Klaus skrev:Buzz Killington skrev:
Hvilken opstilling havde været overlegen? Hvilke udskiftninger ville du foreslå? Hvilke taktiske muligheder mener du Kent overså, og hvad får dig til at tro spillerne er ligeglade med Kent?
Tjaaa. Nicolai Thomsen har generelt spillet som en pose nødder på den centrale midtbane. Alligevel har Kent fortsat med at give ham chancer. I sidste kamp spillede han for første gang en rigtig god kamp på den plads, ja vel den bedste præstation i lang, lang tid. Konsekvens: Ud på kanten med ham igen og ind med blandt andet PK, som var uden kamptræning. Det samme med Børsting. Han har spillet en serie af gode kampe og han burde være en skarp kandidat til en startplads på højre kant. Jønsson er en fantastisk spiller, men det var han altså ikke i aften. Jeg synes en indskiftning af Helenius i pausen eller efter 10 minutter af 2. halvleg havde været på sin plads. Det er ikke sikkert, at vi havde vundet kampen af den grund. Men jeg synes altså Kent laver noget af et sats med 2 spillere uden kamptræning på den centrale midtbane. Især når man tænker på, at han gentagne gange har spillet med Thomsen centralt.
Jeg ved godt, at alting er meget lettere at se bagefter. Men jeg mener også at selvransagelse er på sin plads, når Nordjyllands fodboldstolthed fortjent taber til en flok semiproffer.
Ville du have startet med to udelukkende offensive spillere på den centrale i denne kamp, mod et hold der per mand er 10-20 kg. tungere end vores, som kommer ud med 120 i timen det første kvarter? Det lyder i mine ører som decideret selvmord. Derudover, som du skriver, så har Thomsen spillet én eneste god kamp i sin karriere på den plads. PK har derimod overtaget den fornuftigt de gange han har garderet + han er defensivt anlagt og kan spille overalt. Man plejer derudover netop at skrige på debatsiden at Thomsen hører til på kanten, og med Ene og Thomsen derude er det tæt på stærkeste opstilling her. Jovist, PK mangler kamptræning, sammen med Ris, men det udelukker ikke at de var den stærkeste konstellation på midten i dag. Uanset, tvivler jeg på at bytte PK med Thomsen havde reddet dagen.
Og så er det svært at se hvem Børsting skulle erstatte, specielt i lyset af at han sammen med Bruhn konkurerer om at være den fysisk svageste på holdet. Den spiller vi manglede var slet ikke i truppen - en gennembrudsspiller ala Kusk.
Og Jønsson, nej han var ikke fantastisk i dag, men jeg kan stadig ikke se at Helenius har bevist sig som en spiller det kunne have forstærket os i dag. Jønsson har i modsætning til ham vist noget de sidste par kampe, og er netop en spiller der magter at finde huller i en stram defensiv som Hobros (og gjorde det også til tider i dag). Helenius rørte vel slet ikke bolden i de 20+ min han var inde, så det indikerer om noget at det var fornuftigt at hold Jønsson inde så længe som muligt.
Og slevransagelse er naturligvis altid på sin plads, men det betyder ikke at folk dermed har ret i deres frustrationsudbrud. Og det er ikke fordi dine forslag er åndsvage, jeg kan bare ikke se at de tydeligvis havde været at foretrække, eller at de som sådan påviser Kent's mangler. Det lugter nærmere af efterrationaliseringer nu hvor vi
har tabt