Ny træner - sommeren 2015

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Gaarde6 » 4. apr 2015, 19:43

Patmand skrev:Lars Søndergaard vil være en falliterklæring som mange er inde på.

Hvis vi ender op med hente en bundholdstræner så tror jeg mange er nødt til at revurdere deres opfattelse af, hvor attraktiv en klub AaB er udenfor Nordjylland.

Jeg håber ikke vi går discount vejen. Lars Søndergaard står for campinghabit, kedelige shoppingture til City Syd, destruktivt antifodbold. Det vil være ren provinsiel nedtur.

Kom nu Gaarde. Op med tegnebogen og hent den træner AaB fortjener.
Snakker vi Kent Nielsen da vi signede ham ?
Eller var han Top træner i jakke sæt med en sprudlende spille stil ??

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 4. apr 2015, 20:41

Alle dem der er efter Lars Søndergaard udstiller deres egen uvidenhed. En ting er at foretrække en anden men at komme med dommedagsprofetier er latterligt pinligt. Ta' jer sammen.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 4. apr 2015, 21:17

Køllen I Møllen skrev:Alle dem der er efter Lars Søndergaard udstiller deres egen uvidenhed. En ting er at foretrække en anden men at komme med dommedagsprofetier er latterligt pinligt. Ta' jer sammen.
Enig og det handler osse om at manden er træner i Sønderjyske.

Hvis han var træner for Sturm Graz (ja vildt eksempel), så var folk af en helt anden opfattelse og til sidst er Lars Søndergaard bestemt ikke campinghabit typen som Kent er :-)

Lars skal være velkommen i klubben hvis det bliver ham.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 5. apr 2015, 10:22

Køllen I Møllen skrev:Alle dem der er efter Lars Søndergaard udstiller deres egen uvidenhed. En ting er at foretrække en anden men at komme med dommedagsprofetier er latterligt pinligt. Ta' jer sammen.
Jeg er fuldkommen enig, men... Hvad er det Lars Søndergaard kan som Allan Kuhn ikke kan?

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Belgien

Indlæg af Jacob » 5. apr 2015, 10:30

Yankee skrev:
Jeg er fuldkommen enig, men... Hvad er det Lars Søndergaard kan som Allan Kuhn ikke kan?
Lige præcis min tanke også. Nu kan der selvfølgelig være noget med personlige kompetencer/persontræk m.m., men ellers er det svært at se den alt for store forskel i Søndergaards favør.
Life is good..... AaB is better!

Alexis
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Martin P

Indlæg af Alexis » 5. apr 2015, 10:37

Der er alt for mange, som lever i en drømmeverden. Hvis i tror AaB på nogen måde er interessant udenfor Danmarks grænser så tager i fejl. Så bare på Bradley. Vi kan ikke tiltrække træneren fra en middelklub i Norge, og situationen er sikkert den samme i Sverige. Til gengæld kan vi få en træner som har skabt historiske resultater i sønderjyske, og som har erfaring med udlandet. Søndergaards CV er markant bedre end Kents var da vi tog ham

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 5. apr 2015, 11:50

Alexis skrev:Der er alt for mange, som lever i en drømmeverden. Hvis i tror AaB på nogen måde er interessant udenfor Danmarks grænser så tager i fejl.
Kan du så ikke lige lynhurtigt fortælle mig hvad Fernando Morientes lavede i Aalborg midt om vinteren?

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 5. apr 2015, 12:32

Yankee skrev:
Det har du helt fuldstændigt ret i, set ude fra. Men som med 99 pct andre emner der bliver debatteret her på siden så mangler vi den lille detalje om et dybere kendskab til tingene.
Jeg kunne ikke forestille mig at gaarde ville forbigå Kuhn hvis han mente at han var manden og der må jo være faktorer vi ikke kender til der sorterer ham fra.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 5. apr 2015, 13:12

Yankee skrev:
Nogle mener at der er svært at gå direkte fra hyggeonkel/assistent til boss. Kanske Gaarde mener at det ikke ville fungere? Søndergaard har også mere erfaring end Kuhn som chef.
Janteloven eksisterer IKKE!

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 5. apr 2015, 14:23

Yankee skrev:
Hvad Kuhn ikke kan som chef har de vel godt styr på i FCM. Han virkede som en klassisk kick-and-rush træner, hvilket passer dårligt med hvad truppen kan

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar

Indlæg af Gaarde6 » 5. apr 2015, 18:29

Yankee skrev:
Kuhn ville være mit klare første valg.
Men der må være en grund til Gaarde afskrev ham stort set med det samme?

bongo123
2. div
2. div
Geografisk sted: Nibe

Indlæg af bongo123 » 5. apr 2015, 21:40

Men der må være en grund til Gaarde afskrev ham stort set med det samme?[/quote]

Ja, der er en grund.
Kuhn gør et fantastisk stykke arbejde i Aalborg. Men nogle mennesker er bedst som nr. 2, istedet for etter.
Mon ikke jobbet efter Poul Erik Andreasen, når han stopper, passer godt til Kuhn.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 5. apr 2015, 22:40

Gaarde6 skrev:
Yankee skrev:
Men der må være en grund til Gaarde afskrev ham stort set med det samme?
'Verdens bedste assistenttræner' har Gaarde udtalt om Kuhn, og dermed også forklaret hvorfor Kuhn ikke er et emne som ny cheftræner.

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 6. apr 2015, 00:09

Så gerne David Nielsen i trænerstolen, håber han er bland de sidste kandidater :thumbsup:
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 6. apr 2015, 00:55

Brent skrev:Så gerne David Nielsen i trænerstolen, håber han er bland de sidste kandidater :thumbsup:
Det ville unægteligt være det frække og meget, meget uventede valg. Men ingen tvivl (hos mig, i det mindste) om, at David da har overrasket en del i sin træner-gerning.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar

Indlæg af Gaarde6 » 6. apr 2015, 08:13

Afløseren for Søndergaard er fundet i Haderslev:http://www.bold.dk/nyt/avis-moelby-topk ... s-afloeser

Rockafellar
2. div
2. div
Geografisk sted: Munken
Kontakt:

Indlæg af Rockafellar » 6. apr 2015, 10:54

Hold kæft et antiklimaks hvis det bliver Lars som sætter sig i trænerstolen efter sommerferien - med de spændende navne der i pressen har været oppe og vende så sidder jeg sgu med en noget flad fornemmelse :S

Det kommer sgu ikk til at give nye sponsorindtægter, flere :@ tilskuer på tribunen - i første omgang. Hvis han levere resultater på sigt er det self en anden sag.

Men jeg er satme skeptisk :@
Swing Like God's Own Dick

Brugeravatar
budo
Superliga
Superliga

Indlæg af budo » 6. apr 2015, 14:04

Jeg undre mig lidt over folks forventninger herinde, og de mange håb om "en træner fra øverste hylde", der skal satse på vores egenudviklede talenter, og samtidig bringe klubben ny udvikling og skabe konstante top 3 resultater både på kort og lang sigt. Og så skal han i øvrigt være klar til at accepterer, at AaB har fokus på at skabe en sund økonomi, så både løn og spillerbudget er beskedent. Er det ikke temmelige urealistiske drømme?

Selvfølgelig er der brug for en træner, der forstår værdien i klubbens eget udviklingsarbejde, og tør/formår at satse på det. Han skal også være i stand til, at formidle sine taktiske ideer til spillertruppen, og det må gerne være attraktivt offensivt spil, funderet på en stærk defensiv (ja, selvfølgelig vil vi have begge dele, vi er jo fans ;) ), men realistisk set, skal spillestilen jo bare passe til de spillere AaB udvikler. Målsætningen han skal nå, er at AaB ligger i den bedre halvdel hvert år og helst i top 4. Derudover skal han være erfaren nok, til at kunne tage et mesterskab hver 5-8 år, når truppen peaker. Hvis han så samtidig har en lidt tilbageholden tilgang til medierne, så passer han også fint til den Nordjyske ånd.

Ovenstående taget i betragtning, mener jeg faktisk at Søndergaard er a perfect match for AaB og måske netop har kvaliteterne til at konsoliderer AaB i top 4, med potentialet til at snuppe et mesterskab når de gyldne årgange er der. Det er måske ikke så flashy, men det vil jeg langt hellere have, end en hypet svensker (ikke et ondt ord om Backe og Hamren her, men måske Pehrsson), der kommer ind og bruger pengene og så forlader den synkende skude.

Derudover, så er jeg helt vildt spændt på at høre, hvem Søndergaards mystiske udenlandske konkurrent er. Angiveligt var der jo tre tilbageværende kandidater og så sprang Bob fra. Og da Søndergaard åbenbart hverken er købt eller solgt, så må Gaarde jo stadig ligge i forhandlinger med Den tredje mand.

Hvem er Den tredje mand???
"At komme hjem til det her - og jeg mener virkelig hjem, for AaB er min klub - det er helt fantastisk." - Rizzi efter pokaltriumfen

9520AaB
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af 9520AaB » 6. apr 2015, 14:13

I hørte det her først. Den ukendte udlænding er Horst Wohlers

Salle17
Allstar
Allstar

Indlæg af Salle17 » 6. apr 2015, 14:17

9520AaB skrev:I hørte det her først. Den ukendte udlænding er Horst WohlersBilledeBillede
For de af jer, som heller ikke vidste hvem Horst Wohlers var? http://da.wikipedia.org/wiki/Horst_Wohlers

Besvar