altså en positiv spiral.

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 18. mar 2015, 15:32

frederikshavneren skrev:

bortset fra Poul Erik rygtes at han gerne vil gå ned i tid, samtidig har Kuhn ydret ønske om at prøve at være træner igen... Måske kunne det være en god ide at få et helt setup med, sammen med en træner. Jeg håber ikke det har været den største grund til man ikke ville have ham.

det vil være et kæmpe pr scoop, og vil åbne muligheder for spillere der normalt ikke kiggede vores vej, vil kigge på os, også selv om vi ikke kan betale de fleste penge. Hvis overstående er eneste grund til man ikke takkede ja, så begynder AaB godt nok at vise lige lovlig meget middelmådighed.

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 18. mar 2015, 15:35

dyhrmaN skrev:
dyhrmaN skrev:
frederikshavneren skrev:

Hertil skal også nævnes, at med en træner som Morientes ville medieopmærksomheden være en HELT anden end den er i dag. Ligepludselig ville AaB blive et kendt navn i hele Europa, hvilket kunne give større interesse fra sponsorer, bedre økonomi, stærkere hold og så videre. Altså en positiv spiral.
Jeg er fuldstændig enig.
Et trænernavn som Morientes vil gøre os langt mere interessant for medier, spillere og sponsorer. Alene omtalen i ind- og udland ville være guld værd.

Selvfølgelig vil der være en risiko ved et forholdvis uprøvet navn som Morientes, der tilmed kommer fra en helt anden fodboldkultur, men jeg tror at gevinsten vil overstige risikoen.

Søndergaard el. Lars Olsen er det 'sikre', men kedelige valg.

Besvar