Kamptråd: Hobro IK - AaB, mandag d. 16. marts 2015

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, mandag d. 16. marts 2015

Indlæg af NIN » 17. mar 2015, 01:57

Jeg synes ikke bare det er sejt, men monster (måske endda mega? For at blive i de unges termologi) sejt, at kaste ting på banen. Lightere, øl, sko, mønter, brugte Clearasil flasker. Det signalerer dedikation, indlevelse, engagement, nerve og ikke mindst selvfølgelig, at man er en pokkers karl. Sådan en vaskeægte en af slagsen du ved, der ser Green Street fem gange dagligt, mens tissetrolden slides ned til roden og Lambi galoperer mod et rekord overskud. Og hov, hov! Før alle de rettroende samt hr. og fru Danmark fordømmer denne optræden, så bør de trække vejret og tælle til 10, mens de huske på, at bliver ting kastet, ja så er man ikke en stå-med-armene-over-kors-fan. For i den positur er det temmelig svært at kaste ting på banen.

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg personligt håber på at flere vil følge trop og omfavne dette strålende eksempel og selv kaste fyldte, som halvtomme ting på banen i fremtiden. Jeg har den aller største tiltro til at hver enkelt individ selv er i stand til at bedømme hvor tæt på han eller hun kan kaste objekterne, uden de er til gene for spillere eller dommer. Der ud skal man ikke overse det vigtigste incitament af alle for at kaste med øl: Det højner trafiksikkerheden, som åbenlyst ligger disse personer meget på sinde. Jo mere øl på banen, jo mindre i maven og jo lavere promille i bilen hjem. Win-win!

Og nå, ja… karantæner er bare noget homofobisk bøsse perker lort misundelse, som er opfundet af en dej arm der ikke kan kaste et plastickrus en halv meter! Hiv Bjørn Borg underbukserne op til navlen, smid t-shirten vend kasketten om og fight the man!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 17. mar 2015, 06:57

Alle ølkastere skulle få karantæne. Flot af Hobro at gøre noget ved det, hvorfor gør AaB ikke det samme?
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

abbifar
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Alle der hedder Prica
Geografisk sted: 6933 Kibæk

Indlæg af abbifar » 17. mar 2015, 07:57

Fabbe skrev:
Dalbjerg skrev:Ja, helt ærligt, er der konsekvenser ved at begå strafbare handlinger.. Helt ærligt man!! Det kan da ikke være rigtigt..
Mon du overhovedet vil begribe noget, hvis jeg nu begynder at prædike proportionalitet.
Kallerhauge skrev:Desuden syntes jeg det er latterligt man kan blive tildelt en karentæne på et år fra Hobro og Aalborg stadion for at kaste med en lille slat fadøl ind på græsset der er flere meter fra at ramme nogle. Kan forsvares at man bliver bortvist fra kampen. Det andet syntes jeg er direkte latterligt.
Det er for at fremelske mønstertilskueren. Ham, som står med korslagte arme og ikke bliver grebet af kampen.

Kors i skuret. Drop sådan en lortekarantæne!
Jep, for det er de to muligheder... enten kaster man med ting, eller også er man ikke grebet af kampen. Det er børnehaveargumentation af værste skuffe... men verden må være let at forstå, når alting er sort-hvidt.

Syng, hop, råb, syng mod dommeren alt det I vil... der er jeg også med! Men opfør jer da for faen ordentligt. Det er IKKE en modsætning.

Dalbjerg
Allstar
Allstar

Indlæg af Dalbjerg » 17. mar 2015, 08:31

Kallerhauge skrev:Er du klar over, at smide øl på en anden person er at betragte som vold jf. straffeloven på lige linje med at slå en anden person? Så hvor vil du hen med proportionalitet??

Vi så i dag en fadøl blive slynget ind på banen, og landede mellem det lille felt og straffepletten.. Men hey, det var fordi at man var en rigtig fan, så derfor er det okay.. Hvis man har så lidt impulskontrol, så kan det være at man skulle tage og arbejde lidt på det.

Jeg kan sagtens leve med at få øl ud over mig, når jeg står i klyngen, og der ryger noget øl op i luften, men at kyle øl (og tit mere end halvfyldt, for at få god distance på) ind på banen efter spillerne, det har ikke en skid at gøre med, at være en fan eller være ophidset. Det er en mentalitet, som er en neandertal værdig.

Så lad os bare få karantæner til alle, der ikke magter at drikke deres øl, men istedet kaster det med fuldt overlæg efter kontrollører, dommere og spillere!!

Den må du sgu længere ud på landet med. Hvis jeg hælder en øl ud over en, betragtes det jo ikke som at slå en anden person. Så skal fodbold spiller måske også sigtes efter den § når de spytter på hinanden. Desuden var der ikke nogle i mit tilfælde der blev ramt. Har endnu ikke hørt om nogle der er blevet sigtet for vold for at hælde øl ud foran en anden person. Vi kunne jo også tage kørekortet fra folk i et år for at køre 5 km/t for stærkt. Ved da i hvert fald godt hvad af de to ting der kan have de største konsekvenser.[/quote]

Nu er det sådan ligegyldigt, hvad du synes giver mening eller ej.. Nu har jeg desværre ikke lige en såkaldt "kommenteret straffelov" ved hånden, men det ændrer ikke på, at hvis du hælder ildelugtende væske (præcedens siger at øl også falder ind under den kategori) ud over en anden person, ja så bliver straffet efter samme paragraf som hvis du slår personen med din hånd.
Om du er enig eller ej, om det giver mening i din verden etc., ja det er sådan fuldstændig ligegyldigt, det er de juridiske fakta, om du så kan lide det eller ej.

Og nej, en fodboldspiller der spytter på en anden i løbet af kampen, bliver ikke straffe for vold, men det er fordi at der er præcedens for, at der er vider rammer under sport, såfremt man er en af de udøvende parter. Også derfor at Christian Poulsen ikke blev straffet efter den famøse landskamp mod Sverige.

MEN bare fordi at fodboldspilleren har større rammer, så betyder det ikke at tilskuerne har de samme rammer, så jo det er vold at smide øl udover en anden person.

Og husk på, at bare fordi noget ikke giver mening i din verden, så er det ikke ensbetydende med at din modpart sidder og finder på ting "ude på landet".

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 17. mar 2015, 08:36

Buh det er synd for os at Hobro ikke spiller på vores præmisser, hold da kæft en omgang tuderi her i tråden.
At et oprykkerhold spiller på fysik er da ikke noget at tude over.

Kent raus ellers må Gaarde samme vej.. Vi har noget der ligner den bedste trup nogensinde - og vi tør intet. Vi er ikke en gang tæt på at score mål.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 17. mar 2015, 08:43

Kasper skrev:Buh det er synd for os at Hobro ikke spiller på vores præmisser, hold da kæft en omgang tuderi her i tråden.
At et oprykkerhold spiller på fysik er da ikke noget at tude over.

Kent raus ellers må Gaarde samme vej.. Vi har noget der ligner den bedste trup nogensinde - og vi tør intet. Vi er ikke en gang tæt på at score mål.
og det er et gennemgående problem i hele denne season.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar

Indlæg af Kasper » 17. mar 2015, 08:46

Enig og har svært ved at se at Hobro skulle være mere defensive end os selv.
Frygteligt at se på, knækker sgu snart det sæsonkort.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 17. mar 2015, 08:58

Kasper skrev:Vi har noget der ligner den bedste trup nogensinde...
Øhh nej - det har vi så ikke. Og slet ikke da, hvis du regner dem fra, som sad udenfor i går (hvoraf nogle har siddet udenfor hele sæsonen).
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar

Indlæg af Kasper » 17. mar 2015, 09:18

Øhh jo. Skader må ikke være en undskyldning, slet ikke de langtidsskadede, vi kunne bare have hentet en erstatning ind.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 17. mar 2015, 09:36

Kasper skrev:Øhh jo. Skader må ikke være en undskyldning, slet ikke de langtidsskadede, vi kunne bare have hentet en erstatning ind.
Nååja. Så siger vi det.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Fabbe
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Indlæg af Fabbe » 17. mar 2015, 09:41

Dalbjerg skrev:Er du klar over, at smide øl på en anden person er at betragte som vold jf. straffeloven på lige linje med at slå en anden person? Så hvor vil du hen med proportionalitet??
At en sølle øl er hverdagskost til fodbold og virkelig ikke er værre, blot fordi man spidsfindigvis kan sidestille det med vold jf. straffeloven. Hvilket i øvrigt er langt ude. Han blev mig bekendt ikke sigtet for vold, og politiet plejer ellers at udnytte paragraffer og gummiparagraffer til det absolut yderste og mere til for at udpine fanscenen mest muligt.
Dalbjerg skrev:Vi så i dag en fadøl blive slynget ind på banen, og landede mellem det lille felt og straffepletten.. Men hey, det var fordi at man var en rigtig fan, så derfor er det okay.. Hvis man har så lidt impulskontrol, så kan det være at man skulle tage og arbejde lidt på det.
Ikke vildt uenig. Stik den tilskuer et par kampe i skammekrogen, men et helt år er en skændsel. Det er ikke andet end en del af AaB's systematiske udrensningsprogram, der længe har kørt, som skal renskure stadion for folk, der ikke er kedelige og som ikke ejer Dalbjergs impulskontrol.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 17. mar 2015, 09:46

Kasper skrev:Enig og har svært ved at se at Hobro skulle være mere defensive end os selv.
Jøsses, tre sejre og et nederlag, og så vil du ikke være med længere, og både Gaarde og Kent skal fyres. Du trænger til et kæmpe knus bette skat...

:kiss:
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar

Indlæg af Kasper » 17. mar 2015, 10:01

Mon ikke jeg står der igen næste gang. Kommer du i år?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 17. mar 2015, 10:41

Kasper skrev:Mon ikke jeg står der igen næste gang. Kommer du i år?
Spoerg din kone (ja, mega sjovt, ha... ha.)

Men serioest, maaske skulle du overveje ikke at brokke dig over andres tuderi og saa et indlaeg senere komme med tomme trusler om knaekke dit saesonkort, hvis du vil undgaa den slags kommentarer.

:kiss: :kiss:
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 17. mar 2015, 10:59

Det viser bare, at the North Fim lever sit helt eget liv.

Blev der i øvrigt ikke sat stadionrekord i går. Altså vi er mere interessante end BIf - hørte I det Onside ?!
- FlæskeFrank

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 17. mar 2015, 11:29

Buzz Killington skrev:
Kasper skrev:Enig og har svært ved at se at Hobro skulle være mere defensive end os selv.
Jøsses, tre sejre og et nederlag, og så vil du ikke være med længere, og både Gaarde og Kent skal fyres. Du trænger til et kæmpe knus bette skat...

Manden har en pointe.

Brøndby sejeren var held..

Randers, 2 landskud.. ikke noget man lige kan regne med sker i hver kamp.

faktum er AaBs offensiv er ideløs, der sker intet, vi kommer til ingen chancer what so ever. Vi har i flere kampe oplevet, hvordan AaB kun har haft 2-3 forsøg i en HEL KAMP! Det falder i den grad tilbage på Kenth, at han efter et halvt år, stadig ikke har fået noget til at virke. Ikke engang det simple spil, formår man! Selvfølgelig skal han ikek fyres, men det er fanme trist at se på pt. og i en liga hvor vi i den grad let kunne få adgang til 3 pladsen, hvis man bare magtede at spille lidt bedre, er det sku fustrerende at være med til.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 17. mar 2015, 11:58

gravballe skrev:
Buzz Killington skrev:

Manden har en pointe.

Brøndby sejeren var held..

Randers, 2 landskud.. ikke noget man lige kan regne med sker i hver kamp.

faktum er AaBs offensiv er ideløs, der sker intet, vi kommer til ingen chancer what so ever. Vi har i flere kampe oplevet, hvordan AaB kun har haft 2-3 forsøg i en HEL KAMP! Det falder i den grad tilbage på Kenth, at han efter et halvt år, stadig ikke har fået noget til at virke. Ikke engang det simple spil, formår man! Selvfølgelig skal han ikek fyres, men det er fanme trist at se på pt. og i en liga hvor vi i den grad let kunne få adgang til 3 pladsen, hvis man bare magtede at spille lidt bedre, er det sku fustrerende at være med til.
Jeg vil ikke kalde det held. Eller tjoe, der er altid held indvolveret naar styrkeforholdet mellem holdene er saa lige. Men en stor del af forklaringen paa vores pointhoest, er ogsaa at vi formaar at holde modstanderne nede paa faa store chancer. At det saa ville vaere fedt hvis vi samtidig kunne praestere noget offensivt der bare mindede om sidste saeson, er naturligvis korrekt. Og selvom jeg gerne vil pege paa Kent, saa har jeg svaert ved at se hvad han med den nuvaerende trup, og den nuvaerende skadesituation (som delvist er et udslag af vores europaeiske success) kunne have gjort markant anderledes. Vi har spillerne til at spille en bestemt type fodbold, og naar det ikke virker, saa har vi hverken en Jan Koller eller Messi vi kan saette ind og aendre kampbilledet.

Saa kan man begynde at snakke om at det er Gaarde har skylden, men saa er vi tilbage til det oekonomiske spoergsmaal, og talentudvikling kontra alternativet. Og igen, saa kan jeg ikke faa oeje paa nogle aabenlyse fejl her.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar

Indlæg af Kasper » 17. mar 2015, 12:44

Buzz Killington skrev:

Men serioest, maaske skulle du overveje ikke at brokke dig over andres tuderi og saa et indlaeg senere komme med tomme trusler om knaekke dit saesonkort, hvis du vil undgaa den slags kommentarer.

Mærkelig måde at skrive nej på.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 17. mar 2015, 13:08

Kasper skrev:
Buzz Killington skrev:

Mærkelig måde at skrive nej på.
Det var nok fordi det ikke var et spørgsmål fra din side når alt kommer til alt, men nærmere et underligt forsøg på tissemandsmåling. Jeg bor desværre permanent i udlandet, så jeg kommer ikke så ofte forbi Aalborg længere, højst 3-4 gange årligt. Men det har vel ikke så meget med sagen at gøre når det kommer til stykket. Din kommentar om at fyre Gaarde og Kent var stadig vanvittig, og din trussel om at knække dit kort var stadig barnlig. Og hvis du syntes din opførsel bliver mindre åndsvag fordi du har lettere adgang til stadion end andre, så er du ubehjælpeligt bagefter.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar

Indlæg af Kasper » 17. mar 2015, 14:04

Jeg tror ikke længere på at vi kan opfylde vores målsætning om Europa næste sæson med Kent ved roret. Der skal noget glæde ind i de knejter, det kræver bare en fyring og en forfremmelse.

Jeg tæller i øvrigt tre sejre og tre nederlag.

Besvar