Ny træner - sommeren 2015

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
white splash
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af white splash » 24. mar 2015, 11:41

frederikshavneren skrev:
Pastorius skrev:Claus Jensen (nordjyske) skriver på twitter at hans mavefornemmelse siger Bradely, hvis de kan blive enige, og at der er endnu en unavngiven udlænding med i puljen udover Søndergaard. Kun tre kandidater tilbage.
Nogen bud på hvem denne udlænding kan være?
http://static.weltsport.net/bilder/spie ... s/1157.jpg
1 2 3 Jimmy er en mur!

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 24. mar 2015, 11:49

Det er Ole Gunnar
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 24. mar 2015, 11:50

Billede

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 24. mar 2015, 11:58

Provst i Brovst skrev:Jeg håber nu på den tidligere Red Bull Salzburg træner og talentchef fremfor amerikaneren.

Bradley er selvfølgelig et spændende navn, men men men jeg frygter den er gal med taktikken, de gamle amerikanske landshold var ekstremt fysiske og orienterede mod enkeltpræstationer.

Min liste; Kuhn, Lars Søndergaard, Peter Sørensen (kun fordi han har været med i opløbet så længe) og Bob Bradley. Jeg vil hellere have Ove P. end de to sidste.

Men det er da spændende og eksotisk med en amerikaner, men jeg frygter en flod af MSL rejects på prøvetræning og på kontrankt. Og en taktik som består i at springe højere, løbe hurtigere og længere.

Hvis Bob Bradley vil af med Kuhn eller degradere ham, så er det er klart NEJ herfra! Hvis den polske assistent dukker op i Aalborg, uanset titel, så er Kuhn degraderet.
Hvilken polsk assistent?
Har lige været inde på Stabæks hjemmeside. Stabæk har en norsk assistenttræner, den eneste udlænding i deres støtteapparat (ser bort fra materialeforvalteren) er den spanske "spillerudvikler" Antoni Ordinas Pou http://www.stabak.no/team1staff/article ... tteapparat

Har fundet et interview med Pou fra da han blev ansat i Stabæk http://www.budstikka.no/sport/stab%C3%A ... -1.7647461
Det lyder mest som han har en koordinerende rolle i klubben, med ansvar for den "røde tråd" fra førsteholdet til ungdomsholdene.

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 24. mar 2015, 12:07

thomasjn skrev:Sæsonens mentale kollaps in mente kunne vi godt bruge en Søndergaard type. De her gutter skal tilbage til det helt eseentielle, hvad enten de er tophold eller bundhold; hårdt arbejde og fokus. Ovenpå vi har vundet det mesterskab har det været en stor gang lal i AaB og (for høje) spillemæssige ambitioner. Vi har ikke det samme hold og den samme medgang som i foråret 2014, derfor må vi finde nogle andre dyder frem i stedet for at prøve at spille fodbold holdet ikke helt magter og så gå ned. Jeg vil i øvrigt skide på spillestilen, hovedsagen er at det er solidt og at vi vinder og der kæmpes til sidste blodsdråbe uanset hvad.
Mentale kollaps? og det mener du LS er garant for? lad mig lige minde om at Sønderjyske i marts har tabt 1-4 hjemme mod silkehår og før det 4-0 til FCN.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 24. mar 2015, 12:09

Jeg er Bradley-mand. AaB trænger til en mand, der kan flytte klubben fremad, sådan som Backe og Hamrén gjorde. Så mangler vi bare, at Gaarde henter Jozy Altidore tilbage til europæisk fodbold. Med en skallet træner og en stor neger i front kan vi ikke fejle.
In verbis simus faciles

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 24. mar 2015, 12:49

MR er den rigtige vinder skrev:
Kristian skrev:
Martino skrev:Hvis Peter Sørensen bliver træner i AaB fryser mit fanhjerte til is, og så skal der en kultspiller i kaliber med Arvhage eller Kiwomya ud at sidde på trænerbænken, før der kommer varme i det igen!
og mit vil kun blive marginalt varmere, hvis det bliver Lars Søndergaard. Hvad har Gaarde og co. gang i? Det ender vel med at blive Poul Hansen. Han er den eneste træner, der er endnu værre.
Må man spørge hvad problemet er med Lars Søndergaard. Er det hans look, at han er dansker, en gammel kending eller er det mangel på ambition?

Vi alle ved jo godt at dit hjerte ikke bare sådan fryser til is;-)
Det er sikkert super unfair - men jeg har aldrig set et så elendigt spillende Viborg-hold, som det han blev fyret fra før Sønderjyske. I Sønderjyske fik han efter min mening en af Danmarks bedste trænere som assistent - Enevoldsen - og det er ham, jeg (måske uretfærdigt) tilskriver æren for de gode resultater i Sønderjyske.

I forhold til talentstrategien mener jeg også, at Søndergaard/Sønderjyske intet har vist. Har de overhovedet brugt egne spillere på holdet de seneste år?
Bjørn Paulsen er fast mand, og derudover har Andreas Oggesen, Mikael Uhre og Morten Beck fået pænt med spilletid. I betragtning af at Sønderjyske kører med et maje ringere ungdomssetup end f.eks. AaB er det vel godkendt.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 24. mar 2015, 12:53

Gnu skrev:
Kristian skrev:
Martino skrev:Hvis Peter Sørensen bliver træner i AaB fryser mit fanhjerte til is, og så skal der en kultspiller i kaliber med Arvhage eller Kiwomya ud at sidde på trænerbænken, før der kommer varme i det igen!
og mit vil kun blive marginalt varmere, hvis det bliver Lars Søndergaard. Hvad har Gaarde og co. gang i? Det ender vel med at blive Poul Hansen. Han er den eneste træner, der er endnu værre.
Må man spørge hvad problemet er med Lars Søndergaard. Er det hans look, at han er dansker, en gammel kending eller er det mangel på ambition?

Det er sikkert super unfair - men jeg har aldrig set et så elendigt spillende Viborg-hold, som det han blev fyret fra før Sønderjyske. I Sønderjyske fik han efter min mening en af Danmarks bedste trænere som assistent - Enevoldsen - og det er ham, jeg (måske uretfærdigt) tilskriver æren for de gode resultater i Sønderjyske.

I forhold til talentstrategien mener jeg også, at Søndergaard/Sønderjyske intet har vist. Har de overhovedet brugt egne spillere på holdet de seneste år?
Bjørn Paulsen er fast mand, og derudover har Andreas Oggesen, Mikael Uhre og Morten Beck fået pænt med spilletid. I betragtning af at Sønderjyske kører med et maje ringere ungdomssetup end f.eks. AaB er det vel godkendt.
En samling knokkelsparkere som passer perfekt til Haderslevs koncept!

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Indlæg af Califfen » 24. mar 2015, 13:09

frederikshavneren skrev:
Pastorius skrev:Claus Jensen (nordjyske) skriver på twitter at hans mavefornemmelse siger Bradely, hvis de kan blive enige, og at der er endnu en unavngiven udlænding med i puljen udover Søndergaard. Kun tre kandidater tilbage.
Nogen bud på hvem denne udlænding kan være?
Arry Redknapp!

Det ville være fantastisk. Træningen ville kun handle om langskud, spil på to mål og fodtennis, mens vi uden problemer ville kunne signe Niko Kranjcar.
Derudover ville hvert interview og pressekonference med Arry være underholdende og enten genialt eller yderst kontroversielt.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 24. mar 2015, 13:10

Eksil skrev:Billede
Jeg har sagt det før og jeg siger det igen: Det duer ikke med ham!
Jeg ved godt det betyder livstidskontrakt til Ene hvis han kommer, men forestil dig hvor mange spillerfruer han vil have dusket allerede indenfor den første måned!
Det kan kun ende i kaos.
Bienvenu Bassogog!

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 24. mar 2015, 13:17

astonvilla skrev:
Jeg ved godt det betyder livstidskontrakt til Ene hvis han kommer, men forestil dig hvor mange spillerfruer han vil have dusket allerede indenfor den første måned!
Det kan kun ende i kaos.
Med indsatens på banen tør jeg ikke tænke på en vag indsats i privaten. De spillerfruer trænger

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Indlæg af Califfen » 24. mar 2015, 13:28

Eksil skrev:
astonvilla skrev:
Det kan kun ende i kaos.
Med indsatens på banen tør jeg ikke tænke på en vag indsats i privaten. De spillerfruer trænger
Prøv at overvej hvor elendig og uinspirerende fodbold han spiller med de verdensklassespillere han har i Chelsea. Tør slet ikke tænke på hvad han ville få ud af AaBs spillertrup

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 24. mar 2015, 13:35

Han fik Porto til at vinde ChL, han måtte da gerne gøre det samme med AaB. Destruktiv fodbold, eller ej.
Så meget fodboldsnob kan man vel heller ikke tillade sig at være. Vi vil da alle gerne se AaB spille flot og sådan, men jeg vil da til hver en tid hellere vinde end at spille flot og tabe anyways. Det er derfor folk som Mourinho har succes, og folk som Kasper Hjulmand ikke kan præstere udenfor superligaen.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 24. mar 2015, 13:46

Jeg har det fandeme dårligt med at Peter Sørensen skal hane været til samtale. Håber det er et eller anden form for fucked up "good cop/bad cop"-arrangement de har gang i hvor de bruger ham til at presse den de i virkeligheden gerne vil have... Dette er ihverfald sådan det er i min verden, alternativet (at de rent faktisk har overvejet ham) er simpelthen for langt ude.
Janteloven eksisterer IKKE!

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 24. mar 2015, 13:53

Køllen I Møllen skrev:Jeg har det fandeme dårligt med at Peter Sørensen skal hane været til samtale. Håber det er et eller anden form for fucked up "good cop/bad cop"-arrangement de har gang i hvor de bruger ham til at presse den de i virkeligheden gerne vil have... Dette er ihverfald sådan det er i min verden, alternativet (at de rent faktisk har overvejet ham) er simpelthen for langt ude.
Peter Sørensen er heller ikke ligefrem min kop te, men det er da bestemt muligt at han bliver en god træner på sigt. Han har helt sikkert lært en masse i AGF, til hans forsvar havde han nok også dårlige arbejdsbetingelser i klubben. Det kan næsten kun gå galt når chefen er en type som Brian Steen Nielsen.

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 24. mar 2015, 14:03

frederikshavneren skrev:
Provst i Brovst skrev:Jeg håber nu på den tidligere Red Bull Salzburg træner og talentchef fremfor amerikaneren.

Bradley er selvfølgelig et spændende navn, men men men jeg frygter den er gal med taktikken, de gamle amerikanske landshold var ekstremt fysiske og orienterede mod enkeltpræstationer.

Min liste; Kuhn, Lars Søndergaard, Peter Sørensen (kun fordi han har været med i opløbet så længe) og Bob Bradley. Jeg vil hellere have Ove P. end de to sidste.

Men det er da spændende og eksotisk med en amerikaner, men jeg frygter en flod af MSL rejects på prøvetræning og på kontrankt. Og en taktik som består i at springe højere, løbe hurtigere og længere.

Hvis Bob Bradley vil af med Kuhn eller degradere ham, så er det er klart NEJ herfra! Hvis den polske assistent dukker op i Aalborg, uanset titel, så er Kuhn degraderet.
Hvilken polsk assistent?
Har lige været inde på Stabæks hjemmeside. Stabæk har en norsk assistenttræner, den eneste udlænding i deres støtteapparat (ser bort fra materialeforvalteren) er den spanske "spillerudvikler" Antoni Ordinas Pou http://www.stabak.no/team1staff/article ... tteapparat

Har fundet et interview med Pou fra da han blev ansat i Stabæk http://www.budstikka.no/sport/stab%C3%A ... -1.7647461
Det lyder mest som han har en koordinerende rolle i klubben, med ansvar for den "røde tråd" fra førsteholdet til ungdomsholdene.
Nu har jeg fundet ud af hvilken polak det er du henviser til. Beklager men han fremfik ikke i oversigten over støtteapparatet på Stabæks hjemmeside, hvorfor jeg undrede mig over hvem det var du henviste til.

Det er rigtigt at Bradley ønskede at tage den polske assistent Tomasz Kaczmarek med til IFK Göteborg, hvilket svenskerne ikke ønskede.
http://www.vg.no/sport/fotball/stabaek/ ... /23342653/

Jeg håber at AaB vælger Bradley. Hvis det betyder at han tager assistenten med til AaB og Kuhn som resultat deraf søger nye græsgange har jeg det helt fint med.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 24. mar 2015, 14:04

Brian Steen eller ej, så ændrer det jo ikke på at manden er decideret frygtelig, usympatisk og ikke kan tage kritik til sig. Samme arrogante attitude som Ståle, bare i en ringere version. Nej tak. Hvis først det begynder at gå skidt, så ender alt jo i kaos, og han vil miste truppen på samme måde som i GF.
Han har præsteret i Fredericia, men altså så kan vi jo lige så godt skrive med Bo Henriksen, han virker i det mindste også til at være nogenlunde sympatisk, samt har flot hår.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 24. mar 2015, 14:11

Køllen I Møllen skrev:Jeg har det fandeme dårligt med at Peter Sørensen skal hane været til samtale. Håber det er et eller anden form for fucked up "good cop/bad cop"-arrangement de har gang i hvor de bruger ham til at presse den de i virkeligheden gerne vil have... Dette er ihverfald sådan det er i min verden, alternativet (at de rent faktisk har overvejet ham) er simpelthen for langt ude.
Når det nu er kommet frem at AaB bruger eksten hjælp til ansættelsen, så vil jeg tro det foregår på denne måde.

1) AaB sætter en række krav til en ny træner og prioriterer dem.
2) Ansættelseskonsulenterne lister en hel række kandidater og rater dem ift. AaB's krav - de ser slet ikke på andet (såsom at det fx er velkendt at Peter Sørensen er en hat, medmindre AaB har defineret et krav om at den kommende træner ikke må være en hat)
3) Nogle iterationer hvor feltet indskænkes.

Gaarde har meldt ud at et af AaBs krav er en stærk træner, i den betydning at diciplinen er på plads.
I det lys giver det måske en smule mening med Peter Sørensen, selvom jeg er helt enig i at det er fuldstændig sort at man ikke bare har sorteret ham fra som det første da man så hans navn - men sådan har jeg det også med Søndergaard.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 24. mar 2015, 14:20

frederikshavneren skrev:
Gnu skrev:
Kristian skrev:

En samling knokkelsparkere som passer perfekt til Haderslevs koncept!
Ja, så hellere en knokkel-amerikaner fra den norske knokkel-liga, ikke sandt?

Men nu var det jo ikke dét, der var spørgsmålet.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 24. mar 2015, 15:31

I øvrigt en interessant artikel om Bradleys situation i Stabæk: http://www.aftenposten.no/100Sport/fotb ... 5344_1.snd

Besvar