Ny træner - sommeren 2015
Re: Ny træner - sommeren 2015
I det mindste bliver det ikke en uerfaren lottokupon ala. Pehrsson, men en træner der har leveret over flere sæsoner. Søndergaard var ikke min ønske løsning, omvendt ikke noget panikagtigt 17. valg ligesom Pehrsson var ovenpå endnu en panikløsning (Rioch). Jeg er langt mere tryg ved Søndergaard end jeg var med Pehrsson. Jeg synes dog omvendt ikke, at klubben udviser specielt meget ambition med ansættelsen og det lugter af en lang række "solide" 8. pladser med et hold med 11 nordjyder uanset kvalitet eller mangel på samme.
- Henriksen
- Allstar

- Favoritspiller: Thomas Müller
- Geografisk sted: På tønden
Vel skrevet - håber du får ret og at min tvivl bliver gjort til skamme. Skulle det ske at Søndergaard fejler med et brag, så forvent ikke at jeg holder mig tilbage med "hvad sagde jeg"-retorikken.Kunji skrev:Jeg er overvejende positiv. Selvfølgelig havde det været sjovt med et navn som Morientes eller Bradley, men jeg tror på, at vi denne gang har været igennem et grundigt forløb, og at vi er endt ud med den træner, vi ønsker. Jeg ser den lange ansættelsesproces som grundighed fra Gaarde - ikke som en proces, hvor alt andet har afvist os. Men hvem ved.
Lars Søndergaard virker som en intelligent fyr, der har fået SønderjyskE op på et andet niveau, og jeg er ikke i tvivl om, at manden glæder sig over at fået chancen i en større klub, hvor han kan spille en anden type fodbold. Lars Søndergaard vil gerne spille spilstyrende fodbold, hvor man er meget målsøgende - ala Real Madrid.
Vi gider ikke en ven af klubben! - Det argument fatter jeg hat af. Så længe han har fået jobbet grundet sine evner, så er det vel udelukkende positivt.
Kedeligt. Giv os dog noget nyt for én gangs skyld! - Bullshit. Kent Nielsen var ikke kendt i klubben, Rioch var ikke kendt i klubben, Pehrsson var ikke kendt i klubben, Hamren var ikke kendt i klubben. Vi har historisk altid taget udefrakommende trænernavne ind på Hornevej, og det her er reelt første gang i en årrække, hvor træneren har en fortid i klubben. Hvorfor skulle Lars Søndergaard ikke kunne bringe nye tanker til Hornevej? Fordi han var i klubben i sluthalvfemserne?
Uambitiøst? - Der er vel intet uambitiøst i Lars Søndergaard, uagtet at han kommer fra en lavere klub. Han kan ligeså godt være det perfekte match, der bringer os skridtet videre. Gaarde har brugt adskillelige måneder på at gå igennem navnene, og han har valgt det navn, som han mener er det rigtige match. Desuden repræsenterer Lars Søndergaard lige nøjagtig det, som vi hele denne sæson har brokket os over. Indstilling!
Velkommen til Lars. Jeg er sikker på, at det nok skal blive et godt forløb. Du får i hvert fald chancen uden bekymringer fra min side.
Bliver uanset hvad rart at få afsluttet Kent Nielsen æraen og starte på en frisk.
Madsen er Jesus og Høghen han er Gud...
Måske er Søndergaard bare den eneste, som vil acceptere en årsløn på under 1 mio kr...
- Poker-One-Kenobi
- Allstar

Califfen skrev:Måske er Søndergaard bare den eneste, som vil acceptere en årsløn på under 1 mio kr...
Det kunne meget, meget vel være der hunden ligger begravet!
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Jeg ved ikke så meget om sådan en process, men kan det virkelig passe at lønspørgsmålet først er kommet på bordet så langt fremme i samtalerne? Jeg ville gå ud fra man på en eller anden måde havde luftet lønrammen ret tidligt som en slags grovsortering. Det harmonerer også en smule med at Gaarde allerede tidligere kunne udtale at lønnen ikke var det store issue for flere af kandidaterne (sikkert Morientes).Poker-One-Kenobi skrev:Califfen skrev:Måske er Søndergaard bare den eneste, som vil acceptere en årsløn på under 1 mio kr...
For mig lyder det mere plausibelt at det handler om krav til setup'et i klubben (assistenter, klubfilosofi, transferbudget).
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
-
Rockafellar
- 2. div

- Geografisk sted: Munken
- Kontakt:
Provst i Brovst skrev:Kunji skrev:Jeg er overvejende positiv. Selvfølgelig havde det været sjovt med et navn som Morientes eller Bradley, men jeg tror på, at vi denne gang har været igennem et grundigt forløb, og at vi er endt ud med den træner, vi ønsker. Jeg ser den lange ansættelsesproces som grundighed fra Gaarde - ikke som en proces, hvor alt andet har afvist os. Men hvem ved.
Lars Søndergaard virker som en intelligent fyr, der har fået SønderjyskE op på et andet niveau, og jeg er ikke i tvivl om, at manden glæder sig over at fået chancen i en større klub, hvor han kan spille en anden type fodbold. Lars Søndergaard vil gerne spille spilstyrende fodbold, hvor man er meget målsøgende - ala Real Madrid.
Vi gider ikke en ven af klubben! - Det argument fatter jeg hat af. Så længe han har fået jobbet grundet sine evner, så er det vel udelukkende positivt.
Kedeligt. Giv os dog noget nyt for én gangs skyld! - Bullshit. Kent Nielsen var ikke kendt i klubben, Rioch var ikke kendt i klubben, Pehrsson var ikke kendt i klubben, Hamren var ikke kendt i klubben. Vi har historisk altid taget udefrakommende trænernavne ind på Hornevej, og det her er reelt første gang i en årrække, hvor træneren har en fortid i klubben. Hvorfor skulle Lars Søndergaard ikke kunne bringe nye tanker til Hornevej? Fordi han var i klubben i sluthalvfemserne?
Uambitiøst? - Der er vel intet uambitiøst i Lars Søndergaard, uagtet at han kommer fra en lavere klub. Han kan ligeså godt være det perfekte match, der bringer os skridtet videre. Gaarde har brugt adskillelige måneder på at gå igennem navnene, og han har valgt det navn, som han mener er det rigtige match. Desuden repræsenterer Lars Søndergaard lige nøjagtig det, som vi hele denne sæson har brokket os over. Indstilling!
Velkommen til Lars. Jeg er sikker på, at det nok skal blive et godt forløb. Du får i hvert fald chancen uden bekymringer fra min side.
Swing Like God's Own Dick
Mon ikke, på trods af mine egne angreb på den frygtede middelmådighed, AaB er villige til at smide lidt flere lønkroner efter en træner? Med klubbens størrelse, økonomi og forhåbenlige ambitioner (!!) taget i betragtning, må man vel forvente, at en træner i AaB får den 3./4. højeste løn i superligaen.Poker-One-Kenobi skrev:Califfen skrev:Måske er Søndergaard bare den eneste, som vil acceptere en årsløn på under 1 mio kr...
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Iflg. Nordjyske fortsætter Kuhn som assistenttræner i AaB. 'Ålen' derimod tager med Kent til Odense
- Elvis lever
- Superliga

- Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten
Du er klar til en karriere, som ekspertkommentator hos ViaShit.Pastorius skrev:Lars Søndergaard er bestemt heller ikke mit drømmevalg, men når det nu - sandsynligvis - bliver ham, skal han have en fornuftig chance til at bevise at jeg tog fejl. Så velkommen til ham, med al mulig held og lykke herfra.
Til orientering, mente jeg Kent Nielsen var helt hen i vejret og syntes at Magnus Pehrsson lød som et ret fornuftigt valg. Jeg var også blandt dem der vill e have hældt Hamrén ud, da sæsonstarten gik helt skæv og vi kun havde 5 point efter 6 runder i efteråret 2007. Så statistisk set har han da en ok mulighed for at gøre det godt :-)
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.
Jeg mangler stadig at prøve mig af som træner og fejle stort, inden jeg er topkvalificeret.Elvis lever skrev:Du er klar til en karriere, som ekspertkommentator hos ViaShit.Pastorius skrev:Lars Søndergaard er bestemt heller ikke mit drømmevalg, men når det nu - sandsynligvis - bliver ham, skal han have en fornuftig chance til at bevise at jeg tog fejl. Så velkommen til ham, med al mulig held og lykke herfra.
Til orientering, mente jeg Kent Nielsen var helt hen i vejret og syntes at Magnus Pehrsson lød som et ret fornuftigt valg. Jeg var også blandt dem der vill e have hældt Hamrén ud, da sæsonstarten gik helt skæv og vi kun havde 5 point efter 6 runder i efteråret 2007. Så statistisk set har han da en ok mulighed for at gøre det godt :-)
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
- Poker-One-Kenobi
- Allstar

dyhrmaN skrev:Mon ikke, på trods af mine egne angreb på den frygtede middelmådighed, AaB er villige til at smide lidt flere lønkroner efter en træner? Med klubbens størrelse, økonomi og forhåbenlige ambitioner (!!) taget i betragtning, må man vel forvente, at en træner i AaB får den 3./4. højeste løn i superligaen.Poker-One-Kenobi skrev:Califfen skrev:Måske er Søndergaard bare den eneste, som vil acceptere en årsløn på under 1 mio kr...
Det tror jeg ABSOLUT ikke! Jeg vil tro at det ligger i tråd med det samlede budget, altså i den nedre del af superligaen.
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Fint nok med Søndergaard, han er sikkert udmærket. Det kan dog undre, hvorfor det har taget så lang tid, når man nu alligevel ser ud til at ende med det forudsigelige valg. Det havde været langt mere hensigtsmæssigt at lave trænerskiftet før forårssæsonen, når Kent alligevel havde meldt sin afgang.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
- NIN
- Allstar

- Favoritspiller: Glenn Hoddle
- Geografisk sted: Vestbyen
- Kontakt:
Har Søndergaard ikke kontrakt frem til sommeren? Også var han vel ikke første valget.Gnu skrev:Fint nok med Søndergaard, han er sikkert udmærket. Det kan dog undre, hvorfor det har taget så lang tid, når man nu alligevel ser ud til at ende med det forudsigelige valg. Det havde været langt mere hensigtsmæssigt at lave trænerskiftet før forårssæsonen, når Kent alligevel havde meldt sin afgang.
Der er vidst blevet linket til denne artikel tidligere herinde, men ekstrabladet har her et bud på, hvad trænerne tjente i 2013: http://www.tv3sport.dk/fodbold/nyheder/ ... -de-andre/Poker-One-Kenobi skrev:dyhrmaN skrev:Mon ikke, på trods af mine egne angreb på den frygtede middelmådighed, AaB er villige til at smide lidt flere lønkroner efter en træner? Med klubbens størrelse, økonomi og forhåbenlige ambitioner (!!) taget i betragtning, må man vel forvente, at en træner i AaB får den 3./4. højeste løn i superligaen.Poker-One-Kenobi skrev:Califfen skrev:Måske er Søndergaard bare den eneste, som vil acceptere en årsløn på under 1 mio kr...
Det tror jeg ABSOLUT ikke! Jeg vil tro at det ligger i tråd med det samlede budget, altså i den nedre del af superligaen.
Om det er troværdigt eller ej, ved jeg ikke. Men der ligger AaB på en 7. plads med en kontrakt til KN indgået på et tidspunkt, hvor AaB var i økonomisk krise. Nu er økonomien forbedret og det er vel kun FCK, Brøndby, FCM og muligvis OB, som kan overmatche AaB økonomisk. De øvrige klubber burde ikke kunne gøre det.
Men jeg tror også, vi muligvis er uenige om, hvorvidt AaBs budget og ambitionsniveau skal tilhøre den nedre eller øvre del af ligaen.
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Jo, når man nu kender resultatet af kampene, så er det naturligvis nemt at gætte vinderen. Jeg syntes dog ikke godt fire måneder er noget særligt, når man faktisk håbede på en forlængelse fra Kent til det sidste. Det var noget andet hvis man var utilfreds med Kent. Så havde man sikkert været tidligere at sondere terrænet. Derudover, er jeg bare lykkelig for vi ikke render ind i sådan en farce som sidst. Man skulle jo også lige undersøge om man kunne få noget bedre til pengene før går på shoppingtur. Det er i bund og grund det konsulenterne har brugt deres tid på. Søndergaard var nok ikke nummer et, så hvorfor ikke forsøge dem der var forrest i køen først?Gnu skrev:Fint nok med Søndergaard, han er sikkert udmærket. Det kan dog undre, hvorfor det har taget så lang tid, når man nu alligevel ser ud til at ende med det forudsigelige valg. Det havde været langt mere hensigtsmæssigt at lave trænerskiftet før forårssæsonen, når Kent alligevel havde meldt sin afgang.
Derudover er det ikke omkostningsfrit eller for den sags skyld værdigt at fyre Kent i vinter efter hvad han har leveret. Og det er bestemt heller ikke sikkert at SE bare havde sluppet Søndergaard gratis på det tidspunkt. Og da man alligevel nok vurderer Kent som en bedre træner end Søndergaard (siden man gerne havde forlænget med Kent), giver det da mening at beholde ham så længe som muligt, for dermed at drage nytte af hans kvaliteter i foråret.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Dagens første rygter går på, at der er tale om et tilbud om en 2-årig kontrakt til Søndergaard.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Glimrende valg - og 1000 gange bedre end fx Morientes ville have været.
Søndergaard kender ligaen, han kender klubben, og han kender markedet for en klub af vores størrelse. Samtidig har han karakter som menneske og en trænerfaglighed, som få andre danske trænere har. Han er ikke en type, der søsætter luftkasteller, men har en realistisk tilgang til tingene. I Sønderjyske har han grebet tingene an ud fra de forudsætninger, der nu engang var i klubben, og haft massiv succes. I AaB er der nogle lidt andre forudsætninger, og derfor kommer han selvfølgelig til at gribe tingene an på en anden måde, end i Sønderjyske.
Den gode træner lægger spillestilen efter klubbens muligheder og spillertruppens sammensætning. Det er netop det, Kent har gjort i hele sin karriere. Jeg er sikker på, Søndergaard kan få væsentlig mere succes i Aalborg, end en eller anden udlænding med et måske mere kendt navn.
Søndergaard kender ligaen, han kender klubben, og han kender markedet for en klub af vores størrelse. Samtidig har han karakter som menneske og en trænerfaglighed, som få andre danske trænere har. Han er ikke en type, der søsætter luftkasteller, men har en realistisk tilgang til tingene. I Sønderjyske har han grebet tingene an ud fra de forudsætninger, der nu engang var i klubben, og haft massiv succes. I AaB er der nogle lidt andre forudsætninger, og derfor kommer han selvfølgelig til at gribe tingene an på en anden måde, end i Sønderjyske.
Den gode træner lægger spillestilen efter klubbens muligheder og spillertruppens sammensætning. Det er netop det, Kent har gjort i hele sin karriere. Jeg er sikker på, Søndergaard kan få væsentlig mere succes i Aalborg, end en eller anden udlænding med et måske mere kendt navn.
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Dén omkostning ville nok være til at overse. OB ville uden tvivl gerne have haft Kent fra forårets start, så var AaB nået til enighed med Søndergaard tidligere havde det blot været et spørgsmål om, at AaB købte Søndergaard fri, OB købte Kent fri og så kører møllen. Nu taler du om værdighed. Det ville da være overordentligt værdigt at slippe manden til sin kommende arbejdsgiver et halvt år før tid. Det er altså ikke en fyring.Buzz Killington skrev:Derudover er det ikke omkostningsfrit eller for den sags skyld værdigt at fyre Kent i vinter efter hvad han har leveret. Og det er bestemt heller ikke sikkert at SE bare havde sluppet Søndergaard gratis på det tidspunkt. Og da man alligevel nok vurderer Kent som en bedre træner end Søndergaard (siden man gerne havde forlænget med Kent), giver det da mening at beholde ham så længe som muligt, for dermed at drage nytte af hans kvaliteter i foråret.Gnu skrev:Fint nok med Søndergaard, han er sikkert udmærket. Det kan dog undre, hvorfor det har taget så lang tid, når man nu alligevel ser ud til at ende med det forudsigelige valg. Det havde været langt mere hensigtsmæssigt at lave trænerskiftet før forårssæsonen, når Kent alligevel havde meldt sin afgang.
Det er muligt at Sønderjyske ikke ville være glade for at slippe Søndergaard før tid, men med en træner med et halvt år tilbage af kontrakten, var deres forhandlingssituation altså ikke den bedste.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
-
frederikshavneren
- Allstar

Fint hvis der kun er tale om en to årig kontrakt. Tror ikke at Søndergaard får lov til at sidde kontraktperioden ud.Funky skrev:Dagens første rygter går på, at der er tale om et tilbud om en 2-årig kontrakt til Søndergaard.
-
frederikshavneren
- Allstar

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... ar/5511987Funky skrev:Dagens første rygter går på, at der er tale om et tilbud om en 2-årig kontrakt til Søndergaard.