Ny træner - sommeren 2015

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af hje1980 » 19. mar 2015, 09:12

Brent skrev:Kunne lige se at Morientes kom anstignede med et helt spansk set-up.... Jeg kan slet ikke se at det skulle været et godt match. AaB skal holde ved klubværdier, kontinuitet og egne talenter :aabfan:
Hvorfor kan et spansk træner setup ikke forenes med egne talenter?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 19. mar 2015, 09:19

hje1980 skrev:
Brent skrev:Kunne lige se at Morientes kom anstignede med et helt spansk set-up.... Jeg kan slet ikke se at det skulle været et godt match. AaB skal holde ved klubværdier, kontinuitet og egne talenter :aabfan:
Hvorfor kan et spansk træner setup ikke forenes med egne talenter?
Jeg tror grunden til at AaB gerne vil have styr over staben er at de ikke er meget for at skulle skifte hele staben hver gang de skifter træner. De vil bevare kontinuiteten selvom man kan skifte ud i personerne.

Skræmmeeksemplet på hvor galt det kan gå, når man mister et helt trænerteam er BIF før og efter Laudrup. Han smed alle deres gamle værdi ud til højre, indførte sine egne, og efterlod dem uden plan og værdier da han tog afsted.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 19. mar 2015, 09:25

Der kan vises gode og dårlige eksempler på begge løsninger.

Problemet er vel, at de fleste trænere i dag vil have et kendt setup med, hvis de skal toppræstere.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Kenneth K » 19. mar 2015, 09:55

I Figo og PEA har vi bare to monsterkapaciteter, som vi selvfølgelig skal kæmpe meget for at beholde.

Jeg fik min morgenkaffe godt og grundigt galt i halsen, da jeg så nyheden om Morientes i går. Virker rimelig langt ude, at han skulle have lyst til at træne AaB. Men åbenbart. Og det er jo kun glædeligt.

At det så ikke blev/bliver ham er jeg lidt indifferent overfor. Jeg hæfter mig mest ved, at mantraet om at vores talentudvikling er alfa og omega for vores trænerjagt. Det er gode tegn, at det til stadighed er vores primære fokus, selvom vi lige pt. er i en god økonomisk position. Hans Backe-/'99-modellen er bare ikke holdbar i det lange løb i AaB, viser historien.

EDIT: Og så køber jeg desuden ikke postulatet om at sponsorkroner, entréindtægter og mulige spillertilgange vil eksplodere, bare fordi man henter en træner som Morientes. Klart, øjenbryn vil blive løftet rundt omkring, men det er resultater, der skaber ovenstående. Ikke navne.

seamann

Indlæg af seamann » 19. mar 2015, 10:00

http://www.bold.dk/nyt/glen-r-der-er-in ... ge-klubber

Han siger han vil vinde mesterskaber og spille CHL - så det må jo være her han er på vej til.

Undskyld

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 19. mar 2015, 10:45

seamann skrev:http://www.bold.dk/nyt/glen-r-der-er-in ... ge-klubber

Han siger han vil vinde mesterskaber og spille CHL - så det må jo være her han er på vej til.
Undskyld
Glen i udlandet, er der virkelig grund til at Danmark skal gøres endnu mere til grin?

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar

Indlæg af Kenneth K » 19. mar 2015, 10:56

thomasjn skrev:

Undskyld
Glen i udlandet, er der virkelig grund til at Danmark skal gøres endnu mere til grin?
Så slipper vi da for at høre på ham. Desto før han kommer afsted, desto bedre.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 19. mar 2015, 11:21

Kenneth K skrev:
thomasjn skrev:

Undskyld
Grin i alt hvad i vil, men jeg ser det desværre ikke som utænkeligt at vi skal se Glen repræsentere os allesammen ude i Europa når han tager over for Morten Olsen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 19. mar 2015, 11:28

Kenneth K skrev:I Figo og PEA har vi bare to monsterkapaciteter, som vi selvfølgelig skal kæmpe meget for at beholde.

Jeg fik min morgenkaffe godt og grundigt galt i halsen, da jeg så nyheden om Morientes i går. Virker rimelig langt ude, at han skulle have lyst til at træne AaB. Men åbenbart. Og det er jo kun glædeligt.

At det så ikke blev/bliver ham er jeg lidt indifferent overfor. Jeg hæfter mig mest ved, at mantraet om at vores talentudvikling er alfa og omega for vores trænerjagt. Det er gode tegn, at det til stadighed er vores primære fokus, selvom vi lige pt. er i en god økonomisk position. Hans Backe-/'99-modellen er bare ikke holdbar i det lange løb i AaB, viser historien.

EDIT: Og så køber jeg desuden ikke postulatet om at sponsorkroner, entréindtægter og mulige spillertilgange vil eksplodere, bare fordi man henter en træner som Morientes. Klart, øjenbryn vil blive løftet rundt omkring, men det er resultater, der skaber ovenstående. Ikke navne.
Enig men PEA vil gerne skære ned, inden for en række år. Vores folk rundt omkring i sektoren, vil jo alle genre vidre på et tidspunkt, mon ikke også det gælder Figo ? Det er jo kun naturligt.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar

Indlæg af Kenneth K » 19. mar 2015, 11:28

jonas386 skrev:
Kenneth K skrev:
thomasjn skrev:

Undskyld
Grin i alt hvad i vil, men jeg ser det desværre ikke som utænkeligt at vi skal se Glen repræsentere os allesammen ude i Europa når han tager over for Morten Olsen.
Det er bestemt ikke noget at grine af.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar

Indlæg af Kenneth K » 19. mar 2015, 11:32

gravballe skrev:
Kenneth K skrev:I Figo og PEA har vi bare to monsterkapaciteter, som vi selvfølgelig skal kæmpe meget for at beholde.

Enig men PEA vil gerne skære ned, inden for en række år. Vores folk rundt omkring i sektoren, vil jo alle genre vidre på et tidspunkt, mon ikke også det gælder Figo ? Det er jo kun naturligt.
Det er da muligt, at Figo gerne vil videre eller prøve noget andet på et tidspunkt. Men vi skal da gøre hvad vi kan for at holde på ham så længe som det er muligt. Akkurat som med vores bedste spillere.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 19. mar 2015, 11:33

Kenneth K skrev:
jonas386 skrev:
Kenneth K skrev:
thomasjn skrev:

Undskyld
Det er bestemt ikke noget at grine af.
Præcis min pointe. Han kan pludselig blive et unde vi er tvungede til at forholde os til. Hvertfald hvis man interesserer sig for landsholdet.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 19. mar 2015, 11:51

Jeg er fint til freds med, at det er Allan Gaarde som skal træffe beslutningen om en ny træner og ikke debatside-pøblen, som får stiv pjort når et stort navn dukker op. God fodboldspiller, men et ubeskrevet blad som seniortræner, fra en helt anden kultur og formentlig uden kendskab til dansk bold. Spændende, at der tænkes ud af boksen på Hornevej, men der kan være masser af gode grunde til at Morientes ikke er det rigtige match.

Preben Elkjær var også en legende som spiller, men faldt totalt igennem da Silkeborg gjorde ham til cheftræner.

"Preben Elkjær, du har kun læst en bog" var et af de bedre tilråb fra lægterne på Communale dengang.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 19. mar 2015, 12:15

Undskyld
:-) ja hvem ville ikke elske det.

Uanset hvor meget vi hader FCM og alt det bawl, så må man bare sige, at det er ret spændende hvilket hold de disker op med i næste sæson. Med CL kval, har vi brug for en dansk hold, der kan noget. Ikke det pis med at ryge ud efter 1 kvalrunde. Vi skal have nogle point. Hæfter mig ved det han siger vedr. deres politik fra næste sæson.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 19. mar 2015, 12:34

Undskyld
Han har da begge fødder solidt plantet i den blå luft!
Med venlig Hilsen
--
Robert

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 19. mar 2015, 13:44

Jeg bringer lige et nyt navn på banen, Henrik Pedersen fra HB Køge. Han har ikke gjort det særlig godt i Herfølge, men han regnes for et af de største trænertalenter herhjemme. Herfølge har været igennem en enorm udskiftning i spillertruppen, samt har lagt deres spillestil om, som måske kan forklare de pauvre resultater. Henrik Pedersen var indtil denne sæson ungdomstræner i Red Bull Salzburg, han har haft som mål at implementere østrigernes spillestil i Herfølge, med et meget aggressivt presspil og angrebshidsighed.
Han har sikkert lært et eller andet af Roger Schmidt som nu er træner i Bayer.

white splash
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af white splash » 19. mar 2015, 13:56

frederikshavneren skrev:Jeg bringer lige et nyt navn på banen, Henrik Pedersen fra HB Køge. Han har ikke gjort det særlig godt i Herfølge, men han regnes for et af de største trænertalenter herhjemme. Herfølge har været igennem en enorm udskiftning i spillertruppen, samt har lagt deres spillestil om, som måske kan forklare de pauvre resultater. Henrik Pedersen var indtil denne sæson ungdomstræner i Red Bull Salzburg, han har haft som mål at implementere østrigernes spillestil i Herfølge, med et meget aggressivt presspil og angrebshidsighed.
Han har sikkert lært et eller andet af Roger Schmidt som nu er træner i Bayer.
Spændende profil! Navnet klinger bare lidt hult ved siden af Morientes og Bradley... Men derfor kan han selvfølgelig stadig være den bedst kvalificeret til jobbet... :thumbsup:
1 2 3 Jimmy er en mur!

dyhrmaN
Allstar
Allstar

Indlæg af dyhrmaN » 19. mar 2015, 14:19

Gnu skrev:Jeg er fint til freds med, at det er Allan Gaarde som skal træffe beslutningen om en ny træner og ikke debatside-pøblen, som får stiv pjort når et stort navn dukker op. God fodboldspiller, men et ubeskrevet blad som seniortræner, fra en helt anden kultur og formentlig uden kendskab til dansk bold. Spændende, at der tænkes ud af boksen på Hornevej, men der kan være masser af gode grunde til at Morientes ikke er det rigtige match.

Preben Elkjær var også en legende som spiller, men faldt totalt igennem da Silkeborg gjorde ham til cheftræner.

"Preben Elkjær, du har kun læst en bog" var et af de bedre tilråb fra lægterne på Communale dengang.
Er du mindre pøbel end os andre, der skriver herinde?
Manden har trods alt været ungdomstræner i en af verdens aller største klubber med et ungdomshold, der sikkert vile kunne slå AaB på de fleste dage. Det virke, han har gjort i Madrid, må bestemt ikke undervurderes og står i min verden som en ligeså fin merit som at have trænet et middelmådigt hold i Skandinavien.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 19. mar 2015, 14:26

dyhrmaN skrev:
Gnu skrev:Jeg er fint til freds med, at det er Allan Gaarde som skal træffe beslutningen om en ny træner og ikke debatside-pøblen, som får stiv pjort når et stort navn dukker op. God fodboldspiller, men et ubeskrevet blad som seniortræner, fra en helt anden kultur og formentlig uden kendskab til dansk bold. Spændende, at der tænkes ud af boksen på Hornevej, men der kan være masser af gode grunde til at Morientes ikke er det rigtige match.

Manden har trods alt været ungdomstræner i en af verdens aller største klubber med et ungdomshold, der sikkert vile kunne slå AaB på de fleste dage. Det virke, han har gjort i Madrid, må bestemt ikke undervurderes og står i min verden som en ligeså fin merit som at have trænet et middelmådigt hold i Skandinavien.
Jeg falder ikke på halen over han har været træner for Real Madrids ungdoms B hold (som på ingen måde kan slå AaB's seniorhold, overhovet). Er det ikke sådan et job man nærmest får per default hvis man har været spiller i RM? Derudover, og dette er måske udtryk for middelmådighed og blasfemi, men hvis han vitterligt er så fantastisk et trænertalent, hvad pokker vil han så i AaB?

Han er et ubeskrevet blad som træner, en nobody.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 19. mar 2015, 15:40

dyhrmaN skrev:

Det kune være interessant, hvis der var en der kunne fremtrylle en liste over folk der har været ungdomstræner i Real.

I Barcelona, var det kvalifikation nok til at overtage førsteholdet for Villanova, svjh.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar