Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)
Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)
Niels Bisp Rasmussen fra Vejle er en ung midterforsvarer, som allerede er anfører og har utallige u-landskampe på CV'et. Det kunne være en fremragende tilføjelse til vores midterforsvar. Han har tilmed kontrakt til 2016, så han kan erhverves til en forholdsvis fornuftig pris.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.
Nogen som så kampen på Canal 9 i dag ?
Hørte der var blevet snakket om Kasper Kusk til AaB rygter..
Passer det og, hvad blev der sagt ?
Det er nok urealistisk at sigte efter Deble, Viborg forventer penge for ham og de ser jo unægtelig ud til at være tilbage i ligaen næste sæson. De slap ikke Dalgaard for en slik og det kommer heller ikke til at ske i dette tilfælde. Ole ved godt hvad han har fat i.Eksil skrev:Her er fin artikel fra Berlinske på ham: http://www.b.dk/sport/han-er-viborgs-guldfuglJacob skrev:Er der nogen der kender noget til Serge Deble fra Viborg? Han skulle efter hvad jeg hører være pænt giftig som kant og angriber. Et hidtil uforløst stortalent åbenbart. Måske han kunne være et emne for os, selvom Viborg nok ikke slipper ham uden en pæn kompensation.
/Søgaard
Aalborg BK 1885!
Det er nok tvivlsomt. De slap først Dalgård da de fik en ½ mio euro for ham og Deble virker noget bedre. Tror ikke AaB kommer til at betale 7-10 mio kr, som er mit ukvalificerede bud, for en angriber med begrænset vidresalgspotentiale (25 år allerede) og den statur (Antipas bygning).Søgaard skrev:Det er nok urealistisk at sigte efter Deble, Viborg forventer penge for ham og de ser jo unægtelig ud til at være tilbage i ligaen næste sæson. De slap ikke Dalgaard for en slik og det kommer heller ikke til at ske i dette tilfælde. Ole ved godt hvad han har fat i.Eksil skrev:Her er fin artikel fra Berlinske på ham: http://www.b.dk/sport/han-er-viborgs-guldfuglJacob skrev:Er der nogen der kender noget til Serge Deble fra Viborg? Han skulle efter hvad jeg hører være pænt giftig som kant og angriber. Et hidtil uforløst stortalent åbenbart. Måske han kunne være et emne for os, selvom Viborg nok ikke slipper ham uden en pæn kompensation.
/Søgaard
- astonvilla
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
Jeg synes ikke vi skal føje flere talenter til vores række af midterforsvarere. Vi har rigeligt med talent i Kasper, Thelander og Blåbjerg.Arendt skrev:Niels Bisp Rasmussen fra Vejle er en ung midterforsvarer, som allerede er anfører og har utallige u-landskampe på CV'et. Det kunne være en fremragende tilføjelse til vores midterforsvar. Han har tilmed kontrakt til 2016, så han kan erhverves til en forholdsvis fornuftig pris.
Det vi har brug for er en erfaren forsvarsgeneral med overblik, kølighed og evne til at bringe bolden fremad.
Det er presserende. Jeg håber det bliver Søndergaards første action at erhverve en sådan spiller.
Næste action skal så være at få sparket KEP ad H****** til og så indsætte den nye "Jozo Matovac" (åh Gud hvor jeg håber på at Kent tager KEP med til Odense!).
De unge talenter vi har vil så kunne læne sig op ad og lære fra den nye forsvarsmester - hvem han så end bliver.
Dette SKAL bare være første prioritet på Søndergaards liste. Jeg gider ikke se på vi forærer mindst et mål væk i hver kamp - det er ikke godt nok. Når forsvaret er stabiliseret kan vi bygge på fremad.
Bienvenu Bassogog!
Jeg tror, at KEP nogle gange bliver bedt om at gøre mere end han kan. Han var god i Horsens, netop fordi det handlede om at stå lavt og forsvare til man kunne slå kontra. Et af "ofrene" i AaBs omstilling til et possionhold er at KEP bliver bedt om at dække et større område og at spille bolden frem, hvor begge dele ikke er hans forcer (for at sige det pænt). Et trænerskifte kan derfor gavne KEP, hvis AaB kommer til at slå lavere (hvis og hvis, jeg ved det godt).astonvilla skrev:Jeg synes ikke vi skal føje flere talenter til vores række af midterforsvarere. Vi har rigeligt med talent i Kasper, Thelander og Blåbjerg.Arendt skrev:Niels Bisp Rasmussen fra Vejle er en ung midterforsvarer, som allerede er anfører og har utallige u-landskampe på CV'et. Det kunne være en fremragende tilføjelse til vores midterforsvar. Han har tilmed kontrakt til 2016, så han kan erhverves til en forholdsvis fornuftig pris.
Det vi har brug for er en erfaren forsvarsgeneral med overblik, kølighed og evne til at bringe bolden fremad.
Det er presserende. Jeg håber det bliver Søndergaards første action at erhverve en sådan spiller.
Næste action skal så være at få sparket KEP ad H****** til og så indsætte den nye "Jozo Matovac" (åh Gud hvor jeg håber på at Kent tager KEP med til Odense!).
De unge talenter vi har vil så kunne læne sig op ad og lære fra den nye forsvarsmester - hvem han så end bliver.
Dette SKAL bare være første prioritet på Søndergaards liste. Jeg gider ikke se på vi forærer mindst et mål væk i hver kamp - det er ikke godt nok. Når forsvaret er stabiliseret kan vi bygge på fremad.
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Jeg vil klart foretrække at prioritere midlerne til at finde tiltrængt kreativitet til kanten. Vi skaber næsten ingen chancer i åbent spil, kampen i går mod FCM var meget sigende. Her kom vi igen frem til meget få chancer og de chancer vi fik var langskud fra varierende distancer.astonvilla skrev:Jeg synes ikke vi skal føje flere talenter til vores række af midterforsvarere. Vi har rigeligt med talent i Kasper, Thelander og Blåbjerg.Arendt skrev:Niels Bisp Rasmussen fra Vejle er en ung midterforsvarer, som allerede er anfører og har utallige u-landskampe på CV'et. Det kunne være en fremragende tilføjelse til vores midterforsvar. Han har tilmed kontrakt til 2016, så han kan erhverves til en forholdsvis fornuftig pris.
Meget afhænger selvfølgelig også af hvad der sker til sommer. Ene har indikeret at han gerne vil tilbage til udlandet, hvilket jeg sagtens kan forstå. I denne sæson kunne vi lokke Ene med udsigten til CL kval, i den kommende sæson er der formentlig ingen europæisk gulerod.
Hvis Ene smutter så skal vi ud og hente en erstatning. Gerne en hurtig, kreativ og driblestærk kantspiller. Desværre er det svært at finde denne type spillere, men det må være tydeligt for enhver at vi har offensive problemer.
Børsting og Bruhn er ok spillere, men jeg synes ikke at de helt holder niveau. Hvis vi mener det alvorligt med målsætningen om at kæmpe om en plads i top fire så skal der hentes kvalitet udefra.
Jeg er helt enig!frederikshavneren skrev:Jeg vil klart foretrække at prioritere midlerne til at finde tiltrængt kreativitet til kanten. Vi skaber næsten ingen chancer i åbent spil, kampen i går mod FCM var meget sigende. Her kom vi igen frem til meget få chancer og de chancer vi fik var langskud fra varierende distancer.astonvilla skrev:Jeg synes ikke vi skal føje flere talenter til vores række af midterforsvarere. Vi har rigeligt med talent i Kasper, Thelander og Blåbjerg.Arendt skrev:Niels Bisp Rasmussen fra Vejle er en ung midterforsvarer, som allerede er anfører og har utallige u-landskampe på CV'et. Det kunne være en fremragende tilføjelse til vores midterforsvar. Han har tilmed kontrakt til 2016, så han kan erhverves til en forholdsvis fornuftig pris.
Meget afhænger selvfølgelig også af hvad der sker til sommer. Ene har indikeret at han gerne vil tilbage til udlandet, hvilket jeg sagtens kan forstå. I denne sæson kunne vi lokke Ene med udsigten til CL kval, i den kommende sæson er der formentlig ingen europæisk gulerod.
Hvis Ene smutter så skal vi ud og hente en erstatning. Gerne en hurtig, kreativ og driblestærk kantspiller. Desværre er det svært at finde denne type spillere, men det må være tydeligt for enhver at vi har offensive problemer.
Børsting og Bruhn er ok spillere, men jeg synes ikke at de helt holder niveau. Hvis vi mener det alvorligt med målsætningen om at kæmpe om en plads i top fire så skal der hentes kvalitet udefra.
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
- Vi kom stadig frem til betydeligt bedre chancer end FCM... de må da virkelig føle krisen trykke dernede.frederikshavneren skrev:Jeg vil klart foretrække at prioritere midlerne til at finde tiltrængt kreativitet til kanten. Vi skaber næsten ingen chancer i åbent spil, kampen i går mod FCM var meget sigende. Her kom vi igen frem til meget få chancer og de chancer vi fik var langskud fra varierende distancer.astonvilla skrev:Jeg synes ikke vi skal føje flere talenter til vores række af midterforsvarere. Vi har rigeligt med talent i Kasper, Thelander og Blåbjerg.Arendt skrev:Niels Bisp Rasmussen fra Vejle er en ung midterforsvarer, som allerede er anfører og har utallige u-landskampe på CV'et. Det kunne være en fremragende tilføjelse til vores midterforsvar. Han har tilmed kontrakt til 2016, så han kan erhverves til en forholdsvis fornuftig pris.
Om vi kan beholde Ene eller ej, tror jeg 100% kommer an på om der er klubber fra udlandet som er interessante nok for ham, og så tror jeg iøvrigt ikke eventuel europæisk bold i Aalborg ville gøre fra eller til. Derimod tror jeg det er et plus i forhold til Ene at træneren i næste sæson hedder Lars Søndergaard, og at hans far muligvis også er i klubben. Men jeg er da enig i at Ene skal erstattes hvis han skifter til udlandet, meget gerne af Kasper Kusk eller en klon af ham - en spiller der som Kusk formår at dominere angrebsspillet, bringe flow og sætte de andre i scene. Det mangler vi, selv om vi alle godt ved Jönsson har potentialet til at gøre det.
Er det din personlige målsætning du pådutter AaB når du taler om top 4?
Der var et portræt i Onside af Kusk, og om hvor skidt han har det i Twente. Det ender med at han siger at han ikke kan tillade sig at udelukke nogen klubber, når han ikke spiller i Twente.Gaarde6 skrev:Nogen som så kampen på Canal 9 i dag ?
JA DAAAAAAAAA!!!!
Ja det ligger online nu så jeg lige.bøllemis skrev:Der var et portræt i Onside af Kusk, og om hvor skidt han har det i Twente. Det ender med at han siger at han ikke kan tillade sig at udelukke nogen klubber, når han ikke spiller i Twente.Gaarde6 skrev:Nogen som så kampen på Canal 9 i dag ?
KOM SÅ GAARDE!!!
Tobias Sana og Kasper Kusk ind istedet for Ene og Helenius og så burde vi mønstre et godt hold til den nye sæson.
Jeg savner Winsnes
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Sana er skiftet permanent til Malmoe, saa den er udelukket.Martino skrev:Tobias Sana og Kasper Kusk ind istedet for Ene og Helenius og så burde vi mønstre et godt hold til den nye sæson.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Tror Thomsen er ude til sommer. Tiden passer perfekt med u21 mesterskabet og kontrakten der er ved at løbe ud.Martino skrev:Tobias Sana og Kasper Kusk ind istedet for Ene og Helenius og så burde vi mønstre et godt hold til den nye sæson.
Der ville det være perfekt at få Kuks retur. Spørgsmålet er så om Ene bliver eller skal der endnu en kant af høj klasse ind.
Der skal nok også en angribere mere til, især når Helenius er sendt retur.
Jeg tror ikke Helenius bliver erstattet.Eksil skrev:Tror Thomsen er ude til sommer. Tiden passer perfekt med u21 mesterskabet og kontrakten der er ved at løbe ud.Martino skrev:Tobias Sana og Kasper Kusk ind istedet for Ene og Helenius og så burde vi mønstre et godt hold til den nye sæson.
Der ville det være perfekt at få Kuks retur. Spørgsmålet er så om Ene bliver eller skal der endnu en kant af høj klasse ind.
AK, Jönsson og Spalvis med Ahlman som reserve tror jeg er fint nok.
I sær, hvis nogen herinde som sommetider er ude at se træningen kan bekræfte mig i følgende.
Jeg snakkede med en arbejdskollega om Ahlman i dag. Han sagde at han havde hørt at Ahlman er kanon til træning
Utrolig skarp og hurtig havde han hørt. Selvfølgelig må han vise noget siden Gaarde forlænger med ham.. Men ser han skarp ud til træning ?
Thomsen ryger nok, så så henter man Kusk.Eksil skrev:Tror Thomsen er ude til sommer. Tiden passer perfekt med u21 mesterskabet og kontrakten der er ved at løbe ud.Martino skrev:Tobias Sana og Kasper Kusk ind istedet for Ene og Helenius og så burde vi mønstre et godt hold til den nye sæson.
Der hentes en midterforsvar og KEP sendes videre.
Ene forlænger nu nok ikke, men helenius bliver.
ANGREB
Spalvis
Helenius
Jønsson
Jacobsen
MIDTBANE
Wurtz
Risgård
Augo
Kusk
Børsting
Bruhn
Blomqvist
Ny kant
FORSVAR
Thelander
Ny mand
Kasper Pedersen
Ahlmann
Dalsgaard
P.Kristensen
Blåbjerg
MÅLMÆND
Larsen
Christensen
Hvorfor i alverden skulle man sende KEP videre? Vi har en af ligaens bedste defensiver, og KEP er en kulturbærer uden lige. Desuden har Thelander og Nicolai Larsen kostet mindst lige så mange mål på personlige fejl.
-
seamann
Enig. Det er efterhånden en debatside sandhed at KEP er skyld i alt ondt i forsvaret. Om han har rørt bolden 5 stationer før den bliver brudt, er det stadig hans fejl. I mine øjne er han klart foran Thelander, der har store problemer med bolden.Yankee skrev:Hvorfor i alverden skulle man sende KEP videre? Vi har en af ligaens bedste defensiver, og KEP er en kulturbærer uden lige. Desuden har Thelander og Nicolai Larsen kostet mindst lige så mange mål på personlige fejl.
Det kan sagtens være, at Ahlman efter sommer er klar til den rolle som 4. angriber.Gaarde6 skrev:Jeg tror ikke Helenius bliver erstattet.Eksil skrev:Tror Thomsen er ude til sommer. Tiden passer perfekt med u21 mesterskabet og kontrakten der er ved at løbe ud.Martino skrev:Tobias Sana og Kasper Kusk ind istedet for Ene og Helenius og så burde vi mønstre et godt hold til den nye sæson.
AK, Jönsson og Spalvis med Ahlman som reserve tror jeg er fint nok.
I sær, hvis nogen herinde som sommetider er ude at se træningen kan bekræfte mig i følgende.
Jeg snakkede med en arbejdskollega om Ahlman i dag. Han sagde at han havde hørt at Ahlman er kanon til træning
Utrolig skarp og hurtig havde han hørt. Selvfølgelig må han vise noget siden Gaarde forlænger med ham.. Men ser han skarp ud til træning ?
Det betyder dog stadig, at der mangler flere kanter, for Bruhn og Børsting er der ikke endnu og hvis Ene og Thomsen er væk skal der kigges den vej.
Den eneste med udløb i superligaen er Elmar Bjarnason og han er ikke specielt gennembrudsstræk.
Ene er ved at være der igen, men om han kan fungere som kant på den lange bane er jeg ret usikker på grundet fysikken. Dog kunne det sagtens være en mulighed til venstre kant og så ind med en stærk højre kant itl den anden side. Hvis Thomsen/Ene smutter skal vi have en én kant mindst, skulle de begge smutte må vi have to kanter. Børsting er lovende, men egner sig bedst som første reserve og Bruhn er bare ikke god nok. Udlej ham til noget 1. division, hvor han kan få hår på brystet og så kan vi se om talentet rækker derefter. Thrane er et kæmpe spørgsmålstegn og uden de to vil vi kun have Børsting som kant med Superliganiveau og det er simpelthen for tyndt for en klub som AaB. En sulten og fit Kusk ville være spændende at få hjem til højre siden,, men det må bero på en vurdering af hvorvixt han er sulten for endnu en tørn i AaB og om hans psyke kan klare nederlaget.